De meest bizarre verhalen over buitenritten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 10:46

Oh ja, die ben ik ook in Florida tegen gekomen :j , zat toen alleen niet te paard, maar veilig in de auto :))


Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 11:09

angrywolf schreef:
Bedankt voor alle knuffels trouwens <3

@henny

kar staat recht jammer genoeg.
Hetgeen wat u zegt heb ik ze dus ook verteld maar dat maakte niet uit, Degene van wie die kar is zij letterlijk: Rij al vanaf kinds af aan met dat ding en er is niks mee aan de hand -O-

{Shet die er voor staat is trouwens een ander, Vosje hadden ze toen al in laten slapen}

Zelfs een leek kan zien dat die kar niet goed is.

Gelukkig heb ik het ongeluk goed kunnen verwerken dankzij EMDR
Al zou ik nooit meer te paard gaan als er ook iemand aangespannen mee rijd, Dat doe ik dus nooit meer.


Niet te geloven dat ze de fout bij de pony leggen en niet bij die slechte kar waardoor er een paard dodelijk gewond is geraakt. Schandalig onverantwoordelijk -:(-
Dat ze dat mombakkes ook gewoon nog blijven gebruiken na zo iets tragisch...en dat is een "zorg boerderij" !!! Heb je de rekeningen van de EMDR therapie aan deze oenen gegeven?

When you tear out a man’s tongue, you are not proving him a liar, you’re telling the world that you fear what he might say

https://youtu.be/1JLBXfKDbbI

Caitlin_K
Berichten: 3753
Geregistreerd: 04-05-11

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 11:32

Wat een bizarre en grappige maar ook enge dingen komen hier voorbij! Ik heb er wel meerdere!

Jaren terug (2012) toen ik nog jong was en op mijn Shetlander paste gingen ik en een vriendinnetje samen op buitenrit. De een op de fiets, de ander op de pony. We waren ons van alle gevaren bewust, dachten we. Ponylief was trouwens echt heel braaf, voor een 3,5 jarige. Rijden we buiten, komt er een menner voorbij die met zn paarden aan de kletter ging. We regen elkaar tegenmoet zeg maar. Dus mijn pony schrikt zich de tandjes, draait zich vliegensvlug om en mijn vriendinnetje viel eraf. Ze probeerde pony bij zich te houden door hoofdstel te pakken, en dit werkte kort. Coco kwam omhoog, draaide vliegensvlug en ineens had vriendin haar hoofdstel in haar handen. Ging mijn pony aan de kletter in het bos, zonder hoofdstel. Ik erachter aan gefietst, rustig, want meneer van de kar had net zijn paarden terug en de pony roepen. Gelukkig reageerde ze en kon ik haar vast grijpen en een halster omdoen (hadden we altijd bij ons voor de zekerheid) maar wat was ik bang toen!

Ook wel eens gehad dat ik met mijn bijrijdpaard buiten aan het rijden was en de wilde koeien ontsnapt waren! Paard aan de kletter en in paniek. En de koeien vrolijk en nieuwsgierig achter ons aan :’)

Never make eye contact with anyone while eating a banana

pien_2010

Berichten: 43076
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 14:06

Heftig dat verhaal met dodelijke afloop. Hieronder nog een leuk en ook wel bizar verhaal met goede afloop (vandaar het leuke)..

Met mijn vriendin reed ik buiten in de ariège in de lage pyreneeën. Mooi gebied. Zij op een KWPN-er (goed springpaard) en ik op onze merens Hercule. Heerlijke bosrit, super brave paarden. Komen we na een lange tijd bij een bruggetje aangemaakt van ronde boomstammen. Zag er robuust en echt stevig uit dus pas soucis (geen probleem). Maar paard van mijn vriendin weigert aan alle kanten. Dus ik ga erover met Hercule die er vlot en voorzichtig over heen stapte. Er was een balustrade aan de zijkanten en de brug was 2 meter breed dus goed te doen. KWPN-er weigerde en wilde echt niet. Dus Hercule tippelt vlot weer terug met mij op zijn rug en we draaien ons voorzichtig om op de brug en lopen weer terug. KWPN-er met grote ogen volgde alles. Dit nog paar keer gedaan. Totdat hij, mijn vriendin stond er inmiddels naast, aanstalten maakte om er over heen te lopen en samen lopen ze voorzichtig erover heen. Zijn ze in het midden aangekomen -O- doet dat beest van uit het niets zo verschrikkelijk stom en hij flikkert zo de brug af door de balustrade en staat met grote ogen naar boven te kijken. Mijn vriendin had helemaal niets. Mijn vriendin die net hersteld was van een tumor operatie in haar hoofd kon alleen maar totaal verschrikt naar beneden kijken, want hoe krijg je dat paard in hemelsnaam aan de kant. Het was een behoorlijke diepte.
De brug was helemaal naar zijn grootje en daar kon hij echt niet meer op, die hing half op zijn kant. Ik word me toch driftig van binnen en zo verschrikkelijk boos op dat paard (had natuurlijk alles te maken dat hij mijn vriendin die net na een zeer nare tijd weer hersteld was in zo'n gevaarlijke situatie had gebracht) . Ik laat Hercule staan met een aai over zijn bol, ik had mijn zweepje bij me, ik loop naar het paard toe en wijs mijn vriendin hoe hij aan de kant kan springen. Ik stuur "een filmpje met hoe het paard het moet doen" als het ware naar hem toe en ik zeg heel boos, nu laat maar eens zien wat voor springtalent je bent en gaan jij, NU! En met het allergrootste gemak heel relaxed, springt hij precies zoals het alleen maar kon, naar de kant om vervolgens gelijk rustig te gaan grazen. Dat was zo knap en alleen mogelijk voor een echt springtalent. Dat Had Hercule nooit voor elkaar gekregen.
Mijn vriendin en ik storten op de grond neer huilend van het lachen. Wat een eikel zeg. Stom beest konden we alleen maar uitproesten. De hele terug weg hebben we alleen maar gelachen en ik zit weer hikkend achter mijn computer nu ik dit opschrijf.
Enfin ze heeft het wel gemeld bij de burgemeester die natuurlijk niet blij was met die kapotte brug.

JoukjeV

Berichten: 347
Geregistreerd: 12-02-09
Woonplaats: een prachtig plekje

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 15:17

Toen ik een jaar of 15 was en eigenlijk van mijn pony gegroeid, reed ik regelmatig al op de Friese hengst van mijn ouders. Dit was een dood braaf dier en bovenal goudeerlijk. Op een mooie dag besloten om maar even lekker naar het bos te rijden. Dit was een uurtje rijden onder het zadel bij ons vandaan. Ben die dag zonder zadel gegaan, reed hem vaak zonder zadel. In het bos aangekomen, lekker door het bos gestapt en langs een weiland met merries gekomen. Gaf hij niks om en liep dan ook lekker verder. Na een 20 minuten was er een mooi breed pad, gallopje gepakt. Tot hij besloot een ontzettende bokkesprong te maken die ik niet uit kon zitten en naast het paard belande. Helaas was deze hengst gezegend met een paar hele kleine oortjes en een dikke bos manen, dus 1 keer met zijn hoofd schudden en weg was het hoofdstel en mijn paard. Heb het hoofdstel opgeraapt en een uur lopen zoeken naar de hengst. Ik wist even niet meer hoe ik het snelst bij het weiland met merries moest komen, omdat ik een vermoeden had dat meneer daar koers heen had gezet. Uiteindelijk toch gevonden en idd stond meneer apetrots bij de merries. Gelukkig nog wel aan de boskant van de afrastering. Toen hij mij zag kwam hij met de oren plat op zijn hoofd op mij afgerend, dus ik geef een schreeuw met zijn naam en hij was weer bij zijn positieven gelukkig. Hoofdstel weer om en een bank zoeken om er weer op te komen. Toen nog een uur rijden om thuis te komen. Thuis gekomen flink op mijn kop gehad omdat ik vergeten was om het hoofdstel vast te zetten met een vlechtje. Iets dat mijn ouders altijd deden en mij ook altijd hebben gezegd te doen. Mooi avontuur, met gelukkig een goede afloop en een goede les aan mijn kant.....

Tink net oan juster, der feroarest neat mear oan. Hjoed moat it heve, want doe kinst noch neat mei moarn! (denk niet aan gister, want daar verander je niks meer aan, vandaag moet het gebeuren, want je kunt nog niks met morgen)

De bonte droom is over - Bedankt lieve Bas

Monique1963

Berichten: 8623
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 23:11

Mooi verhaal van de hengst en Pien ik zie het zo voor me! Gelukkig dat het goed is afgelopen, het had ook heel naar kunnen aflopen voor de kwpn'er.

Ik bedacht me toen ik net op een ander topic ergens antwoordde dat ik een keer een heel grappige situatie heb meegemaakt, een leuke tegenhanger van de nare voorvallen die ik hier in het topic heb beschreven.

Ik ging met een vriendin een rit maken. Zij op mijn paard en ik met mijn shetje met een home made sulky erachter. Ze had gevraagd of we leuke paadjes konden rijden en geen brede ruiterpaden, ze had wel zin in avontuur. Dat was geen probleem in Frankrijk in de bossen waar ik toen woonde zijn zat spannende paadjes, waarvan ik de meeste regelmatig nam. Maar uitgedaagd dacht ik, ik neem paadje x weer eens die heb ik al lang niet meer gedaan. Was een smal wildpad, dat leuk slingerde met wat doorsteekjes door beken.
Ik was er langer niet geweest dan ik dacht kennelijk want het was behoorlijk dicht gegroeid al en oh boy er lag een boom(pje) over het pad. Voor haar op mijn paard geen probleem uiteraard, maar met een aanspanninkje is dat toch lastiger. Dus ik stap uit en leidt mijn shetje over de boom en trek het karretje er ook overheen. Opgelucht rijden we verder.
Wéér een omgevallen boom. Maar dit keer wel een joekel! Zeker een cm of 50. Eromheen ging niet lukken, teveel bomen kort bij elkaar, te veel struiken etc. We hadden geen zin om terug te gaan en we dachten ... we spannen het shetje uit en tillen het karretje eroverheen. no problem.

Dus we doen dat en zij hopt met mijn paard erover en toen stond alleen het shetje nog aan de andere kant. Toch eigenlijk wel hoog vonden we ineens voor hem. Ik trekken, maar nee dat ging hem niet worden. Ik er terug over en met hem rennen, ik springen, en hij nope, ging hem weer niet worden. Op het moment dat we besloten om om te keren en hem dan maar weer in te spannen, besloot mijn shetje (Shadow, stokmaat circa 1m) toch naar ons allemaal aan de andere kant van de boom te komen.

Echt, ik heb in mijn broek gepiest. Ongelogen. Helaas waren gsm's toen nog niet zo algemeen en al helemaal niet met foto's, maar ik ben echt door mijn knieën gezakt van het lachen...

Mijn shetje bleef met zijn dikke buikje op de boom hangen en zijn voorbeentjes en achterbeentjes bungelden erbij en hij maar watertrappelen en als een soort wip balanceerde hij heen en weer.

We hebben hem er toen met zijn tweetjes overheen getild, en hij bleef er zo cool als een kikker onder. Het boeide hem totaal niet. Weer ingespannen en de kortste route naar huis teruggenomen ivm dat we wel graag schone kleren aanwilden ;-)

En nee hij heeft gelukkig er niets aan overgehouden en Shadow loopt nu met zijn 24 jaar nog lekker bij mij in de wei.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 23:32

met nog een jong paardje & mijn moeder op buitenrit (met haar oude trouwe paard)
we moesten langs de weg & daarnaast is een grasberm met daarnaast een beek (en op de berm wel wat bomen) omdat het wat drukker was zei men moeder om op het gras te gaan rijden, dus ik met mijn paard tussen de bomen & de beek gaan stappen
ging goed tot er een vrachtwagen aankwam & er een 5tal honden begonnen te blaffen, paard meteen in volle galop weg, wel snel op stop kunnen krijgen, maar hij stond half in de beek waardoor hij zijn evenwicht verloor/schrok geen idee maar hij gaf toen echt een rodeo waardoor ik in de beek lag (die gelukkig leeg stond...)
paard meteen in volle galop weg, waren ook 2 auto's die meteen naast elkaar zijn gaan staan op de weg een beetje te versperren, maar meteen dat mijn moeder zijn naam riep kwam hij al terug aanlopen
vrachtwagenchauffeur was zelf ook geschrokken & uitgestapt, heeft zich wel 10 keer verontschuldigd (terwijl hij echt rustig reed)
we hebben daarna wel ons ritje nog afgemaakt

nog een keer met het zelfde paard maar jaren later in het bos, ook met het oudje er bij maar niet met mijn moeder, wij gaan wat 'bergjes' doen die naast de vaart liggen, nuja er is een die naar beneden gaat & waar je meteen links moet om niet in de vaart te gaan... ging altijd goed nooit problemen gehad, besloot mijn paard uit het niets van de 'berg' te springen! ipv te lopen, schrok me dood en het enige wat ik daarna nog aan kon denken: links sturen links sturen... niet in de vaart belanden... scheelde echt geen haar of we lagen met 2 in de vaart, hij heeft van heel de rit toen niet meer normaal gedaan...

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 00:13

Monique1963 schreef:
Pocca_Locca schreef:
Super leuk topic dit! Monique1963 jeutje zég jij hebt écht nog ouderwets Wilde tijden meegemaakt..RESPECT! ik heb zelf ook veel buiten gereden, mijn verhalen volgen nog binnenkort..


Grinnik, ja en dit zijn alleen de verhalen over buitenritten. Ik heb nog veel meer ongelukken en bijna ongelukken en megastunts uitgehaald. Dingen waar je nu niet eens meer over zou piekeren om te doen.
Maar in de jaren 70 waren de dingen anders. Je dacht niet over gevolgen na en je dacht ook niet zo in "het hoofd" van het paard. We dachten toen niet over gevaren. Ik geloof nooit dat als ik een ouder was ik nu een tienjarig meisje alleen op rit zou laten gaan zonder begeleiding. Er was ook veel minder verkeer.
Ik ben ooit van Woerden naar Lekkerkerk, 40km, met een vriendinnetje op een dag gereden om te logeren bij kennissen. Idioterie, we waren 12 of zo. Net in de brugklas. Ongelooflijk dat onze ouders dat ok hebben gevonden. Ruiterpaden bestonden niet, we reden gewoon in de berm van de provinciale weg en op het fietspad. Iets waar ik nu niet meer aan denk om te doen, veel te gevaarlijk!


Grappig, ik ben met een klasgenoot (ook bruglassers) met onze paarden een keer van Schoonhoven naar Oudewater gereden en met mijn pony van Schoonhoven naar Lekkerkerk. Niet zo ver als jij, maar zou het nu nooit meer doen hoor :D

❤Spike 30-04-2007-22-05-2020❤
❤Dunja 08-06-2015❤

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 06:32

Monique1963 schreef:
Mooi verhaal van de hengst en Pien ik zie het zo voor me! Gelukkig dat het goed is afgelopen, het had ook heel naar kunnen aflopen voor de kwpn'er.

Ik bedacht me toen ik net op een ander topic ergens antwoordde dat ik een keer een heel grappige situatie heb meegemaakt, een leuke tegenhanger van de nare voorvallen die ik hier in het topic heb beschreven.

Ik ging met een vriendin een rit maken. Zij op mijn paard en ik met mijn shetje met een home made sulky erachter. Ze had gevraagd of we leuke paadjes konden rijden en geen brede ruiterpaden, ze had wel zin in avontuur. Dat was geen probleem in Frankrijk in de bossen waar ik toen woonde zijn zat spannende paadjes, waarvan ik de meeste regelmatig nam. Maar uitgedaagd dacht ik, ik neem paadje x weer eens die heb ik al lang niet meer gedaan. Was een smal wildpad, dat leuk slingerde met wat doorsteekjes door beken.
Ik was er langer niet geweest dan ik dacht kennelijk want het was behoorlijk dicht gegroeid al en oh boy er lag een boom(pje) over het pad. Voor haar op mijn paard geen probleem uiteraard, maar met een aanspanninkje is dat toch lastiger. Dus ik stap uit en leidt mijn shetje over de boom en trek het karretje er ook overheen. Opgelucht rijden we verder.
Wéér een omgevallen boom. Maar dit keer wel een joekel! Zeker een cm of 50. Eromheen ging niet lukken, teveel bomen kort bij elkaar, te veel struiken etc. We hadden geen zin om terug te gaan en we dachten ... we spannen het shetje uit en tillen het karretje eroverheen. no problem.

Dus we doen dat en zij hopt met mijn paard erover en toen stond alleen het shetje nog aan de andere kant. Toch eigenlijk wel hoog vonden we ineens voor hem. Ik trekken, maar nee dat ging hem niet worden. Ik er terug over en met hem rennen, ik springen, en hij nope, ging hem weer niet worden. Op het moment dat we besloten om om te keren en hem dan maar weer in te spannen, besloot mijn shetje (Shadow, stokmaat circa 1m) toch naar ons allemaal aan de andere kant van de boom te komen.

Echt, ik heb in mijn broek gepiest. Ongelogen. Helaas waren gsm's toen nog niet zo algemeen en al helemaal niet met foto's, maar ik ben echt door mijn knieën gezakt van het lachen...

Mijn shetje bleef met zijn dikke buikje op de boom hangen en zijn voorbeentjes en achterbeentjes bungelden erbij en hij maar watertrappelen en als een soort wip balanceerde hij heen en weer.

We hebben hem er toen met zijn tweetjes overheen getild, en hij bleef er zo cool als een kikker onder. Het boeide hem totaal niet. Weer ingespannen en de kortste route naar huis teruggenomen ivm dat we wel graag schone kleren aanwilden ;-)

En nee hij heeft gelukkig er niets aan overgehouden en Shadow loopt nu met zijn 24 jaar nog lekker bij mij in de wei.


_O- _O- _O-

Ik zie hem zo hangen, arme poownie _O-

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]

Mando

Berichten: 15681
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 07:20

35 jaar geleden reed ik ook gewoon van de stal naar huis over wegen en viaducten en zonder cap in jeans op een manege pony die het nog nooit had gedaan...
Moet je nu niet meer aan denken met al dat verkeer.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:53

Ik heb niet een bizarre maar wel een leuke. Als 11 jarig meisje dat nog maar 3 jaar paardreed op een manege ging ik een keer op vakantie met mijn ouders naar Italië. In de buurt van ons huurhuisje stond een man met een paar paarden. Mijn ouders zijn erheen gegaan om te vragen of hij ze ook verhuurde zodat ik kon rijden. Dit kon maar dan wel samen met de man.

Goed, de man vroeg of ik goed kon rijden enof ik veel ervaring had. Ik heel stoer dat ik goed kon rijden en wel een pittig paard aankon (lol). Mijn ouders trots als ze waren vertaalde dit instemmend aan de man en ik kreeg van hem een ex-renpaard te rijden. Leuk dacht ik.

Ik met die man op buitenrit lekker in de natuur en het zonnetje. Heerlijk! Op een gegeven momentvraagt die man aan mij of ik een ‘galopje’ wilde proberen op een groot zowat oneindig veld. Ik: ja hoor tuurlijk! En nog voor ik me op het paard kon verzamelen en voorbereiden om aan te springen zet die man zijn paard in rengalop. Dat renpaard van mij VLOOG erachteraan. Niet in een normale rengalop. Maar een galop zoals op de baan. Ik waaide letterlijk achterover met mijn 50 kilo en ben nog NOOITin mijn leven zo hard gegaan. Mijn gezicht vertrok ook helemaal. Beetje zoals het effect dat je krijgt als je met je hoofd uit een rijdende auto hangt _O- . God wat had ik een spijt van mijn grote mond. Was echt wel een beetje eng hoor :o

pien_2010

Berichten: 43076
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:55

Hahahahaha individu, ik zie het voor me, van die wangen die helemaal bibberen...geweldig.
Ik heb ook vreselijk gelachen om het verhaal van Moniek wiens shetlander op de buik hing over de boom. Zo geestig en zie ik ook helemaal voor me.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:57

Ik reed door de bossen en ik kijk rustig rond me heen, zit er opeens een meisje te plassen tegen een boom die dacht dat ze verstopt zat :') we keken elkaar aan maar ik ben maar snel door gereden. Redelijk awkward :+

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 17:07

pien_2010 schreef:
Ik heb ook vreselijk gelachen om het verhaal van Moniek wiens shetlander op de buik hing over de boom. Zo geestig en zie ik ook helemaal voor me.


Ja precies! _O- Van die spartelende beentjes, arm beestje :')

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 21:37

flappie28 schreef:
Monique1963 schreef:
Grinnik, ja en dit zijn alleen de verhalen over buitenritten. Ik heb nog veel meer ongelukken en bijna ongelukken en megastunts uitgehaald. Dingen waar je nu niet eens meer over zou piekeren om te doen.
Maar in de jaren 70 waren de dingen anders. Je dacht niet over gevolgen na en je dacht ook niet zo in "het hoofd" van het paard. We dachten toen niet over gevaren. Ik geloof nooit dat als ik een ouder was ik nu een tienjarig meisje alleen op rit zou laten gaan zonder begeleiding. Er was ook veel minder verkeer.
Ik ben ooit van Woerden naar Lekkerkerk, 40km, met een vriendinnetje op een dag gereden om te logeren bij kennissen. Idioterie, we waren 12 of zo. Net in de brugklas. Ongelooflijk dat onze ouders dat ok hebben gevonden. Ruiterpaden bestonden niet, we reden gewoon in de berm van de provinciale weg en op het fietspad. Iets waar ik nu niet meer aan denk om te doen, veel te gevaarlijk!


Grappig, ik ben met een klasgenoot (ook bruglassers) met onze paarden een keer van Schoonhoven naar Oudewater gereden en met mijn pony van Schoonhoven naar Lekkerkerk. Niet zo ver als jij, maar zou het nu nooit meer doen hoor :D

Maar waarom niet?

Als volwassene zul je het wellicht iets doordachter doen, maar toen mijn instructrice aangaf vanaf een NVVR-weekend onder de man naar huis te willen rijden (100km) ben ik meteen aangehaakt. Niet alleen krijg ik niet alle dagen de kans om met Oogappeltje op stap te gaan, haar spontaniteit en reiservaring zijn een genot om mee te reizen. Lekker ongecompliceerd langs het Wilhemninakanaal naar huis rijden +:)+

En nee, wij regelden ook niks, we hadden wat opties, enkele telefoonnummers en bekenden op de route en daar hebben we het mee gedaan en we hebben overal geslapen, behalve bij de adressen die we hadden :D We hadden wel twee auto's en een caravan bij ons; we deden het op de luxe manier :D

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Christiene
Berichten: 7714
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 23:17

Rose123 schreef:
Een paar jaar geleden, toen we nog op onze oude stonden, reed ik redelijk veel buiten. Dit kwam vooral omdat de bak er vaak slecht bij lag. Maar ik reed eigenijk altijd in het zelfde gebied verschillende rondjes. Er zat ook een groot open veld tussen de verschillende bosjes en daar stapte ik op dat moment overheen. Paard was braaf, rustig en ik zat er misschien iets te relaxed op. Even voor de beeldvorm mijn paard had een grote reflecterende uitrijdeken op (was de enige schone op dat moment) en het was midden op de dag. Toen ik ineens schoten in het verlengde van me hoorde, dus vanaf achter me in dezelfde richting als waar ik heen ging. Gelukkig zat er dichtbij een schietbaan en was paardlief wel wat gewend dus ik had haar na flink wat steigeren weer onder controle. Bleken er jagers op de andere kant van het veld te staan. Dus ik daar nogal boos heen gedraafd. Het excuus was dat ze me niet hadden gezien (reflecterende deken, 1.65m hoog paard, midden op het veld) en dat ik niet moest zeuren want ze hadden me immers niet geraakt.

Ben daarna wel voorzichtiger geworden op dat veld en een melding gemaakt bij de jachtopziener.
zo kon ik een keer lopend achter mijn paard aan.. een van de jagers kwam achter mij met de auto en heeft mij na mijn paard gebracht ik had de staleigenaar al gebeld dat er een paard aan kwam. Zodat die voor de drukker weg kon gaan staan vlak bij stal

The end


Steppe

Berichten: 2796
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:32

Tjee wat een verhalen zeg pff.
Ik gaf "les" aan de dochter van vrienden ze was toen 10. Zij op mijn pony, ik op haar kinderfiets, normaal zat ze altijd aan een halstertouw maar ze wilde los. Prima pony was altijd braaf. Dus op weg naar de bak stukje verderop langs een soort breed fietspad met alleen aanwonend verkeer wat er reed. Halverwege draait mijn pony om en gaat in drafje terug ik snel op het kinderfietsje ook terug maar dat ging niet zo hard, zie ik dat ponylief verderop in galop gaat en dat hadden we nog niet geoefend omdat ruitertje dat eng vond. Ponylief gaat in rustig handgalopje en ik me suf fietsen als 20 jarige op een kinderfietsje. Ondertussen zat ze te gillen op het paard en ik maar roepen niet doen, pony galopeerde voorbij het hekje waar we normaal doorheen gaan en ik begon wel erg zenuwachtig te worden. Komen er 2 jongens op de fiets haar tegemoet en lachen haar uit om haar gillen en huilen, ze werd ineens erg boos op die jongens en 20 m verderop stond ze stil en draaide om en gaat achter die jongens aan. Arme jongens. Sindsdien wilde ze graag leren galopperen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: J30d, MissWeenie, Poety, Ruai, Tara_13 en 73 bezoekers