De meest bizarre verhalen over buitenritten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:02

Chasey schreef:
Als ik buiten rijdt, rijdt ik niet meer zonder de go pro op mijn cap. Als mensen zien dat ik aan het filmen ben, gedragen ze zich ineens keurig (uitzonderingen daar gelaten). Super handig :D Want het heeft echt effect!

Juist daarom overweeg ik serieus ook 1 aan te schaffen :+

Jaren geleden strandrit op terschelling. Je kon opgeven voor beginnersrit of gevorderdenrit. Jij betaalde en er werd verder niks gevraagd of gecontroleerd. Ik reed als eennalaatste. Tot op het strand werd alleen gestapt en gedraafd, maar op het strand was het volle gas vooruit. Terwijl de eersten aangaloppeerden begon het meisje achter me verschrikt te vertellen dat ze nog nooit gegaloppeerd had. Eh.... Pak de manen maar vast, beetje staan in de stijgbeugels, en succes!

Heb mijn paard voor die van haar gehouden zodat ze niet full speed zou gaan. En maar achterom kijken: ow ze zit nog, ow ze zit nog steeds, ow nu niet meer.... Inmiddels was de rest weer en draf, dus kon ik begeleidster er bij roepen. Zij werd er tenminste voor betaald om mensen weer op te rapen. Meisje zal best blauw geweest zijn, maar kon weer terug rijden. Jammer was wel dat we vervolgens alles gestapt hebben...

Andere vakantie in Zeeland: me opgegeven voor gevorderdenrit, en verplichte les van te voren gereden. Gedurende strandrit werd er vervolgens alleen gestapt en beetje gedraafd. Terug op stal werd me gevraagd hoe ik de rit vond, en gaf ik aan beetje teleurgesteld te zijn want tempo lag wel errug laag... Sorry, er zaten wat minder ervaren ruiters bij, dus het was nu een half gevorderdenrit geworden, maar morgen die en die tijd was zeker een gevorderdenrit. Ok, ik volgende dag terug. Zelfde verhaal. Terug op stal hier op terug gekomen. Ja, ze deden eigenlijk helemaal geen gevorderdenritten. Prima, maar zeg dat dan...

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:07

Oh rijd moet zonder T, oeps :')

Maar dat is de hoofdreden dat ik een go pro op mijn cap heb. Niet omdat ik graag iets wil laten zien, maar meer uit zelfbescherming! :D

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:25

Aangezien mijn pony geen rij maar wandel pony is kom ik ook nog wel eens wat dingen tegen.

Zo kwamen er een keer twee grote bruine labradors aangerend.
Die liepen beide los op een plek waar dat niet mag, hadden al een behoorlijke afstand tot de eigenaar en luisterden voor geen meter.
Eigenaar deed een poging tot bij zich roepen.
Ze beginnen beide rondom mijn pony te lopen en te snuffelen. Pony bleef al die tijd rustig en braaf naast me staan.
Maar toen een van de honden in der staart beet was ze niet meer zo braaf en heeft die hond een trap verkocht.
Inmiddels was de eigenaar ook gearriveerd en kon zijn beesten aanlijnen. Hij vroeg niet eens of alles in orde was, nog sneller dan dat de honden waren komen aanrennen was de eigenaar inclusief honden weer verdwenen.

Sindsdien wordt mijn pony wel zenuwachtig als er honden kortbij komen of loslopen. Ga dan meestal even stil staan en vraag de eigenaar hun hond aan te lijnen want mijn pony trapt (beter voorkomen dan genezen)... Bij de meeste eigenaren werkt dit zinnetje gelukkig en lijnen ze de honden aan.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:26

Een paar jaar terug reden we met 2 paarden de ruiterroute op de Archermerberg, sommige noemen het de Lemelerberg.
We gingen over het hoogste punt en daalden keurig af via het ruiterpad. Naast dat ruiterpad ligt een wandelpad.
Beneden aangekomen is een grote parkeerplaats waar we even wilden pauzeren om wat te eten en te drinken wat we bij ons hadden. We waren amper van het paard gestapt of daar kwam een opzichter aan in uniform van Natuurmonumenten. Hij toonde zijn pasje en begon direct te tieren en te schelden dat we via het wandelpad waren afgedaald in plaats van het ruiterpad en dat we zwaar in overtreding waren.
Wablief ... we hebben keurig de hele rit het ruiterpad gevolgd. Ik ben zelf groot natuurliefhebber en vind het niet nodig om anders te gaan rijden dan op het ruiterpad.
Meneer begon razend irritant te worden en brutaal. Hij wilde weten waar we woonden en waar we de auto met trailer hadden staan etc. etc.

Ik werd behoorlijk nijdig. Ten 1e hadden we geen overtreding begaan en ten 2e ging het hem geen moer aan waar we de auto met trailer hadden staan en waar we woonden.
Zijn hoofd begon rood aan te lopen van woede omdat hij zijn gelijk niet kon halen.
Het was werkelijk te bizar voor woorden.
Na zijn tirade zijn we weer opgestapt en verder gereden richting trailer.
Bij aankomst thuis heb ik met Natuurmonumenten gebeld waar ik lid van was. Ik heb het verhaal uitgelegd maar kreeg zo'n stomme reactie terug dat ik per direct mijn lidmaatschap opgezegd heb.

Een paar dagen later werd ik terug gebeld door Natuurmonumenten dat ze het toch wel jammer vonden dat ik het lidmaatschap opgezegd had. Nu kon ik ineens excuses krijgen.
Nou jammer dan, dat hadden ze eerder moeten bedenken. Voor mij geen lidmaatschap meer van Natuurmonumenten.

Ibbel

Berichten: 49115
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:39

Te veel gekke ervaringen om op te noemen...

Een plassende dame midden op het ruiterpad.
Een doedelzakspeler naast het ruiterpad.
Een slee getrokken door sledehonden.
Een van achter een rij bomen opstijgende chinook helicopter.
Drie door gillende schoolkinderen opgejaagde edelherten vanwaar de achterste bijna tegen mijn paard opbotste en nog net uit kon wijken.
Twee greyhounds in een niet losloopgebied die dachten dat ze op een wedstrijdtrack waren.
Picknickende mensen op het ruiterpad, met hond en kinderwagen, en dan met de kinderwagen naar de ene kant uitwijken en de hond naar de andere kant. Altijd prijs als je paard schrikt.
Loslopende paard op de hei met alleen een halster om, waar de eigenaar uiteindelijk op z'n dooie akkertje achteraan kwam wandelen.
Een hele stoet oldtimers die eigenlijk over een onverharde weg hadden moeten rijden, maar ipv over het fietspad reden. Had ik weliswaar geen last van, maar mocht natuurlijk niet.
Plus de normale hoeveelheid mensen met auto's die gasgeven als je gebaart of ze even willen inhouden.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 17-07-18 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:41

Tijdens een klein ommetje met de sulky komt er een hond aangerend en die doet de pony zo schrikken dat ze niet uitkijkt waar ze heenrende en zo de (droogstaande) sloot in denderd := ze stond aan de overkant gewoon alsof er niks aan de hand was gras te eten. Automobilist komt langs en stopt ' Dit was niet helemaal de bedoeling he?' Gelukkig heeft hij me geholpen de sulky erachter weg te halen en ben ik rustig naar huis gereden.

2e keer ( andere pony ) tijdens een menrit moesten we door een gebied waar koeien konden lopen. En misty vind koeien behoorlijk spannend. Helaas hadden ze ook nog kalveren en stonden ze op maar een paar meter afstand. Pony kon het niet meer handelen en is er in paniek vandoor gegaan. gelukkig kon ik haar een paar meter verder tot rust brengen en ben ik eraf gesprongen en heb haar bij haar hoofd gepakt. Terug het pad op en weer verder gereden. Waren op de helft van de rit dus kon ook niet meer terug

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:42

CharmingS schreef:
mystery1980 schreef:
Paar jaar terug ging ik een buitenritje maken bij een manege. Er werd gewoon gevraagd of ik wel eerder gereden had, ik ben niet zo'n held en zei dus wel dat ik rij-ervaring had (vermeldde er maar niet bij dat dat al zo'n 20 jaar was) en vroeg om een rustig paard. Tijdens de rit was mijn paard nogal kijkerig en ongeduldig. Nu ben ik zelf wel een rustige ruiter en is er verder niks gebeurd, maar tijdens de koffie achteraf vermeldde de begeleider dat het paard net ingereden was en voor het eerst buiten de rijbak was (was een rit van ruim 2 uur).
:+ :+ :+
Braaf paard!


Wauw en waar was dat? Doet me denken aan een oude kleine manege hier in de buurt, die stalhouder gaf zelfs zijn veulens nog mee als iemand daar voor wou betalen.. Hij liet mij als 12 jarige een tuig paard rijden waar nog nooit iemand op had gezeten.. Ben daar toen zo hard afgevallen dat ik mijn stuitje brak, stom als ik ben ging ik daar toen ik beter was weer terug, paard had sinds die tijd ook stil gestaan niemand had er nog op gezeten.. En ik stout als ik was kroop er toch weer op en toen ging het "goed", paar dagen daarna kwam iemand om een paard te huren, vrouw had 2 keer eerder op een paard gezeten. En de stalhouder gaf dat paard mee (beest was nog nooit buiten de bak geweest), ik waarschuwde de vrouw nog dat ze op moest letten (maar wie luistert er nou naar een 12 jarige). 10 min later stond het paard rustig in zijn stal hooi te eten en vrouw kwam aangestrompeld, schreeuwend dat iemand haar wel had mogen waarschuwen haha 8)7 :')


Het was een grotere manege in belgië

its_lisaatje
Berichten: 5
Geregistreerd: 05-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:46

wow jeetje wat een bizarre verhalen! wel sappig om te lezen natuurlijk :j

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:48

Oh heb er nog een. Was in Amerika, Nevada aan het trainen met 2 paarden ik zat op de ene en de ander ging aan touw en halster mee de bergen in. Dit deed ik iedere dag en vaak dezelfde routes, had er meerdere om verveling tegen te gaan. Toen de paarden opeens erg onrustig werden ben ik gaan galopperen en pas toen ik om keek zag ik een mountain lion(poema) achter me aankomen. Ik had altijd een alarm pistool bij voor dit soort gevallen en die heb ik afgeschoten waardoor de poema omdraaide, even later zag ik haar weer met 2 welpjes.. Echt super schattig maar ook gevaarlijk tegelijkertijd..

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:53

oh heb er trouwens nog 1. Ging een buitenrit maken bij een manege in Noord-Brabant. Bij aankomst even moeten zoeken naar een volwassene, liepen vooral veel kinderen alleen. Uiteindelijk iemand ergens achterin het terrein gevonden, naar wat ik denk de eigenaar. Die beschreef even waar het paard stond waar ik op mocht dan kon ik gaan zadelen en poetsen. Prima, ik daarna naar het paard toe, blijkt stokkreupel, maar dan ook echt op 3 benen. Dus ik terug en gemeld dat het paard kreupel was, hij loopt even mee en kijkt even. Hoefzweer. Dus hoefsmid die toch ergens in de buurt bezig bleek erbij en hoefzweer uitgesneden. Flinke hap uit de hoef, bloeden als een rund. Zegt die eigenaar ok dan kun je nu opzadelen en gaan. Ik heb geweigerd en ben terug naar huis gereden, zo heb ik geen lol aan een buitenrit. Werd hij nog boos ook dat ik niet wilde betalen.

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:31

Ik heb eens een buitenrit gemaakt bij een soort ranch in frankrijk, probeer ik altijd te doen als ik naar het buitenland op vakantie ga.
Ik had een heel leuk lief paard wat goed te sturen was en licht aan de hulpen. Echt een topbeest.
Ik had slechts 1 nadeel aan deze rit; het ophangpunt van mijn rechter stijgbeugel was niet goed. Ik ben tijdens de rit 9(!) keer afgestapt omdat de stijgbeugel losschoot.
De eerste keer riep de begeleider nog dat het haar speet dat ze dat zadel niet goed gecontroleerd had, na de 5e keer werd ze elke keer een beetje pissiger, begon ze te zuchten en te doen omdat de hele groep dan weer tot stilstand kwam.
Uiteindelijk heb ik de beugels maar over het zadel gehangen en ben zo verder gereden, ging prima.
Kreeg aan het eind nog een uitbrander van de begeleider dat ik maar beter moest leren rijden want bij haar schoten die beugelriemen nóóit los >;)
T was verder wel een hele mooie rit in een prachtige diverse omgeving.
Laatst bijgewerkt door Laurora op 17-07-18 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:31

Reed met een stalgenootje in het bos.
Ik hoorde crossmotoren aankomen.
Dus we stopte en zij stapt af. Ik dacht echt niet dan ben ik hem kwijt.
Ben midden op het ruiterpad gaan staan voor de s-bocht waar het geluid vandaan kwam en toen ze de bocht door kwamen crossen stond ik daar.
Beide zijn de bosjes door gevlogen ik heb gelukkig de mijne onder controle kunnen houden maar die maakte wel een pirouette op de plaats.
Ze zijn hard door gereden en het ging te snel voor een kenteken.
Volgende dag stond de mijne kreupel met een verdraaide kogel.


Ik stond vroeger bij het lage bergschebos bij Rotterdam en daar heb ik in die 6 jaar dat ik minimaal 4x per week het bos door ging genoeg gezien.

Honden die in de staarten hingen.
Wippende stelletjes
BBQ door onze buitenlandse medemens op het ruiterpad.
Kinderen die door de bosjes rende met... paardje aaien...
Loslopende paarden
De gekste dingen...

Mijn hoogtepunt was een paar jaar geleden.
Wij waren in ermelo voor het haflinger evenement.
Op vrijdag mooi een rondje bos en hei.
Komen we koeien met kalfjes tegen.
Dus ik tegen diegene waarmee ik reed...
Daar ga ik wel voor opzij.
Nu was haar paard koeien gewend die hebben ze thuis ook maar de mijne niet.

Dus ik ga er met een boogje omheen.. prima niets aan de hand.

Wij reden een bocht door waren al ver bij die koeien vandaan en ik zie een meisje vol in galop met 3 koeien achter haar aan.
Ik dacht pieuwwwww dat ben ik mis gelopen.

Komen we verderop komt er een hele kudde koeien onze kant uit vanaf rechts.
Ik dacht neeeeeee.
Vriendin reed door.

Het betoog ging ongeveer zo:
- Uhhhh W daar komt een kudde koeien aan.
- Ja en...
- die komen op ons af.
- ja en...
- zitten ook stieren bij.
- nee hoor
- maar die koeien hebben hoorns
- ja en...
- uhhhhh... W we zitten tussen de koeien kijk maar
- Ja en... ga maar een liedje zingen
- kijk W een koe
- als je naar links kijk zie je de kont van de koe
- uhhh..... Ik ga wel een liedje zingen

Zonder kleerscheuren door de kudde heen gekomen maar ik had het wel benauwd..
Mando deed niets die vond het wel prima

Ze zei heel nuchter tegen me...
Ja ik hoorde je niet zeggen dat je terug wilde dus ik reed gewoon door.
En ze had nog gelijk ook...
_O-

pjer
Berichten: 1576
Geregistreerd: 18-03-05

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:37

Op buitenrit met huidig bijrijdpaard al wat keren naakte mensen op het ruiterpad tegen gekomen, maar we rijden dan ook om een naturistencamping heen.
Ook een keer twee wippende heren die midden op het ruiterpad bezig waren.. Paardlief vond het wel grappig om ze op te jagen.

verder afgelopen huifkar vakantie een aggressieve hond met onverschillige eigenaar, paar schrok verder nergens van maar dit vond ze eng en manlief durfde ook de kar niet af om haar te helpen. Door de reactie van de eigenaar heb ik paard aangespoord de hond ' aan te vallen' (in snelle draf erop af met de huifkar) en dat maakte indruk op de hond die gelijk de benen nam.

Verder in een ver verleden reed ik met mijn verzorgpony door het bos en kwam een vader met kind tegen. Hij vroeg niets, tilde kind op en kwakte kind zo voor me op het zadel.. " zo lekker op paardje van sinterklaas rijden he" euh.... ik was te verbouwereerd om de man boos toe te spreken.

Athelas

Berichten: 1968
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 19:00

Tijdens een buitenrit kwamen we twee ruiters tegen en die hadden als handpaard een shetlander mee, de schet liepe helemaal los (niet een een halster om). Eerst vonden we dat wel schattig en leuk dat ie dat kon.
Tot dat de shet het leuk vond om bij mijn pony rond te hangen en haar te achtervolgen etc..pony vond dat neit zo leuk en begon te slaan met haar voorbenen en ze probeerde weg te rennen. Maarja, probeer een shet maar eens mee te krijgen als die niet aan een touw vast zit. Uiteindelijk zijn ze gewoon weggedraaft, gelukkig ging de shet ze toen wel achterna.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 19:07

Op mijn vorige stal moesten we om het bos te bereiken een kwartiertje stappen over een parallelweg van een provinciale weg. Daar heb ik twee dingen meegemaakt.

1) we waren met zijn drieën op weg naar het bos toen er achter ons een rouwstoet aan kwam (crematorium was in het bos). Wij netjes aan de kant. Kwam de vrouw die de stoet begeleidde naar ons toe. Of we ervoor wilde blijven rijden. De man die overleden was was een paardenman geweest en zijn vrouw vond het zo mooi. Dat hebben we gedaan tot de deur van het crematorium.

2) op datzelfde stuk zijn we we een keer een kudde wielrenners tegen gekomen die het nodig vond om ons links en rechts in te halen. Mijn merrie liet het toe, tot de Arabier voor mij (die mee was om verkeersmak te worden) schrok. Toen begon ze haar kont naar links en naar rechts te zetten. Resultaat meerdere wielrenners die omvielen. Ik riep geschrokken Domino... resultaat boze wielrenners..... Gelukkkig konden ze erom lachen toen ze begrepen dat mijn pony zo heet.

Westhof

Berichten: 2902
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 19:11

Ik reed langs een weiland waar mensen met hun paard bezig waren. Ze hadden ook een hond bij zich. Die spotte mijn pony en mij en kwam keihard op ons afgerend. Ik hield mijn hart vast. Mijn pony is honden gewend en is niet zo snel onder de indruk, maar als ze zo hard op hem afkomen weet ik ook niet wat hij doet. Dat het een type vechthond was hielp ook niet echt mee. Net op het moment dat die hond de weg op rent waarop ik rijd, komt er echt out of nowhere een auto die die hond keihard aanrijdt. Aangezien die hond van de zijkant kwam had die automobiliste hem ook niet kunnen zien/ontwijken. M'n hart zonk echt in mijn schoenen, ik dacht: die is dood. Wonder boven wonder stond de hond op alsof er niks gebeurd was en liep rustig terug naar zijn baasjes.

Achteraf snap ik ook niet waarom die mensen hun hond niet terugriepen toen ze zagen dat hij zo hard op mij afkwam. Het waren nota bene paardenmensen, die moeten toch wel weten dat niet elk paard zoiets leuk vindt.

PeelSlowly

Berichten: 495
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 19:18

Er stonden eens een paar mensen in zwarte capes met gasmaskers in de bosjes langs het ruiterpad. Ik heb ze gegroet, ze konden niet veel terugzeggen. Paard vond er weinig van gelukkig.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 19:21

Westhof schreef:
Ik reed langs een weiland waar mensen met hun paard bezig waren. Ze hadden ook een hond bij zich. Die spotte mijn pony en mij en kwam keihard op ons afgerend. Ik hield mijn hart vast. Mijn pony is honden gewend en is niet zo snel onder de indruk, maar als ze zo hard op hem afkomen weet ik ook niet wat hij doet. Dat het een type vechthond was hielp ook niet echt mee. Net op het moment dat die hond de weg op rent waarop ik rijd, komt er echt out of nowhere een auto die die hond keihard aanrijdt. Aangezien die hond van de zijkant kwam had die automobiliste hem ook niet kunnen zien/ontwijken. M'n hart zonk echt in mijn schoenen, ik dacht: die is dood. Wonder boven wonder stond de hond op alsof er niks gebeurd was en liep rustig terug naar zijn baasjes.

Achteraf snap ik ook niet waarom die mensen hun hond niet terugriepen toen ze zagen dat hij zo hard op mij afkwam. Het waren nota bene paardenmensen, die moeten toch wel weten dat niet elk paard zoiets leuk vindt.


Ach genoeg paardenmensen zonder hersenen hoor. 8)7

Zo heb ik een lange tijd op een wei gestaan dicht bij een bos waar je kan trainen voor cross-country. Deed ik ook regelmatig met mijn paard en hij heeft niet snel ergens schrik van, als hij schrikt zal hij nooit zomaar op hol slaan.
Maar je hebt een soort 'splitsing' tussen de twee bossen in. Dat is dus een groot overzichtelijk veld waar je een fijne snelle galop kan doen.

Ik stond er toen nog maar net en was mijn paard aan het laten kennismaken met de hindernissen die op die splitsing staan. Komen er plots twee ruiters in volle galop af, ik was alleen, dus mijn paard helemaal over de zeik natuurlijk.
Hij was overduidelijk onrustig en wou met hun mee galopperen wat logisch is (of hij had schrik van hun, paarden die hij buiten de wei tegenkomt zijn nog wel eens eng namelijk :') ), dus hij probeerde al met hun mee te draaien, vooruit te lopen, mocht natuurlijk niet dus hij begon wat te 'springen'. Maar wat denk je dat die ruiters doen... Vertragen..? Ho maar... Gewoon door galopperen, zeker niet vertragen en rekening houden met andere ruiters hoor!
Echt achterlijk gedrag gewoon. Ik heb geluk dat mijn paard echt nog wel koel was, maar moest ik op een jong paard of eentje die wat heter is gezeten hebben had het nog fijn kunnen worden zeg..

Bokker13579
Berichten: 1882
Geregistreerd: 21-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 19:29

Iemand die het ruiterpad overstak in de verte, ik dacht nog ‘goh gekke kledingkeuze’ toen we passeerde kwam deze meneer naakt en rukkend uit de bosjes kalm naar ons toe lopen. Ik was helemaal in shock

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 19:37

Ik heb ook veel rare dingen meegemaakt buiten, als ik deze dingen zo lees...

Ook ergens een keer een strandrit. ''Kan je paardrijden?'' ''Het paard kan nogal heet zijn.'' Nou prima, kom maar op. Ik opzadelen in de stal, had gevraagd waar en hoe ze het wilde hebben. Komen er even later mensen voorbij ''ja dat paard wordt nooit opgezadeld in de stal, kan erg gevaarlijk worden.'' := Nou heel fijn, maar was al klaar. In de bak vervolgens opgezadeld, paard ging gelijk de lucht in en een aantal keer achter elkaar. Eigenwijs als ik ben blijven zitten }:) Vervolgens met zijn alle naar buiten, paard weer steigeren. Steeds hoger. Ik aangegeven dat ik het toch niet vertrouwde, moest ik op de manege blijven. Prima, maar ik ga niet met dat paard het strand op. Als ze al niet vertellen dat het gevaarlijk kan worden in de stal met opzadelen, wat wordt er dan nog meer niet verteld? Ja, ze hebben aangegeven dat hij pittig is, maar ik vind steigeren en dat steeds hoger, niet meer onder pittig vallen maar onder gevaarlijk :x Hebben ze toch snel een andere pony voor me opgezadeld en kon ik toch mee.

De rit naar het strand toe en op het strand zelf sprongen de paarden steeds opzij, schrokken van werkelijk waar alles en sommige bokte steeds. Men, wat was ik blij dat ik een rustige pony had gekregen. Want het begon echt gevaarlijk te worden.

Kwamen we terug op de manege, kwam er een vaste lesklant naar me toe. Dat hij het super knap vond dat ik op mijn strepen was gaan staan. Maar ik heb me toch verdrietig gevoeld na die rit, niet normaal. Daarom rijdt ik liever een stukje verder naar een manege waar ik hele goede ervaringen mee heb gehad en het super naar mijn zin had!

Nienke89

Berichten: 1605
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Ja, aanwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 19:42

Lang geleden was ik op een buitenritten. Het was al lange tijd warm en droog geweest dus veel stof. Wij reden netjes op een ruiterpad en besloten een galopje te maken, galopperen we een hoek om staat er een bruidspaar naast het ruiterpad voor een fotoshoot. Wij konden niet op tijd meer stoppen....jurk en alles zat helemaal onder het stof... Voelde me zo schuldig!

Heb ook een keer meegemaakt dat er een man helemaal gehurkt langs de weg zat en in het Duits zei dat hij pijn had. Net op het moment dat ik af stapte kwam hij overeind en bleek een potloodventer te zijn. Ik gilde van schrik, mijn paard ging op de achterbenen maaiend op die man af. Die man wist niet hoe gauw hij met de broek op z'n enkels er vandoor moest.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 19:51

Iets van heel lang geleden, ik zal zo'n jaar of 14 of 15 zijn geweest.
We woonden toen erg landelijk en ik mocht altijd met m'n pony zelfstandig een rondje zandpad rijden.

Op een keer kwam ik een man op de fiets tegen, die stapte af en vroeg mij de weg naar het dorp.
Dat ging ik hem heel beleefd uitleggen.
Tot ik zag wat die man uit z'n broek haalde, het was een rasechte potloodventer, ha ha :')
Hij vroeg mij of ik dat ooit wel eens bij een man had gezien.

Ik schrok me kapot, had dat totaal niet zien aankomen.
Toen heb ik m'n pony omgedraaid en zo hard mogelijk terug naar huis gereden.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 19:59

Wat is een potloodventer :+

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:00

jumpyhorse schreef:
Wat is een potloodventer :+


Een man die het leuk vindt om onverwachts zijn geslachtsdeel te tonen aan meisjes/vrouwen.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:08

sommige verhalen :=
Een paar jaar terug met mijn vriendin en mijn dochter een ritje gemaakt. We liepen terug naar stal en zagen een stilstaande auto op het weggetje. Ik zag dat de ramen beslagen waren en dacht mmm maarja we moesten er langs. Gaat de deur open, gaat meneer op zijn knieën zitten vrouw op de voorstoel en ze gingen nog een door, om vervolgens uit te stappen, vrouw op de voorkant gezet en ook daar werd het nummertje afgemaakt. Ik ondertussen mijn dochter afleiden wat natuurlijk niet lukte. We liepen er vlak langs...stel keek niet op of om.

Dat was geloof ik mijn dochter haar eerste seksuele voorlichting :D