De meest bizarre verhalen over buitenritten

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:45

Door de bizarre verhalen van bijrijders en verzorgers/stalling en stalhouders bedacht ik me dat er vast ook veel mensen zijn met bijzondere buitenrit verhalen. :D

Om te starten...

Tijdens één van onze ritten gaan we een heuveltje op en zit er midden in de bosjes op een krukje een vrouw. Gewoon midden in de bosjes, niet op een pad ofzo. Heel gek.

Of ik kom ineens een hele yoga groep tegen midden in het bos.. of hangjongeren.

Of homo's die naar elkaar op zoek zijn in het zogeheten homobos.

Wie volgt! :)


LvA1993

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-02-10

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:51

Een busje japanners die stoppen en uit raam hangen voor foto's. Zo snel dat ze gekomen waren, waren ze ook weer weg... wij gewoon in ouwe kloffie over straat. Niets bijzonders aan zou je denken haha :')

justdiesel
Berichten: 4939
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:51

Ik was een keer in de bossen aan het rijden, het was lekker weer en het was stil in het bos.
Toen ik een pad passeerde keek ik er vluchtig in om te zien of er niks aankwam en keer weer voor me.
Enkele seconde later realiseerde ik me wat ik had gezien....
Er lag een naakte vent :wow:
Toch nog even gekeken of ik het wel goed had gezien en jawel hoor!
Ben heel vlug doorgereden.

/)./)
(' ; ')
(") (") Dag lieve mam, ik zal je nooit vergeten.......25-10-2010

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:58

1x op buitenrit een losgebroken hengst tegen gekomen midden in het bos. Verschikkelijk. Beest bleef maar achter mijn merrie aan rennen. We gingen zo hard ik scheet echt 6 kleuren. Uit eindelijk droop hij af na een klap op zijn hoofd met de zweep. Krijg er nog de rillingen van

“If you keep on doing what you’ve always done, you’ll keep on getting what you’ve always got”

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:05

malih schreef:
1x op buitenrit een losgebroken hengst tegen gekomen midden in het bos. Verschikkelijk. Beest bleef maar achter mijn merrie aan rennen. We gingen zo hard ik scheet echt 6 kleuren. Uit eindelijk droop hij af na een klap op zijn hoofd met de zweep. Krijg er nog de rillingen van

Ik denk dat ik een mini hartaanval zou krijgen, jezus!

Nientsje

Berichten: 5244
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:11

Ik heb twee keer een best wel nare ervaring gehad op buitenrit.

Ervaring 1.
Ik was met mijn paard in het bos. Toen kwam er een oudere meneer (een boertje) eraan gelopen. Ik ga netjes stapvoets en meneer loopt naar mij en mijn paard toe. Ineens grijpt hij mijn paard bij de teugels "wat kost die?" Vroeg hij aan me. Ik de beste man uitgelegd dat mijn paard niet te koop is. Maar kreeg het hem niet aan het verstand. Ging hij me ondervragen met waar ik mijn paard gestald heb... Nou nee dat ga ik geen wildvreemde vertellen. Ondertussen had hij nog steeds mijn paard bij de teugels. Hem meerdere malen gezegd dat hij los moest laten, weigerde hij. Uiteindelijk mijn paard maar in draf gezet, waardoor hij noodgedwongen mijn paard toch los moest laten... was blij toe die man uit het zicht was... Brr blijf van mijn paard af joh :oo

Ervaring 2.
Ik had net lekker in het bos gereden en was onderweg naar huis. De weg was afgesloten voor verkeer i.v.m. het feit dat ze bezig waren de weg te verbeteren. Het stukje van stal naar het bos was al klaar dus daar kon ik weer langs. Wel stond er aan het begin van de weg een versperring (alleen bestemmingsverkeer en fietsers konden er langs, maar verder dan het bos kon je niet dus vandaar de versperring). En ik moest nog een paar meter tot ik de versperring voorbij was. Tot er een leuke PostNL meneer met zijn bestelbus eraan kwam. Deze man kon niet even het geduld opbrengen tot ik door de versperring was, moest nog één meter... Nee hoor die @%$# neemt extra veel gas en rijdt ons gewoon aan in de kont, om die ene meter nog voor te schieten... Paard in paniek, want dat arme beest werd gewoon aangereden... Gelukkig was ik dichtbij stal dus kon ik hem vrij snel het erf op draaien... die man flink goed de waarheid verteld, want die kwam post brengen bij de buren... maar die stapte heel snel weer in... natuurlijk contact opgenomen met PostNL hierover... maar die konden zogenaamd niet achterhalen welke chauffeur dat geweest is... Jaja natuurlijk, weten ze best maar ze wilden helaas hun verantwoordelijkheid niet nemen _-:( flut bedrijf...
En tot de dag van vandaag is mijn paard panisch voor elk soort verkeer en kan ik niet meer met hem naar buiten... en dat was toch de reden dat ik hem gekocht heb... Hopelijk krijg ik het ooit weer voor elkaar, maar is wel een paard van 700kg die je niet makkelijk houden kan als die in paniek schiet -O-

Lytse Feike
♫ ♪ You are the song of my heart ♪ ♫
|| 08-06-'12 ||
ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:14

Buiten dat bij mij regelmatig de veters bijna uit mijn schoenen worden gereden, valt het mee met de verhalen. :))

Alleen een keer een wippend stel in het hoge graan gespot. Waren met een groep meiden en we zijn heel hard een liedje gaan zingen: “Als het gras 2 kontjes hoog is...!!” :)ddd :)ddd

Amber_anne

Berichten: 6860
Geregistreerd: 09-04-18

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:23

Mensen die idd 'bezig' zijn in het bos.
1 keer met de manege een pony gevangen die los liep en een keer een verdwaalde hond.

Ergste was wel toen ik met een vriendin met de pony aan het stappen was in het bos. We werden gepasseerd door een vrouw te paard met 2 honden, we keken achterom naar de vrouw en ze gallopeerd een bocht om een heuvel op. Gelijdt het paard uit en de vrouw valt eraf met het paard erboven op. Paard stond op maar de mevrouw niet. We zijn erheen gerend en hebben het paard en de honden vastgehouden, mevrouw was met vlagen buiten bewustzijn.
Sta je daar als 15 jarige, gelukkig liepen een stuk verderop mensen die aan kwamen rennen en uiteindelijk i de ambulance gebeld en de vrouw meegenomen. We hebben nog wel het telefoon nummer van stal gehad en hebben gewacht tot iemand het paard en de honden is komen halen.
Was een hele onwerkelijke situatie die ik niet nog een keer hoop mee te maken.

Vrouw is er bovenop gekomen heb ik via via gehoord

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:28

Op buitenrit met 2 superpaarden. Komt in het bos een busje aangescheurd. Wij gebaarden langzamer te gaan, hij gaat met godsjezuse snelheid vlak langs ons af, en we mochten zijn middelvinger bewonderen. Een stukje verderop stond de bus stil, er werden honden uit gelaten. De man begint te tieren en schelden, waarom wij met die k*t knollen niet omdraaien, en hij zou ons een klap verkopen+ hij stuurde de honden weleens op ons af. Hem verteld dat het een publiek bos was, waar hij met zijn bus niet zo hard hoort te rijden, dat hij levensgevaarlijk was en dat wij rechtdoor moesten want er was geen ander pad.

Een van de honden vond die paarden machtig interessant, en wilde aan mijn laars ruiken, dus springt tegen het paard op. Geen kwaad in de zin, en paard is wel wat gewend. Hij begon ze op te jutten om te bijten.

Ik ben in het zadel omgedraaid en heb geschreeuwd dat hij ***verd**me op moest houden, voor ík mijn geduld verloor en mijn paard die honden kompleet kapot trapte- die was van happen niet gediend.

We zijn rustig doorgestapt, de honden volgden niet en de man hield snel genoeg op.

Godzijdank hebben we zulke enorm goede, betrouwbare paarden.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:41

Vriendin en les klant wilde graag een rondje in het bos doen met haar jonge 4 jarige, heel braaf in de bak niet echt snel onder de indruk, 5 maanden onder het zadel en de rem goed bevestigd dus ik durfde het wel aan.

We hadden allebei een reflecterend vestje aan met daarop de tekst "Voorzichtig rijden jong paard" in grote koeien letters er op. Toen ik merkte dat er een auto (op een 30km weg) veel te hard aan kwam gereden ben ik midden op de weg gaan lopen en seinen dat hij af moest remmen, die kerel bleef maar door gassen en claxoneren waardoor het paard zenuwachtig werd. Het laatste stuk moest ik aan de kant of ik werd aangereden. Het paard schrok op dat zelfde moment van een kat die de sloot uit sprong, en het paard sprong de weg op en ramde de auto. Die vervolgens met flinke schade door reed. Mijn vriendin heeft daardoor flinke enkel problemen gekregen en het paard een trauma voor auto's. Heb gelukkig het kenteken meteen opgeslagen in mijn telefoon, die man heeft ook alle kosten vergoed en kwam met het excuus dat hij een slechte dag had en naar huis wou. Hij heeft zelfs nog een bos bloemen en taart gebracht samen met het bedrag wat hij verschuldigd was, ergens wel een beetje apart maargoed hopen dat hij dit ook nooit meer doet.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:46

Inderdaad mensen die 'bezig' waren op een picnicbankje een stukje van het pad vandaan. Het was mij niet opgevallen maar paardlief helaas wel en die vertikte het dus om nog maar 1 stap te zetten, en staarde alleen maar met grote ogen naar het tafereel. Dat was best gênant voor ons allemaal :')

En mensen die niet snappen dat op ruiterpaden weleens paarden kunnen lopen. En dat je dus niet in een bocht op een ruiterpad een picnic moet organiseren. Ik kon m'n paard nog net op de rem trekken, ze overwoog al om er gewoon overheen te springen. Om vervolgens van de schrik precies naast het kleedje te gaan mesten :Y)

hiphorse

Berichten: 1031
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:53

Maak genoeg mee buiten :D

Het grapigste vond ik nog dat ik aan het wandelen was met mijn pony en zo neerploft en gewoon ging slapen :=
Hij zal wel gedacht hebben, lekker zacht zand en een warm zonnetje perfect voor een tukkie
Gelukkig weet hij dat dit niet mag wanneer hij het zadel opheeft.

ik verstop mijn pony onder een deken zodat jij het mooie er niet van af kan kijken

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:53

Yessy schreef:
Inderdaad mensen die 'bezig' waren op een picnicbankje een stukje van het pad vandaan. Het was mij niet opgevallen maar paardlief helaas wel en die vertikte het dus om nog maar 1 stap te zetten, en staarde alleen maar met grote ogen naar het tafereel. Dat was best gênant voor ons allemaal :')


Ben heel erg benieuwd naar hoe je dat hebt opgelost :')

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:56

Op een zandpad passeerde ik een auto. Vanaf een paard kijk je daar dan zo in omdat je hoger zit. Zat er een stelletje in, waarbij de vrouw ergens aan aan het zuigen was zeg maar...

soesita

Berichten: 5157
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:59

Toen ik eens een paardloze vriendin meenam op buitenrit hebben we wel iets leuks meegemaakt. Zij reed op mijn haflinger; ik op een geleende fjord van onze stal. Na een bocht op een smal ruiterpad lag er een enorm dikke boom dwars over de weg. Ik reed voorop dus stond met de fjord voor die boomstam. Vriendin met mijn haf erachter; doordat het zo smal was kon ze er niet langs. Ik zat net te bedenken dat die boomstam toch wel erg groot was om te springen, mijn vriendin bovendien niet zo'n ervaren ruiter en dat we maar liever zouden moeten proberen om op het smalle pad te keren. Op dat moment besloot de fjord dat blijven stilstaan in het bos stom is... en spring vanuit stilstand over die grote boomstam en gaat daarna vrolijk in galop verder. :+ Op het moment dat ik haar tot stilstand gebracht had en achterom keek, zag ik nog net hoe mijn pony blijkbaar dacht:"Wat zij kan, kan ik ook!" en met mijn vriendin ook over die boomstam sprong. Zij verloor haar evenwicht en zat achter zijn oren. Waarop hij bleef stilstaan, zijn hals omlaag deed en haar mooi over zijn hoofd liet afstappen. 8-)
Er is niks uiteindelijk niks gebeurd, maar ik ben van het lachen bijna van de fjord afgerold. :D

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:01

CharmingS schreef:
Yessy schreef:
Inderdaad mensen die 'bezig' waren op een picnicbankje een stukje van het pad vandaan. Het was mij niet opgevallen maar paardlief helaas wel en die vertikte het dus om nog maar 1 stap te zetten, en staarde alleen maar met grote ogen naar het tafereel. Dat was best gênant voor ons allemaal :')

Ben heel erg benieuwd naar hoe je dat hebt opgelost :')

Het duurde even voor die mensen doorhadden dat ze bekeken werden, en toen ze stopten met wiebelen besloot m'n paard dat het niet meer raar was en dat ze gewoon kon doorlopen. Het hele gebeuren duurde waarschijnlijk nog geen minuut maar voor mijn gevoel stonden we daar eeuwig :=

Shadow0

Berichten: 43453
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:02

Hmm.

Lang, lang geleden, toen dat soort dingen nog gedaan werden, had onze instructeur bedacht dat het een leuke oefening was om in het veld een rondje te rijden weg van de groep. Dat wegrijden was al wat - maar het terugrijden was nog veel meer: de pony's voelden zich ver van hun kudde, en renden vervolgens terug. Waarna de hele handel in rengalop terug naar stal rende (ze waren toch bezig.)
Dat eindigde dus met een stuk of zes ruiters her en der van de paarden gevallen en mijn befaamde "klem je met een arm vast en na een tijdje kun je dan met je andere hand de teugels pakken en je iets gecontroleerder laten vallen."
Bij nader inzien was het niet zo'n heel goed idee van de instructeur :D

Tweede was een verkeerssituatie. We reden in de berm van een smal, onverhard pad rijden - en dan twee aan twee en aan weerszijden van het pad. Komt er van achter een auto met paardentrailer, die tussen de beide groepen ruiters door wilde drammen. Daar was het dus te smal voor, het was ook helemaal niet nodig. Uiteindelijk heeft een van de instructeurs haar paard op het midden gezet, en dat paard heeft toen een deuk in de auto geschopt omdat de bestuurder nog steeds aan het duwen was. (Lekker puh!)

Derde - er was een parkeerplaats die nogal regelmatig gebruikt werd om af te spreken voor seks. Daar waren een paar mensen bezig, die dat dus deden achter de auto - vanaf de weg gezien. Alleen het ruiterpad kwam van de andere kant :Y)

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:11

Toen ik met een vriendin in het bos aan het rijden was (smal paadje). Lekker aan het kletsen, paarden lange teugels. Onze paarden schrokken opeens en werden ongeduldig. Komt er een minuut later een paard in volle rengalop op ons af, opgetuigd maar zonder amazone. Wij maar afgestapt en paard gevangen. Staleigenaar gebeld die gelukkig gelijk onze kant op kwam om het paard over te nemen. Paard zou eventueel bij ons op stal kunnen overnachten indien nodig. Gelukkig kon ik mijn brave merrie mee laten lopen (tussen het paard van mijn vriendin en het gevangen paard in), zodat ik het gevangen paard die stond te shacken en onder het zweet zat, kon begeleiden. Gelukkig kwamen we na een halfuur lopen (2 mensen, 3 paarden, smal bospaadje; verre van ideaal :D ) de eigenaar tegen
Die had paard aan een wankel paaltje neergezet en is met dochterlief eten gaan halen in het restaurant. Paard schrok en trok de paal los, gelukkig niet mee genomen, en rende het bos in.

Afgezien van heel wat stress hebben wij en het paard er niks aan overgehouden. O ja, wel, een cadeaubon van de blije eigenaar :)

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:19

Hahah pfoe, heel wat meegemaakt inmiddels. En geweldig topic om mee te lezen!

Inderdaad de standaard aso verkeerssituaties. Jongens die met hun scooter zo dicht mogelijk langs rijden om paard en mij op onze kont te tikken. Heel veel boze wielrenners, Achtervolgende honden, etc. Gelukkig is mijn paard zeer ervaren en niet gauw onder de indruk.

Een keer meegemaakt dat ik op een ruiterpad langs een fietspad reed. Komt er een kerel (jaar of 60) op een scooter op dat fietspad en blijft langs me rijden. Zit ie toch gadverd*mme gewoon te rukken >;) ik ben toen gauw aangegallopeerd en een zijpaadje ingereden :+

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:27

Wielrenners die naast mn pony gaan hangen -:(-

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

mystery1980
Berichten: 4201
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:37

Paar jaar terug ging ik een buitenritje maken bij een manege. Er werd gewoon gevraagd of ik wel eerder gereden had, ik ben niet zo'n held en zei dus wel dat ik rij-ervaring had (vermeldde er maar niet bij dat dat al zo'n 20 jaar was) en vroeg om een rustig paard. Tijdens de rit was mijn paard nogal kijkerig en ongeduldig. Nu ben ik zelf wel een rustige ruiter en is er verder niks gebeurd, maar tijdens de koffie achteraf vermeldde de begeleider dat het paard net ingereden was en voor het eerst buiten de rijbak was (was een rit van ruim 2 uur).
:+ :+ :+
Braaf paard!

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

Misty12

Berichten: 7031
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:41

Het meeste zijn wel grappige dingen: zoals een stelletje dat tijdens de lunch even een nummertje maken in een Fordje Ka op een verlaten zandpad, waar je dan langs komt op paard en zo in de auto kan kijken.
Of stomme honden die idd je paard achter na komen. De paarden zijn gelukkig erg braaf en doen nooit wat, maar toch. Dat zijn wel vervelende situaties.
Ik ga samen met dochter een stapritje maken. Dochter rijdt bitloos en zonder zadel. Komt er een aso met een dikke BMW die het nodig vond om ons op een smal zandpad bijna van de weg te rijden. Hij moest afremmen en vond dat niet nodig dus ik zette mijn paard op het pad. Hij boos en vervolgens rijdt hij weg, vol gas, gierende banden en het zand hoog opstuivend. Met naast ons een brede en diepe sloot, maar gelukkig waren de paarden echt superbraaf. Dit was wat minder.
Dochter die met onze merrie door de schaapskudde moest en als paard dan vervolgens denkt: No way! Ikke niet, 180 graden draait en dochter vervolgens met haar blije bakkes in het zand belandt. Terwijl er heel veel mensen staan te kijken naar de schaapskudde.
Wat eigenlijk wel vervelend is, is als je een bepaald mens van de hondenuitlaatdienst tegen komt. Zij laat de honden los en ze roept ze ook niet terug. Vervolgens begint ze te dreigen dat ze de honden achter je paard aanstuurt en je moet met die snertpaarden ergens gaan rijden en ze kan je echt verrot schelden. Dat mens heeft een draadje los.
Op een zandpad met een haakse bocht komt opeens een groep ruiters je tegemoet in volle galop. Oeps!
Soms lastige automobilisten die niet even het geduld hebben om te wachten, irritante fietsers, brommer- en motorrijders.
Ach bij de meeste dingen is er even schrik, maar na 5 minuten ben je het al bijna vergeten. Nog niet echt iets heel ergs meegemaakt.

Heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt.
It's easier to leave than to be left behind- R.E.M. -leaving New York
Irma, my star in heaven 23-05-1990 - 27-05-2019

Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:42

Voor een georganiseerde dagtocht was vriendin en mij gevraagd de route dag van te voren te controleren. Zo gezegd, zo gedaan. Prima weer, fijne rit. Nog een kwart te gaan ging route over het ruiterpad langs een boerderij. Twee meter oprijlaan, rechtsaf langs bosrand enerzijde, koeienweides andere zijde. Dit pad werd ook gebruikt voor de koeien. Officiëel ruiterpad. Paaltjes en al.

Op het moment dat we die oprijlaan opdraaien komt er vanaf de boerderij een auto aan. Deur werd opengegooid, en boer springt er uit met het nodige kabaal. Hoop gescheld en geschreeuw, wat er op neer kwam dat wij daar niet mochten rijden, en het pad helemaal kapot rijden. Vriendin en ik bekijken het pad nog eens goed: er valt niet zoveel aan kapot te rijden als er 2 x per dag een kudde koeien overheen komt en nog eens een tractor... Meneer bleef maar doorschreeuwen, dus we stapten maar gewoon verder. Over het officiële ruiterpad.

Komt hij ons voorbij stuiven met auto, parkeert deze midden voor onze neus, en gaat gezellig verder met geschreeuw en gedreig. Ik nog afgestapt in de hoop dan nog beetje in gesprek te kunnen, maar hij bleef volhouden dat we daar niet mochten komen. Wijzen op de ruiterpad-paaltjes had geen enkel effect. Vriendin begon ook boos te worden, en ondertussen stond mn paard pauze te houden. We stonden er ook al serieus een half uur in totaal... Het er op gewaagd en maar voorbij meneer en auto gestapt, waarna hij ons wéér voorbij kwam scheuren.

Begon het op dat moment toch wel benauwd te krijgen, en naar stal gebeld wat de situatie was, en dat we later waren. Paard moest nog behandeld worden door de tandarts; deze was er al voor andere paarden. Hij wilde weten waar we waren, dan kwam ie ons wel tegemoet. Tot wereldoorlog 3 is het niet gekomen; boer had niet in de gaten gehad dat hij ruiterpad-afslag gemist had. We hebben stuk door gedraafd tot punt dat je met oude volkswagen zeker niet gaat redden. Organisatie op hoogte gebracht dat hun uitgezette route helemaal klopte, maar dat er wel een obstacel was. De volgende dag hebben de nodige aanspanningen en ruiters onder het zadel gepasseerd.

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:45

mystery1980 schreef:
Paar jaar terug ging ik een buitenritje maken bij een manege. Er werd gewoon gevraagd of ik wel eerder gereden had, ik ben niet zo'n held en zei dus wel dat ik rij-ervaring had (vermeldde er maar niet bij dat dat al zo'n 20 jaar was) en vroeg om een rustig paard. Tijdens de rit was mijn paard nogal kijkerig en ongeduldig. Nu ben ik zelf wel een rustige ruiter en is er verder niks gebeurd, maar tijdens de koffie achteraf vermeldde de begeleider dat het paard net ingereden was en voor het eerst buiten de rijbak was (was een rit van ruim 2 uur).
:+ :+ :+
Braaf paard!


Wauw en waar was dat? Doet me denken aan een oude kleine manege hier in de buurt, die stalhouder gaf zelfs zijn veulens nog mee als iemand daar voor wou betalen.. Hij liet mij als 12 jarige een tuig paard rijden waar nog nooit iemand op had gezeten.. Ben daar toen zo hard afgevallen dat ik mijn stuitje brak, stom als ik ben ging ik daar toen ik beter was weer terug, paard had sinds die tijd ook stil gestaan niemand had er nog op gezeten.. En ik stout als ik was kroop er toch weer op en toen ging het "goed", paar dagen daarna kwam iemand om een paard te huren, vrouw had 2 keer eerder op een paard gezeten. En de stalhouder gaf dat paard mee (beest was nog nooit buiten de bak geweest), ik waarschuwde de vrouw nog dat ze op moest letten (maar wie luistert er nou naar een 12 jarige). 10 min later stond het paard rustig in zijn stal hooi te eten en vrouw kwam aangestrompeld, schreeuwend dat iemand haar wel had mogen waarschuwen haha 8)7 :')

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:47

Als ik buiten rijdt, rijdt ik niet meer zonder de go pro op mijn cap. Als mensen zien dat ik aan het filmen ben, gedragen ze zich ineens keurig (uitzonderingen daar gelaten). Super handig :D Want het heeft echt effect!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot, Tinkermuts en 45 bezoekers