De meest bizarre verhalen over buitenritten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marjan_tjuh
Berichten: 370
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: Linschoten (bij Woerden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:41

Wat een verhalen van sommige, gelukkig ook erg veel leuke/grappige verhalen.

1) Ongeveer 12 jaar geleden ging ik samen met een vriendin op onze verzorgpony's een buiten rit maken, de ene pony (Pony 1) kon werkelijk waar overal van schrikken en de andere pony (Pony 2) was zo mak als het maar kon.
We reden over een rustige weg met aan de rechterkant een brede sloot en aan de andere kant huizen/boerderijen en boerenslootjes. Op de brede sloot waren ze aan het varen en waterskiën.
De jongens vonden het leuk om op het moment dat ze naast ons waren om een "sprong" te maken met de waterski, gevolg.... Pony 1 liep rustig door en Pony 2 (die in principe nergens bang voor is) schrok..
Pony 2 kijkt vervolgens verbaasd naar Pony 1 met een blik van.... Huh we zouden toch schrikken, waarom schrik jij niet? :')

2) Een paar jaar geleden samen met een vriendin besloten om een strandrit/bosrit te gaan maken van 2 uur op een manege met een groep.. De groep vond ik al veel te groot ongeveer 15 man als het er niet meer waren en maar 1 begeleider. Na een half uur begon mijn pony al met het naar beneden trekken van zijn hoofd elke halve minuut / minuut, hier is hij helaas de hele rit niet meer mee opgehouden.. We waren bijna terug bij stal en besloten nog een galopje te maken.. Ik reed als 3e van achter, de voorste paarden/pony's gingen steeds sneller, waardoor die van mij ook steeds sneller ging en nog steeds af en toe met zijn hoofd naar beneden ging.. We waren nog maar net in galop toen mijn pony bokte en ik op de hals van mijn pony terecht kwam en een beugel verloor, mijn pony ging steeds sneller gelukkig kon ik terug in het zadel komen en na twee keer STOP roepen wat even duurde ivm de grote groep, terug naar draf gegaan en toen naar stap.. Wat een rit was dit, gevolg de dag erna last down under (&Blauw).. %) Dit was geen succes

Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:48

Nou, verhalen genoeg! Zeker als je bedenkt dat we in drie en een half jaar al ruim vijf keer gebeten (en ja, echt tot bloedens toe) zijn door honden in het bos.

We reden door het bos op een prachtig breed ruiterpad, dus ik zet mijn paard aan in een rustig handgalopje. Nu is hij vrij lui dus ik heb hem dan ook makkelijk terug en dat was ook nodig. Er komt met een rotvaart een meneer op een mountainbike om de hoek gescheurd die ons bijna van paardlief zijn prachtige sokken rijdt. Hij kon niet op tijd remmen en moest uitwijken.
Nu had de heer ook nog een enorme herder bij zich en begon hij te schelden en te tieren over het feit dat we niet op een ruiterpad zaten en waar ik wel niet dacht mee bezig te zijn. Nu staat er op zo'n beetje elke hoek van de ruiterpaden hier wel een paaltje, dus ik kon die meneer gelijk wijzen op het paaltje waar hij net langs af was gereden dat dit toch wel degelijk een ruiterpad, en geen mountainbikepad, was.
De man begint echt kwaad te worden en stuurt zijn hond op ons af (die gelukkignniets kwaads in zijn bloed had), nu is die van mij geen doetje en vindt het heel leuk om te drijven, dus de twee komen op elkaar af... De herder beslist dat dit toch wel een iets te grote uitdaging is en rent terug naar zijn baas, Die ondertussen nog kwader is geworden omdat mijn paard 'aggressief' zou zijn. :roll: (Want een hond op iemand afsturen is een teken van vriendelijkheid... 8)7 )
Ik was het zat, heb bedankt, en probeerde verder te rijden. Maar daar wilde die kerel niets van weten. Hij begon ons te achtervolgen en hoewel ik echt niet van het vernielen van de natuur ben, ben ik toen toch maar off road gegaan, want ik begon het toch benauwd te krijgen.
In galop aanspringen leek me geen goed idee, want: hond, echter blijven staan leek me ook iet zo leuk want: enge man... Begrijp dit niet verkeerd, ik was net 16 :P
Dus na een flinke tijd de andere kant op gereden te zijn hoorde ik de man niet meer en ben terug een pad op gegaan.

Niet lang daarna kwamen we een mevrouw met haar hond tegen en ondanks wat we net hadden meegemaakt wou paardlief graag met het dier spelen... Hij was pas 6 en nog onschuldig en kei speels :')
Dus als een echte cutter ging hij zowat plat op zijn buik en ging spelen met haar hond. Ik moest me echt vastklampen want ik werd alle kanten op geslingerd := Na een paar minuutjes breken de eigenaresse van de hond en ik toch het spel maar af, want we moesten toch ook weer een keer naar huis. _O-

Zowel daarvoor als erna zijn we door verschillende honden gebeten en natuurlijk wordt er dan dus ook regelmatig gehapt naar de staarten, neuzen en benen, maar paardlief is nog steeds een sukkel die honden leuk blijft vinden. Alhoewel hij nu hij wat ouder is, wel doorheeft of een hond iets kwaads bedoelt of daadwerkelijk wil spelen, daar handelt hij nu naar O:)

Maar toen we langs een wei met alpaca's kwamen, hield hij het voor gezien! Ik heb hem nog nooit zo hard zien rennen! :+

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:56

stitchlover schreef:
Daarnaast vonden twee meiden vooraan in de groep het ook een leuk spel om de paarden in te houden in draf en daarna hard bij te galopperen... Er werd helaas niets van gezegd.


Dit hebben we toen ik jong was wel eens gedaan, maar wij reden dan wel achteraan. (Waren een paar kleine pony'tjes en dan over leuke smalle heuvelpaadjes. Dus dan konden we elke keer het dal en een stukje heuvel op galopperen.) Voor een deel was het onvermijdelijk want hoe je ook zou proberen, een net aangesloten drafje was niet mogelijk met de heuvels en verschil in paardengrootte - maar we hebben er ook wel mee gespeeld.

Maar ik heb er ook wel eens achter gezeten waarbij mensen gewoon niet opgesloten blijven en ik ben het blijkbaar ontgroeid want toen vond ik het vooral heel storend.

okdoei
Berichten: 619
Geregistreerd: 25-04-09

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:20

Het gekste dat me is bijgebleven, was dat ik dacht even een rondje lekker uit te gaan stappen in het bos, paardlief volledig ontspannen stappend, lang teugeltje, niks aan de hand.

Kom ik een oudere mevrouw op de fiets tegen. dus ik pakte m'n teugels op, gewoon om wat meer controle te hebben als we elkaar zouden passeren. (op een breed pad van ongeveer 4 meter). ik dacht dat alles goed ging, en ben bijna op het moment dat ik de mevrouw op de fiets rustig stappend passeer. op het moment dat ze 2 meter voor mij is. gooit de mevrouw haar fiets op het pad en springt in de bosjes. Wat zowel ik als mijn paard nooooit aan zagen komen. dus mijn paard draait zich 360graden om en wil weer naar huis, waarop ik hem gerust stel en alsnog langs de mevrouw probeer te stappen.
Maar paardlief wilde er natuurlijk absoluut niet meer langs, aangezien die mevrouw in de bosjes stond te gillen dat mijn paard zo eng en zo wild was.

Toen ik haar vriendelijk verzocht om even stil te zijn en uit de bosjes te komen, zodat ik haar rustig kon passeren begon ze alleen maar harder te gillen dat paarden in een bos zo eng en gevaarlijk waren. heb ik me maar gewoon omgedraaid en een andere route genomen. sinds dien blijft paardlief onder de indruk van fietsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:20

Op ponykamp een nachtrit en die meid voor mij ook steeds inhouden en bij galloperen (ik reed achteraan) , in het donker :=

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:26

okdoei schreef:
Toen ik haar vriendelijk verzocht om even stil te zijn en uit de bosjes te komen, zodat ik haar rustig kon passeren begon ze alleen maar harder te gillen dat paarden in een bos zo eng en gevaarlijk waren. heb ik me maar gewoon omgedraaid en een andere route genomen. sinds dien blijft paardlief onder de indruk van fietsen.

Ohja zo heb ik ooit iemand gehad die de menselijke versie van de kop-in-het-zand-struisvogel deed, namelijk een gigantische paraplu openklappen richting m'n paard, zodat zij het paard niet meer zag :') Detail was alleen dat ze met de punt van de paraplu bijna het oog van het paard uitstak. Mijn paard is totaal niet onder de indruk van paraplus. Beter nog, ze loopt er in de regen graag onder want ze haat nat worden. Maar dit was toch echt teveel van het goede, dus toen stonden we ineens 3 meter verder, paard woest snuivend naar die paraplu. Ze heeft echt wekenlang iedere voorbijganger argwanend aangekeken, het duurde echt even voor ze het vertrouwen in wandelaars buiten terug had.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:31

Pocca_Locca schreef:
Wow! Wat een heftig verhaal van het op hol slaande paard door die motoren. Echt gevaarlijk.. en wat onoplettend van die chopper rijders of juist gemeen dat ze optrekken precies naast paarden. Je wéét dat je dan zó n keihard knalgeluid maakt. Kan me voorstellen dat je niet meer buiten wil rijden.
Ook voorál niet doen, tot je je angst helemaal hebt overwonnen..



Het was écht heel gemeen. Ik kan me nog goed herinneren dat mijn paard echt keihard ging en hij naast ons reed. Toen op het kruispunt liet hij de uitlaat weer klappen en ging er gauw vandoor met zijn motor buddy. Wat als ik op de grond was gevallen? Wat als ik mijn paard ter plekke had kunnen inslapen? Wat als... Het spookt nog steeds door m'n hoofd. Als ik een motor hoor terwijl ik aan het rijden ben in de bak verstijf ik soms even maar probeer me dan te bedenken dat hij er niet bang voor is. Het is alweer 2 jaar geleden maar ik zal het nooit vergeten. Had zo fout kunnen gaan.

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:32

Het vreemdste wat ik ooit heb meegemaakt was dat paardlief in het bos ineens uber alert was, hij bleef maar blazen en dribbelen en ik zag maar niks raars :?
Op een gegeven moment komen we dichterbij wat bosjes en hoor ik stemmen “sh*t, weg! Weg!” “Schiet op!”

Kwamen er 2 mensen poedelnaakt met kleren in hun hand die bosjes uit rennen en rende vervolgens keihard het pad af. Ik kon paard nog net houden!
Waarschijnlijk waren ze de lovemaking aan het doen in die bosjes :+ maar de keuze om weg te rennen poedelnaakt zo het pad op in plaats van je stil te houden/aan te kleden whatever begrijp ik tot op de dag van vandaag nog niet _O-

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:34

Er komen echt hilarische verhalen voorbij :')

Hier ook een keer bijna een stel omver gereden die het èrg gezellig hadden midden op het ruiterpad.
Vaak last gehad van mountainbikers die per se op een ruiterpad willen mountainbiken 8)7 en me dan uitscholden omdat ik niet aan de kant ging >;) .

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:43

Na al die seksverhalen vraag je je bijna af of een topic met 'de vreemdste manieren waarop je betrapt werd toen je buiten seks had' ook zo'n goedlopend topic wordt :D

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:44

behalve de loslopende blaffende honden en auto's die met een behoorlijke snelheid voorbij rijden.
en de meneer die met zijn broek omlaag de bosjes uitkwam.en natuurlijk de boze fietsers.
hebben wij toch wel een niet standaart ritje meegemaakt.
we reden richting bos en kwamen langs een meneer die aan het snoeien was met zijn motorzaag.
toen we bij hem langs reden begint hij te schelden dat onze paarden het hele dorp onder poepte.
(het was mijn eerste buitenrit daar)
nadat we meneer uitlegde dat we het in de berm schopte,en het de eerste keer was dat we hier waren....
maar de meneer ging helemaal helemaal op tilt!
we reden door en de meneer kwam op een drafje achter ons aan met brullende motorzaag!!!
gelukkig bleven onze paarden er rustig onder.
levensgevaarlijk! ook voor de meneer zelf!
voor hetzelfde was hij gevallen met een draaiende motorzaag.
wil niet weten wat er gebeurt was als we niet op tijd weg konden komen.

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:46

Shadow0 schreef:
Na al die seksverhalen vraag je je bijna af of een topic met 'de vreemdste manieren waarop je betrapt werd toen je buiten seks had' ook zo'n goedlopend topic wordt :D

"door een panisch paard" blijkt helemaal niet vreemd te zijn, dat komt te vaak voor :+

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:51

Echt he, als ik dit lees is het echt een wonder dat ik nog nooit mensen heb betrapt.. Mijn moeder speelt graag verstoppertje met mijn verzorgpaard, waarbij ze met fiets en al achter een boom gaat staan waarna mijn verzorgpaard haar weer moet vinden (hier zijn we mee begonnen toen hij het eng vond als hij haar opeens niet meer zag. Nu is het puur een spelletje).
Als hij iemand achter een boom ziet staan of in de bosjes spot wilt hij daar absoluut heen lopen, want dan heeft hij verstoppertje gewonnen en is hij een superknap paard O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:01

Dat jullie zoveel "gezellige" stelletjes tegen komen := Ik woon direct aan het bos en ben er (gelukkig) nog nooit een tegen gekomen _O-

Gelukkig kom ik hier vooral lieve mensen tegen. Het opsplitsen naar twee kanten van de weg (vooral met jonge kinderen) is wel heel bekend... Blij dat ik een bomproof en braaf paard heb :=

Over choppers kan ik meepraten.. Drama... %) De motorclub die het leuk vindt om het gas flink los te trekken in onze straat... Ik reed in de bak met mijn paard, meter of 25 van de weg. Een groepje van een stuk of 20 rijders op choppers trokken het gas eens flink los. Mijn vorige paard was helemaal over de zeik. Het is ook nooit meer goed gekomen, ze is altijd bang gebleven voor motoren. Eentje ging nog wel, maar zodra het er meer werden kon ik voor mijn eigen veiligheid beter afstappen. Blijkbaar is onze straat een leuk racecircuit :=
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-07-18 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:09

_O-

Shadow0 schreef:
Na al die seksverhalen vraag je je bijna af of een topic met 'de vreemdste manieren waarop je betrapt werd toen je buiten seks had' ook zo'n goedlopend topic wordt :D

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:14

pien_2010 schreef:
_O-

Shadow0 schreef:
Na al die seksverhalen vraag je je bijna af of een topic met 'de vreemdste manieren waarop je betrapt werd toen je buiten seks had' ook zo'n goedlopend topic wordt :D

Lijkt me toch een grappig topic eigenlijk... :P _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:32

Hier eens meegeweest op een buitenrit van een manege. Brave paarden, en prima begeleiding.
Op een gegeven moment rijden we in de berm naast een weg. 1 Van de ponies schrikt van iets, springt opzij en galoppeerd de weg op.
Toevallig komt er net een auto aan, en die remt netjes af om de pony de ruimte te geven.

*BAM!*
Klapt er ineens een motorrijder achterop de remmende auto. Ik zat op een paard en zag het in slowmotion voor mijn neus gebeuren, want de motorrijder lette niet op en reed te snel.
Wonder boven wonder schrokken de paarden niet van deze klap, en was de motorrijder ongedeerd.



Als groom op de menwagen was ik mee met een buitenrit. Langs de weg stonden hele grote geschilderde borden, om bewustzijn te creeëren over weidevogels. 1 Van de twee menpaarden schrok zo, dat hij er galopperend vandoor ging. 1 gekke sprong opzij, en het was mis gegaan... Gelukkig hebben we hem weer op tijd terug kunnen nemen!

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:46

Na al die seksverhalen vraag ik mij af of ik dat ook niet moet opnemen in de schrik- en obstakel training. :D :+

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:44

Misschien is een opblaaspop zo'n gek idee nog niet :D

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 20:19

knooopje schreef:
behalve de loslopende blaffende honden en auto's die met een behoorlijke snelheid voorbij rijden.
en de meneer die met zijn broek omlaag de bosjes uitkwam.en natuurlijk de boze fietsers.
hebben wij toch wel een niet standaart ritje meegemaakt.
we reden richting bos en kwamen langs een meneer die aan het snoeien was met zijn motorzaag.
toen we bij hem langs reden begint hij te schelden dat onze paarden het hele dorp onder poepte.
(het was mijn eerste buitenrit daar)
nadat we meneer uitlegde dat we het in de berm schopte,en het de eerste keer was dat we hier waren....
maar de meneer ging helemaal helemaal op tilt!
we reden door en de meneer kwam op een drafje achter ons aan met brullende motorzaag!!!
gelukkig bleven onze paarden er rustig onder.
levensgevaarlijk! ook voor de meneer zelf!
voor hetzelfde was hij gevallen met een draaiende motorzaag.
wil niet weten wat er gebeurt was als we niet op tijd weg konden komen.


The Appelscha Chainsaw Massacre :')

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 20:20

knooopje schreef:
behalve de loslopende blaffende honden en auto's die met een behoorlijke snelheid voorbij rijden.
en de meneer die met zijn broek omlaag de bosjes uitkwam.en natuurlijk de boze fietsers.
hebben wij toch wel een niet standaart ritje meegemaakt.
we reden richting bos en kwamen langs een meneer die aan het snoeien was met zijn motorzaag.
toen we bij hem langs reden begint hij te schelden dat onze paarden het hele dorp onder poepte.
(het was mijn eerste buitenrit daar)
nadat we meneer uitlegde dat we het in de berm schopte,en het de eerste keer was dat we hier waren....
maar de meneer ging helemaal helemaal op tilt!
we reden door en de meneer kwam op een drafje achter ons aan met brullende motorzaag!!!
gelukkig bleven onze paarden er rustig onder.
levensgevaarlijk! ook voor de meneer zelf!
voor hetzelfde was hij gevallen met een draaiende motorzaag.
wil niet weten wat er gebeurt was als we niet op tijd weg konden komen.


The Appelscha Chainsaw Massacre :')

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:08

Haha wat een idioot inderdaad, "Appelscha chainsaw massacre" _O-

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:11

Mensen die over een ruiterpad aan het wandelen zijn en boos worden op mij omdat ik in galop aan kom rijden en vervolgens roepen dat ik daar helemaal niet mag komen.. Tien meter verder stond het welbekende paaltje met een hoefijzer erop.. :')

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:23

upendo schreef:
Mensen die over een ruiterpad aan het wandelen zijn en boos worden op mij omdat ik in galop aan kom rijden en vervolgens roepen dat ik daar helemaal niet mag komen.. Tien meter verder stond het welbekende paaltje met een hoefijzer erop.. :')


Misschien zagen ze dat bord, en dachten ze dat het geluk zou brengen als ze daar liepen.
Of ze hadden wellicht moeilijke voeten :+

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:24

Pocca_Locca schreef:
upendo schreef:
Mensen die over een ruiterpad aan het wandelen zijn en boos worden op mij omdat ik in galop aan kom rijden en vervolgens roepen dat ik daar helemaal niet mag komen.. Tien meter verder stond het welbekende paaltje met een hoefijzer erop.. :')


Misschien zagen ze dat bord, en dachten ze dat het geluk zou brengen als ze daar liepen.
Of ze hadden wellicht moeilijke voeten :+

_O-
'Wilde paarden, deze kant op!'