Waarom bij verkoop geen video?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Waarom bij verkoop geen video?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 08:45

Regelmatig zie ik bij advertenties staan dat verkopers geen video’s maken. Waarom zou je dit niet willen? Geeft voor de koper toch een goede eerste indruk?

Strooigoed


Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Waarom bij verkoop geen video?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:46

Moet je maar net de mogelijkheid hebben he... ik laat bijvoorbeeld een fotografe komen en voor de rest ben ik altijd alleen.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Waarom bij verkoop geen video?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 08:50

Ik doel meer op handelsstallen ed. Bij particulieren snap ik het.

Strooigoed

Zwartvosje

Berichten: 500
Geregistreerd: 13-12-13
Woonplaats: Ede

Re: Waarom bij verkoop geen video?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:31

Ik zie het vaak langskomen met de reden dat de verkoper liever heeft dat geïnteresseerden langskomen om te kijken. Hoewel ik als koper zijnde liever een filmpje ontvang voor ik 3 uur in de auto ga zitten voor niets :+

❤️Ozzy~ Welsh Mountain pony ~ Roan ~ Ruin❤️
❤️Ace ~ PRE ~ Valk ~ Ruin ❤️

HindaFree

Berichten: 3279
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: Hoogwoud (WF-N-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:35

En ook dat kan vertekenen.... Hier in de zoektocht ook filmpjes gehad dat je denk wat een leuk dier! Kom je er is het een drama :+

Samcial

Berichten: 32
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:37

Dit heb ik mij ook wel eens afgevraagd..Denk dat het inderdaad te maken heeft met het feit dat ze liever hebben dat je langs komt. Moet eerlijk bekennen dat ik bij de verkoop van mijn pony eerst ook geen filmpje beschikbaar had :roll:

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:40

Ik heb ook wel eens gemaild voor een filmpje (paard stond aan de andere kant van het land). Kreeg als antwoord “kom maar langs”. Daarna nogmaal gevraagd om een filmpje omdat ik er echt lang voor in de auto moest zitten. Maar nee hoor :n

Ja, goed verhaal maar als ik 2,5/3 uur in de auto moet zitten wil ik wel iets meer indicatie dan alleen foto’s. Desnoods is het een filmpje van de gangen aan de longe.

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

amiraanouk
Berichten: 304
Geregistreerd: 22-03-16

Re: Waarom bij verkoop geen video?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:49

Ik hoorde van iemand die paarden verkoopt dat hij dan gek werd van het versturen van filmpjes om dus vervolgens geen antwoord te krijgen of alleen een 'oké dankjewel'. Iedereen bleef maar om filmpjes vragen maar niemand kwam langs.
Ook kan ik me voorstellen dat een geïnteresseerde echt als een serieuze klant ove rkomt, als het naar het paard toe gaat en naar het paard gaat kijken.

Wat hij ook vertelde was dat hij gek werd van het feit dat die filmpjes dus door allemaal mensen gedeeld werden op Facebook om aan familie en vrienden te vragen of ze het ook zo een mooi paard vonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:52

Ik heb dus ooit de gok genomen om een paard te bezichtigen op 2.5 uur rijden, zonder filmpje.
Kom ik daar, paard kreupel. Maar die mensen (handelsstal) zagen het niet.

Sindsdien op verre afstanden altijd om filmpje gevraagd. Wil best een gok nemen maar dan max een uur rijden, anders eerst een filmpje, als dat niet kan kom ik niet...

newt

Berichten: 2043
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:02

amiraanouk schreef:
Ik hoorde van iemand die paarden verkoopt dat hij dan gek werd van het versturen van filmpjes om dus vervolgens geen antwoord te krijgen of alleen een 'oké dankjewel'. Iedereen bleef maar om filmpjes vragen maar niemand kwam langs.
Ook kan ik me voorstellen dat een geïnteresseerde echt als een serieuze klant ove rkomt, als het naar het paard toe gaat en naar het paard gaat kijken.

Wat hij ook vertelde was dat hij gek werd van het feit dat die filmpjes dus door allemaal mensen gedeeld werden op Facebook om aan familie en vrienden te vragen of ze het ook zo een mooi paard vonden.


Dit dus. Hier werd en word ik ook soms moe van. Als ik een paard te koop heb dan krijg ik doorgaans alleen als reactie.. filmpje? Niet eens een hallo, ik zag uw advertentie ben geïnteresseerd bla bla bla en vervolgens nooit meer reageren ook niet eens het fatsoen te zeggen, bedankt maar ik zoek een ander type dan wel lopend paard. Je kan daar prima eerlijk over zijn zonder een paard af te kraken.
Ik ben niet te beroerd een korte indruk met filmpje te maken voor iemand die van ver moet komen dat is tegenwoordig snel via whats app gestuurd, maar dan wel naar iemand die met meer komt dan alleen “filmpje”

Ik ben van mening dat wanneer je echt interesse hebt je er wel een halve dag voor wilt rijden, maar dat de verkoper ook wel de moeite wilt nemen om wat op te sturen. Maar ben ook van mening dat er vele niet serieus zoekende alleen berichten om n filmpje te zien voor “de leuk”

Roodvos

Berichten: 6650
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:07

Myrthe3 schreef:
Ik heb dus ooit de gok genomen om een paard te bezichtigen op 2.5 uur rijden, zonder filmpje.
Kom ik daar, paard kreupel. Maar die mensen (handelsstal) zagen het niet.

Sindsdien op verre afstanden altijd om filmpje gevraagd. Wil best een gok nemen maar dan max een uur rijden, anders eerst een filmpje, als dat niet kan kom ik niet...

Nou ja, dit dus.
En ook regelmatig filmpjes ontvangen/gezien waarbij na de eerste 3 frames al overduidelijk was dat dit niet het paard was wat ik zocht. Dan hoef je ook elkaars kostbare tijd niet te verdoen.

Ik reageerde wel altijd even terug met zoiets als “bedankt, het is niet wat zoek, succes met de verkoop”.

Ik vraag me nog wel eens af hoe we dat dan “vroeger” deden, had je alleen advertenties had waarbij per teken betaald moest worden en nog niemand gehoord had van het delen van foto’s en filmpjes:
Tk br m 4 jr zm 1.63 Jandoedel x Geertje ster tel. 01234-5678 :+

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

jillaroo

Berichten: 306
Geregistreerd: 31-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:08

Snorlex schreef:
Ik heb ook wel eens gemaild voor een filmpje (paard stond aan de andere kant van het land). Kreeg als antwoord “kom maar langs”. Daarna nogmaal gevraagd om een filmpje omdat ik er echt lang voor in de auto moest zitten. Maar nee hoor :n

Ja, goed verhaal maar als ik 2,5/3 uur in de auto moet zitten wil ik wel iets meer indicatie dan alleen foto’s. Desnoods is het een filmpje van de gangen aan de longe.



Dit. Als jij serieus een paard wilt verkopen, dan maak je een filmpje van alledrie de gangen, desnoods aan de longe. Dat zet je op youtube en dan deel je de link in je advertentie of via whatsapp met de potentiële kopers. Als je het zelf niet kan vraag je de buurjongen, je nichtje of iemand anders.

Wat maakt het uit als mensen zo'n filmpje voor de leuk kijken? Als jij een paard wilt verkopen moet je een advertentie maken die past. Ik stap ook niet meer in de auto zonder filmpje. Er zijn zoveel paarden gewoonweg niet rad, dat is echt zonde van de tijd en de benzine. Inderdaad wel zo beleefd om even terug te reageren met 'bedankt maar dat is niet wat ik zoek'.

Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Re: Waarom bij verkoop geen video?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:24

Ik ben denk ik bijna bejaard of zo :D Want ik kom nog uit de tijd dat de advertenties in de strengen stonden zonder foto of film en dat je gewoon ging kijken :D

Nog steeds ga ik regelmatig kijken bij paarden waarvan er geen gelikte fotos op het net staan, maar gewoon door de fokker onhandig gemaakt, zonder vlechtjes of witte bandages en eerlijk, daar koop je vaak de fijnere jonge dieren.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Waarom bij verkoop geen video?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:30

Als je als verkoper al filmpjes hebt, wat is dan de moeite?

Ben zelf ook een keer bij een paard geweest. Komen we daar aan; hanetred.
Dit zou op filmpje gelijk te zien zijn natuurlijk

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

Brainfail

Berichten: 1438
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:35

Coca2018 schreef:
Ik ben denk ik bijna bejaard of zo :D Want ik kom nog uit de tijd dat de advertenties in de strengen stonden zonder foto of film en dat je gewoon ging kijken :D

Nog steeds ga ik regelmatig kijken bij paarden waarvan er geen gelikte fotos op het net staan, maar gewoon door de fokker onhandig gemaakt, zonder vlechtjes of witte bandages en eerlijk, daar koop je vaak de fijnere jonge dieren.


Geld hetzelfde voor dat het paard helemaal perfect moet zijn op röntgen terwijl waar veel mensen nu paarden voor laten staan niet eens belemmerend is.

Ik vind het altijd wel fijn als er iets van een springfilmpje bij zit, (omdat ik altijd wel paarden wil die kunnen springen) daar zie je dan meestal (als het onder het zadel is) hoe het paard gereden word. (vind ik toch ook altijd iets wat voor mij mee weegt in de beslissing)

Spoiler:
Life is a dick, sometimes it gets hard for no reason.

Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:40

Brainfail schreef:
Geld hetzelfde voor dat het paard helemaal perfect moet zijn op röntgen terwijl waar veel mensen nu paarden voor laten staan niet eens belemmerend is.

Ik vind het altijd wel fijn als er iets van een springfilmpje bij zit, (omdat ik altijd wel paarden wil die kunnen springen) daar zie je dan meestal (als het onder het zadel is) hoe het paard gereden word. (vind ik toch ook altijd iets wat voor mij mee weegt in de beslissing)


Eens hoor, die rontgenbeelden worden totaal overschat en vooral met dank aan onze verzekeringsmaatschappijen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:42

Ik verplaats dit topic naar paardenpraat.

Anoniem

Re: Waarom bij verkoop geen video?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:55

Al die video's en foto's worden overschat. Meestal zijn de paarden toch slecht gereden dus zeggen ze niks. Een goede standfoto is eigenlijk het enige wat interessant is.

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:02

Ik heb wel eens wat verkocht en maakte dus wel fimpjes. Maar man werd er gek van.

Als het aan de longe was, moest het vrij in de bak.
Als het vrij in de bak was, moest het onder het zadel.
Was het onder het zadel, moest het ook bij een proef
Was het bij een proef, moest het ook in het bos...



En dan...” je filmpjes zijn van vorige maand... heb je fimpjes van nu?”

Daaaaaaaaaaag.
Ik moest dus altijd iemand meevragen die wilde filmen en helaas waren er niet veel in mijn omgeving die wat met paarden hadden.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 12-07-18 11:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Mama van mijn lieve meisjes

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:03

Ieder zijn ding maar ik was er na 2 bezoekjes al klaar mee dat je aankomt en na 10 passen al ziet dat dit niet het paard voor jou is.
Zonder video en foto ga ik alleen kijken als een paard in de buurt staat of toevallig op de route ligt. Verder weg ga ik echt niet rijden zonder veel info vooraf. Als de bewegingen mij niet aanstaan kan het paard verder nog zoveel charme hebben. Dan neem ik hem echt niet mee naar huis.

Nou heb ik uiteindelijk een paard gekocht waar ik vooraf enkel wat simpele foto;s had gezien maar die stond dus inderdaad op de route naar een ander paard.

Het ging bij mij wel om onbeleerde jonge paarden. Dus die wil ik los zien bewegen en verder niets.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:09

En dan maak je filmpjes en is het ook niet goed. Dan willen ze nog 6 passen meer draf zien. Of toch nog een extra rondje linksom. En een filmpje dat het paard braaf naast een rijdende trekker staat. En vervolgens hoor je dan niets meer. Als mensen echt interesse hebben komen ze wel langs net als vroeger voor we beeldmateriaal hadden.

Verder zie ik hier ook nog regelmatig filmpjes voorbij komen waar gezocht wordt naar iets. "Zien jullie ook wat die amazone op 3.26 minuten doet?" Vervolgens wordt zo'n meiske dan compleet de grond in geboord door veelal meiden waarvan ik weet dat ze zelf ook geen topamazones zijn.

Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:30

Anoeska27 schreef:
En dan maak je filmpjes en is het ook niet goed. Dan willen ze nog 6 passen meer draf zien. Of toch nog een extra rondje linksom. En een filmpje dat het paard braaf naast een rijdende trekker staat. En vervolgens hoor je dan niets meer. Als mensen echt interesse hebben komen ze wel langs net als vroeger voor we beeldmateriaal hadden.

Verder zie ik hier ook nog regelmatig filmpjes voorbij komen waar gezocht wordt naar iets. "Zien jullie ook wat die amazone op 3.26 minuten doet?" Vervolgens wordt zo'n meiske dan compleet de grond in geboord door veelal meiden waarvan ik weet dat ze zelf ook geen topamazones zijn.


Ja of ze hebben kennissen die zelf vinden dat ze er verstand van hebben en er dan wat van vinden...........paard compleet afgezeken terwijl het een fijn dier is voor de juiste prijs.

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:32

Ja maar er is ook wel een groot grijs gebied tussen maatwerk video's maken en even een video die een globale eerste indruk geeft.
En als dat eerste al niet kan laat ik het mooi aan mij voorbij gaan.

Waarom zou ik met het gemak van de techniek van tegenwoordig nog terug in de geschiedenis willen gaan en 'blind' het land door willen gaan rijden?

Ik wilde graag een paard ook zien vrij springen voor ik ging kijken. Als mensen die video niet kunnen of willen maken: prima hoor. Je moet niets. Maar dan ga ik er niet te ver voor rijden.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:33

Maar dat heb je altijd. Er is altijd wel iemand die ergens over moet zeiken. :Y)

En als het paard niet naar je zin is, dan toch niet? Op ieder potje past een deksel :P

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Re: Waarom bij verkoop geen video?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:07

Ik denk ook geheel afhankelijk van wat je aanbied, in welke prijsklasse en voor welk doeleinde.
Hoeveel paarden er worden aangeboden met 'geweldige bewegingen, super gangen' in een veel te hoge prijsklasse die echt beroerd lopen. Dan zie ik er wel graag een filmpje bij.
Ik ben de afgelopen maanden bij verschillende paarden wezen kijken, toevallig waren dat allemaal zonder vooraf filmpjes gezien te hebben. (omdat die met filmpjes misschien al afvielen?)

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bengell, Facebook, Jihama, Lielle, Nina1999 en 113 bezoekers