Waarom bij verkoop geen video?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Waarom bij verkoop geen video?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 12:12

Ik denk dat de duidelijke scheiding tussen kopers en verkopers een belangrijk punt is.

Ik begrijp nu beide kanten, wat ik alleen niet begrijp is dat je als verkopende partij in koeienletters erbij zet dat je geen video’s stuurt. Sorry maar daar knap ik echt op af. Je wil toch verkopen? Dan blijf je wel vriendelijk toch? Ik kan niet ruiken dat er mensen om 100 filmpjes vragen.

Overigens begrijp ik echt wel dat je er tureluurs van wordt als het nooit goed is. Maar van een filmpje aan de longe weet je in iedergeval al een heel stuk.

Strooigoed


mirm

Berichten: 861
Geregistreerd: 22-11-06
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:12

In de tijd zonder foto s en filmpjes, zocht je op een route wat paarden en maakte je er een gezellig dagje van. Paard echt zien is altijd het beste!

I love Zilda en Dana!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110621
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:12

Wat ik enorm irritant vind zijn die filmpjes waar je een paard alleen in slowmotion op kunt zien.
Wat is daar in vredesnaam het nut van?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 12:15

mirm schreef:
In de tijd zonder foto s en filmpjes, zocht je op een route wat paarden en maakte je er een gezellig dagje van. Paard echt zien is altijd het beste!


Klopt, 3 regels in de hoefslag en daar moest je het mee doen. Maarja de tijden zijn veranderd, als je een filmpje kan krijgen en dan al weet dat t niks is of juist wel wat is toch stuk makkelijker.
Scheelt koper en verkoper zoveel tijd. Ik krijg soms het gevoel dat het vooral is zodat ze je persoonlijk om kunnen kletsen als je er toch al bent. Maar dat is een gevoel en nergens op gebaseerd :D

Strooigoed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:16

Er zit wel verschil in inderdaad.

Vaak zat onder een advertentie heel kortaf; vp? Filmpje? Rp? Gekeurd?

Toen ik een paard zocht zette ik er onder, pb gestuurd!
En zette ik daar in een net verhaal mijn vragen neer.
Als de eigenaar dan reageerde en ik was nog steeds geïnteresseerd, vroeg ik om een filmpje.
Als het dan niet mogelijk is om een filmpje te krijgen liet ik het wezen, legde uit dat ik x km moest rijden en graag eerst een filmpje wou zien alvorens die kant op te komen. En dat ik daarom afhaakte en wensde succes met de verkoop.

Ik snap wel dat je niet iedereen die kort vp filmpje etc neerzet filmpjes gaat sturen. Volgens mij kun je zo redelijk inschatten welke mensen echt geïnteresseerd zijn en welke niet.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Waarom bij verkoop geen video?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 12:21

Dat denk ik ook. Je ziet op fb ook zoveel reacties die zo kortaf zijn. Als snap ik ook niet zo goed waarom je geen vraagprijs neer zou zetten, scheelt toch al die vragen...

Strooigoed

Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Re: Waarom bij verkoop geen video?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:22

Andere kant is, dat ik een stal ken die alleen maar van de film verkopen. Die verkopen wereldwijd en de meeste klanten kopen sec op film.

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Waarom bij verkoop geen video?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:28

Hangt er misschien ook wel vanaf wat je zoekt in een paard.

Ik vind het persoonlijk wel fijn als er een filmpje bij zit met gewoon rechtsom en linksom stap, draf, galop en nog wat sprongetjes onder de man.
Ik ga dan verder niet nog vragen om extra filmpjes oid.

mavantos

Berichten: 3578
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:42

Die filmpjes hype, om gek van te worden... Tuurlijk, als je 3 uur moet rijden snap ik dat je een filmpje wilt. Alleen 9/10 keer willen de mensen alleen een filmpje om het paard te zien en waren ze eigenlijk van te voren al niet van plan om te komen kijken. Of van die mensen die alleen de prijs en het filmpje willen zien en niet eens echt een paard zoeken. Helemaal die Facebook advertenties, tig reacties en niemand die komt kijken :')

Als je twijfelt omdat het paard bijvoorbeeld niet helemaal aan je eisen voldoet of je moet 3 uur rijden snap ik dat iemand een filmpje wilt, maar af en toe... Pas woonde er iemand nog geen half uur bij mij vandaan, nou die kwam niet kijken zonder filmpje. Nouja, dan niet hoor :+

Kilimanjaro
@puppy_freek

Bowo
Berichten: 2808
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Waarom bij verkoop geen video?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:48

Zowel als koper en verkoper wil/heb ik altijd een filmpje. En voornamelijk vanwege tijd, waarom zou je bij 10 paarden gaan kijken / 10 mensen laten komen, als 9 daarvan door middel van en filmpje al zoudem zijn uitgesloten, is toch gewoon zonde van je tijd?

cobiie

Berichten: 7299
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:08

Of mensen die van een paard die buiten hun prijsklasse een filmpje op vragen, het paard dan bij voorbaat bij de verkoper afkraken om zo alvast te beginnen met afdingen nog voordat ze het dier in real life gezien hebben. :') :Y)

[o]

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:20

Myrthe3 schreef:
Er zit wel verschil in inderdaad.

Vaak zat onder een advertentie heel kortaf; vp? Filmpje? Rp? Gekeurd?

Toen ik een paard zocht zette ik er onder, pb gestuurd!
En zette ik daar in een net verhaal mijn vragen neer.
Als de eigenaar dan reageerde en ik was nog steeds geïnteresseerd, vroeg ik om een filmpje.
Als het dan niet mogelijk is om een filmpje te krijgen liet ik het wezen, legde uit dat ik x km moest rijden en graag eerst een filmpje wou zien alvorens die kant op te komen. En dat ik daarom afhaakte en wensde succes met de verkoop.

Ik snap wel dat je niet iedereen die kort vp filmpje etc neerzet filmpjes gaat sturen. Volgens mij kun je zo redelijk inschatten welke mensen echt geïnteresseerd zijn en welke niet.


Netjes van je :j . Ben je echt één van de weinige paardenzoekers die normaal communiceert. Het overgrote merendeel volstaat met dingen als: VP, filmpje, laagste prijs enz.
Ik vraag me echt af wat er nou mis is met gewoon een normale fatsoenlijke communicatie met een stukje begrip over en weer :? .

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Waarom bij verkoop geen video?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:50

"Laagste prijs" is echt zo'n afknapper idd.
Het gaat om een paard, niet om een bankstel.
Ik ben ook wel eens meer gezakt dan ik eigenlijk van plan was, puur omdat de koper me wel aan stond. Het is belangrijk waar ze heen gaan.

Vraagprijs niet in de advertentie snap ik wel, wereld is klein en niet iedereen hoeft de prijs te weten die niet op zoek is naar een paard.

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:47

Helemaal eens sneeuwpop.

Het is inderdaad geen ding dat je verkoopt en daarom vind ik dat het moet passen, zowel aan kopers kant als aan verkopers kant. Dan is er best te praten wat mij betreft. Maar als al blijkt dat het alleen maar om de centen gaat dan haak ik als verkoper af. Dan gaat een superleuk dier maar gewoon naar een ander fijn huisje, verkocht worden ze toch wel.

Ik stuur gewoon video's en kopers moeten zelf maar beoordelen of ze op basis daarvan een dier goed denken te kunnen inschatten. Misschien laten ze daarmee de kans van hun leven wel lopen :+ .

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:18

sneeuwpop schreef:
"Laagste prijs" is echt zo'n afknapper idd.
Het gaat om een paard, niet om een bankstel.
Ik ben ook wel eens meer gezakt dan ik eigenlijk van plan was, puur omdat de koper me wel aan stond. Het is belangrijk waar ze heen gaan.

Vraagprijs niet in de advertentie snap ik wel, wereld is klein en niet iedereen hoeft de prijs te weten die niet op zoek is naar een paard.


Als ze dat bij mij zouden vragen zou ik zeggen 2000 euro (ipv de 1500 die ik nu vraag :D )
Mijn vader heeft dat wel eens gedaan met een stripboek. Uiteindelijk kreeg hij er toch meer voor als zijn vraag prijs. :')

Dit even als fictief voorbeeld , heb niks te koop.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Waarom bij verkoop geen video?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 07:01

Ik snap de vraag om een filmpje wel, hoewel ik zelf altijd gewoon op foto's ben afgegaan.
Toen mijn vorige paard verkocht werd, kreeg ik de vraag ook. Duidelijk aangegeven dat er filmmateriaal was van longeren en rijden, maar dat het om een paard ging dat puur aan ontspanning gewerkt had waar hij in training stond en dus geen 'flashy' moves kon laten zien, als vijfjarige paint. Daar was de prijs naar, maar daardoor was hij ook niet stukgereden. Wat op film dan weer NIET zichtbaar was, was dat het een enorme klier kon zijn. En dat ging iets verder dan 'een keer happen' of 'je opzij duwen'. Beestje met een geschiedenis. Dát gedeelte moest ik dan alsnog erbij zeggen uiteraard. Ik heb meer kopers moeten vertellen dat ze hem niet meekregen vanwege zijn karakter en gedrag in combi met hun eigen skills dan dat er mensen zélf afhaakten op de kwaliteit van de filmpjes hoor...

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Waarom bij verkoop geen video?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 07:07

Ik vind dat filmpjes heel erg vertekenen en paarden vaak geen recht doen.
Sommige paarden komen niet goed uit op film terwijl het in het echt leuke dieren zijn maar ook andersom.
Daarom ga ik het liefst kijken, dan weet je tenminste echt hoe het eruit ziet.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 14:45

Cayenne schreef:
Wat ik enorm irritant vind zijn die filmpjes waar je een paard alleen in slowmotion op kunt zien.
Wat is daar in vredesnaam het nut van?


Vreselijk irritant, zie je helemaal niks van, kan me daar echt kapot aan irriteren. Net als een verder afgericht paard waarbij alleen de oefeningen te zien zijn in de video, 4 keer appuyeren van vooraf bekeken is heel leuk, maar dan heb ik nogsteeds geen idee van de basisdraf van het paard, van opzij gezien.

Ik vind het zowel als koper als verkoper fijn om een filmpje te hebben. Ik vind het als verkoper nl ook ontzettend zonde van mijn tijd als mensen komen kijken die na 5 minuten tot de conclusie komen dat het paard niet past. Dan stuur ik liever een filmpje, linkje op youtube en dan kost dat niet zoveel moeite. Ik kan me veel harder ergeren aan mensen die op whatsapp of messenger een heel interview gaan houden, dat kost nog veel meer tijd. Ik heb ooit bij een drachtige merrie de vraag gehad waarom ik dacht dat de merrie 2 jaar geleden met een bepaalde hengst was gedekt, toen de merrie nog niet in ons bezit was, whut :+

Als ik een advertentie op Facebook zet dan schrijf ik daar wel altijd bij dat er op oneliners als 'vp' niet wordt gereageerd. Als mensen de moeite doen om een nette reactie te typen, dan wil ik best een filmpje doorsturen. Als je alleen 'filmpje' kunt reageren onder de advertentie dan zoek t lekker uit. Al moet ik zeggen dat er dan alsnog mensen zijn die met 'vp?' reageren, waardoor er laatst weer een hele discussie onder de advertentie ontstond omdat mensen het belachelijk vonden dat 'kopers' mijn advertentie niet fatsoenlijk lazen :')

Ik krijg ook heel graag een filmpje voor ik een paard ga kijken, zeker als het wat verder weg is. Voor een paard in de buurt wil ik nog best zonder filmpje gaan kijken, maar ik ga de moeite niet nemen om 2/3 uur enkele reis in de auto te gaan zitten wanneer de verkoper de moeite niet wil nemen om een filmpje te maken. En het hoeft van mij echt geen professionele video te zijn, gewoon stap draf galop en een wisseltje als het paard dat al kan, geeft al een idee van het paard, hoe het rijtechnisch is kun je vaak veel beter in het echt bekijken.

Vraagprijs in de advertentie ligt imo aan het type paard, bij een goedkoper paard doe ik het vaak wel. Bij een duurder paard vind ik het dan ook niet erg als mensen direct naar de prijs vragen, te duur is te duur en dan heeft het voor die mensen ook geen zin om nog tijd in video's en vragen te steken.

Wat ik trouwens nog een afknapper vind, is 'potentie voor het hogere werk' wat tegenwoordig overal in een advertentie wordt vermeld. Wat is in godsnaam hogere werk? Is dat Z of Grand Prix?

Ik heb laatst voor school een onderzoek gedaan naar het adverteren van paarden, daar kwam uit dat 82% van de kopers het belangrijk vindt dat er een video van het paard in de advertentie staat, ruim 50% van de kopers vindt het zelfs erg belangrijk. Ter vergelijking: 57% van de kopers vindt actiefoto's belangrijk.

CharleyT
Berichten: 3984
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 15:02

Eigenlijk is het heel eenvoudig. Koper wil video, prima, mag je vragen. Geen video: dan kom ik niet kijken, ook prima, je goed recht.
Verkoper heeft geen behoefte om videos te maken, ook zijn goed recht. Komen er misschien minder potentiele kopers.
Ieder maakt zijn/haar keuze naar eigen behoefte. Kunnen we lang of kort over praten maar zo gaat het nu eenmaal.

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Waarom bij verkoop geen video?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 15:04

Hier ook alleen kijken als er een video beschikbaar is. Je wil toch graag weten of het paard volgens verwachting beweegt of springt, je krijgt door een filmpje een beter beeld van het hele paard. En natuurlijk kunnen filmpjes ook vertekenen, maar je kunt dan beter beoordelen dan op alleen een paar foto’s.

Zonder filmpje gaan wij hier niet naar een paard kijken.

Daphne__
Berichten: 12450
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 15:22

Ik had een jaarling te koop, ladingen mensen die een filmpje vroegen en nooit meer wat lieten horen. Gisteren kwam er een gezin die zonder filmpje gezien te hebben 2.5 uur enkele reis reden, die meteen verkocht waren en pony dus ook. En gewoon voor een goede prijs, super huis en super mensen.

Ik ben dus niet zo van de filmpjes sturen... Maargoed kleine moeite, dus als mensen echt willen, dan kunnen ze die krijgen. Maar als er dan komt, 'Laagste prijs' , dan ben ik niet blij :')

anjali
Berichten: 15017
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Waarom bij verkoop geen video?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 15:57

De mogelijkheden van video's en internet zijn er nog niet zo lang,en daarvoor werden er ook al paarden verkocht.Maar toen nam men er meestal meer tijd voor.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Waarom bij verkoop geen video?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 16:05

Toen ik naar mijn paard opzoek was wou ik altijd goede foto's zien. En dan niet uit een rare hoek genomen, of een half paard op de foto. Filmpje is wel handig maar moet ook zeggen dat de omstandigheden waarin het gefilmd word ook een echt verschil kan maken.

Maar moet ook zeggen dat ik bij mijn paard terecht ben gekomen door mijn stalhouder die mij toendertijd foto 's liet zien die me echt niet aanspraken, paard stond er een beetje mottig op. Maar ben meegegaan om haar een plezier te doen. Eenmaal daar was ik verkocht, dus het zegt ook allemaal niet zo veel als live bekijken.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

tiwi1969

Berichten: 7619
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Waarom bij verkoop geen video?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:06

Een filmpje is fijn, graag vrije beweging in zijn natuurlijke houding, geen bijgezet paard. minstens zo belangrijk vind ik goede standfoto’s van links en van rechts aan halster of een eenvoudig hoofdstel en zonder bandages of beenbeschermers. Foto van recht ervoor en erachter ivm afwijkende beenstanden of ongelijke voeten.

Ik wil geen km rijden voor een paard die niet recht op zijn benen staat.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:07

amiraanouk schreef:
Ik hoorde van iemand die paarden verkoopt dat hij dan gek werd van het versturen van filmpjes om dus vervolgens geen antwoord te krijgen of alleen een 'oké dankjewel'. Iedereen bleef maar om filmpjes vragen maar niemand kwam langs.
Ook kan ik me voorstellen dat een geïnteresseerde echt als een serieuze klant ove rkomt, als het naar het paard toe gaat en naar het paard gaat kijken.

Wat hij ook vertelde was dat hij gek werd van het feit dat die filmpjes dus door allemaal mensen gedeeld werden op Facebook om aan familie en vrienden te vragen of ze het ook zo een mooi paard vonden.


Zet het filmpje bij je advertentie en je hebt dat probleem ook niet meer ;)

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Annienke, Freddydeshet, Furst, Myrthe_bz, Slmt9, sterregoud, Sterrenpony en 73 bezoekers

cron