hoeveel activiteiten met een pony die 24/7 op de wei staat?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Snowie17

Berichten: 159
Geregistreerd: 09-05-18
Woonplaats: Flevoland

hoeveel activiteiten met een pony die 24/7 op de wei staat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-18 19:39

in de zomer dan zet je je paard lekker op de wei, het liefst de hele dag. Maar omdat ze in de wei al spelen, rondrennen en weet ik veel nog meer, hoeveel daarnaast kan je met je paard doen als in: buitenrijden, vrijheidsdressuur, grondwerk en longeren?


ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: hoeveel activiteiten met een pony die 24/7 op de wei staat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 19:44

Je kan gewoon net zoveel doen als dat je in de winter doet, ze pakken zelf hun rust wel.
Alleen zullen ze minder snel energie teveel hebben.

[o]

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70435
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 19:45

Ik verplaats dit topic naar paardenpraat.

TurdusMerula

Berichten: 23902
Geregistreerd: 09-04-05

Re: hoeveel activiteiten met een pony die 24/7 op de wei staat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 19:48

Paarden worden hier juist gezonder door, en zouden eerder meer 'basisconditie' hebben dan minder.
Ik zou wel rekening houden met de overgang zelf, dus nieuwe omstandigheden, vaak een nieuwe kudde en omgeving, enz. - die energie kunnen kosten.

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

Snowie17

Berichten: 159
Geregistreerd: 09-05-18
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-18 20:27

TurdusMerula schreef:
Paarden worden hier juist gezonder door, en zouden eerder meer 'basisconditie' hebben dan minder.
Ik zou wel rekening houden met de overgang zelf, dus nieuwe omstandigheden, vaak een nieuwe kudde en omgeving, enz. - die energie kunnen kosten.

na hoelang is die spanning/overgang voorbij?

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:29

Snowie17 schreef:
TurdusMerula schreef:
Paarden worden hier juist gezonder door, en zouden eerder meer 'basisconditie' hebben dan minder.
Ik zou wel rekening houden met de overgang zelf, dus nieuwe omstandigheden, vaak een nieuwe kudde en omgeving, enz. - die energie kunnen kosten.

na hoelang is die spanning/overgang voorbij?

Bij jonge paarden vrij snel, bij oudere dieren kan het langer.
Precies hetzelfde als op stal, misschien wel meer omdat ze lekker zichzelf kunnen zijn de rest van de tijd.


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: hoeveel activiteiten met een pony die 24/7 op de wei staat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:40

Onze paarden staan hele jaar rond 24/7 buiten. NIet op gras, maar een soort mini pp met hooiplekken.

Ze hebben juist een uitstekende basis conditie en zitten goed in hun vel. Ze zijn 19, 20, 20 en 25, maar die van 25 is juist nog erg vlot als je met haar gaat rijden. Type, moet de trein halen.......

Het is wel anders als je paard van veel op stal in 1x of korte tijd vol op gras staat. Dan zie je vaak wel dat ze wat sloom worden. Maar juist dan moeten ze bewegen. Ik zou veel stappen/wandelen zodat ze niet te dik worden, goede conditie houden en de spijsvertering goed blijft gaan bij al het vreten op de wei :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anoushka, JeRekers, Mark0919, NorwayFjord, Vlindy en 42 bezoekers