military

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:11

Fellor"]
[quote="kjoetie schreef:
thnx lielle jij bent een positief iemand aan jou moeten we voorbeeld nemen


Waar is dit op gebaseerd?? Verward
[/quote]
nou, ik ben hardstikke positief Extreme duivel

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:31

imker schreef:
Kom dan (volgens mij) op 30/31 maart naar Chaam, dan ben ik er ook!


Dat is op een dinsdag en woensdag, klopt dat wel? Als het wel in een weekend is kom ik ook wel even kijken.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:43


Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:50

Ha, dat is mooi. Het paard van mijn vriend staat in Chaam, de kinderen zijn er dat weekend niet en mijn vriend heeft dat weekend zowaar zelf geen wedstrijd dus niets let mij om even te komen kijken Lachen

12 april is er een sgw in Prinsenbeek als het goed is, daar zou mijn vriendin aan mee gaan doen, hoop ik ook nog even te kunnen kijken alleen heeft mijn vriend dan wel een wedstrijd dus dat wordt schipperen met de tijd.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:08

xKatleentjex schreef:
Is military nu niet SGW? Bloos


Hmm.. nee, dat is dressuur, twee wegparcoursen, steeple chase en natuurlijk cross Lachen (toch..?)

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:25

Montana is gefokt voor de military en als ze oud genoeg is wil ik ze daarvoor mss ook wel gebruiken. Ze kan springen, dressuur en durft gewoonweg alles, het is een paardje dat alles voor de ruiter doet. Ik heb al veel negatieve dingen gehoord maar volgens mij gebeuren er alleen ongelukken met ruiters die onverstandig en te wild zijn. Als je je paardje gewoon zonder problemen rijd dan denk ik dat dat super moet zijn !!!

Blijenata
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 10:44

Ik vind dat je military (of samengesteld) alleen moet rijden als je 1 bent met je paard. Hem voledig kan vertrouwen en je zeker weet dat je paard het kan. Als het niet zo is vind ik het onverstandig als je er aan mee doet, maar anders vind ik het een hele mooie sport.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:22

YvonneAa"]
[quote="xKatleentjex schreef:
Is military nu niet SGW? Bloos


Hmm.. nee, dat is dressuur, twee wegparcoursen, steeple chase en natuurlijk cross Lachen (toch..?)
[/quote]

Military is nu eventing. Verschil met sgw is dat je bij eventing (= hoger niveau) ook een steeple moet rijden.

Maar het b, m, l z nivo is dus sgw. En het is een gewéldige tak van sport!! OK dan!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 14:12

En nog een verschil is de wegparcoursen die je bij eventing moet rijden.
SGW is alleen dressuur, springen en de uithoudingsproef (de cross dus).

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 10:48

dankje voor al jullie berichten ik denk dat ik iets te negatief was maar wewl dank je

tenemieken

Berichten: 2326
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Aalst oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 22:18

hey
rij zelf ook al 3 seizoenen cross en heb nog nooit iets voor gehad buiten 2 weken gelede op de cross in genk ben ik voor het eerst gevallen. dit kan altijd gebeuren ( in elke dicipline ). ga hierdoor zeker ni stoppen met het rijden van de cross. morgen ga ik al mee groomen naar de cross van nokere,zelf kan ik niet rijden omdat ik mn sleutelbeen heb gebroken in genk. maar september-oktober start ik weer in de cross in de klasse licht.

ik vind dit zeker geen beulen voor de paarden. paarden die crossen hebben zeker en vast plezier.mijn paardje bv staat te trappelen in de startbox om te vertrekken en ze denkt dan ook nooit aan stoppen of vertragen van tempo.steeds goed tempo op en oortjes vooruit.

ik denk dat elke dag in een piste dressuur rijden dan eerder afzien is voor de paarden dan een cross lopen. ze krijgen genoeg afwisseling,namelijk eerst de dressuur moeten ze gehoorzamen en samenwerken met de ruiter nadien komt dan het jumpingparcour waarbij ook wel wat dingen worden getest en dan de cross zelf.

op internationale wedstrijden worden er ook wel keuringen gehouden dus daar zal geen enkel paard van start gaan als hij niet fit genoeg is.

de paarden worden ook wel consant getraind op zoiets. ik rij genoeg dressuur ma wissel vaak met buitenrijden en galoptraining voor de conditie bij het ene paard is dit wel eerder nodig dan het ander maar het gebeurt wel. dan nog is het springen trainen en getraind naar de cross vertrekken. hieraan werk je een hele tijd.

de eventingpaarden worden ook zeer goed verwend hoor. ze krijgen de gepaste uitrusting en nadien worden ook de nodige zorgen toe gediend. afspuiten en pezen in de klei zetten.

ik blijf er bij dat crossen geweldig is!!! en wil et zeker zo lang mogelijk blijven doen want dan pas besef je wat je allemaal kunt met een paard en je geniet er volop van.

groetjes anneken

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:29

Ik denk dat je oordeeld over dingen op tv en foto's op internet. Sommigen zijn idd heel erg, en heb zelf ook wel eens wat op tv gezien, waarvan je maag omkeert. En sommige foto's... maar ik dednk dat dat ouderen zijn. In Nederland zijn de wetten heel streng, in in Nederland heb ik er ook nooit van gehoord, dat er ongelukken gebeuren. oke, ,er zal wel eens wat gebeuren, maar dat is ook zo met springen, buitenrijden, enz...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:42

Kijk even in mijn profiel voor foto's van een paardje dat met enorm veel plezier SGW's rijdt (en zijn amazone die met een grote grijns in het zadel zit). Cool

Met een paard dat aan crossen geen plezier beleeft, kom je echt niet zo ver hoor. Dat selecteert zichzelf wel uit.

In de media zie je idd vrijwel alleen de extreme wedstrijden (het zwaarste van het zwaarste) en daarvan ook nog eens de extreme ongelukken, want dat wil 'men' zien: sensatie. De paarden die op de hogere niveaus meerijden, zijn daar echter heus wel goed op voorbereid. En aan het feit dat je ook als eventer op het laagste niveau begint en aan het plezier dat paard en ruiter samen aan de sport beleven wordt helaas weinig aandacht geschonken. Maar IMO geldt hier: onbekend maakt onbemind. Als je mensen vraagt naar hun kennis over endurance, dan kunnen ze toch vaak ook alleen vertellen over die twee paarden bij de WEG in Jerez die dood neervielen na 160 km? Knipoog

Anyway, ik vind de mening van de topicstarter een mening van niets. Niet eens onderbouwd met argumenten, jammer hoor.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 17:26

ik kom elk jaar bij de military in boekelo. En ja, er zijn daar wel eens paarden overleden, maar vaak was dat het geval door fouten van de ruiter. Paarden die in Boekelo starten zijn door en door getraint. Dus ik vind dat er niks mis mee is, en paard geeft wel aan tot hoever die door kan, het is alleen de vraag of de ruiter er naar luisterd.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 18:17

Dit topic met meer dan gering genoegen gevolgd Haha!

Mijn dank aan diegenen die in hun totale onbenul hun even totale onwetendheid glashelder formuleren en daarmee het bewijs leveren voor mijn stelling dat niet iedereen altijd recht op een mening heeft over alles; zonder kennis van zaken kún je namelijk geen mening hebben omdat je niets weet waar je wat over zou kunnen vinden. De onzin hier bewijst dit.

In algemene zin lijkt het mij duidelijk dat élke vorm van wedstrijdsport met dieren onder appél het risico inhoudt dat de ambitie van de baas in conflict komt met het welzijn van het dier. Wedstrijdsport houdt namelijk competitie in en competitie de drang om te presteren en dus het risico risicos te nemen.
Hoe groot die risicos zijn en wat acceptabel is??? Geen idee en ik kan dat uiteraard ook niet voor een ander beoordelen.
Verder spring ik met een paard tijdens een ritje ook wel eens over een greppel of boom waarvan ik achteraf bedenk dat ik er eigenlijk ook omheen had gekund en dat ís veiliger ja. Maar ja, wat is risico-vrij en is dat dan nog leuk? Stappen in een overdekte zandbak? Nâh, zeker weten dat onze paardjes liever risico lopen hier in de berglucht.
Als de hemel naar beneden komt zijn we allemaal dood

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:25

Huertecilla schreef:
In algemene zin lijkt het mij duidelijk dat élke vorm van wedstrijdsport met dieren onder appél het risico inhoudt dat de ambitie van de baas in conflict komt met het welzijn van het dier.


Ben ik helemaal met je eens, HC. Een wedstrijdpaard - in wat voor discipline dan ook - verdient IMO een redelijk denkende ruiter die zo hard mogelijk zijn best doet om zijn paard goed aan te voelen, hetp paard eerlijk behandelt en het niet continu over zijn grenzen laat gaan. Op die manier wordt de sport op een plezierige en verantwoorde wijze bedreven.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 20:36

volgens mij is dit een heel oud topic?

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 20:41

Dat is het ook Mobick Knipoog Maar nog steeds een actueel topic en ik vind de nieuwe reacties ook wel weer leuk om te lezen Clown

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 20:47

Het is ook leuk Gomir, maar het va;lt me op dat vaak topics van nog geen zes weken oud gesloten worden en deze is van januari. Geen probleem hoor. maar dan moeten de mods de andere topics ook niet zo snel sluiten toch?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 22:11

Mobick, dat hangt af van de reacties. Als een oud topic omhoog wordt gehaald met een reactie in de trant van 'leuk paardje' of 'vind ik ook', dan wordt die reactie verwijderd of dan gaat het topic op slot. Voegt de reactie iets zinvols toe aan de discussie, dan mag het topic open blijven.

Ook topics met een bepaalde nieuwswaarde (bijv. over een bepaalde wedstrijd of op de nieuwspagina) gaan op slot als ze na een bepaalde tijd weer naar boven worden gehaald. Anders loopt Bokt zwaar achter de actualiteit aan. Knipoog