Paard kopen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
mascha_king

Berichten: 176
Geregistreerd: 24-06-14
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:22

Tinkermuts schreef:
Wat lief wat je voor je dochter wil doen, maar niet verstandig, er moet idd een klik zijn en proef gereden worden. Ik ben ook tinkergek en heb er al een heel aantal gehad, op dit moment worden er veel vaak kleine tinkers vanuit Engeland gehaald omdat ze daar momenteel geen drol kosten, dit zijn niet echt de meest gezonde dieren en de merries zijn negen vd tien keer drachtig. In NL worden ze vaak weer snel verhandeld en door alle indrukken tonen ze vaak schaap mak, eenmaal gewend bij een nieuwe thuis zullen ze vaak hun werkelijke karakter tonen en dat is niet altijd geschikt als kinderpony. Daarnaast zijn het dieren die uit de kudde getrokken worden, er word paar keer zadel opgegooid in land van herkomst en paar keer niet altijd even vriendelijk op gereden, dus eigenlijk zijn het vaak nog heel groene diertjes. Mijn advies is als je voor een tinker wil gaan je het beste kan kiezen voor 1 die al tijdje in NL is of in NL geboren, hangt vaak iets groter prijskaartje aan maar zijn ze vaak wel waard en je weet veel meer achtergrond. Rustig samen met je dochter op zoek gaan, er zijn een aantal goede en betrouwbare stallen in NL die tinkers met een eerlijk verhaal erbij verkopen. Succes met je zoektocht



Helemaal mee eens Saskia!! Ben zelf ook een tinker liefhebber en heb er zelf een deel , ook import maar Hoef niks toe te voegen aan "Tinkermuts", zij heeft echt wel de Know How als het om tinkers gaat. Ik Heb dezelfde ervaringen, en in NL staat genoeg te koop wat zeer geschikt is maar daar hangt meestal wel een ander prijsje aan.. maar dan heb je ook iets betrouwbaars! mijn ervaring is dat snel en goedkoop niet de beste oplossing is vooral niet als er kinderen bij betrokken zijn. Heel veel succes met de zoektocht!

O'Bryan's Milan ( M1 +2 ) [/color] Kara, van Baby naar Dressuurvlek


Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 11:26

Oeps.. ik zie dat de t.s. Al een maand niet meer op Bokt is geweest := ben wel benieuwd hoe of wat..

When you tear out a man’s tongue, you are not proving him a liar, you’re telling the world that you fear what he might say

https://youtu.be/1JLBXfKDbbI

Mandylin
Berichten: 15
Geregistreerd: 13-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 18:07

Ben ook erg benieuwd wat ts uit eindelijk gedaan heeft?. Wij hebben vandaag een tinker gekocht, samen met onze zoon. Na een zoektijd van zeker een half jaar, en geen hals over kop praktijken, maar de tijd nemen om zeker te zijn dat het voor geen van ons, ouders, zoon maar ook paard, op een telleurstelling uit draait

anjali
Berichten: 14916
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 18:32

Hoe is het gegaan ts? Ben je nog bij die Tinker gaan kijken?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, MirjamRobin, Muga, Titsia, Vagabondo, vierspan en 44 bezoekers