Shetlander of A-pony?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:12

Je hebt nog geen antwoord gekregen?

Het antwoord is, of beiden nemen, of geen. Je noemt het alleen staan een tijdelijke oplossing, maar 3 jaar is niet tijdelijk.

Je hebt mijn vraag nog niet beantwoord: waarom niet gewoon beiden nemen? Liever twee op een kleiner wei dan 1 alleen.


Ca_valli
Berichten: 13
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-18 17:12

Lante schreef:
Voor mijn gevoel heb je het antwoord wat het liefst wil horen nog niet gelezen in dit topic.
Wat maakt nu echt dat dit zo belangrijk voor je is?

Ikzelf heb ook een trauma gekregen deze heb ik samen met deze pony verwerkt. Vertrouwen was er terug en haar vertrouwen in mij ook. Ik heb het gevoel mocht ik ze opgeven, dat ik een kant van mezelf in de steek laat ( dit klinkt echt raar, maar zo voelt het aan)
Laatst bijgewerkt door Ca_valli op 17-06-18 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Ca_valli
Berichten: 13
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-18 17:17

emilyslaluna schreef:
Je hebt nog geen antwoord gekregen?

Het antwoord is, of beiden nemen, of geen. Je noemt het alleen staan een tijdelijke oplossing, maar 3 jaar is niet tijdelijk.

Je hebt mijn vraag nog niet beantwoord: waarom niet gewoon beiden nemen? Liever twee op een kleiner wei dan 1 alleen.

Omdat het nog zieliger is om twee pony’s op een te klein stuk te houden. Maar ik heb beslist om een wei te zoeken met andere paarden dus twee pony’s zijn geen optie. Wel een wei met andere

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:17

3 jaar lang alleen is niet tijdelijk, dat is heel lang. Het is niet de verwachte antwoorden van van jij in gedachte had, maar het zijn toch echt wel antwoorden. Verder zou ik je post ivm je trauma wijzigen, door de reden van trauma weg te halen..het staat wel open en bloot op het internet, wees je daar bewust van. :)

Femke_Tweety

Berichten: 11970
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:18

Misschien is het verstandig om iets minder informatie te delen.


En heel misschien is het ook verstandig om geen open vragen te stellen, als je eigenlijk maar 1 antwoord wenst.

Ca_valli
Berichten: 13
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-18 17:22

Jolynne schreef:
3 jaar lang alleen is niet tijdelijk, dat is heel lang. Het is niet de verwachte antwoorden van van jij in gedachte had, maar het zijn toch echt wel antwoorden. Verder zou ik je post ivm je trauma wijzigen, door de reden van trauma weg te halen..het staat wel open en bloot op het internet, wees je daar bewust van. :)

Dat moet ik toch voor niets of niemand verwijderen? Dit wordt nog zoveel te veel verzwegen. Nogal vreemd dat je dit van me vraagt.. dit zou een onderwerp moeten zijn waar betere communicatie over zou moeten zijn

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2637
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:24

Sorry, ik ga toch mee met de rest hierboven.
Als je een pensionstal zoekt, of een doe het zelf stal/weide waar al meer paarden staan, dan zou ik voor de A pony gaan, daar heb je immers al een goede band mee.
Ben je van plan om het diertje alleen neer te zetten, nee, absoluut niet doen. Zeggen dat er zo vaak pony's alleen staan is geen reden om jouw pony alleen neer te zetten, dat kan gewoon niet, of je het nou leuk vindt of niet.
Voor een pony is er geen "oh, er komt nog wel eentje bij over een jaar" gevoel. Een pony leeft met de dag. Een pony alleen is doodongelukkig en denkt "ik ben alleen. Ik wil NU een maatje."
Een mens word ook letterlijk gek als hij niet met andere mensen in aanraking mag/kan komen.
Kun je een pony geen maatje bieden, al is het er maar 1, dan neem je geen pony.
Dan is een handelaar, en desnoods de slacht beter voor het beestje.
Laatst bijgewerkt door Laurora op 17-06-18 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:24

Ca_valli schreef:
Dat moet ik toch voor niets of niemand verwijderen? Dit wordt nog zoveel te veel verzwegen. Nogal vreemd dat je dit van me vraagt.. dit zou een onderwerp moeten zijn waar betere communicatie over zou moeten zijn

Jolynne probeert je enkel te waarschuwen en helpen. Jeetje...

Ik vind het enorm egoïstisch om een pony alleen te houden. Je onthoudt het dier immers van een eerste levensbehoefte, namelijk het contact met soortgenoten. Je lijkt het voor jezelf goed te praten met zinnen als, "Pony’s worden zo vaak alleen gehouden." Ik sluit mij dan ook aan bij de anderen.
Laatst bijgewerkt door Chabby op 17-06-18 17:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Ca_valli
Berichten: 13
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-18 17:25

Laurora schreef:
Sorry, ik ga toch mee met de rest hierboven.
Als je een pensionstal zoekt, of een doe het zelf stal/weide waar al meer paarden staan, dan zou ik voor de A pony gaan, daar heb je immers al een goede band mee.
Ben je van plan om het diertje alleen neer te zetten, nee, absoluut niet doen. Zeggen dat er zo vaak pony's alleen staan is geen reden om jouw pony alleen neer te zetten, dat kan gewoon niet, of je het nou leuk vindt of niet.
Voor een pony is er geen "oh, er komt nog wel eentje bij" gevoel. Een pony leeft met de dag. Eeb pony denkt "ik ben alleen. Ik wil nu een maatje."
Kun je een pony dat niet bieden, dan neem je geen pony.
Dan is een handelaar, en desnoods de slacht beter voor het beestje.

Besloten om de pony op een wei met andere pony’s te zetten

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:25

Okay, dan geen we nu even heel realistisch zijn...
Tenzij je een heel mooie rugzak aan diploma's en kennis hebt kun je geen degelijke hippotherapie geven en er al helemaal niet van leven. Je hebt een goede infrastructuur nodig om iets dergelijks te doen met paarden. Je hebt geschikte paarden nodig en niet zomaar een pony waar jij toevallig een band mee hebt...

Op dit moment zweef je 4m boven de grond en wil je alleen meningen horen die in jouw plaatje passen... Neen, zelfs tijdelijk is het geen goed idee om die pony alleen te zetten en misschien moet je eens beginnen met de behoeften van het dier voor/boven de jouwe te plaatsen...

Ca_valli
Berichten: 13
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-18 17:27

Chabby schreef:
Ca_valli schreef:
Dat moet ik toch voor niets of niemand verwijderen? Dit wordt nog zoveel te veel verzwegen. Nogal vreemd dat je dit van me vraagt.. dit zou een onderwerp moeten zijn waar betere communicatie over zou moeten zijn

Jolynne probeert je enkel te waarschuwen en helpen. Jeetje...

Weet ik, vat Het ook niet verkeerd op. Misschien was mijn bericht aanvallend ( niet zo bedoeld )

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:27

Sommige persoonlijke dingen moet je ook niet open en bloot op het internet zetten. Ik vraag je ook niet om het te verwijderen, maar raad je aan om 3 keer na te denken alvorens je zoiets persoonlijks op het internet zet, wat iedereen kan lezen..niet iedereen hoeft te weten waarvan je trauma komt, want zijn ons zaken ook niet en verandert niets aan 'deze' situatie van welke pony je moet kiezen. Je moet zelfs niet kiezen tussen deze pony's, want er is nog keuze zat tussen andere die te koop staan..maar ja, dat kost dan wel meer geld dan deze 2.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:35

Ca_valli schreef:
Lante schreef:
Voor mijn gevoel heb je het antwoord wat het liefst wil horen nog niet gelezen in dit topic.
Wat maakt nu echt dat dit zo belangrijk voor je is?

Ikzelf heb ook een trauma gekregen deze heb ik samen met deze pony verwerkt. Vertrouwen was er terug en haar vertrouwen in mij ook. Ik heb het gevoel mocht ik ze opgeven, dat ik een kant van mezelf in de steek laat ( dit klinkt echt raar, maar zo voelt het aan)


Voor je alleen maar kan denken aan het bieden van therapie met paarden, zal je zelf volledig los moeten zijn van je eigen trauma. Dat gaat niet als zo gericht bent op één steunpilaar, wat deze pony lijkt te zijn. Je kunt de pony best nemen (mits het samen met een andere staat). Het is op dit moment zoals ik het lees jouw therapie pony en ik begrijp dat je de pony nu niet los durft te laten en ze erg belangrijk en waardevol voor je is.

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ElviSiaBijou, journee, marinst, Martje80, Tara_13 en 81 bezoekers