Een eigen stekje, maar de paarden ...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Een eigen stekje, maar de paarden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:53

Hé ouwe piekeraar, het zou jammer zijn als je dit gaat doodanalyseren ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:09

Sssssst O:)
En dan te bedenken dat ik de minst erge versie ben, de rest van het thuisfront is een ander verhaal, hahaha.



Las ook nog iets over eisen bijstellen, maar die heb ik al weinig. Instapklaar en een garage zijn het enige. Het gaat om een klein appartementje, buiten het centrum. Denk niet dat er nog minder gunstigere opties zijn. Maar het is wel super in orde en gewoon leuk. Intussen is er nog een 3e partij mee gaan kijken (een extra paar ogen is altijd handig) en die zegt ook gewoon doen want zoiets vind je hier niet meer. Maarja, die moet de maandelijkse rekeningen niet betalen ;)

Nu is het zo dat het op dit moment het zwaarst gaat zijn en dan komt het in theorie uit (praktijk moet nog ondervonden worden natuurlijk). Het gaat door de jaren heen in principe alleen maar beter worden want kosten die wegvallen, loonsverhoging, terugkrijgen van de belastingen, etc. Dus denk wel dat het nu zo'n beetje het moment is, zeker als de rentevoeten weer gaan stijgen en ze de leningen gaan herzien...

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:18

Gedacht aan overstappen op een halfpension stal? Zoek er iemand bij die graag wandelt maar niet meer hoeft te rijden, ze zijn er genoeg. Zoek een stal uit waar ze met diensten werken zodat je je eigen dagen in kan vullen voor de klusjes. Kan je zo al de helft aan stallingskosten schelen, de wandelaar kan dan tijd steken in je paarden als je zelf even geen tijd hebt.

Anoniem

Re: Een eigen stekje, maar de paarden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:22

Waar woon je ongeveer ts? Misschien kan ik helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:24

@Xyris : Aan gedacht en is indien nodig op termijn zeker een optie :j Maar wil het eerst even zo proberen want ik sta graag op de huidige stal en verhuizen zitten toch wat haken en ogen aan... Ook stallen met diensten die je onderling moet regelen zijn moeilijk want ik werk zeer onregelmatig. Dan is het eerder gewoon zelf doen, of een weitje ergens zonder faciliteiten (en zonder gras :') Dat is 1 van die haken, haha).

@ DeMolenhoek : helpen in de zin van?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Een eigen stekje, maar de paarden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:41

Je paard verhuizen kan altijd nog, snap goed dat dat niet je 1e keuze is met een blind paard.

Áls ik het zo lees ben je goed voorbereid! Je moet toch een keer!
Je hebt ook nog een spaarcentje.. volgens red jij het wel maar pieker je teveel :D

Het is ook een grote stap hoor! Maar zo fijn!

Ik verhuisde dichter naar mijn paard toe (niet om die reden hoor) maar vond dat wel erg leuk! Ook hij was 22 en ik had hem vanaf zijn geboorte.. en half jaar na mijn verhuizing krijgt hij ernstige koliek..en het was tot mijn grote verdriet over..

Ik dénk dat je deze kans niet moet laten schieten. Je weet niet hoe het loopt..

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:58

Nick1963 schreef:
Een andere variant, als je nu een appartement kunt kopen, zou ik deze investering aangaan, en je appartement in de verhuur doen. Met korte huurcontracten kun je elk moment besluiten om in je eigen woning te stappen. En terwijl je bij je ouders woont en je paarden nog hebt investeer je wel........ zeker als dit een goed appartement is gewoon doen..... Letten op courantheid dan kan je het altijd nog kwijt maar deze lage rentestand en een betaalbare prijs voor een goed appartement zou ik durven doen.

In België mag je, geloof ik, pas verhuren indien je eigenaar bent van minstens 2 eigendommen (dus zelf in de ene eigendom wonen en het ander verhuren... )

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Een eigen stekje, maar de paarden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 12:16

Als je uitkomt in je berekeningen, zou ik het doen.

Je zegt dat je spaargeld over houdt na aftrek van het deel dat je in je woning zal investeren.
In dat geval is het toch niet perse erg als je sommige maanden je inkomen precies opmaakt?
Als je wel wat over hebt zet je het wel weg, is het op dan is het ook goed.
Je heb gespaard om je doel te bereiken, je houdt een buffer over én je hebt ruim gerekend, dus die 0 over kan ook best 50 zijn.

Lekker voor je eigen plekje gaan!

Niet te veel wat-als blijven doormalen.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 12:32

Hebben nu net ook (weer) de sprong gewaagd.

Woonde al samen in een gekocht huis, maar door de veranderingen van de registratie rechten e.d. Zagen we onze kans en zijn we ervoor gegaan. De rente staat nu gunstig in België. Liefste wouden we een plekje met grond, maar als eerste huis was dit nog niet haalbaar.

Even tussendoor: toen was er zelfs nog geen paard in het spel :+

Nu dit allemaal veranderd is zijn we gaan kijken naar de mogelijkheden. Door de registratie rechten en gunstige rente past ons doel er perfect in met beeld op de meerwaarde van ons huis die alle kosten deed dekken voor het nieuwe huis. Dus een verse start, en zelfs nog een beetje over om in ons eigen zakken te steken.

Hier roept de bank ook dat er een flinke stijging aan staat te komen.

Ons oud huis is klein beschrijf dus was binnen 2 dagen verkocht en ons nieuwe is groot beschrijf, dus voor ons de nieuwe regeling. Alles paste voor ons perfect in elkaar.

Als je het kan, ervoor gaan. Zo te lezen heb je alles op een rijtje en ben je er heel bewust van. Paarden verhuizen kan altijd nog.

(als je in de buurt zit kan ik wel een stalletje aanbieden :+ maar denk het niet _O-)

Nikass

Berichten: 16701
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 12:37

IMJ schreef:
Je paard verhuizen kan altijd nog, snap goed dat dat niet je 1e keuze is met een blind paard.

Áls ik het zo lees ben je goed voorbereid! Je moet toch een keer!
Je hebt ook nog een spaarcentje.. volgens red jij het wel maar pieker je teveel :D

Het is ook een grote stap hoor! Maar zo fijn!


Deze indruk krijg ik ook :) Gewoon ervoor gaan, je hebt alles goed afgewogen en het kàn! Wat let je?

vendake
Berichten: 170
Geregistreerd: 24-10-17

Re: Een eigen stekje, maar de paarden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 13:16

Door de andere manier van leningen , is er in België geen enkele sprake van een bubbel , wel worden elk jaar de huizen duurder en staan de leningen echt historisch laag. Ik zou het doen , er zijn nog vanalle opties te bedenken qua paarden om het goedkoper te maken. Er zijn vaak ook meevallers zoals geld terug krijgen van belastingen. Extra uitkeringen etc etc. En een eigen plek is zo plezant ... doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:43

Dank jullie wel voor de reacties en ervaringen nog. Dat sterkt mij toch wel in het idee dat ik er voor moet gaan :)
En oplossingen kunnen altijd gezocht worden als het nodig moest blijken.

@Melewel94 : neen, het is een beetje uit de richting, haha. Maar toch bedankt!
Voorlopig blijven de paardjes fijn waar ze zijn en moest het echt niet gaan zien we dan wel weer.