[VOLG]A Penny´s dream

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Muronia

Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

[VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-18 07:46

Afbeelding

Vorig jaar in januari begon mijn dochtertje van toen nog 7 met haar eerste lesjes bij de manege. Zoals dat bij vele andere meisjes dan ook gaat, kreeg Lisanne een speciale band met 1 van de manegepony´s. Elke week klopte haar hartje een klein beetje sneller als ze weer op Penottie mocht rijden. Deze zeer ervaren en brave oudere pony leerde mijn dochter de beginselen van het paardrijden en stoorde zich er niet aan dat het allemaal nog niet zo soepel ging met het lichtrijden of sturen. Ze deed trouw wat er van haar werd verwacht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De tijd ging verder en na een jaar was daar het eerste onderlinge proefje in zicht! Lisanne verheugde zich, maar helaas in de week voorafgaand aan dit proefje kregen we het bericht dat Penottie niet meer in de manege stond. Ze kon niet meer goed meekomen in de lessen door haar leeftijd en viel de laatste tijd erg af. Er was een pensioenplek voor haar gevonden.

Lisanne vond het jammer dat ze haar eerste proefje niet meer op haar lieveling kon doen, maar begreep dat dit voor Penottie beter was. Al snel vond ze een andere pony waar ze haar lesjes op kon rijden en hoewel hij ook lief is en zijn best doet.. het zal nooit Penottie worden. Nog vaak had Lisanne het over haar en vroeg zich af waar ze stond. We reden vaak langs de plek waar ze zou moeten wonen om even te kijken of we haar zagen staan maar helaas gebeurde dat steeds niet. En zo zou het verhaal eindigen.. ware het niet dat we dit weekend een telefoontje kregen. Penottie kon niet langer op haar pensioenplekje blijven en was terug bij de manege. Daar kon ze ook niet blijven omdat ze niet mee kon lopen in de lesjes. Ze is nog steeds erg mager en dan zou ze teveel energie moeten verbruiken.

1 plus 1 werden opgeteld, er volgde het nodige overleg want wij hadden kort geleden net een shetlandertje voor Lisanne gekocht, maar al snel waren we eruit. Samen met een vriendin en diens dochtertje, die bij Lisanne in de paardrijles rijdt, gaan we de zorg voor deze lieve oude dame op ons nemen. Dat heeft ze gewoon meer dan verdiend na al die jaren hard werken en zo gebeurde het dat ik gisteren op pad ging om haar op te halen. Onze dochters wisten van niks en waren samen aan het spelen toen we aankwamen met de trailer.

Ik heb denk ik zelden zulke verwonderde en blije gezichten gezien! Zo uit het zwembad gestapt en dan staat daar opeens Penottie in je achtertuin.. Dat kan toch niet echt zijn?!
Afbeelding


We zullen zien waar het schip strandt, maar we gaan samen ons flinke best doen om deze schat een mooie tijd te bezorgen met hopelijk nog wat extra kilootjes vlees op haar ribbetjes. Vanmiddag komt eerst de tandarts erbij, want ze maakt enorme proppen van haar hooi. Ik hoop dat dit al het nodige oplevert en daarbij een lekker menu van seniores priores en verse grasjes de komende zomer.
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 31-05-18 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag voor volgtopic toegevoegd

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 07:49

Beste moeder ooit!! Echt een penny droom. Wat zal ze gelukkig zijn.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 07:49

Ooh, wat onwijs lief! <3
Dat is echt een Penny droom.
Ik weet zeker dat ze enorm op gaat knappen bij jullie en de juiste zorg krijgt.

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Re: A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 07:51

Wat super leuk!!!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Sure_lee

Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 07:54

Wat prachtig. Ik krijg er tranen van in mijn ogen.

Ik hoop dat jullie nog veel plezier van haar gaan hebben!

Schuur_

Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 07:54

Wauw, wat ben jij een leuke moeder en mens. Ontzettend bewonderenswaardig dat jij de zorg voor deze pony op je neemt! Ik blijf dit topic volgen en ben benieuwd hoe het verder gaat

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 07:55

Wat gaaf dat je haar hebt opgehaad!

Tandarts klinkt idd als een goed plan! Het zou mij niks verbazen als daar het probleem ligt en ze hierna heerlijk opknapt.

Hoe oud is ze nu?

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Saaams

Berichten: 13245
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 07:56

Wat een mooie pony!
Dochter mag trots zijn op zo’n moeder!

Hoop dat ze nog flink wat jaren mag slijten bij jullie. Gefeliciteerd met de aanwinst!

Laerkens Beauty

Shalimar

Berichten: 1504
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 07:57

Wat een mooi verhaal <3 super dat jullie dit doen!

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 07:59

Ohh wat ontzettend lief! <3
Veel geluk met Penottie.

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

Libertylove

Berichten: 2312
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:04

Wat een leuk verhaal! Wat zal je dochter blij zijn :D
Hoe oud is ze?

Frekja R.I.P. Flýtir Hæmir F

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:06

Wat een prachtig verhaal! Waren er maar veel meer mensen zoals jij, die pony's als penottie en fijn pensioen plekje geven <3

Hurby (Prinz K3 x Kennedy) ZZL+1 // Kronos Z1+2
Tongerenhof Pyriet M2
Roulette Fly Della Loggia M1 (verkocht) // Wobke R. M1 (verkocht) // Blinky M1 (verkocht)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:06

Ah lieve Penottie, heb daar wel eens op gereden toen ik begon op de manege zo'n tien jaar terug!
Leuk dat je haar hebt overgenomen!
Wat ben je van plan met haar? :)

pipsqueak
Berichten: 112
Geregistreerd: 29-01-16
Woonplaats: omg Eindhoven

Re: A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:12

Fantastisch, wat heerlijk. Goed dat de nodige zorg en aandacht al direct wordt opgepakt. Heel veel plezier met haar.

Saul

Berichten: 9633
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:14

Och wat een gouden actie!! Respect voor jou, wat heeft je dochter een geluk zeg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:15

Fantastisch! Wat een prachtige verrassing en fijn dat ze een mooi pensioen bij jullie mag hebben!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:17

Ah wat een lief verhaal en wat een lieve blik heeft penotti in haar ogen. Hoe oud is ze eigenlijk?

Zou me ook niks verbazen als gebit op,orde is, wat extra rust en eten en deze dame nog een hele tijd fit genoeg is om leuke ritjes te maken op zijn tijd.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Muronia

Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-18 08:22

Oh wauw, wat een ontzettend lieve reacties allemaal. Ze is dit voorjaar 24 geworden. Wat ons plan is.. nou in eerste instantie hopen we haar beter op gewicht te krijgen en gewoon lekker te vertroetelen. Als de meisjes er ooit nog weer een rondje op mogen zitten dan is dat bonus, maar geen hoofddoel, zeker niet.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Manadeluca

Berichten: 1121
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:25

Wat een lief paardje, ik wens je nog een heel fijne tijd met haar toe. Supermooi wat je doet.

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:29

Dit is zeker een penny's dream... zowel voor je dochter(s) als voor de pony.

Wat lief van je!

Rockes <3

Gwenvd

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:33

Kippenvel en tranen in mijn ogen. Penny verhaal in den top! <3 wat een geluk voor Penottie en natuurlijk voor je dochter <3 Dat ze nog maar veel mooie jaren bij jullie mag hebben!

Ps. wat is ze knap, ze straalt zoveel liefde uit!
Laatst bijgewerkt door Gwenvd op 28-05-18 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Strooigoed

RSDICBS

Berichten: 1003
Geregistreerd: 08-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:33

Wat een geweldige verassing voor die meisjes! Een echte penny droom!
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst <3

Alleen foto's in topic bekijken: &if=1

sas66
Berichten: 625
Geregistreerd: 18-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:35

Wat een mooi verhaal en wat superlief dat jij en vriendin dit doen voor deze mooi oude dame. Ze ziet er ontzettend lief uit. Ik hoop dat ze lekker opknapt en dat jullie er samen nog veel plezier van hebben.

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:39

Kippenvel! Ik zou willen dat ik de ruimte, tijd en geld had om dit soort dingen te doen! Wat een mooie dame! Veel geluk voor Penottie!

Those we love don’t go away, maar wat mis ik haar ons Kwinneke. 24.05.2007 - 13.07.2023

Tinker Kwiny
Sindy
Now I am a warrior!
- demi lovato-

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:40

OMG!! wat een geweldige post!! Dit is toch je allergrootste droom als kind zijnde <3

Wat had ik graag hun gezichtjes willen zien :D

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: VinandoW en 39 bezoekers