[VOLG]A Penny´s dream

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:12

Het beste topic in tijden! <3 Wat fantastisch dat je dit voor je dochter en Penottie hebt kunnen doen!

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Re: A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:17

Wat een prachtig gebaar voor de pony en je dochter.
Hoop dat jullie nog lang plezier van haar zullen hebben.

Asvinia

Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Re: A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:27

Penotti <3 Toch wel de leukste pony die toen bij de manege is gekomen :))
Wat geweldig leuk voor je dochtertje! :D

Willetje3
Berichten: 6
Geregistreerd: 04-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:53

Wauw, wat tof voor je dochter en het paardje! *\o/*

Uning

Berichten: 25
Geregistreerd: 05-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:07

Heerlijk dit! <3 Penottie en je dochter zullen dit nooit vergeten!

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:09

Wat super! Fijn dat ze jullie getroffen heeft, ik hoop dat ze gauw wat bijkomt en jullie nog lang van haar kunnen genieten.

Cactusknuf

Berichten: 515
Geregistreerd: 06-01-18
Woonplaats: In de stal

Re: A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:30

Wauw wat super leuk! Ik volg <3

Muronia

Berichten: 19546
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 12:13

Dank jullie wel hoor! Ze krijgt haar eten nu in porties over de hele dag verspreid en tot nu toe gaat alles op sinds de tandarts is geweest, zelfs het hooi! De eerste dag was ze wat nerveus en ijsbeerde ze op de wei wat heen en weer, maar dat is helemaal voorbij nu. Het volgende plan is om haar even goed te soppen met imaverol want ik vermoed dat ze een schimmeltje heeft. Mijn vriendin heeft haar vandaag een wormkuur gegeven dus de mest de komende dagen even goed in de gaten houden, maar ik verwacht daar niet zoveel bijzonders in te vinden. Ik vind het ook lief van de manegehouder hoor! Hij had ook een andere keuze kunnen maken...

Mbt het valt wel mee hoe mager ze is.. Ik heb vrij gunstige foto's in dit topic gezet. Het valt helaas niet echt mee, maar er wordt nu hard aan gewerkt. Haar kleur vertekent het allemaal een beetje in positieve zin, maar je kunt piano spelen op haar ribben.

Dit is een foto van de eerste dag die goed laat zien hoe het was. Ik ga over een paar weken weer zo'n foto maken. Eens kijken hoe het dan is.
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:30

Oef daar zit idd niet veel reserve spek meer op nee. Alle botten goed zichtbaar.

Hopen dat ze snel aantrekt maar met weer een ok gebitje zal dat wel een stuk beter gaan denk ik

alysha92
Berichten: 279
Geregistreerd: 19-03-10

Re: A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:45

oh wauw wat super!! ten eerste dat je de pony een heel goed plekje hebt gegeven waar ze lekker van haar oude dag mag genieten. En ten tweede natuurlijk voor je dochter en haar vriendin! *\o/*
gaat dit een volg topic worden met updates? want dan klik ik volgen aan :D

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:45

Ook ik zit te snotteren achter mijn pc. Geweldig dit.

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:23

Wat heerlijk om dit te lezen! <3 Ook ik als trotse baas van een ex-manegepaard weet hoe ze kunnen veranderen. En ze verdienen het zó. Respect!

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:29

Het gras zal haar goed doen zeker nu haar gebit beter is. Echt losse kiezen mits niet teveel kunnen er beter uit zodra ze wat opgeknapt is.
Ben zelf fan van Marstall Wiesencobs een grasbrok die je weekt (met warm water in een kwartiertje klaar) daar dan nog je mix of brokken door, heerlijk vinden ze dat en oudjes komen er mooi van aan, in de winter is dat warme nog een voordeel dat het ze geen energie kost om het eten op lichaamstemperatuur te krijgen.

Heel veel geluk en plezier,

FrNo
Berichten: 3658
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:04

Erg mooi dat je dit doet, zowel voor de pony als voor je dochter.

Op de laatste foto ziet hij/zij er veel magerder uit.

Ook fijn van de manegehouder om aan jullie te denken.
Hopelijk knapt Penotti goed op.

juuljb

Berichten: 753
Geregistreerd: 30-05-17
Woonplaats: Kaapstad, Zuid-Afrika

Re: A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:31

Wat een mooi verhaal Murosch! Hopelijk kunnen jullie nog lang van haar genieten!

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 18:29

Super dat je dit doet. Ik wil ook nog eens zo'n oude trouwe sjouwer een mooie oude dag aanbieden maar ik kom nooit op een manege dus geen idee hoe ik zoiets zou moeten aanvliegen.

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 18:53

Hier word je toch blij van!

Onwijs tof dat jullie haar nog een goede oude dag geven en wat zullen de meiden blij zijn. Wel updates blijven geven hoor!

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 18:55

O ik mijn hart maakt een vreugde sprongetje voor je dochter, wat een geweldige penny droom <3

Alfi2010

Berichten: 525
Geregistreerd: 04-03-12

Re: A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 19:49

Supergoed dat jullie dit doen.
Maar er blijft maar een vraag door mijn hoofdspoken en ga hem nu toch stellen: was de tandarts bellen niet de taak van de manegehouder? Als ze al langere tijd magerder werd en proppen maakte gaat dit echt niet weg met een paard op pensioen zetten.
Niets ten nadele van jullie hoor. Jullie zijn echt goed bezig.

Agnes

Berichten: 2156
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Stiens (frl)

Re: A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 20:18

Geweldig, inderdaad een super Penny-verhaal. Word er ook helemaal blij van. Ik hoop dat ze wat opknapt en gaat groeien. En vooral dat je nog jaaaaren plezier van haar gaat hebben. Top!

margaret18

Berichten: 193
Geregistreerd: 14-06-15
Woonplaats: Spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 20:28

Wat en geweldige beslissing. Dochter blij, pony blij! Veel geluk met deze lieverd.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 20:32

Wat lief,wat lief,wat lief!!
komt goed, en je hebt een hart van goud <3 <3

Muronia

Berichten: 19546
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 23:17

Bedankt voor je tip jobamara, ik neem het mee. Ze krijgt nu 4 kg geweekte seniores priores, verdeeld over meerdere porties per dag. Daarnaast meerdere keren kleine hoeveelheden hooi en ze knabbelt wat rond op het gras, maar daar staat niet heel veel op. Straks na het dazenseizoen gaat ze met mijn paarden het land op, daar staat veel gras en kan ze lekker eten. We zullen dan, mits ze nog steeds goed kan eten, de seniores priores vooraf afbouwen.

Alfi2010 dat zal zo zijn, er is ook wel een tandarts die daar regelmatig langskomt, maar die doet geen electrisch werk en heeft dit niet meegekregen (de achterste kiezen). Daar kun je een mening over hebben en die begrijp ik ook, maar a la, we pakken het nu aan.

uh, jullie willen er graag een volgtopic van hebben? Ik wil best updates blijven plaatsen. Misschien moet het dan wel verplaatst worden. Ik zal even een tem plaatsen met die vraag.

Vandaag was ze ondanks de warmte prima te spreken. Vanmorgen en vanavond lekker in alle rust haar eten gegeten en de rest van de dag samen gelopen met de andere pony's. Ze komen steeds dichter bij elkaar dus dat is ook prima (één van de pony's zat haar de eerste dagen wat achter de vodden aan maar ze laat zich nu niet meer wegsturen). Ik gaf haar vanavond nog een paar brokjes uit de hand en het liefste had ze mijn hand erbij opgegeten geloof ik :).

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 23:33

Ik snap Alfi wel, tis net alsof je je auto verkoopt omdat hij een lekke band heeft.
Maar ondertussen hebben jullie er wel een superleuke pony aan! Penottie knapt vast goed op, dan kunnen de dochters nog fijn een rondje rijden met haar! *\o/*

Muronia

Berichten: 19546
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 23:38

Ik snap het ook zeker wel, dit had misschien niet zo hoeven te gebeuren. Maar aan de andere kant, nu heeft ze echt pensioen en als het meezit zonder pijn of honger.