[VOLG]A Penny´s dream

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 10:44

Ze gaat goed vooruit zeg!! Ze is ook zeker aangekomen :j

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair


Muronia

Berichten: 19500
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-18 10:49

Fijn dat jullie het ook zien, dan verbeeld ik het me niet dus! Ik ben heel blij voor haar.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 10:52

Daar is zeker wel wat bijgekomen al!
Ik zou denk ik als ze willen rijden wel iets proberen voor die ruggengraat. Ze is het natuurlijk wel gewend maar omdat de graat zo bovenop de rug ligt komt die natuurlijk tussen de kussens te liggen. Dat lijkt me hooguit pijnlijk voor haar. Misschien dat je zon pad met inlages kan proberen? Of een bontje met genoeg ruggengraat vrijheid?

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Muronia

Berichten: 19500
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-18 10:56

Ik let daar goed op, het zadel raakt de ruggengraat niet. Haar oude zadel op de manege deed dat wel, vond ik zo naar want dan kun je er niks aan doen. Ik heb nog wel een bontje eventueel maar ik geloof niet dat het nu zo nodig is. Echt gereden wordt ze natuurlijk ook niet voorlopig, er mag echt nog wel wat spek bij komen. Maar zo'n rondje stappen is denk ik voor haar helemaal niet zo slecht, aangezien ze altijd volop in beweging is geweest en nu niks meer doet verder.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 10:58

Dan is het goed! Ik kan vanaf hier natuurlijk niet onder je zadel kijken. Maar dacht zal het toch even melden :+ Niet dat je het zelf natuurlijk niet had gezien. Maar lijkt me ronduit pijnlijk als het zadel de botten wel zou raken, vandaar :j

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Muronia

Berichten: 19500
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-18 11:01

Ben ik helemaal met je eens hoor! Maar dat zou ik zelf ook niet willen, dan komt er maar niemand op voorlopig. Dit zadel is van Wainonia (wintec die mijn bijrijdster altijd voor haar gebruikt). Ik wil tzt een fijn zadeltje voor Penottie zelf gaan kopen, maar ik mag hopen dat ze nog behoorlijk bijtrekt en ik wacht even totdat ik weet wat voor zadel ik daarvoor nodig ga hebben.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 15:28

Bontje zou ik niet doen als dit zadel de ruggegraat zo vrij houdt.. Een bontje zorgt alleen maar voor dat er minder ruimte tussen het zadel en de rug is.. en volgens mij wil je dat juist net niet ;)

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 16:22

Waarom laat je de meiden geen vrijheidsdressuur met haar doen of de kennismaken met de beginselen van grondwerken. Ze ziet er uit als een oude dame die de tijd voor ze zal nemen en waar ze ook op de grond veel van kunnen leren, als ze dan over een maandje of 2 lekker op gewicht is kan dat zadel er wel weer op.
Ik beoordeel je trouwens niet op het rijden hoor, ik dacht alleen ik probeer mee te denken haha. Geen negatieve reactie dus

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 19:38

Rust roest, lekker in beweging houden zolang ze het toelaat :j

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

Muronia

Berichten: 19500
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-18 11:10

Het blijft tot nu toe goed gaan met Penotti(e) / Elmira. Ze voelt zich prima in haar hum en kan het goed met de andere paarden vinden, al staat ze nu alleen met de driejarige omdat de andere naar de hengst is.

Overdag staat ze er over het algemeen zo bij, als gestippelde zebra:
Afbeelding

Maar voor de nacht gaat de deken af en ik heb vanmorgen even deze foto's van haar gemaakt voordat de jas weer aan ging:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uhm tja...
Afbeelding

Lieve snoeties samen
Afbeelding

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 17:39

Heerlijk!! Ik word er blij van!!

Don't take anything for granted

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 18:16

Wat gaat ze er goed uit zien! Word elke keer zo blij van de foto's van jouw pony, echt een Penny-verhaal <3

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]

Anoniem

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 18:39

Wat een geweldig mooie pony! Ik heb net het hele topic in een rug uitgelezen en heel fijn dat je haar een nieuwe kans geeft. Ik ken verschillende andere Krimhs en dat zijn ook stuk voor stuk geweldige paarden.

Ik moet zeggen dat ik bij de rijfoto ervan uitging dat dat een foto uit haar verleden was, en schrok toch wel behoorlijk dat er op zo'n slechte rug nog gezeten wordt. Ik dacht door het begin van het topic dat ze na een leven lang werken op een pijnloos pensioen pensioen was. Niet alleen heeft ze geen enkele lange rugspier meer waardoor ze geen enkel ruitergewicht kan opvangen, maar ze heeft bovendien een dubbele hunters bump. Een enkele zou al een flink probleem zijn dat behoorlijk wat revalidatie zou vergen, maar als die zo duidelijk en bovendien dubbel aanwezig is - zelfs al op haar 'dikke' foto's uit de manegetijd zie je ze allebei al - dan is de kans op genezing (laat staan rijdbaarheid) minimaal omdat het SI-gewricht dan dubbelzijdig is ingescheurd en het bekken niet meer goed kunnen bewegen. Die bobbels op het bekken links en rechts van de ruggengraat zijn de bovenste punten van het bekken die losgebroken van hun spier/peesweefsel zijn en omhoog geschoven zijn.
Ik heb net het hele topic in een ruk uitgelezen, dus vergeef me als ik iets over het hoofd heb gezien, maar is er überhaupt al een osteo, fysio of chiro bij geweest?

capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 18:45

Wat een leuk topic zeg. Fijn dat zo'n trouwe pony een mooi pensioen krijgt.

Ik heb niet alles gelezen maar is ze ook getest op cushing? Mijn pony's hebben dat helaas en mijn welsh zoet er een beetje uit zoals Penotti

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 19:09

xyzutu2 schreef:
Wat een geweldig mooie pony! Ik heb net het hele topic in een rug uitgelezen en heel fijn dat je haar een nieuwe kans geeft. Ik ken verschillende andere Krimhs en dat zijn ook stuk voor stuk geweldige paarden.

Ik moet zeggen dat ik bij de rijfoto ervan uitging dat dat een foto uit haar verleden was, en schrok toch wel behoorlijk dat er op zo'n slechte rug nog gezeten wordt. Ik dacht door het begin van het topic dat ze na een leven lang werken op een pijnloos pensioen pensioen was. Niet alleen heeft ze geen enkele lange rugspier meer waardoor ze geen enkel ruitergewicht kan opvangen, maar ze heeft bovendien een dubbele hunters bump. Een enkele zou al een flink probleem zijn dat behoorlijk wat revalidatie zou vergen, maar als die zo duidelijk en bovendien dubbel aanwezig is - zelfs al op haar 'dikke' foto's uit de manegetijd zie je ze allebei al - dan is de kans op genezing (laat staan rijdbaarheid) minimaal omdat het SI-gewricht dan dubbelzijdig is ingescheurd en het bekken niet meer goed kunnen bewegen. Die bobbels op het bekken links en rechts van de ruggengraat zijn de bovenste punten van het bekken die losgebroken van hun spier/peesweefsel zijn en omhoog geschoven zijn.
Ik heb net het hele topic in een ruk uitgelezen, dus vergeef me als ik iets over het hoofd heb gezien, maar is er überhaupt al een osteo, fysio of chiro bij geweest?


Dat was ook wat mij opviel. Over die bobbels, verder geen enkel verstand van :o

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

Namira542

Berichten: 1060
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 23:37

Ik heb verder geen verstand van wat de 2 bobbels op haar kont zijn. Maar dit heeft ze al wel langer dan anderhalf jaar sowieso, dit werd erger naar mate ze afviel.

Zoals ik al zei weet ik verder noet wat het inhoud. Maar misschien hebben de mensen die hier verstand van hebben wat aan :D

Kattenvrouwtje :o
Helga v. Alteveer *11'05'1993 - †16'10'2017 Y;(

Muronia

Berichten: 19500
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-18 08:01

Fijn dat je het "beestje" een naam hebt gegeven xyz, uiteraard heb ik de bobbels ook waargenomen. Deze heeft ze al jaren (en misschien nog wel langer) en daarmee altijd zwaar manegewerk verricht. Wellicht is dit de reden geweest dat ze in de manege is beland jaren geleden, want dat vind ik nog steeds een beetje een raadsel, ze heeft zelfs nu nog super gangenwerk.. Ik ben dan ook zeker niet van plan om daar nu opeens een of andere paat of peut aan te laten rommelen en prutsen om daarmee iets aan te wakkeren waar ze tot op heden geen last van heeft. Ik vermoed zelfs dat ik darmee nu meer schade aan zou richten dan dat het er nog beter van zou worden. Het was een ander verhaal geweest als het een kwaal was die nu nieuw om de hoek kwam kijken, maar dit is al zo sinds ik de pony ken en ze heeft er altijd prima mee gelopen. De pony loopt op haar oude dag nog met verrassend veel souplesse rond. Dat geld steek ik liever in goed voer, een extra tandartsbezoek of straks in een eigen, passend zadeltje voor haar. Zwaar werk hoeft ze zeker niet meer te doen en in luilekkerland is ze zeker terecht gekomen. Maar ik geloof daadwerkelijk niet dat dat rondje dat mijn dochter erop zit haar kwaad doet.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


Muronia

Berichten: 19500
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 23:09

Ze gaat nog steeds mooi de goede kant op. Ik ben zo blij dat we ervoor gekozen hebben om haar een huisje te bieden, het is zo'n dankbaar en blij paardje <3


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Muronia

Berichten: 19500
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 13:24

Sinds een paar dagen zijn we nu over op nieuw hooi van 2018 (ik denk eerste snee) en Penotti reageert daar nogal op, want ze heeft erg dunne/waterige mest op dit moment. Ik hoop dat het door de gewenning aan het andere hooi komt en bijtrekt de komende dagen. Er zit ook wel verschil in het hooi. Het voorgaande was zacht en fijn hooi en het nieuwe is wat grover en droger, wel heel mooi en stofvrij hooi. Even kijken of het nu snel beter wordt, dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:48

Ik heb 3 en 4 generaties verder staan en het veulen heeft pas nog een mooie 1e premie gehaald op de keuring.
Afbeelding
De merrie is djamai x samiro, samiro is een zoon van deze merrie. Het veulen is cassanova x djamai.

https://youtu.be/au5zTFCTAUo

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 18:06

Murosch schreef:
Sinds een paar dagen zijn we nu over op nieuw hooi van 2018 (ik denk eerste snee) en Penotti reageert daar nogal op, want ze heeft erg dunne/waterige mest op dit moment. Ik hoop dat het door de gewenning aan het andere hooi komt en bijtrekt de komende dagen. Er zit ook wel verschil in het hooi. Het voorgaande was zacht en fijn hooi en het nieuwe is wat grover en droger, wel heel mooi en stofvrij hooi. Even kijken of het nu snel beter wordt, dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Mijn oudje van 28 raakt ook direct aan de diarree van te vers of te rijk hooi Puur Darm is daarvoor een uitkomst. Na dit 1 of 2 dagen te geven is de ontlasting weer normaal.https://www.medpets.nl/puur+intestine/? ... 7AQAvD_BwE

Getup

Berichten: 8252
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 20:25

Hier word ik echt helemaal blij van , wat super, dat jullie haar naar huis hebben genomen.

Lailapri: wat n plaatje van n veulen.

Muronia

Berichten: 19500
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-18 20:37

Bedankt voor de tip! Vandaag was de mest wat wisselend van dun tot toch iets van zachte mestballen. Morgen nog even aankijken anders zal ik dat supplement gaan proberen.

Lailapri wat leuk om te zien wat voor nakomelingen ze heeft, knappe dieren! Ik plaats deze foto van jou ook even hier, dit is Samiro als veulen bij moeder Elmira (Penotti):
Afbeelding

Ik vind hem prachtig en wat zag ze er hier nog goed uit! Dit was 2006.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Dunkeedoo

Berichten: 310
Geregistreerd: 15-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 12:43

Kom toevallig dit topic tegen, en even doorgelezen.
Wat een pracht pony heb je daar, en wat super dat je haar een mooie plek gunt! Grappig om hier mijn hoofdstelletje en deken tegen te komen :D
Denk dat je goed bezig bent, lekker aankomen en dan heeft je dochter er nog een leuke pony aan om wat op rond te hobbelen!

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 13:39

Samiro was zeker knap als veulen.

Mocht je vragen over voeding hebben mag je altijd pben. Ik heb veel producten getest op mijn pony die 42 is geworden.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alexios, Blacky94, Christel1, Floko, Hobbyhorse, Ik_is_Ik, jaap_2005, kwinney, martine096, MirjamRobin, Ptl4ever en 124 bezoekers