[VOLG]A Penny´s dream

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Birdie60

Berichten: 8398
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 05:43

Pff echt spannend.
Is ze de nacht goed doorgekomen?

Muronia

Berichten: 19534
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-18 08:44

Sjonge wat ben ik blij.. ook voor Penotti ging de zon vanmorgen weer op. Ze is de nacht goed doorgekomen en staat nu aan haar eerste plukje hooi. Ik heb haar wel even apart gezet naast de anderen zodat ze niet te veel krijgt:
Afbeelding

Petpa

Berichten: 1677
Geregistreerd: 13-07-09

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 08:48

Ohhhhh... fijn dat er een positieve update is! Hoe gaat het met je dochter? Ik neem aan dat ze erg geschrokken is...

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 09:51

Gelukkig, de nacht goed doorgekomen.

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 10:01

Wat fijn zeg!

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 11:26

Ik heb stiekem mee geduimd voor penotti :D En zo zijn er denk ik nog wel een hoop mensen die stiekem meelezen en met jullie mee duimen!
Fijn om te horen dat het weer wat beter gaat! Ze heeft geluk met jullie!

Muronia

Berichten: 19534
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-18 22:29

Dank jullie wel hoor, jullie duimen moet wel geholpen hebben! Het gaat nog steeds goed dus ik denk dat we ontzettend veel geluk hebben gehad deze keer. Wat een zorgen en stress zeg. Met dochter gaat het, ze is natuurlijk heel gelukkig nu het de goede kant op lijkt te gaan, maar ze heeft zoveel ellende voor haar kiezen gehad het afgelopen jaar en ze uit zich daardoor moeilijk als er iets ergs aan de hand is.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:46

Hoe is het inmiddels?

Muronia

Berichten: 19534
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 11:22

Goed gelukkig! Haar mest is weer normaal en ze is vrolijk. Mijn vertrouwen moet wel echt weer een beetje groeien merk ik. Ik sta om de haverklap te kijken wat ze aan het doen is en als ik haar even niet zie dan sprint ik naar achteren om vervolgens te ontdekken dat ze zich achter de schuilstal heeft verstopt (gelukkig maar)..

Voor de mensen die ons andere topic niet hebben gezien.. In de OP staat dat Penotti uitgerekend verdwenen was in de week dat Lisanne haar eerste wedstrijdje zou gaan rijden (op Penotti uiteraard). Vorig weekend heeft ze alsnog dat wedstrijdje gereden, maar nu met haar eigen Penotti. Pony en kind waren zo mooi en lief samen! Ik hoop dat ze nog vaak zulke leuke dingen samen mogen gaan doen <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 01:30

Ach wat een super lieve foto’s! Hoe ging haar wedstrijd?? Fijn dat ze weer helemaal is opgeknapt <3

Muronia

Berichten: 19534
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 20:47

Het ging hartstikke mooi! Ik vind het zo'n lief stel samen, ook thuis als ze bezig zijn. Bijzonder dat een paardje die zoveel kinderen op haar rug heeft gehad nog zo open is van karakter. Je merkt gewoon aan haar hele doen en laten dat ze wijs is met mij als daarkrijgiklekkeretenvan-baasje en met lisanne knuffelpoetsenrij-baasje. Lastig om dat uit te leggen maar ze maakt echt contact met je.

Dit waren ze vanavond nog:Afbeelding
Afbeelding

<3

Muronia

Berichten: 19534
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-18 23:16

Helaas was het vandaag weer foute boel, rond tien uur zag mijn man haar weer liggen buiten. Meteen gekeken en ja hoor, weet koliek. Meteen de dierenarts gebeld en deze was er vrij vlot. Ze was er niet zo slecht aan toe als de vorige keer, maar toch weer een flinke schrik. Ze reageert weer goed op de darmontspanner en pijnstiller. We hebben haar mest laten onderzoeken en ik kreeg vanavond de uitslag. Geen wormeitjes en een heel klein beetje zand. Niet meteen zorgeekkend maar we gaan wel een zandkuurtje geven. De dierenarts verdenkt haar nu van een maagzweer en we gaan de komende tien dagen omeprazol geven. Daarna evalueren.

NNikki
Berichten: 243
Geregistreerd: 09-07-18

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 23:20

Ik wil niet banketstaaf doen hoor maar doen jullie niet gewoon wat te veel met haar?
Vorige keer toen ze koliek had gehad zat je dochter er al aardig snel weer op, misschien komende weken gewoon even wat rustig aan doen?

Muronia

Berichten: 19534
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-18 23:27

Ik heb zelfs met de dierenarts besproken of het iets met belasting onder het zadel te maken kan hebben, want je gaat je van alles afvragen. Dat kon niet volgens haar. Ze denkt echt aan een maagzweer omdat haar ontlasting ook erg wisselend is en er meer kenmerken zijn. Als de omeprazol niets uithaalt dan gaan we verder kijken, ppid zou ook nog een optie zijn.

Pino96

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 00:00

Wat naar die koliek! Wellicht wat aanpassen in voeding?
Ontzettend leuk de foto's, ik ben blij voor Penotti en Lisanne. Dreams do come true!

Shar_Angel

Berichten: 615
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 00:23

wat super Leuk! zo krijgt die knappe pony na het zware manegewerk een wel verdiend pensioen! <3

Muronia

Berichten: 19534
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 17:29

Ik wil jullie deze update niet onthouden want ik ben best flink trots op deze foto's van Penotti vandaag. Ze is inmiddels geschoren en kijk eens hoe goed ze eruit ziet!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3

mala26

Berichten: 4996
Geregistreerd: 05-02-13

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:30

Wauw zeg!

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:42

Lijkt wel gevulder weer. Was dit na de omeprazole?

Muronia

Berichten: 19534
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 18:42

Nou.. omeprazole heeft ze maar tien dagen gehad. Op de achtste dag heeft zee weer een koliekaanval gehad en na overleg met de dierenarts zijn we weer gestopt. Wel het voer verder aangepast, naast de seniores priores krijgt ze nu ook bietenpulp met zemelen en dagelijks olie.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:08

Ze ziet er inderdaad goed uit, maar eehh.. geschoren? Waarom? Dit verbaast mij onwijs..
Heeft ze die vacht juist niet nodig om warm te blijven? Ze loopt 2x per week een half uurtje begrijp ik.. en ik neem aan dat ze dan niet in het zweet gewerkt word.

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:14

Oh jee.. Heeft de arts enig idee waar de koliek vandaan komt?

Ben ook wel benieuwd naar de reden achter scheren? Kwam ze niet lekker door de vacht?

Muronia

Berichten: 19534
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 19:48

Dracarys ik wil best uitleg geven maar je trekt conclusies voordat je mij de mond hebt gegund?

Ik heb haar geschoren omdat ze een onwijs dichte broeivacht had waarvan ze stond te zweten zonder aan het werk te zijn. Ik denk dat ze eerder opgelucht is dan bezwaard hiermee. Uiteraard heeft ze een lekkere warme deken op inmiddels. Die was hier even af voor de foto.

Raamzicht, het blijft wat gissen maar feit is dat haar gebit niet geweldig meer is, dus zal het waarschijnlijk te maken hebben daarmee.

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:01

Hopelijk blijft de koliek nu een tijdje weg en wordt zs almaar voller! Ze lijkt me echt een lief dier.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: [VOLG]A Penny´s dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:05

zoo tjeempie wat een verschil! Die heeft het geweldig goed bij jullie. Mooi om te zien.