[VOLG] From wild to....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-18 21:09

elise t. schreef:
Hoi,wat leuk,wij staan niet zo ver bij jou vandaan,ik heb je van de week nog gezien,ik was op de fiets met de hondekar.veel plezier met je knappe paard.



Ohh jaaa zon rode fietskar bij waar viola ook staat achter de hekken toch? Wat leuk!!! Dankje wel :)

volg ons op insta @bigbluejacy


_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-18 21:22

:wave: :wave: :wave:

Wat een drukke natte dag vandaag zeg! Ondanks de regen buien nog wel het een en ander kunnen doen met haar. Eerst heeft ze lekker brokken gegeten, ze vind het heerlijk.ik zag haar echt genieten en lekker smullen met haar oogjes dicht
Afbeelding
Ik hoop dat ze ook snel wat bij komt.. het doet mij zeer om haar zo dunnetjes te zien :\ haar ribben zijn allemaal duidelijk te zien, en haar billen zijn echt ingevallen.

Na het eten ging ik proberen of ik her gewone halster kon wisselen voor een touwhalster, en jahooor mijn stoere dame vond het allemaal prima. Wederom een stuk afgezet in de paddock. En kijken of ik met haar wat kom stappen. Vooruit was eerst heel moeilijk, maar dankzij de tip van een mede bokker zijwaarts met haar gegaan en dit pakte ze super op *\o/* . Zowel links als rechts deed ze zonder te stoppen. Uiteindelijk ook vooruit geprobeerd, we hebben lekker door de paddock gestapt. Allebeide kanten en verschillende vormpjes. Ze dit dit allemaal zo braaf <3.

Na het avond eten gingen we nog even checkken of ze hooi en water hadden. Ik kijken even bij de andere paarden, draai mij om en kan mijn ogen niet geloven..

Twee voetjes naar binnen
Afbeelding

Goh daar binnen is ook hooi!!Dan maar wat verder naar binnen.
Afbeelding

Hmm wat hebben we hier???
Afbeelding

Kiekeboe!!
Afbeelding


Gewoon als eerste stapt ze naar binnen. Beide heren vonden het nog wat spannend en gingen niet verder dan één been.

volg ons op insta @bigbluejacy

Ginny135
Berichten: 313
Geregistreerd: 02-08-16

Re: [VOLG] From wild to....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:40

Ik volg mee! Mooie kleuren heeft je paard! Ik heb mijn verzorgshet die niet aan halster mee kon lopen het commando stapje geleerd, als ze eenmaal loopt is het goed, misschien zou zoiets werken? Deze shetlander was trouwens wel gewend om halster om te hebben, kende alleen het meelopen niet.
Veel plezier met haar!

Tot ooit Oscar, de liefste hond die ik ooit heb gekend. Dankjewel voor de 15 jaar plezier, dankjewel voor alles

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-18 12:04

Toch het gemaakt dat het beter is om een ander vriendjes voor jacy te zoeken. De twee mannen die er nu bij staan zijn te gestresst. En dan voornamelijk de donkere jaagt haar continue op. Hij heeft nooit geleert te communiceren in de kudde dus alles komt met een schop en een bijt |(

Ze blijven no staan tot de eigenaresse wat heb gevonden en wij een geschikt vriendje voor haar. We gaan dit keer niet verhuren maar zijn opzoek naar een oudje of eentje met een gebrek puur als vriendje voor haar.. hopen dat we optijd eentje vinden :(

volg ons op insta @bigbluejacy

Anoniem

Re: [VOLG] From wild to....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 12:37

Misschien nog even de tijd geven, ze staan pas net een paar dagen samen. Het is bijna nooit in het begin helemaal koek en ei. Vooral in deze periode, waarin de hengstigheid is,is het samenspel in de kudde lastiger dan normaal. Misschien weer even uit elkaar halen en vanaf daar rustig opbouwen.

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-18 12:47

Joolien schreef:
Misschien nog even de tijd geven, ze staan pas net een paar dagen samen. Het is bijna nooit in het begin helemaal koek en ei. Vooral in deze periode, waarin de hengstigheid is,is het samenspel in de kudde lastiger dan normaal. Misschien weer even uit elkaar halen en vanaf daar rustig opbouwen.



Jaa dat hadden wij ins zelf ook bedacht, maar dit gaat wel heel ver. Zo heb ik her nog niet gezien zeer agressief het is wachten op een ongeluk nu..

volg ons op insta @bigbluejacy

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [VOLG] From wild to....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 12:54

Wat fijn dat ze al voorzichtig meeloopt aan het halster! Superleuk! *\o/*
Hopen dat jullie snel een nieuw vriendje voor haar vinden en dat de wormen snel weg zijn :(:) :)

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] From wild to....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:25

Even een draadje of hek ertussen doen. Toen mijn merrie bij de haflinger werd gezet op ons eigen stuk joeg de haflinger haar bijna de dood in, echt vechten niet normaal, om verdere ongelukken te voorkomen hebben we er een hek tussen gezet. Wel naast elkaar eten en na een dag of 3 stonden ze elkaars schoft te kriebelen. Nu zijn ze onafscheidelijk. Wennen kan wel een week duren. Eerst even draad met goed stroom ertussen of een goed hek. Wel dat ze elkaar kunnen snuffelen, maar dus niet kunnen slaan...

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-18 13:35

Mer1980 schreef:
Even een draadje of hek ertussen doen. Toen mijn merrie bij de haflinger werd gezet op ons eigen stuk joeg de haflinger haar bijna de dood in, echt vechten niet normaal, om verdere ongelukken te voorkomen hebben we er een hek tussen gezet. Wel naast elkaar eten en na een dag of 3 stonden ze elkaars schoft te kriebelen. Nu zijn ze onafscheidelijk. Wennen kan wel een week duren. Eerst even draad met goed stroom ertussen of een goed hek. Wel dat ze elkaar kunnen snuffelen, maar dus niet kunnen slaan...



Ja het probleem dus die van haar hebben geen respect voor het draad of het hek. Er is er van haar zelfs al eentje door gegaan. Ze beuken er gewoon tegen aan terwijl er genoeg spanning op staat :(:). Het zijn ook onwijze druktemakers en zij is zo rustig en timide. Ze blijven ook nog tot we bijde wat vinden dus wie weet..

volg ons op insta @bigbluejacy

spatter

Berichten: 14451
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 16:05

Je hebt een mooi paardje gekocht <3

Heb je haar ook 5 panel getest?

en de groeten van Blue , paintruin van 12 jaar, ooit zwart bont
Afbeelding

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-18 17:52

spatter schreef:
Je hebt een mooi paardje gekocht <3

Heb je haar ook 5 panel getest?

en de groeten van Blue , paintruin van 12 jaar, ooit zwart bont
[ [url=m/JA1SOy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nee ze is helaas niet getest maar dit ga ik wel doen gezien ik als ze geschikt is graag veulen van haar zou willen. Dus duimen op t beste

volg ons op insta @bigbluejacy

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Re: [VOLG] From wild to....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-18 17:51

Vandaag weer grote stappen gemaakt, het is zo bijzonder hoe ze meewerkt met mij. Zodra de eigenaresse van de andere paarden haar probeert te aaien loopt ze snel weg. Ze zoekt ook totaal geen toenadering tot haar.

Na haar lekkere brokjes gesmult te hebben, heb ik haar een halstertje om gedaan en aan het halster gepoetst. We hadden de paddock weer in tweeen gedeeld zodat ik met haar rustig aan de andere kant kon werken. Zodra ik de leadrope aan het halster klikte was ze meteen lekker alert en stapte meteen met me mee. Cirkels op de plaats, grote rondjes en kleine rondjes, vierkantjes en rechte lijnen. Twee keer straakte ze maar met een klein beetje druk wist ik haar over te halen. :)

Tot nu toe werk ik zonder voedselbeloning en he gaat echt super goed. Dus hoop dat ik dit door kan zetten. Na het wandelen waren mijn vriend en ik nog even het een en ander rondom de stallen aan het doen. Toen ze stond te knabbelen aan het hooi weer even de benen aangeraakt en helemaal vast gepakt, nergens gaf ze een kik op. Even stoute schoenen aan gedaan en wat meer deuk gegeven ze tilde op en zette meteen weer neer. Toch nog een keer geprobeerd en kon hem vasthouden terwijl ze hem optilde :):) na 2-3 seconden meteen weer neer laten zetten. Zo is het wel weer genoeg voor vandaag namelijk. Ik ben zo trots dat het zo goed gaat met haar!!!

Knappe dame <3

Afbeelding
Afbeelding

Ze begint ook al iets meer bij tw komen (de wonden zijn te danken aan haar “vriendjes”)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

volg ons op insta @bigbluejacy

Pepfer
Berichten: 82
Geregistreerd: 28-03-18

Re: [VOLG] From wild to....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 17:56

Wow het is echt een heel knap paard! <3
Wat leuk om te lezen zo!

https://www.instagram.com/art_by_tamar/
Hier ⬆ vind je al mijn tekeningen en schilderijen!

spatter

Berichten: 14451
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 17:57

Ze is lekker overbouwd, was de mijne ook lang, kon hem pas redelijk rijden toen hij 4 jaar was.

Fijn dat het goed gaat!

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-18 18:07

spatter schreef:
Ze is lekker overbouwd, was de mijne ook lang, kon hem pas redelijk rijden toen hij 4 jaar was.

Fijn dat het goed gaat!


Ik was sowieso van plan der oas vanaf een jaar of vijf te rijden. Eerst nog ff de tijd om bij te komen en bespiering op bouwen :)

Tamar04 schreef:
Wow het is echt een heel knap paard! <3
Wat leuk om te lezen zo!


Dankjewel!!

volg ons op insta @bigbluejacy

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-18 16:18

Weer even wat leuke fotos <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

volg ons op insta @bigbluejacy

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: [VOLG] From wild to....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 16:23

leuk!!

Ejelaleen v. King Kolibrie x Voltaire
Schilderijen in opdracht!

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 16:40

Wat een prachtig bont patroon heeft ze, ik ben gek op bont <3 Ik ga volgen, je bent goed op weg! :D

I hope your day is as nice as your butt! ;)

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] From wild to....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:15

Knappert hoor, ik hoop dat ze snel goed bijtrekt. Heb je al een tandarts laten kijken? Mocht haar gebit wat onderhoud nodig hebben en dat is verholpen zal ze ook nog sneller bijtrekken.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-18 15:17

TrIjNiE__ schreef:
Wat een prachtig bont patroon heeft ze, ik ben gek op bont <3 Ik ga volgen, je bent goed op weg! :D


Gezellig dat he komt volgen. Ben ook helemaal weg van haar kleur en patroon <3

Mer1980 schreef:
Knappert hoor, ik hoop dat ze snel goed bijtrekt. Heb je al een tandarts laten kijken? Mocht haar gebit wat onderhoud nodig hebben en dat is verholpen zal ze ook nog sneller bijtrekken.


Er is nig geen tandarts bijgeweest, deze komt aan het eind van de maand.ik hoop ook dat ze snel bijkomt, arme pop.

volg ons op insta @bigbluejacy

Leo

Berichten: 50035
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] From wild to....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:38

Aan de hand van je bekaptopic, ook je volg topic gevonden. Wat een ontzettend knap paardje heb je gekocht :) Dat gaat vast een super fijn dier worden, want je bent nu al heerlijk met haar aan de slag!

Joolien gaf al de tip over het afsluiten, die tip wilde ik je inderdaad ook geven. Hoe je haar beschrijft tijdens het laten lijkt me absoluut een afsluitings-reactie of 'freeze' reactie. Een van de reacties die ik bij mijn paardje bij moeilijke situaties ook veel ben tegengekomen. Ik heb dat ook moeten leren herkennen, daarna moeten leren oplossen en uiteindelijk leren het voor te blijven. Dat leer je door haar te leren gaan lezen, en haar steeds beter te leren kennen. Komt vast helemaal goed met jullie :j

Wat ik heel erg leuk vond was, toen we eenmaal zo ver waren dat ik hem mee kon laten lopen aan het halster, voetjes kon pakken etc, was grondwerklessen volgen. Daarmee leer je zelf heel bewust om te gaan met je lichaamstaal, want mijn ervaring was dat ik de 'spelregels' wel allemaal wist en met mijn vorige paarden prima kon uitvoeren, maar met mijn sensibele projectpaardje was ik zo op hem gefocust dat ik mezelf wel eens kon vergeten. Iemand langs de kant om daarin tips te geven op het moment zelf, zodat je ook op het moment zelf kunt ervaren wat het effect is, vond ik super leuk en ontzettend fijn. Daar heb ik nu 3 jaar later nog steeds profijt van. :j


Lekker doorgaan zoals je bent begonnen, en vooral ook veel genieten!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

marjannuh
Berichten: 138
Geregistreerd: 21-03-07
Woonplaats: urk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 18:47

Ik volg mooi paardje om te zien

Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] From wild to....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 19:27

Ik ben een stille meelezer, maar weet niet of dit al is gezegd maar ik zou echt een maatje van ongeveer dezelfde leeftijd zoeken. Een 3-jarige bij ons op stal stond ook bij twee volwassen merries maar begon in de omgang ontzettend te klooien en ruig te doen omdat hij gewoon z’n ei niet kwijt kon. Sinds hij met leeftijdsgenootjes staat is er niks meer aan de hand :)

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-18 21:09

Eline_S_S schreef:
Ik ben een stille meelezer, maar weet niet of dit al is gezegd maar ik zou echt een maatje van ongeveer dezelfde leeftijd zoeken. Een 3-jarige bij ons op stal stond ook bij twee volwassen merries maar begon in de omgang ontzettend te klooien en ruig te doen omdat hij gewoon z’n ei niet kwijt kon. Sinds hij met leeftijdsgenootjes staat is er niks meer aan de hand :)


Ja daar houden we zeker rekening mee, alhoewel een gemiddelde drie jarige Jacy veelste druk is :P. We zorgen dat ze leuke aansluitende karaktertjes hebben en eerst op proef!

volg ons op insta @bigbluejacy

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-18 14:30

Z
Laatst bijgewerkt door _kmbn op 30-12-22 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

volg ons op insta @bigbluejacy


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mark0919, Noukie123 en 36 bezoekers