Kopen of niet?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Texas02

Berichten: 4588
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:37

daffie1986 schreef:
Met familie en vrienden moet je wandelen, niet handelen. Dat gezegde is er niet voor niets.

Ik zou persoonlijk het paard laten gaan.


Daar ben ik het niet mee eens in dit geval.. Als beide partijen blij zijn als TS het paard koopt, is er toch geen probleem? :)

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:56

Floortz schreef:
Ik denk dat ik haar zou overnemen voor een zacht prijsje. Veulen duurt nog minimaal een jaar, en in de tussentijd kun je altijd nog in alle rust een andere baas zoeken mocht je toch besluiten Serena niet te willen aanhouden. Voor brave paarden die betrouwbaar zijn op buitenritten is over het algemeen wel een baasje te vinden.



Dat is wat ik zou doen als je toch perse een veulen wilt gaan fokken bij je merrie.
Maar ik persoonlijk zou eerder gaan voor Serena dan voor het veulen.......fokken is gokken en ook vaak puur geluk..........en dan nog is het afwachten hoe het gaat worden als het 4 is.....

Met Serena weet je wat je hebt en het kan heel fijn samen met je andere merrie.........

Veulen moet nog eerste jaren gaan opgroeien en tot die tijd kun je er toch ook niet mee rijden en misschien kan je over 4 jaar wel een heel leuke jonge paard kopen, want je ziet wat je koopt....

Dus daarom........het gaat om in het hier en nu en wat je hebt en niet wat je nog niet hebt en in de toekomst kan je niet kijken en weten........

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:13

daffie1986 schreef:
Met familie en vrienden moet je wandelen, niet handelen. Dat gezegde is er niet voor niets.

Ik zou persoonlijk het paard laten gaan.


Het zou erg zijn om je eigen dromen en verlangens aan de kant te leggen voor een of ander gezegde.

Livion

Berichten: 191
Geregistreerd: 04-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:05

Junia schreef:
Nou breekt m'n klomp! Gisteren de foto's laten maken en wat blijkt?

Ze heeft helemaal geen artrose! Diertje is kerngezond, alleen wat te dik. Overgewicht in combinatie met gevoelige hoefzolen maakt dat ze soms wat 'waggelt.'

Dus hup aan de slag! Lekker sporten (ze mag alles weer) en misschien in de toekomst een ijzertje indien nodig.

Eigenaar is ook op de hoogte, ze vond me te eerlijk zei ze :D

We hebben het nu over een gezonde haflinger merrie van 15 jaar met een topkarakter en goede papieren, die ik nog steeds voor een spotprijs mag hebben. Ik ben echt blij!


Nou ja zeg! Hoe fijn dat ze geen artrose blijkt te hebben, wat een goede zet dat je foto's hebt laten maken :j

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-18 13:59

Ik heb haar gekocht!

Bedankt voor het meedenken.
Sinds iets meer dan een week staat ze nu vierkant op ijzers en dat maakt echt het verschil :)

kally
Berichten: 5245
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Kopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 17:54

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en veel plezier met haar...

Livion

Berichten: 191
Geregistreerd: 04-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 18:32

Heel veel plezier met haar! :)

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 18:33

Gefeliciteerd Junia.Foto zou leuk zijn,als dat kan!

Texas02

Berichten: 4588
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Kopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 18:50

Gefeliciteerd! Veel plezier met haar!!

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Kopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 18:56

Gefeliciteerd; en hoe is het karakter en uiterlijk van Serena? Misschien is een veulen van haar wel een betere keuze?

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-18 11:58

Dit zijn mijn meisjes <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Serena heeft zeker betere papieren dan Tirzah, maar fokken zit er- in ieder geval voorlopig- echt even niet in. Met geen van beide, twee paarden is druk zat!