Wie van de drie

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
J_E

Berichten: 787
Geregistreerd: 10-03-10

Wie van de drie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-18 12:38

Inmiddels zijn we een half jaar verder en ik neig nog steeds naar het verkopen van één van de drie Tinkers. Moet je die keuze met het hart of met het verstand maken?

Ik heb ze omdat ik het heerlijk vind ze te verzorgen, maar ook om lekkere buitenritten te maken. Nu met de geboorte van ons derde kind, te weinig tijd.

Pony 1:
Klein van stuk, vorig jaar veel kilometers mee gemaakt. Een droom onder het zadel, genieten van elke kilometer. Op de grond liggen we elkaar niet heel erg. Inmiddels ruim vier jaar bij mij.

Pony 2:
Nog niet heel lang onder het zadel. Leuk dier om grondwerk mee te doen. Zet in de wei ook onder het zadel geen stap verkeerd. Slim paard. De eerste buitenritjes zitten er op en het lijkt erop dat dit wel goed gaat komen, al is hij nog wel onzeker. Is als veulen bij mij geboren, vorig jaar terug gekocht. Nu ruim een jaar hier en ruim vijf jaar oud.

Pony 3:
Vanaf de geboorte mijn knuffelvriendinnetje. Heeft een bokhoefje, is onduidelijk of ze daar last van gaat krijgen met rijden. Leuk papier bij. Verder nog groen, wel veel mee gewandeld. Erg koppig paard. Zij is nu vier jaar oud.

Tjah, ik ben gek op allemaal. Wat doe je dan? Bijrijders zijn hier niet te vinden. Verleasen is geen optie voor ons. Verstand zegt pony 3 verkopen. Hart zegt pony 1 verkopen, misschien pony 2.

Hoe maak je de keuze?


Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: Wie van de drie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 12:50

Poeh, moeilijk om zo'n beslissing te maken. Ik zou gaan afwegen wat voor jou het belangrijkst is. Is dat veilig en zeker kunnen rijden? Of is dat grondwerk en knuffelen? Als ik je beschrijvingen lees, zou ik zelf pony drie verkopen. Omdat deze nog groen is en koppig zoals jij zegt. Daar gaat nog veel werk in zitten en ik denk dat je daar dus de meeste tijd in kwijt gaat raken. Denk je, nu je dit leest, neeee niet nummer drie! Dan heb je zelf die beslissing al een beetje gemaakt en gaat het tussen 1 en 2. In dat geval is 1 misschien niet op stal de leukste, maar wel qua rijden al het verst en veiligst als ik het zo lees. Dan heb je voor het knuffelen nummer 3 nog ;)
Al met al is het nooit makkelijk een dier te verkopen waar je gek op bent. Zet voor jezelf op een rijtje wat je wensen zijn voor de toekomst en kijk dan welke paarden het best in dat plaatje passen. Succes met beslissen!

miccamaaike

Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 12:56

Wat een lastige beslissing...

Ik zou puur op je tekst gebaseerd pony 2 verkopen.

Pony 3 heeft een bemerking en het zal denk ik niet heel makkelijk zijn daar een geschikte eigenaar te vinden. Pony 1 kun je heerlijk mee rijden. Dan heb je een pony die lekker knuffelbaar is en eentje die rijbaar is.


J_E

Berichten: 787
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-18 20:03

Ik heb altijd gezegd dat pony en 1 en 3 nooit meer weg gingen. Van de verkoop van pony 2 heb ik altijd spijt gehad en ik vind het dan ook heerlijk dat hij weer is. Zo heerlijk dat ik tot mijn eigen verbazing overweeg pony 3 te verkopen terwijl dat altijd mijn favoriet was. Zodoende ben ik bang daar spijt van te krijgen. Maar eigenlijk geldt dat voor allemaal.

De verkoopbaarheid maak ik me niet druk om. Voor ieder wat wils.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alenthe05, Avelienvd, DogWords, elfje72, Googlebot, Keandra, Mark0919, Pinacolada en 42 bezoekers