Paard andere naam geven

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
ingvdh

Berichten: 6359
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:03

lnvdh schreef:
En moet die dan met dezelfde letter als paspoortnaam beginnen?


Nee, je bent daar helemaal vrij in. Die beginletters zijn alleen voor het stamboek.

Als je de startkaart aanvraagt kan je daar de door jouw gekozen naam invullen. Die naam komt dan ook op de startlijsten etc te staan.


CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Re: Paard andere naam geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:18

Mijn paard heet op haar paspoort Roulette Fly Della Loggia (probeer dat maar eens uit te spreken :P ), we hebben haar gekocht als Fleurtje. Maar ik vond haar absoluut geen Fleurtje, dus ik heb haar Bella genoemd. Ik had niet het idee dat ze van die naamsverandering iets heeft gemerkt :D

Mijn pony heet op zijn paspoort en stamboom Tongerenhof Pyriet, we hebben hem gekocht als Spirit. Maar ik noem hem gewoon Pyriet of Piet.

Beide hebben trouwens wel hun officiële naam als wedstrijdnaam.

Hurby (Prinz K3 x Kennedy) ZZL+1 // Kronos Z1+2
Tongerenhof Pyriet M2
Roulette Fly Della Loggia M1 (verkocht) // Wobke R. M1 (verkocht) // Blinky M1 (verkocht)

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-18 16:09

maar dan verdwijnt zijn vorige roepnaam dus ook? dan heeft hij dus straks een stamboom/ paspoort naam en een roep/startkaart/wedstrijdnaam?

Storm, voor altijd in ons hart 09-10-2020

mooney

Berichten: 7763
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 07:25

@TS ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar roepnamen staan niet geregistreerd. Dus die kan je gewoon veranderen door wat anders te zeggen, staat nergens officieel opgeschreven. Paspoortnamen of wedstrijdnamen staan wel geregistreerd.

Ik verander namen niet, kort ze eventueel wel af. En bij de wedstrijdnaam heb ik wat toegevoegd, maar dat zou ik niet snel opnieuw doen.
Elmar's Pashtashe is Pashtashe op zijn naambordje maar Pas als we over/tegen hem praten. Zijn vorige baasje noemde hem Tash.
Kirsten vond ik geen mooie naam, noemde ik voor ze van mij was ook vaak Kers. Toen ik erachter kwam dat ze vernoemd was heb ik besloten de naam niet te veranderen toen ze bij mij kwam. Wel kort ik het af naar Kirs, maar dat is puur luiheid :p . Haar wedstrijdnaam is aangevuld met een Welsh naam die bedoeld is als bedankje naar de fokker.
Déjà Vu heb ik gefokt en zelf dus een naam gegeven en is in de wandelgangen gewoon simpel Vu.


kim_1990

Berichten: 1542
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Paard andere naam geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 07:34

Roepnaam kan je altijd veranderen, kost niets.

Mijn trekpaard die ik had heette op papier balthazaar, zijn vorige eigenaresse noemde hem max, ik vond bram leuker dus ik noemde hem zo, inmiddels is hij verkocht en bij zijn nieuwe eigenaresse heet hij guus...op papier nog steeds balthazaar haha.

Als je op papier wilt veranderen dan kost het geld, gewoon roepnaam dus niet

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

Berryz

Berichten: 714
Geregistreerd: 21-04-18

Re: Paard andere naam geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 12:45

Hier andersom gedaan. In Belgie mag je met een E pony bij de pony's en de paarden rijden, maar niet onder dezelfde naam. Dus hebben we enkel zijn wedstrijd naam veranderd, maar thuis noemen we hem met zijn oude naam (al passen ze allebij wel bij hem).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, Hanjan, Sanne_com en 32 bezoekers