Paard andere naam geven

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Paard andere naam geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-18 10:11

Ik weet dat dat op paspoort moeilijk os of geld kost maar zijn er meer die hun paard na aankoop een andere naam hebben gegeven? Ik vind de huidige naam niet zo mooi dus wil hem een andere roepnaam geven... ben benieuwd hoeveel anderen dan ook gedaan hebben

Storm, voor altijd in ons hart 09-10-2020


Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Paard andere naam geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:13

Ik kan het niet haha. Ze heten nu eenmaal zoals ze heten. :o

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:13

Mijn paard zit al op zijn 3e naam. In zijn paspoort staat Liberache, de vorige eigenaren noemden hem Rudy en nu heet hij Finnegan :') Vind ik veel beter passen.

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:14

Volgens mij kun je de naam op papier wel aanpassen, maar hoe dat precies werkt weet ik ook niet, dat zou je even op moeten zoeken.
Je kunt wel eenvoudig de sportnaam wijzigen, dat is niet zo duur. Dat kan op MijnKnhs. Als je ooit op wedstrijd zou gaan dan is de naam van je paard de sportnaam (de naam die je dus zelf verzonnen hebt).
Een roepnaam is weer iets anders, dat mag je helemaal zelf verzinnen en hoeft ook niet vast gelegd te worden verder.

Edits: zinnen iets logischer gemaakt.

Edit: Ikzelf wilde eerst wel de naam van m'n paard veranderen, ik vond Evy helemaal niet mooi. Maarja, dan staat zo'n paard al 3 weken op stal en heb je hem heel de tijd al Evy genoemd omdat ik nog niets anders had. Toen is het gaan wennen en vond ik Evy steeds beter bij haar passen, dus uiteindelijk heb ik het wel zo gelaten.
Laatst bijgewerkt door borstnoot op 15-05-18 10:19, in het totaal 3 keer bewerkt

Eigenwijs is ook wijs.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:16

Ik heb het niet officieel laten wijzigen maar mijn fjordenruin heette Lucky. Nu heet hij Lars. Heb hem gekocht met 6 maanden dus hij heet al bijna 3 jaar zo. Ook bij de dierenarts trouwens. Daar staat het tussen haakjes zodat we geen verwarring hebben.

Onali

Berichten: 18374
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:17

Roepnaam is iets anders dan de naam in het paspoort.
Mijn pony's hebben hun gewone naam (die ik alleen zeg als ik boos ben :+ ) en hun roepnaam.

Het staat je helemaal vrij om je paard/ pony te noemen zoals jij wilt, echter de naam op het paspoort blijft hetzelfde.

Black is the colour of my true love's hair

mavantos

Berichten: 3516
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Paard andere naam geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:19

Mijn paard heeft maar liefst 3 namen; het naam op zijn paspoort, Spook op stal (zo kent iedereen hem) en Intergalactic op wedstrijd :')

Kilimanjaro
@puppy_freek

MelanieB

Berichten: 25864
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:22

Gypsy schreef:
Ik kan het niet haha. Ze heten nu eenmaal zoals ze heten. :o

Als je zulke gare namen tegenkomt als in het welsh stamboek, dan ga je ze vanzelf wel veranderen _O-
Of paarden die in hun paspoort alleen de 1e letter hebben gekregen zoals mijn paard vroeger die heette 'P'...

Hier noemen we ze allemaal anders dan hun paspoort naam, want ja voor ik hun namen uitgeroepen heb zijn ze al 5x de bocht om.

Op wedstrijden hebben ze wel hun paspoort naam, puur omdat voor FEI verplicht is (nouja verplicht, ik weiger 1000 euro te betalen per pony voor een andere naam >;) )

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner A-Kader lid |
Individueel Zilver en team Zilver Wereldkampioenschap Kisbér 2019 | Team Goud Wereldkampioenschap Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud Wereldkampioenschap Oirschot 2023

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:23

Hier hebben ze op 1 na allemaal een andere thuis naam

Ursiestrade heet thuis Sierra
Schanuleke heet thuis Calistha
Vera heet thuis Floortje
Alleen Midnight heet nog Midnight maar dat kwam omdat ie al een jaar of 6 mijn verzorgpony geweest was maar de vorige eigenaren hebben hem Midnight genoemd hij heete eerst Kieran had ik ook leuk gevonden

:+:Calistha, Midnight, Serai, Yindi :+:

marley93

Berichten: 6018
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:24

Ik heb het niet gedaan, vond de naam al goed bij mijn paard passen. Ze heeft ooit wel een andere naam gehad.
Onze ezels hebben we destijds wel andere namen gegeven. Cupido is nou niet iets wat je geloofwaardig roept wanneer hij uit het land moet komen. :')
Vriendin heeft de naam van haar paarden wel bij beide aangepast.

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:25

Oh voor onze welsh gebruiken we de roepnaam die de fokker gebruikte. :o Het voelt raar om het compleet te veranderen. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:26

Ja hoor, de roepnaam veranderen kan zo vaak als je wilt haha!
Ikzelf deed bij het veranderen van de naam wel de eerste letter behouden, maar bij mijn paarden staat de eerste letter dan ook voor hun geboortejaar ;)

kiki1976

Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:26

Hier niets verandert in het paspoort/stamboek qua naam, daar heet ze gewoon Bodine.
Nu vonden wij dat niets en noemen haar Bo. Wedstrijdnaam is ook gewoon Bo

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

MelanieB

Berichten: 25864
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:27

Gypsy schreef:
Oh voor onze welsh gebruiken we de roepnaam die de fokker gebruikte. :o Het voelt raar om het compleet te veranderen. :P

Ja hier idd idem vaak, de naam die dan als roepnaam al werd gebruikt pakken we dan vaak over. (Oke Jam werd hier Jim :Y) ) Maar niet de paspoort naam haha

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner A-Kader lid |
Individueel Zilver en team Zilver Wereldkampioenschap Kisbér 2019 | Team Goud Wereldkampioenschap Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud Wereldkampioenschap Oirschot 2023

Fortitude

Berichten: 3080
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:36

Onze beide paarden noemen we anders dan de paspoortnaam. Bij de veearts moesten ze onder de paspoortnaam ingeschreven worden, dat is wel verwarrend bij één van de twee. Bij mijn paard is de roepnaam nog logisch, die van mijn vriend heeft gewon een hele andere naam nu :')

Op mijn staldeur heb ik met een lettertang haar officiële naam ook bijgeplakt, mocht er ooit wat met haar zijn of zo en ik ben er niet.

[o]

Spekkie01

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:37

Ik heb al jaren Amerikanen en die hebben allemaal een roepnaam gehad, hun stamboeknamen kun je weinig mee.

Momenteel heb ik een appaloosa merrie die Klaas genoemd wordt. Bij aanschaf zo genoemd door een vriendin en blijven hangen. Raar genoeg past het precies, ondanks dat het een echt meisje is. Echte naam is trouwens MyFrenchAttraction.

My horse is like whipped cream on a pie, sweet and irresistible

Jorex

Berichten: 9896
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:41

Mijne heetten gewoon heel simpel Alex en Jorie. Als ik echt heel erg boos wordt, komt hun achternaam erbij dus dan roep ik hun volledige Stamboeknaam _O-
Maar dat gebeurt echt zelden, fokker heeft ook echt de namen op uitspreekbaarheid uitgekozen. Hun volledige namen zijn allebei met van de Berkenheuvel erachter.

Alex en Jorie <3

Manadeluca

Berichten: 1121
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:41

Mijn vorig paard heette Lucifer, daar heb ik toch gauw Luca van gemaakt als roepnaam en van dag één reageerde hij erop. O onze haflinger heette Stina van der Elven en wij noemden haar Sienna.

Mijn huidig paard heet Twirre sinds zijn geboorte, staat ook vermeld in zijn paspoort, deze naam heb ik behouden ondanks het protest van mijn man.

blackstar

Berichten: 3187
Geregistreerd: 03-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:42

Ik heb de naam van mijn import tinker veranderd. Heel gedoe over geweest met het NSVT. Maar uiteindelijk na een hoop mailen met het stamboek en het ministerie is het toch voor elkaar.

Haar eerste naam was Deerpark Molly, vond ik helemaal niks en heb die nu laten veranderen in Tailina. Haar roepnaam verschilt, maar meestal is het iets van pony of meisje. Eigenlijk nooit haar gewone naam :')

Blackstar † 02-01-2016
Rust zacht meisje

Tailina 16-04-2016
B+2

XxChelsey1xX

Berichten: 1290
Geregistreerd: 23-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:42

Volgensmij kan je op wedstrijd (knhs) gewoon de naam anders doorgeven.
Een kennis van mij haar paard heet officieel namelijk Kilatero maar op wedstrijd werd er Perez omgeroepen (de naam die ze hem uiteindelijk hadden gegeven)

Maar paspoort veranderen weet ik niet. Mijn paard heet officieel Peppys Dunnit Boy en zo staat hij ook op zijn papieren. In zijn paspoort heet hij Boy en ook zijn geboortedatum klopt daarin niet.
Op stal noemen we hem allemaal Sunny :D

Stillfree van Susheila Stables aka. Tommy
Lucky Velvet Bar aka. Boots
http://www.cm-fotografie.weebly.com ~ http://www.facebook.com/cmfotografie1

Charaz

Berichten: 24257
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:43

Gypsy schreef:
Ik kan het niet haha. Ze heten nu eenmaal zoals ze heten. :o


Same here

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:47

Je kan inderdaad zoveel roepnamen hebben als je wilt :-).

Die van mij heet officieel Desperado Noa, maar dat is zo'n mondvol als je hem de wei uit wilt roepen. Ik heb toen even nagedacht over een roepnaam; Des, Do(otje), Noa, maar uiteindelijk is het Dex geworden. Iedereen kent hem nu als Dex en dat vind ik goed passen. Maar in z'n paspoort is het nog gewoon Desperado Noa.

Al noem ik hem ook graag Meneer Noa :D

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Anoniem

Re: Paard andere naam geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:48

Paspoort aanpassen vind ikzelf een beetje onzin, dat er op een papiertje een ander naam staat dan die jij gebruikt (roepnaam) maakt toch niks uit? ;)

elizabeth85
Berichten: 316
Geregistreerd: 16-10-17

Re: Paard andere naam geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:32

Hier wel een naamsverandering. Mijn haflinger heet officieel Peggy Sue de 4e. Bij de oude eigenaars afgekort naar peg.... Mijn dochter wilde haar heel graag chayen noemen toen we haar overnamen. En dat vond ik helemaal prima. Bij de dierenarts noem ik gewoon haar officiële naam, en verder haar roepnaam

Lotix
Berichten: 28
Geregistreerd: 21-03-18

Re: Paard andere naam geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:33

Mijn pony heet WILMA. Bij de vorige mensen Blacky en nu Wizzy.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Bietjah87, laura22, Mark0919, mooney en 47 bezoekers