[VOLG] Mijn droom is uitgekomen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

[VOLG] Mijn droom is uitgekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:30

Al van jongs af aan wil ik graag een eigen paard. Veel mensen hebben mij dat afgeraden; tijd, geld etc dus nooit gedacht dat het er daadwerkelijk van zou komen.
Al jarenlang heb ik een verzorgfjord waar ik echt hartstikke gek mee ben. Met de eigenaresse al vaak over gedroomd en als het zo ver zou zijn mocht ik mijn paardje bij hen in de kudde zetten (eigenaresse heeft 6 ponys van veulen tot bejaard).

Meet; Kay
Moeder volle ijslander en vader kruising fries ijslander.
Geboren op 7 augustus 2017.

Op deze foto’s werd ik verliefd;

Afbeelding

Afspraakje gemaakt om te komen kijken. Hij stond niet om de hoek, het was 1 uur 40 rijden en Hartje winter.
Spannend allemaaallll!
Eenmaal daar aangekomen stond hij in een mega kudde met merries en veulens op een heel groot stuk. Het was liefde op het eerste gezicht; hij kwam vanuit de kudde rechtstreeks op me afgelopen. Toen wist ik het; wij zijn perfect voor elkaar!

Afbeelding

Afbeelding

Ik had met mezelf afgesproken om er een verplicht nachtje over te slapen. Maar eigenlijk wist ik het al wel.
De volgende dag gebeld om te vertellen dat het door kon gaan en dat ik hem heel graag wilde hebben.
Toen kon het lange wachten (3 maanden) beginnen.

Inmiddels heb ik hem al weer 3 maandjes. En hebben we natuurlijk al een heleboel “eerste keren” gehad.. Ik zal dit allemaal in het topic gaan zetten. Leuk voor mezelf om bij te houden :). En hopelijk leuk voor jullie om te volgen ;)
Laatst bijgewerkt door Nadia op 14-05-18 08:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd


Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Volgtopic; Mijn droom is uitgekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:32

Leuk beestje zeg! Ben benieuwd hoe hij uit gaat groeien.

It’s ok to be a glowstick, sometimes we need to break before we shine!

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:33

Wat een dotje is het! Heel veel plezier met hem! Heel benieuwd hoe hij wordt!

Belle_Siem

Berichten: 107
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:37

Ik snap het helemaal...wat een snoepje. Dat je maar heel lang heel veel plezier met hem mag hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 23:52

Nadat ik de beslissing had gemaakt, werd het natuurlijk allemaal erg echt. Ik had al een mooi plekje voor hem; bij mijn verzorgfjord en zijn kudde en eigenaren waar ik al heeel lang kom..
Ondertussen een paar keer langs geweest, ik ging ongeveer elke twee weken in het weekend bij hem kijken. Dat was elke keer een rit van 1 uur 40, om “even bij mn kleine mannetje te kijken”. Het was heel erg winter dus erg koud om op een open veld tussen een grote kudde te staan.
Je zag hem wel elke keer veranderen. En elke keer zei ik tegen hem “ik kom nog 3/2/1 keer kijken en dan neem ik je mee.. Leuk! En Spannend!

Dit zijn foto’s van de tweede keer dat ik bij hem ging kijken;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De derde keer was het enorm aam het regen en storm en blubber en hij had ook niet zoveel zin om te komem. Het leverde wel mooie plaatjes op;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De vierde en de laatste keer voor ik hem mocht ophalen;

Afbeelding

Afbeelding

En toen was het zo ver; 3 februari 2018

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 00:02

De wekker ging vroeg.. Ik was behoorlijk zenuwachtig dus niet heel goed geslapen.. hopelijk ging alles goed.. Ik had niet heel veel geluk met het regelen van geschikt vervoer; de eerste trailerhad een ongeluk gehad dus ging niet door. Tweede trailer geregeld en die kwam onder een boom door de storm. Uiteindelijk met behulp van hele lieve mensen om me heem het voor elkaar gekregen een trailer en een auto to mogen lenen. Fijn zulke mensen om je heen :).
Maargoed, we gingen vroeg die kant op. We kwamen daar aan en hij stond met zn moeder op stal. We parkeerden de trailer voor de ingang vam de stal, die man deed Kay een halstertje om, en hop, hij liep zo de trailer op.. Ik kon daar zelf niet bij zijn, omdat het me pijn deed hem op deze manier van zijn moeder te moeten scheiden. Maar hij deed het super!
Toen twee uur terug op de trailet, waar hij nog nooit in had gestaan. Toch leek de rit gelukkig vrij snel te gaan..
Eenmaal op bestemming aangekomen ging ik de trailer in en hij stond daar gewoon superrustig van “hallo, en nu?”.. We pakten hem bij zn halster en hij liep gewoon superbraaf met ons mee de wei in;
Afbeelding
Afbeelding
Hij was nog even in paniek omdat we wat vergeten waren; namelijk zijn moeder.. Maar hij legde zich er vrij snel bij neer en ging lekker eten..
Daar stond hij dan; mijn droom! Hij stond daar opeens echt en dat vond ik een heel bizar, ongeloofwaardig, maar geweldig gevoel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 00:14

Eigenlijk had ik gedacht dat ik me na deze spannende ophaaldag wel het spannendste gehad had.. Maar toen kwam het moment dat ik naar huis moest gaan, het was een lange dag geweest, al een paar nachten van te voren niet heel goed geslapen en helaas kan je er ook niet 24/7 bij blijven..
Dus de volgende ochtend heel vroeg wakker en toen het net licht werd erheen gegaan om te kijken en ja hoor; daar stond mn kleine poppetje toch echt!

Afbeelding

Samen met de eerste twee weidegnootjes moeder en dochter(leeftijdsgenootje);

Afbeelding

Mijn grote vriend week geen moment van zijn zijde, nu nog even van achter het draad;

Afbeelding

Schattiggg;

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 00:22

Een of twee dagen later hebben we zijn grote vriend erbij gezet. Dat was even aftasten maar dat ging gelukkig vrij snel goed.

Afbeelding

Vigo de fjord nam eigenlijk een soort van “vaderschap” over hem en ze waren al vrij snel alleen maar bij ekaar te vinden. Dit deed hij ook al bij het tinkerveulen, ik noemde hun twee ook altijd “mijn nerden helpteam”. Kay pastte daar goed bij.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 00:35

Toen was het moment aangebroken om de grote kudde in te gaan. Er waren nog 1 tinker en 2 shetten waarmee hij nog geen directe kennis had gemaakt.. Weer een spannend momentje, maar ook heel gaaf te zien hoe een kudde het onderling met elkaar regelt..
Vooral de twee oude shetten dames van 20 en 30 + leken een probleempje, die bleven maar jagen, dus die hebben we toch maar even apart gezet met zn tweetjes.

Afbeelding

Afbeelding

En met zn grote vriend;

Afbeelding

Afbeelding

De twee oma shetten dames in crime;


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 00:45

Tja; ik houd nogal van gekke dingen om te proberen en Kay vind het allemaal maar interessant en leuk! Hij komt in de wei meteen op me afgelopen. Ik had een vuilniszak meegenomen om op de grond te leggen en eens te kijken. Hij vond het superleuk! Erachteraan lopen en erop schrapen samen met het andere veulen. Lekker spelenderwijs een beetje dingetjes bekijken en elkaar daarin leren kennen.

Afbeelding

Kay vindt het allemaal wel prima;

Afbeelding

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [VOLG] Mijn droom is uitgekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 06:45

Leuk! Wat een heerlijk bolletje wol is Kay daar! Ben benieuwd naar zijn zomervachtje

It’s ok to be a glowstick, sometimes we need to break before we shine!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:18

Djoopie schreef:
Leuk! Wat een heerlijk bolletje wol is Kay daar! Ben benieuwd naar zijn zomervachtje


Hij staat inmiddels al helemaal in zn zomervacht en wordt al een hele stoere vent

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Re: [VOLG] Mijn droom is uitgekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:24

Wat een moppie! Ben ook erg benieuwd naar zijn zomervachtje

https://www.lindejansen.com
Instructrice Human & Horse in opleiding
Dressuurmatig grondwerk | longeren | werken aan de hand
Omgeving Zuid Holland & Utrecht

Emj_23
Berichten: 1178
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:25

Wat een leuke pony, ik volg mee.

maras

Berichten: 2339
Geregistreerd: 04-06-06

Re: [VOLG] Mijn droom is uitgekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:34

Wat een leuk beestje!! Het voordeel van een kruising ijslander is dat hij misschien iets groter wordt dan een ras zuivere, dat zou mooi zijn. Zo te zien groeit hij uit tot een onverstoorbaar paardje.

RyanneZarita

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Re: [VOLG] Mijn droom is uitgekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:38

hij is echt TE schattig!!! super super cute!! Ik volg!

Zarita ~ Sanne ~ Photo ~ Roosje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:00

De winter loopt op zijn eind. Tijd om de paardjes over te huizen naar de volgende wei! De eigenaresse heeft vier weides tot haar beschikking, dus zodra het gras op is kunnen we verhuizen naar de volgende.
De paardjes zijn het allemaal gewend; zodra de trailer aan komt rijden gaan we verhuizen!

Afbeelding

Hier op zijn nieuwe plekje. Het begint al een beetje een paardje te worden in plaats van een bolletje .

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:07

Hier nog wat foto’tjes tussendoor. Weinig spannends te melden behalve dat hij groeit en groeit. Zijn wintervachtje is aan het verdwijnen. Hij is nu geen baby meer, maar wordt echt al een binkie.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog even een vergelijkingsfoto. Als je hem zelf elke dag ziet dan valt het niet zo op.. Maar er is wel degelijk al een behoorlijk verschil .
Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashkerlon, Dartel, Gaabje, ikkedus, Iris94, janneke_S, Kloesje, Lugea, Poekkie, redbutton, Spaansepony, Switch2016, Vagabondo en 95 bezoekers