[VOLG] Akhal Teke Aliaa en Criollo's Naranja & Yerba

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-19 21:30

Anoniem schreef:
Ahwwww genieten!
Ja, echt waar, zo ontzettend hard genieten is dat! Toch een bijzonder gevoel om als eerste op de rug van je droompaard te mogen zitten... <3

lideli schreef:
Wat super zeg! Heel stoer van jullie <3
Vooral Aliaa is de stoere! :D Ik was stiekem een klein beetje nerveus. :')

Lynnepinny schreef:
Zo wat stoer! Had ik niet gedurft := Die oren ook 'wat flik je me nou?' :') Ik denk dat dat opstappen en wegrijden wordt.
Ik vond de oren best oke eigenlijk. :)) Als ik vergelijk met de aller eerste keer dat ik op haar gehangen heb, daar zag je echt duidelijk dat ze onzeker was.
Opstappen en wegrijden weet ik zo nog niet hoor. :P Ik hoop van wel, maar tot waar we nu al geraakt zijn, zit er best veel voorbereiding in. Je wilt niet weten wat ik allemaal op haar rug gegooid heb de afgelopen maanden. :')

ieris schreef:
Gaaf zeg!
Wat fijn dat ze het zo goed op pakt!
Ze is echt zo ontzettend fijn om mee te werken... <3

Avalanche81 schreef:
Oh wat gaaf!!! *\o/*

Zo je het gedaan heb is precies goed. Volg je gevoel met zulke paarden, dan zit je altijd goed <3
En anders heb ik Aliaa nog die het me laat weten als ik iets niet goed doe. }>

SVRL schreef:
Oh super, je hebt erop gezeten! Voelt zalig hé.
Enorm zalig! *\o/* Ik wil meer!! :') Ik denk dat ik vanaf nu ongeveer wekelijks eens kort op haar ga zitten om haar verder te laten wennen aan een ruiter, zoals ik met het zadel ook gedaan heb. Maar nog niets meer dan enkel een minuutje zitten en belonen.

Vanavond ben ik met Aliaa gaan grazen, dat had ze echt wel verdiend! Onderweg naar het grasveld liep ik precies met een Arabier op straat ivp een Akhal Teke. :') Staart gekruld omhoog, blazen, drama maken en dribbelen naast mij, maar niet trekken hoor, nee mevrouw bleef netjes naast mij. :roll:

De kwaliteit van mijn telefoonfoto's is weer om te huilen... _O-
Afbeelding


Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-19 12:41

SNEEUW!!! *\o/* *\o/* *\o/*
Aliaa denkt er het hare van... :')
Afbeelding

Ze kroop net niet in mijn broekzak. _O-
Afbeelding

En blij dat ze op stal mocht blijven. :D
Afbeelding

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-19 16:17


Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-19 19:48

Aangezien ik mogelijks begin februari al een zadelpasconsult heb voor de Freemax western, en er nog een heleboel werk aan de winkel is, heb ik mijn moeder meegesleurd naar stal en heb ik een rondje met Aliaa gestapt! :D Mijn moeder had Aliaa vast. Eerst wat grondwerk gedaan om haar humeur even te peilen (mevrouw was erg frisjes maar braaf). Dus dan erop. Opstappen gaan zonder problemen en het stappen ging ook goed! :D Ze werd een klein beetje onzeker, maar bleef braaf en ik heb in ieder geval geen spanning gevoeld. Trots op mijn kleine meid die stilletjes aan groot wordt... <3 Na het rondje uitvoerig beloont (tussendoor ook natuurlijk :D ) en afgestapt. Het 'werk' zat erop voor vandaag. :')
En natuurlijk moest mama nog een foto maken van ons! :))
Afbeelding

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 20:01

Super gaaf! Ongelooflijk dat ze zo braaf is gebleven, zadelmak geboren lijkt ze zo wel :P

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-19 20:56

Dat zou echt wel gaaf zijn, dan moet ik niet twijfelen of het niet beter zou zijn voor haar om haar ergens te laten beleren. _O- Ze heeft zo'n geweldig karakter... <3 Meestal dan toch, toen ik haar daarnet naar de stal bracht, was het even minder. Mevrouw vond het nodig om een van de andere paarden in de stal aan te vallen. :') Zij kijkt boos, die andere kijkt boos terug en ik denk dat dat de druppel was om erop af te gaan. :roll: Gelukkig had ik haar vast en is er niets gebeurd. :D Maar het is me er toch eentje hoor. }>

En dat linker oortje op de foto. <3 Was de hele tijd op mij gericht toen ik erop zat. :P

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-19 21:14

Ik zit met een dilemma en ben benieuwd naar jullie kijk op de situatie. :)

Ik weet niet in hoeverre jullie je nog herinneren dat Aliaa enorm defensief kan reageren op de paarden naast haar stal. Enkele maanden geleden heb ik het hier al over gehad, omdat ik me er best wel aan erger. Hierdoor kan Aliaa enorm humeurig zijn in de stal, met momenten ook naar mij toe (hoewel ze niets doet behalve zuur kijken. Dan laat ik haar ook gewoon met rust, ik probeer sowieso niet teveel te doen in 'haar' stal en doe alles eigenlijk buiten de stal) omdat ik de indruk heb dat ze rust wil. Eenmaal uit de stal of als ze het halster ziet, slaat haar humeur meteen om en is ze blij.
Even voor de duidelijkheid, volgens de anderen die in dezelfde gang gestald staan, doet Aliaa dit enkel als ik op stal ben. Zij hebben nooit iets gemerkt als ik er niet ben.
Dit gedrag begint zodra ik toekom, Aliaa staat dan aan de deur met de oren naar voor tot ik bij haar ben. Daarna begint ze met links en rechts boos te kijken, tussendoor oortjes naar voor naar mij toe en weer boos kijken links en rechts,... Zo blijft het meestal wel een tijdje doorgaan als ik gewoon blijf staan. :') Als ik pech heb, is het paard links van haar box nieuwsgierig en komt die een kijkje nemen. Dan is het pas echt oorlog en staat Aliaa meestal tegen de muur te bokken. Bij het voeren heeft ze dit gedrag ook heel erg, hier een filmpje van enkele maanden geleden (heb dit al eerder in het topic gepost):


Ondertussen is de voerbak al verplaatst en hangt deze vlak naast haar staldeur en dus in het midden van de stal. Dit heeft voor verbetering gezorgd, maar ze blijft nog steeds heen en weer kijken, ziet of hoort ze een ander paard bewegen, dan is het weer prijs. Vanavond bijvoorbeeld hadden alle paarden al eten gehad (iedereen moet zelf voeren 's avonds), dus de andere paarden waren rustig. Resultaat: Aliaa was kalm.
Soms zijn er momenten dat ze niet mee haar stal in wilt en 'blokkeert' vlak voor haar stal. Daarmee geeft ze volgens mij duidelijk aan dat ze niet op haar gemak staat tussen de andere 2 paarden in, ook al heeft ze dit gedrag enkel bij mij en mijn moeder.

Nu komt er binnenkort waarschijnlijk een grote verhuis op stal, een aantal paarden gaan van boxen wisselen en nu twijfel ik of wij niet zouden meedoen.

Even wat beeldmateriaal, de stal die openstaat, is Aliaa haar stal, tussen 2 paarden in. Vooral aan die achterste (de witte) ergert zij zich dood. Dat paard krijgt amper hooi waardoor zijn hooi na een uur op is en dan is hij verschrikkelijk irritant. :') Jammer voor het paard, maar het is niet aan mij om te beslissen hoeveel eten hij krijgt. :=
Afbeelding

En de box die ik op het oog heb is achteraan in deze gang (waar het vosje staat), in een andere gang helemaal achteraan het stallencomplex en dus ook meteen minder druk.
Afbeelding

Afbeelding

Het voordeel van deze box is dat het aan het uiteinde van de gang is, dus er passeren geen andere paarden. Het is een hoekstal, dus er staat maximum 1 paard naast haar. Het paard dat nu in de voorlaatste stal staat, gaat naar een andere box, dus die zou tijdelijk leeg komen te staan denk ik (wat dan ook weer een nadeel is ergens). En wat deze stal ook heeft en die waar Aliaa nu instaat niet, is een verhoogde muur waardoor er geen andere paarden over het muurtje kunnen komen kijken, wat ook voor veel frustratie zorgt bij Aliaa.

Het nadeel is dat deze stal wat donkerder is. Er is een schuifdeurtje in de muur voor de stal, als dit open staat er wel meer licht binnen. Nadeel is dat vlak naast deze deur een mesthoop is, dus op gebied van naar buiten kijken, valt er niet zoveel te zien als de mesthoop relatief hoog is. Er zou wel een vliegenraam voor komen, dus overlast van vliegen in de zomer zou mee moeten vallen. En dan twijfel ik ook nog of Aliaa ergens die mogelijkheid tot sociaal contact niet zou missen, hoewel ze natuurlijk op de weide nog contact met andere paarden kan hebben als die naast haar stukje weide buiten lopen.
Ik zou het willen proberen, maar natuurlijk is mijn moeder haar mening niet dezelfde als de mijne. Ik hecht best wel wat waarde aan haar mening, maar het is poedersuiker als wij altijd het tegenovergestelde denken. :') De eindbeslissing ligt weliswaar bij mij, want het is en blijft mijn paard.

Dit is de situatie zo'n beetje denk ik, mochten jullie nog wat info missen, vraag gerust.
Ik twijfel ook zo hard omdat ik zelf erg blij ben met de stal en de gang waar Aliaa nu staat. Qua drukte valt de huidige gang mee, het is een ruime box (hoewel de box die ik op het oog heb ook ruim is), het is er licht, alles is goed, behalve dat mijn paard er anders over lijkt te denken. :+

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:38

Ik denk dat het goed is om aliaa in ieder geval weg te halen van de schimmel naast haar, als dat degene is waar ze altijd problemen mee heeft. Doet ze ook zo naar de andere naast haar?
Denk dat die hogere muur ook wel goed kan zijn voor aliaa.

Qua licht vind ik het nogal meevallen. Mijn paard stond ook in een hoekstal, maar daar was het 3x zo donker.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-19 22:03

Meestal is het de schimmel, maar niet altijd. Die schimmel komt ook van 24/7 buiten in de lente/zomer naar 24/7 binnen in een stal de overige maanden en komt max 30 minuten even buiten terwijl zijn stal gedaan wordt. Dat beest is ook vrij irritant, zeker wanneer Aliaa voor hem eten krijgt en dat gebeurt doordeweeks altijd, want zijn eigenaar komt laat ivm werk. Nu snap ik dit ook wel, want hij heeft gewoon honger en nood aan aandacht (vooral beweging dus). Zelf wil ik hem geen eten gaan geven op regelmatige basis (zijn eigenaar zou dit niet erg vinden), maar dan breekt hij sowieso zijn stal af van de moment dat hij mij gaat zien, wat ook geen oplossing is voor Aliaa.
Naar het andere paard, links van haar box, doet ze het ook wel, maar dat paard is rustiger en komt niet zo drammen aan Aliaa haar kant. Die bruine gaat trouwens ook van box verhuizen, dus welke in die plaats gaat komen is nog maar de vraag... En op die bruine kan Aliaa eigenlijk ook behoorlijk wat drama maken. De schimmel is onderdanig en maakt dat hij weg is als Aliaa haar bui krijgt, maar die bruine is een merrie een maakt lekker mee ruzie. :') Dan vliegt Aliaa zeker de muur op. :')
Op zich zou die box ook kunnen voor Aliaa, want er staat dan 1 paard naast, maar die box is heel erg open en ik vrees dat dit nog slechter is voor Aliaa.
Let niet op mijn moeder, maar zo ziet die box links (maar op de foto is dat dus rechts) van Aliaa haar stal eruit: een open muur, een doorgang en dan nog stallen.
Afbeelding

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:12

Wat gaaf zeg dat je er zo op kon klimmen!
Fijn hè van die relaxte paarden!

Met het stalprobleem kan ik je niet helpen, zou ook niet weten wat voor haar het beste is, denk gewoon uitproberen.
Succes ermee!

zippora
Berichten: 721
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 14:17

Van wat je beschrijft (het gebeurt (volgens je stalgenoten) alleen als jullie er zijn) zou het ook gewoon jaloezie/waarschuwing/overbescherming kunnen zijn.
Jullie zijn van haar en van niemand anders en dat zullen de andere weten ook. En blijkbaar kan je dat niet vaak genoeg herhalen. Misschien dat ze daarom soms haar box ook niet in wilt, dan kan ze jullie niet meer "beschermen".

Geen idee wat hierin het wijste is. Misschien moet je het inderdaad proberen - aan de andere kant is mijn ervaring dat AT's juist heel erg sociaal zijn naar andere paarden (buiten die beschermings/verdedigingsdrang), dus misschien dat het juist niet goed voor haar is.
Ik denk dat je het alleen weet als je het probeert, Maar ik neem aan dat als het averechts werkt voor haar welzijn het moeilijk is om nog een andere box te krijgen?

moeilijk. Sterkte met beslissen.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-19 14:37

ieris schreef:
Wat gaaf zeg dat je er zo op kon klimmen!
Fijn hè van die relaxte paarden!

Met het stalprobleem kan ik je niet helpen, zou ook niet weten wat voor haar het beste is, denk gewoon uitproberen.
Succes ermee!
Ontzettend fijn! :D En mijn nieuwe tuig is toegekomen daarnet, dus straks passen en fotospam! :D
Ik kan eens aan de staleigenaar vragen wat de opties zijn, al wil ik niet teveel heen en weer sleuren met Aliaa. : Ik blijf het een moeilijke keuze vinden, zeker omdat hier thuis iedereen zegt om het niet te doen. :')

zippora schreef:
Van wat je beschrijft (het gebeurt (volgens je stalgenoten) alleen als jullie er zijn) zou het ook gewoon jaloezie/waarschuwing/overbescherming kunnen zijn.
Jullie zijn van haar en van niemand anders en dat zullen de andere weten ook. En blijkbaar kan je dat niet vaak genoeg herhalen. Misschien dat ze daarom soms haar box ook niet in wilt, dan kan ze jullie niet meer "beschermen".

Geen idee wat hierin het wijste is. Misschien moet je het inderdaad proberen - aan de andere kant is mijn ervaring dat AT's juist heel erg sociaal zijn naar andere paarden (buiten die beschermings/verdedigingsdrang), dus misschien dat het juist niet goed voor haar is.
Ik denk dat je het alleen weet als je het probeert, Maar ik neem aan dat als het averechts werkt voor haar welzijn het moeilijk is om nog een andere box te krijgen?

moeilijk. Sterkte met beslissen.
Op die manier had ik het nog niet bekeken eigenlijk. De jaloezie enzo wel, maar ik denk/dacht dat ze haar in het algemeen slecht voelt maar dit niet altijd laat zien bijvoorbeeld. Maar jouw theorie vind ik ook iets hebben. En een van de redenen waarom ik zo twijfel is juist omdat ik bang ben, zoals jij zegt, dat ze het sociaal contact wel eens zou kunnen missen. Als ik er niet bij ben, is zij vaak degene die op de weide naar de anderen toe loopt. In dat geval zou het beter zijn om haar in deze box te laten staan.
Ik kan nog eens praten met de staleigenaar wat de opties zijn, maar ik wil die mensen ook niet teveel lastig vallen met wisselen. :') In ieder geval al dank je voor je inzicht, al doe je me nog sterker twijfelen nu of mijn idee wel de beste oplossing zou zijn. :D

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 17:26

zippora schreef:
Van wat je beschrijft (het gebeurt (volgens je stalgenoten) alleen als jullie er zijn) zou het ook gewoon jaloezie/waarschuwing/overbescherming kunnen zijn.
Jullie zijn van haar en van niemand anders en dat zullen de andere weten ook. En blijkbaar kan je dat niet vaak genoeg herhalen. Misschien dat ze daarom soms haar box ook niet in wilt, dan kan ze jullie niet meer "beschermen".

Geen idee wat hierin het wijste is. Misschien moet je het inderdaad proberen - aan de andere kant is mijn ervaring dat AT's juist heel erg sociaal zijn naar andere paarden (buiten die beschermings/verdedigingsdrang), dus misschien dat het juist niet goed voor haar is.
Ik denk dat je het alleen weet als je het probeert, Maar ik neem aan dat als het averechts werkt voor haar welzijn het moeilijk is om nog een andere box te krijgen?

moeilijk. Sterkte met beslissen.

Ik heb een EV met vergelijkbaar karakter. Ik heb om die reden gekozen voor 24/7 buiten in de groep. Zolang de andere paarden gewoon weg kunnen lopen, doen ze dat namelijk ook, en is er eigenlijk geen conflict.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-19 17:33

Dat is hier in de omgeving jammer genoeg niet mogelijk. Stalling met weidegang is al heel erg zoeken. Ik heb een eigen weide, maar dan staat ze alleen...

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 19:57

Retjethorse schreef:
Dat is hier in de omgeving jammer genoeg niet mogelijk. Stalling met weidegang is al heel erg zoeken. Ik heb een eigen weide, maar dan staat ze alleen...

En een Shet erbij? Die zijn vaak niet duur, en wel erg leuk :)
Met een schuilstal is het al snel goed te doen, alleen goed opletten dat ze wel echt kan schuilen, ook met de hitte in de zomer. Maar ik denk dat je dan al veel minder stress hebt, ook voor haar zelf.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-19 19:25

Nee een tweede paard is voorlopig geen optie. Ik heb het nu al moeilijk om mijn schoolwerk te combineren met Aliaa, ik studeer binnen enkele maanden af en daarna zal het niet veel beter zijn als ik voltijds aan het werk ga. Bovendien heb ik er, na de dood van mijn vorig paard, bewust voor gekozen om geen paarden meer permanent te houden op ons stukje veld. Het is altijd een gedoe om er hooi en stro te krijgen, ik heb altijd iemand nodig om daarbij te helpen. 'S ochtends of 's avonds laat heb ik altijd iemand nodig die naar de paarden gaat (ik zal in shiften werken, dus in het donker in the middle of nowhere is geen optie). De hele afsluiting zal moeten afgepast worden voor een shet, en bovendien is de weide niet zo extreem groot om er 24/7 2 paarden op te kunnen houden.
Als er ooit een tweede paard komt, zal het waarschijnlijk een veulen zijn van Aliaa dat ik ga aanhouden.

Ik heb nog even tijd om te beslissen trouwens, de verhuis zou pas rond de zomerperiode doorgaan, ik dacht dat het vroeger was. :')

Mijn hoofdstel is gisteren toegekomen, ik was bang dat het te klein was (mail gestuurd naar de winkel, maar dit model is blijkbaar niet meer beschikbaar bij de leverancier). Daarnet zijn we het nog even gaan passen en met eventueel een gaatje erbij en het bit, zou het nog moeten lukken. De natural hackamore was jammer genoeg wel echt te klein. :(
Afbeelding

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 19:52

Zij heeft net zo'n korte mondspleet als de mijne :)

Afbeelding

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-19 19:54

Haha ja, en kleine tandjes dat Aliaa heeft... :wow: Die van jou ook?
Leuk bruin kleurtje heeft ze! <3

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:28

Ja, die van mij ook idd, zoet he <3 thanks. Dit is een zomer foto trouwens, in de winter is ze bijna zwart.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:35

Gefeliciteerd met je verjaardag! Wat is Aliaa een lieve druif, dat je er zomaar op kan stappen :) genieten zeg! Grappig om haar korte lokken van bovenaf te zien. Wat een lieve veulen foto heb je gevonden, bijzonder dat ze daar zo licht lijkt!

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-19 15:04

Avalanche81 schreef:
Ja, die van mij ook idd, zoet he <3 thanks. Dit is een zomer foto trouwens, in de winter is ze bijna zwart.
Toverbolletje! <3

Eight schreef:
Gefeliciteerd met je verjaardag! Wat is Aliaa een lieve druif, dat je er zomaar op kan stappen :) genieten zeg! Grappig om haar korte lokken van bovenaf te zien. Wat een lieve veulen foto heb je gevonden, bijzonder dat ze daar zo licht lijkt!
Dank je wel! Ik kan nog steeds niet geloven dat ze het zo geweldig goed doet! :D Binnenkort, misschien zelfs vanavond al, ben ik van plan om nog eens op te stappen.
Haar manen zijn echt... :') Het ziet er niet meer uit, ze zijn te lang aan het worden, maar ik wil ze met dit weer nog niet afscheren. xD Zelfs ernaast
Haar lichtje kleurtje als veulen is wel opvallend inderdaad, nog maar een reden te meer om te geloven dat ze zeer waarschijnlijk smoky black is? :D

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 17:25

Ik vind het zo grappig dat ze best op elkaar lijken nog, qua vorm van het hoofd. JoSav zei dat EV's en AT's aan elkaar verwant zijn, en je kan het echt zien. Ja, ze is een vreselijke toverbal. Als veulen wist ik wel dat ze geen gewoon bruin paard is, maar wat ze wel is, weten wij ook niet. Mama is precies zo, ze heeft het kleurtje van haar moeder :j

Afbeelding

Net of ze overal zwarte vegen heeft. Heel grappig. Ik vind haar karakter leuk, ik herken ook heel veel in Aliaa. Kuikenmak voor het baasje, en voor de rest van de wereld ietsje minder :') maar wel heel eerlijk is ze.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:40

Retjethorse schreef:
Mijn hoofdstel is gisteren toegekomen, ik was bang dat het te klein was (mail gestuurd naar de winkel, maar dit model is blijkbaar niet meer beschikbaar bij de leverancier). Daarnet zijn we het nog even gaan passen en met eventueel een gaatje erbij en het bit, zou het nog moeten lukken. De natural hackamore was jammer genoeg wel echt te klein. :(


Wauw, deze kleuren staan haar ook echt mooi!

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-19 20:57

Avalanche81 schreef:
Ik vind het zo grappig dat ze best op elkaar lijken nog, qua vorm van het hoofd. JoSav zei dat EV's en AT's aan elkaar verwant zijn, en je kan het echt zien. Ja, ze is een vreselijke toverbal. Als veulen wist ik wel dat ze geen gewoon bruin paard is, maar wat ze wel is, weten wij ook niet. Mama is precies zo, ze heeft het kleurtje van haar moeder :j

[ [url=m/KwvMfI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Net of ze overal zwarte vegen heeft. Heel grappig. Ik vind haar karakter leuk, ik herken ook heel veel in Aliaa. Kuikenmak voor het baasje, en voor de rest van de wereld ietsje minder :') maar wel heel eerlijk is ze.
Grappig inderdaad! :D Die veulen foto zag ik al in het beleren topic, super leuk! Die fluffy oortjes!!! <3
Nu ik zelf zo'n ras heb, snap je toch gewoon niet dat mensen nog iets anders willen dan deze super gevoelige diertjes? -O- Wie wilt er nu een paard waar iedereen alles mee kan, veel leuker als jij degene bent die dat kan en de rest niet. }>

NikkiDeKerf schreef:
Retjethorse schreef:
Mijn hoofdstel is gisteren toegekomen, ik was bang dat het te klein was (mail gestuurd naar de winkel, maar dit model is blijkbaar niet meer beschikbaar bij de leverancier). Daarnet zijn we het nog even gaan passen en met eventueel een gaatje erbij en het bit, zou het nog moeten lukken. De natural hackamore was jammer genoeg wel echt te klein. :(


Wauw, deze kleuren staan haar ook echt mooi!
Dank je wel! :D Ik heb stiekem al veel in dat soort blauw tinten... :') Mijn barebackpad moet dat kleur ongeveer worden, een pad voor onder het zadel die blauw zal worden, mijn natural hackamore is ook blauw,... :+
Afbeelding

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:03

Oooohh mooie spulletjes :+:


Retjethorse schreef:
Die veulen foto zag ik al in het beleren topic, super leuk! Die fluffy oortjes!!! <3

Hahaha ja ze zag er veel zoeter uit dan ze was hoor :') Nah, ik vind haar nog steeds erg zoet <3

Retjethorse schreef:
Nu ik zelf zo'n ras heb, snap je toch gewoon niet dat mensen nog iets anders willen dan deze super gevoelige diertjes? -O- Wie wilt er nu een paard waar iedereen alles mee kan, veel leuker als jij degene bent die dat kan en de rest niet. }>


Hahahaha Penny pwoon :')

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, Mo_Noah, NinaCharlie, sterregoud, Ubermetrics en 159 bezoekers