[VOLG] Akhal Teke Aliaa en Criollo's Naranja & Yerba

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: [VOLG] Akhal-Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 03:30

De deken opleggen was bij mijn voormalige 7-jarige bijrijdpaard (Arabier, dus close) altijd eng, al kende ze het al vanaf haar derde := Soms zijn paarden zo overgevoelig, apart. Wie weet komt ze er gewoon snel overheen!


Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Re: [VOLG] Akhal-Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 05:08

Wauw wat een mooi paard zeg! Leuk dat het zo vlot met jullie! Ik volg! :)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: [VOLG] Akhal-Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 06:29

Wat een prachtige merrie zeg. Mooi rijtypisch exterieur.

Ik weet het lijkt totaal niet op een Gelderse maar dit blijft ook een van mijn favoriete rassen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

N4N4
Berichten: 1106
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 07:27

Haha , dat zure met een deken opleggen ken ik hoor :) mijn merrie doet dat ook ..
fijn dat jou paard niks doet qua paraplu's .. de mijne denkt nog steeds op haar 23 ste dat dat monsters zijn .. hoe veel ze er ook gezien heeft .. ze blijft ze doodeng vinden Haha ..

Heel goed dat je haar van alles laat zien om eraan te wennen ..

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 07:32

Fijn om te horen dat het zo goed gaat met jullie!
Ze word inderdaad steeds mooier.
Goed dat ze het grondwerk zo snel oppikt.
Klinkt wel alsof het zo opstappen en wegrijden word met inrijden!

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-18 12:00

Wat leuk dat jullie (opnieuw) volgen! :D

Lynnepinny schreef:
De deken opleggen was bij mijn voormalige 7-jarige bijrijdpaard (Arabier, dus close) altijd eng, al kende ze het al vanaf haar derde := Soms zijn paarden zo overgevoelig, apart. Wie weet komt ze er gewoon snel overheen!
Gek he! Een zadel bijvoorbeeld bij die Arabier was dat dan een probleem?

NatasjavE schreef:
Wat een prachtige merrie zeg. Mooi rijtypisch exterieur.

Ik weet het lijkt totaal niet op een Gelderse maar dit blijft ook een van mijn favoriete rassen.
Ik heb ook een aantal favoriete rassen die totaal niet op elkaar lijken hoor. :P Jammer genoeg kunnen we ze niet allemaal hebben he, eerst maar eens een geldboom kweken dan. :))
Qua exterieur vind ik dat Aliaa er ook goed uitziet! Niet te lang of te smal, mooi elegant hoofdje. Nu met de regen en het gras dat opnieuw begint te groeien, krijgt ze zelfs een klein buikje. >;)

N4N4 schreef:
Haha , dat zure met een deken opleggen ken ik hoor :) mijn merrie doet dat ook ..
fijn dat jou paard niks doet qua paraplu's .. de mijne denkt nog steeds op haar 23 ste dat dat monsters zijn .. hoe veel ze er ook gezien heeft .. ze blijft ze doodeng vinden Haha ..

Heel goed dat je haar van alles laat zien om eraan te wennen ..
Mijn overleden merrie was er ook zo eentje die als de dood was voor paraplu's... Hoe vaak ik er ook mee aan de slag ging, het had geen effect... Ballonnen, tractors, vrachtwagens, daar vond Retjet dan weer niets aan. :+

Ballonnen en vlaggen zijn het volgende waar ik Aliaa kennis mee wil laten maken! :D Bij voorkeur als er wat wind is haha! Maar dat zal voor volgende week zijn... Maandag heb ik mijn herexamen en ik moet studeren. -O-

ieris schreef:
Fijn om te horen dat het zo goed gaat met jullie!
Ze word inderdaad steeds mooier.
Goed dat ze het grondwerk zo snel oppikt.
Klinkt wel alsof het zo opstappen en wegrijden word met inrijden!
Ik hoop echt dat het opstappen en wegrijden wordt! Ik zie haar ook nog een dramaqueen spelen hoor tijdens het inrijden. :D

Vandaag heb ik Aliaa met het hoofdstel naar de weide gebracht (wel met het touwhalster om, zodat er nog geen druk op het bit komt). Het bit had ze in no time in haar mond! :D

Afbeelding

Van haar voorpluk blijft helaas amper iets over, op wat sprietjes na... -O- Als haar manen ook teveel gaan uitdunnen, ga ik ze gewoon afscheren vrees ik. :')

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: [VOLG] Akhal-Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 16:37

Een zadel was dan weer nauwelijks een probleem! Een beetje snuiven en that's it. Ik denk dat een deken zo eng kan zijn omdat het wel veel groter is en nog wat lawaai maakt met knisperen of schuiven.

lideli

Berichten: 2439
Geregistreerd: 21-03-10

Re: [VOLG] Akhal-Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 17:05

Ik volg ook weer mee!

Fijn dat het zo goed gaat :)
En goede keuze qua deken, ik heb deze ook voor mijn Connemara en werkt echt super.

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 09:58


♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-18 14:06

zonnebloem18 schreef:
Ik heb de 2 volgtopics samengevoegd en op [PP] Paardenpraat geplaatst.
Dank je wel, ik wist niet eens dat dit mogelijk was! :D

Ik heb een (voor mij toch) super leuke update van Aliaa! *\o/*
Toen ik vanochtend klaar was met mijn werk op stal (was geloof ik al rond 11u30, aangezien ik altijd blijf babbelen en niet verder doe... :') ), heb ik besloten om Aliaa toch terug op stal te zetten. Ze werd echt lastig gevallen door wespen en werd er ambetant van. Het was ook vrij warm, dus ik zet haar in de late namiddag/avond wel terug op de weide, dan kan ze toch nog enkele uurtjes buiten genieten.
Ook verwachte ik vandaag een nieuw vliegenmasker dat ik besteld had, een nieuwe borstel voor Aliaa en zo'n handschoen met wol. Van haar vorige/huidige vliegenmasker (Kentucky Slim fit) heeft ze een plekje waar de drukknop zit, ze heeft echt een gevoelig velletje. :(:) Ik was net terug thuis toen mijn pakketje geleverd werd, dus na thuis nog even geholpen te hebben, ben ik meteen terug naar stal gegaan om het nieuwe masker te passen!

Op stal aangekomen trof ik dit aan:

Afbeelding

Inclusief gekreun, ik kreeg er kippenvel van... Mijn vorige merrie heeft 2 keer ernstig koliek gehad, daar ben ik haar uiteindelijk ook aan kwijtgeraakt, dus dat gekreun erbij is er echt teveel aan voor mijn trauma. :') Nu heb ik Aliaa gelukkig wel al eerder liggend aangetroffen in stal, dus aangezien ze rustig was, wist ik ook wel dat het geen koliek was.
Aangezien mevrouw geen zin had om op te staan, ben ik begonnen met de spullen uit te pakken. Toch maar de stal in gegaan en ze bleef gewoon liggen! :D Ze lag relatief dicht tegen de muur, dus ben achter haar rug naar haar hoofd gelopen, daar gaf ze helemaal niets om! Geweldig dat ze mij zo vertrouwde. <3
Dan maar een selfie genomen (let vooral niet op mijn kop en de slechte kwaliteit haha):

Afbeelding

En aangezien ze nog steeds geen aanstalten maakte om recht te staan, heb ik het vliegenmasker dan maar zo gepast. _O-

Afbeelding

Het voelt echt zo geweldig dat Aliaa mij op deze manier vertrouwt, mijn dag kan in elk geval niet meer stuk! :))

Ik had al gelezen dat de maten van het halster groot uitvallen, dus heb ik voor de zekerheid maat Pony besteld, en het past. :')

Afbeelding

Gisteren hebben we enkele keren over een balkje gelopen, daar liep ze over alsof ze het al jaren deed. Ook was mijn nonkel langs geweest en daar is een hele leuke foto met Aliaa uitgekomen, maar ik wil eerst zijn toestemming voor ik deze op bokt deel.

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:34

Wat een grote oren heeft ze eigenlijk! :=

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-18 23:04

Lynnepinny schreef:
Wat een grote oren heeft ze eigenlijk! :=
Ik vind dat het eigenlijk goed meevalt hoor, het is mij nooit opgevallen dat ze grote oren heeft. :P Misschien vertekenen de foto's wat? En anders kan ze er maar gebruik van maken door goed te luisteren. :D

Vanavond weer een leuk momentje gehad met Aliaa. Mijn nonkel was vanavond nog eens langs gekomen en we hebben Aliaa in de bak gezet om wat oefeningen te doen. Ik heb haar dekens af gedaan en ben deze gaan wegleggen. Ondertussen had mijn nonkel Aliaa los gelaten, waar zij weer ruzie aan het maken was met 2 paarden die op de weide lopen naast de bak. Dit zijn 2 paarden met peesblessures (komen van een springstal, waar ze regelmatig paarden hebben met peesblessures en sommigen daarvan komen al dan niet tijdelijk bij ons op stal te staan) en moeten dus rustig blijven. Mijn nonkel was zich van geen kwaad bewust en stond naast Aliaa toe te kijken. :+ Ik stond aan de rand van de bak en riep 'Aliaa' op een strenge toon. Aliaa kwam meteen naar mij toe gegaloppeerd! :D Helaas geen beeldmateriaal daarvan. :P
Ook als mijn nonkel met haar aan het stappen is en Aliaa langs mij passeert, moet ze altijd eens haar neus naar mij uitsteken om geaaid te worden. <3
Verder heb ik op een krukje naast haar gestaan en lekker gekrabbeld op haar rug en in haar manen terwijl ik stilletjes aan meer begin te leunen en deels over haar heen hang met mijn lichaam. Dit laat ze heel goed doen. :j

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-18 16:34

Vandaag is het eindelijk gelukt om de tandarts te laten langskomen, na eerdere 2 pogingen.
Aliaa heeft het heel goed gedaan, ze is eigenlijk tegen mijn verwachtingen in heel rustig gebleven. Ze heeft 2 prikjes gekregen, een vaccinatie en eentje om haar te verdoven. Op beide prikjes heeft ze geen kik gegeven.
Het was wel nodig dat haar tanden gedaan werden. Ze is volop aan het wisselen, had overal wat scherpe randjes, haakjes en 2 wolfstanden. De wolfstanden zijn nog niet getrokken, daar gaan we voorlopig nog mee afwachten. Binnen 6 maand moet Aliaa terug op controle en dan zien we wel wat er met die wolfstanden gaat gebeuren. Zolang ze er geen last van heeft, blijf ik rustig aan met het bit oefenen. Als ik zie dat die tanden toch in de weg gaan zitten, dan moet het bit maar even wachten tot de tanden eruit zijn. :)

Hier stond ze nog lekker te slapen van de verdoving. :D
Afbeelding

En al wat wakkerder:
Afbeelding

En een melktand die getrokken is:
Afbeelding

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-18 18:22

Ik was van plan om met Aliaa te gaan wandelen, maar onderweg naar haar toe, vond ik enkele achtergelaten cavia's dus heb ik een poging gedaan om die te vangen, wat helaas mislukt is tot nu toe.

Vanavond dan maar wat grondwerk in de plaats doen. :P

Ik heb deze namiddag wel wat foto's genomen van Aliaa, die voor de verandering niet genomen zijn met mijn smartphone! :D Ik ben geen professioneel fotograaf, dus fantastische plaatjes zijn het ook weer niet. :')

Ik smelt gewoon voor Aliaa haar blik... <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aliaa is echt om op te eten volgens mijn mama:
Afbeelding

Maar het kan ook normaal gelukkig!
Afbeelding

Manadeluca

Berichten: 1122
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 18:34

Prachtig aristocratisch paard.

lideli

Berichten: 2439
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 18:35

Lief <3

De kleuren van het halster staan haar erg mooi!

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 18:43

Wat een prachtige ogen heeft ze <3

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:59

Mooie foto's! Echt een mooi halster ook, past goed bij haar kleur!
Kwam haar net ook tegen op Facebook, ze word echt steeds mooier.
Moet je vaker doen foto's maken met echte camera!

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 10:03

Prachtig paard!

https://www.lindejansen.com
Instructrice Human & Horse in opleiding
Dressuurmatig grondwerk | longeren | werken aan de hand
Omgeving Zuid Holland & Utrecht

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-18 11:44

ieris schreef:
Mooie foto's! Echt een mooi halster ook, past goed bij haar kleur!
Kwam haar net ook tegen op Facebook, ze word echt steeds mooier.
Moet je vaker doen foto's maken met echte camera!
Ik kon het niet laten om haar op Facebook ook eens te showen, ik ben zo trots op mijn meisje! :D

Het touwhalster had ik laten maken voor mijn overleden merrie, gelukkig past het ook op Aliaa! :) Het kleur is inderdaad ook leuk bij haar. :j Ik vind alleen die touwtjes waarmee je de knoop maakt naar de lange kant. :') Mijn gewone beige touwhalster waar ik grondwerk mee doe past beter, hoewel het dezelfde maat is. :P

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:54

Retjethorse schreef:
ieris schreef:
Mooie foto's! Echt een mooi halster ook, past goed bij haar kleur!
Kwam haar net ook tegen op Facebook, ze word echt steeds mooier.
Moet je vaker doen foto's maken met echte camera!
Ik kon het niet laten om haar op Facebook ook eens te showen, ik ben zo trots op mijn meisje! :D

Het touwhalster had ik laten maken voor mijn overleden merrie, gelukkig past het ook op Aliaa! :) Het kleur is inderdaad ook leuk bij haar. :j Ik vind alleen die touwtjes waarmee je de knoop maakt naar de lange kant. :') Mijn gewone beige touwhalster waar ik grondwerk mee doe past beter, hoewel het dezelfde maat is. :P


Gewoon afknippen en met een aansteker afbranden :j
Inderdaad een enorm gave kleur.

Zit nog in dubio of ik Alinaa mooi vind, ergens vind ik haar prachtig maar ergens ook weer net niet _O-
Zal voor een goed deel het gemis aan voorpluk zijn :+

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-18 12:09

Azmay schreef:
Gewoon afknippen en met een aansteker afbranden :j
Inderdaad een enorm gave kleur.

Zit nog in dubio of ik Alinaa mooi vind, ergens vind ik haar prachtig maar ergens ook weer net niet _O-
Zal voor een goed deel het gemis aan voorpluk zijn :+
Dat kan ik doen! :))

Haha ja, de voorpluk... Er staan misschien nog 5 haartjes op. _O- Ik denk dat binnenkort gewoon alles ga afscheren. :roll:

Haha ach, smaken verschillen en dat mag. Zolang haar karakter geweldig is, boeit het mij niet hoe ze eruit ziet. :D

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-18 23:31

Vandaag heb ik Aliaa na een lange tijd terug naar onze weide gebracht omdat mijn peter er met de bosmaaier aan de slag ging en dat een goede manier is voor Aliaa om aan lawaai te wennen. Om naar de weide te wandelen hebben we onze tijd genomen, het was alweer even geleden dat ik met Aliaa gewandeld had. In het begin was ze opgewonden, maar ze kalmeerde al snel. Ik heb haar de tijd gegeven om goed rond te kunnen kijken en wanneer ze klaar is met kijken, stapt ze weer verder. Toen ik bijna aan de weide was, passeerde er een boer met tractor om zijn koeien eten te geven. Die man was zo vriendelijk om zijn tractor stil te leggen zodat ik rustig met Aliaa kon passeren. Van de boer heb ik complimenten gekregen dat ik zo'n mooi paardje had. :D

Eenmaal op de weide reageerde Aliaa totaal niet op de bosmaaier. Dat had ik niet verwacht. :P
Aliaa was lekker aan het glanzen, dus wou ik daar een foto van maken. Mevrouw had geen tijd om stil te staan dus het zijn niet de beste foto's geworden. :')
Afbeelding

Afbeelding

En ze heeft ook nog lekker haar beentjes kunnen strekken, op de weide aan de pensionstalling heeft ze zoveel ruimte niet. Ik raad je wel aan om het geluid af te zetten als je de filmpjes kijkt, de bosmaaier maakt veel herrie. ;)





Voor ik Aliaa terug naar de stal breng, mest ik de weide uit. Ik weet niet wat Aliaa had vandaag, maar ik geloof dat ze me gemist heeft. :(:) Ze kwam afgelopen zodra ze mij zag. Bij elke stap die ik zette, plakte ze aan mijn lijf. Een bodyguard zou er nog wat van kunnen leren... Als ik stil stond om te mesten, bleef ze netjes bij mij staan, maar zodra ik begon rond te lopen, liep ze vlak naast mij met haar oren plat in haar nek, maar ze deed dus niets... :') Zodra ik stil stond, was mevrouw weer lekker vrolijk. :+ Ze bleef wel licht op de hulpen, wanneer ik achteruit of een pasje opzij vroeg, deed ze dit meteen.
Zodra ze ziet dat ik het halster neem, kalmeert ze en weet ze dat ik haar niet ga achterlaten. Ze was nog steeds wat hyper toen we even gingen wandelen, maar ze bleef licht op de hulpen.
Tijdens de wandeling kwamen we aan een veld waar enkele paaltjes met plastic zak op stonden. Dat vond Aliaa eng, ze was nogal aan het blazen. Ik gaf haar de ruimte om op onderzoek te gaan, ze gaat er meteen op af, snuffelt er even aan en het is niet eng meer. Geweldig dat karaktertrekje. :D Ook met de auto's ging het redelijk goed. We waren aan het stappen op een iets drukkere baan, ik blijf voor de zekerheid wel op het fietspad met Aliaa omdat ik het veiliger vind voorlopig (ook al mag het niet, maar de meeste fietsers rijden niet eens op het fietspad, dus dan maak ik er wel gebruik van :') ). Auto's blijven nog spannend, zeker als ze rond 50km/u langsrijden, ik laat haar stilstaan zodat ze rustig kan kijken terwijl de auto's langskomen. Reageert ze er niet op (als in niet opzij springen en dergelijke) dan beloon ik haar enthousiast. Ik geloof dat er maar 1 auto was waarbij ze een klein beetje opzij ging. Er is zelfs een bus gepasseerd (die wel vriendelijk vertraagde) en daar heeft Aliaa niet op gereageerd! *\o/* Daarna zijn we verder gestapt naar het centrum van het dorp. Er was een vluchtheuvel waar witte strepen op staan, dat is ook heel raar. De eerste keer liep Aliaa er heel geniepig rond, maar ze moest erover van mij. Er waren geen auto's in de buurt, dus mocht ze van mij lekker midden op de weg staan snuffelen, daarna ging ze er vlot over.

Op het dorpsplein waren enkele gemeentearbeiders aan het werk aan een kunstwerk. Ik wou net met Aliaa weggaan toen er 1 man aan mij kwam vragen of ik het zag zitten om met mijn mooie paardje te poseren voor dat kunstwerk. :') Ik wou dat wel proberen, maar heb hun gezegd dat het een jong dier is en ik niet wist hoe ze zou reageren.
Dit is het 'kunstwerk' trouwens (foto van het internet geplukt, ondertussen hangen er bovenaan letters):
Afbeelding

Zoals je ziet is het een hoog opstapje om op het pleintje te komen. Aliaa ging er zonder problemen op en gaf geen kik. :wow: De arbeiders wouden ook met haar op de foto, ze hadden gezegd dat ze wel wat afstand zouden houden om Aliaa niet nerveus te maken. Ik heb gezegd dat ze dichterbij mochten komen, Aliaa is dol op aandacht. :D Ze stonden zeker met 5 man rond Aliaa, ondertussen werden er foto's gemaakt. We hebben daar zeker 15 minuten gestaan. _O- Hoe vaak ik niet te horen gekregen heb dat ik zo'n mooi en braaf paard had... :))

Daarna hebben we onze weg verder gezet naar de stal en zijn we door een veldbaantje gewandeld. Aliaa was echt lekker ontspannen dan. We kwamen een grote plas tegen, kleine plasjes op straat vindt ze raar, maar in deze plas zat ze meteen in. >;)

Eenmaal op stal aangekomen was het ook feest voor Aliaa. Er lagen lege plastic zakken van vlas op de grond en daar is Aliaa gek op. }> Ze neemt ze meteen beet en staat er vrolijk mee te schudden. :') Ik zou het eigenlijk eens moeten filmen, het is grappig hoe blij ze is met die zakken. :P

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 00:02

Manadeluca schreef:
Prachtig aristocratisch paard.


Een watte %)

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 08:23

Indi_Vito schreef:
Manadeluca schreef:
Prachtig aristocratisch paard.


Een watte %)


https://www.encyclo.nl/begrip/aristocratisch :')

Leuk ts, dat het zo goed gaat! Dat plakken doet mijn 2 jarige ook heel erg, idd dan met die oren in de nek en dan weer vrolijk.

Ben stiekem ook wel benieuwd naar die foto met de arbeiders :=

https://www.lindejansen.com
Instructrice Human & Horse in opleiding
Dressuurmatig grondwerk | longeren | werken aan de hand
Omgeving Zuid Holland & Utrecht


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Cjuan, Esther_r20, herous, Hicaria, Hobbyhorse, Ik_is_Ik, jitskenienke, mingming, MirjamRobin, Nanu, Roihi, Utixo, xRooss, xRoossie95 en 90 bezoekers