[VOLG] Akhal Teke Aliaa en Criollo's Naranja & Yerba

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoSav

Berichten: 4683
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 20:52

Dekentje past zo te zien prima. Fijn dat je moeder je wat werk uit handen neemt en hopen dat de stijgende lijn doorzet. Succes met je schoolwerk! Zo voor de kerst is altijd even aanpoten. :D

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-18 22:10

Het deken zit inderdaad lekker aan haar borst, ben er heel blij mee! :D Het Epplejeck deken heeft een stalgenootje over genomen, dus die hoef ik zelfs niet retour te sturen.
Het paard dat op onze weide stond is eraf gehaald door de eigenaar en komt niet meer terug, dus eigenlijk zijn de regendekens wat overbodig geworden. :') Daar staat een schuilstal op, dus Aliaa zou dan zelf kunnen kiezen of ze in de regen wilt lopen of niet. Maar zo'n deken komt altijd wel van pas gelukkig.

Ja het schoolwerk, het werk blijft zich opstapelen en ik krijg het gewoon niet weggewerkt. :') Ik zit middenin mijn stage, dus behalve de uren die ik daar doorbreng, krijg ik nog een hoop werk naar huis mee. -O- Na mijn stage ben ik gelukkig 2 weken thuis.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-18 23:14

Vandaag was het een prachtige dag (maar wel een hele koude brrrr :brr: ) dus heb ik wat tijd vrijgemaakt om foto's te maken van Aliaa! Hier alvast een preview, morgen of dinsdag zal ik een fototopic aanmaken. :D Ik ben zo verliefd op mijn knappe merrie he... <3

Afbeelding

JoSav

Berichten: 4683
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 17:26

Ze zit duidelijk lekkerder in haar vel!
Ze lijkt een typische smoky black, trouwens.

Fijn dat de deken goed zit. Ik heb ze zelf ook en ben er tevreden over. Schuurt wel de manen stuk, maar die kortwiek ik toch al.

Anoniem

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 20:40

Jaha, een fototopic! *\o/*

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 20:52

Mooie dame!!! Idd lekker de manen kortwieken, staat ook mooier.
Amigo of Rambo dekens liggen idd mooier op luxere paarden heb ik het idee. Is fijn, want dan schuurt de borst niet stuk. Best gevoelig huidje wel :j

Doe maar foto topic maken :j

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-18 22:29

Het fototopic! :D
Akhal Teke Aliaa op haar charmantst

JoSav schreef:
Ze zit duidelijk lekkerder in haar vel!
Ze lijkt een typische smoky black, trouwens.

Fijn dat de deken goed zit. Ik heb ze zelf ook en ben er tevreden over. Schuurt wel de manen stuk, maar die kortwiek ik toch al.
Ja ze zit echt weer goed in haar vel nu ik dat product van de DA bijvoer. Ik had de indruk dat haar buik opgezwollen stond en haar vacht minder glansde de laatste dagen.
Ik denk zelf ook dat ze smoky black is, maar ik ga het zeker laten testen. Kleurgenetica bij paarden interesseert me dus wil ik ook wel weten welke genen mijn meisje juist heeft. :D Als ze donkerbruin was, zou haar snoet niet zo zwart gekleurd zijn denk ik.

Ach, manen... Welke manen? >;) Nee ik vind haar echt prachtig met geschoren manen, dus ze mag lekker zo blijven. :)) Volgens mij schuurt bijna alles de Teke's hun gevoelige haartjes af. _O-
Ze heeft het deken nu 2 dagen op gehad vanwege de wind, ben er heel blij mee! Ik vind het zo netjes aan haar borst zitten. :P Het nek gedeelte is wel heel erg ruim haha, volgens mij past Aliaa haar hals er 2x in. :') Het fijne is dat ik de hals er ook kan af halen.

Avalanche81 schreef:
Mooie dame!!! Idd lekker de manen kortwieken, staat ook mooier.
Amigo of Rambo dekens liggen idd mooier op luxere paarden heb ik het idee. Is fijn, want dan schuurt de borst niet stuk. Best gevoelig huidje wel :j

Doe maar foto topic maken :j
Ik ga de manen zeker kort houden, het staat haar prachtig! :D
Het is altijd wat zoeken he, welk deken op welk type paard goed ligt. :P

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 22:47

Ik heb Engelse volbloeden, en dan heb je een beetje een idee. Soort van zelfde type paard :j

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-18 20:17

Vandaag heb ik Aliaa naar onze eigen weide gebracht (kleine 10 minuutjes stappen van de stal). Het was alweer even geleden dat ze daar nog gestaan heeft. Het paard dat op onze weide stond, is ook weg, dus Aliaa stond er alleen. In het begin was ze heel erg aan het lopen en alles aan het onderzoeken. Af en toe ook wat roepen, maar ik ben enkele keren gaan kijken of alles nog in orde was (zonder dat ze me zag) en na een uurtje of 2 stond ze lekker rustig. 's Avonds op stal heeft ze dan wel weer gezelschap van haar buurpaardjes gelukkig. Vanaf volgend weekend is het de bedoeling dat ik Aliaa alle dagen naar onze weide breng en daarna terug naar stal voor de nacht.

Kijk hoe lief dit is, mijn anders oh zo 'gevaarlijke' merrie (waar toch een aantal mensen op stal bang van zijn :') ), heeft geen stap verzet terwijl dit kleine monstertje tussen haar benen liep (al was ik ook snel genoeg om hem weg te nemen, je weet maar nooit...). Ik was ondertussen het regendeken op Aliaa aan het leggen.
Afbeelding

En de staleigenaar heeft eindelijk tijd gehad om mijn voerbak meer in het midden van de stal te hangen én mijn stalbordje omhoog te hangen! *\o/* Het stalbordje heb ik toch al een week of 3 ondertussen. :')
Afbeelding

'Kijk mij eens mooi kijken met mijn mooie bordje!'
Afbeelding

'Oke nu wil ik echt dat eten wel...' :')
Afbeelding

En mijn moeder is vandaag naar een kerstmarkt geweest en vond dit bordje:
Afbeelding
Past wel bij Aliaa vind ik! :D

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-18 16:58

Ik heb een ruiter gevonden die Aliaa wilt inrijden! :D
Afbeelding

Anoniem

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:17

Oei, waar is zijn/haar cap? Schattige ruiter trouwens.

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:17

Hey Shana,

Ik lees al een tijd mee. Wat een fantastisch paard heb je! En wat een schattige ruiter! Die vraagt zeker de hoofdprijs om in te rijden? *D

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 18:28

Retjethorse schreef:
Ik heb een ruiter gevonden die Aliaa wilt inrijden! :D
[ [url=m/xJdfvj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet te groot en niet te zwaar :) goede keus :j :D

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:25

Hm, ik weet het niet hoor.. hij kijkt niet echt of hij er vertrouwen in heeft..
Weet waar je aan begint :n

:+

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:30

amber15 schreef:
Hm, ik weet het niet hoor.. hij kijkt niet echt of hij er vertrouwen in heeft..
Weet waar je aan begint :n

:+


Ik denk dat ie bang is voor al het commentaar op Bokt :Y) :P

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:03

Nou, ik zie ook wel wat spanning in zijn zit, en een bolle rug ook :j dus dat snap ik wel :j

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-18 20:31

SVRL schreef:
Oei, waar is zijn/haar cap? Schattige ruiter trouwens.
Die hebben we afgedaan voor de foto natuurlijk. *D

xoranlover schreef:
Hey Shana,

Ik lees al een tijd mee. Wat een fantastisch paard heb je! En wat een schattige ruiter! Die vraagt zeker de hoofdprijs om in te rijden? *D
Suleika, jij stiekemerd!! >;) Nee, leuk dat je ons volgt! Op FB zie je niet zoveel van mij verschijnen haha. :P
Hij vraagt vooral heel veel aandacht... := Maar hij helpt dan ook altijd bij het uitmesten van de stal, hoeveel ruiters doen dat... Ik mag niet klagen. :D Nishi is ook altijd welkom om eens te komen rijden hoor. <3

Avalanche81 schreef:
Niet te groot en niet te zwaar :) goede keus :j :D
Inderdaad. Ik was erg aan het twijfelen of het wel kon, maar volgens mij past het net. :j

xoranlover schreef:
amber15 schreef:
Hm, ik weet het niet hoor.. hij kijkt niet echt of hij er vertrouwen in heeft..
Weet waar je aan begint :n

:+


Ik denk dat ie bang is voor al het commentaar op Bokt :Y) :P
Hij was inderdaad wat bang voor de commentaar op Bokt. Dat en een overbezorgd baasje dat zich steeds aan het bemoeien is met hoe hij op Aliaa zat. Ze zijn nog maar net een combinatie, dus het vraagt nog even tijd voor ze een goede combinatie worden. Maar hij is goedgekeurd door Aliaa, dus dat komt wel goed! :D

Avalanche81 schreef:
Nou, ik zie ook wel wat spanning in zijn zit, en een bolle rug ook :j dus dat snap ik wel :j
Daar is nog werk aan, maar ach, ik betwijfel of ik er zelf veel beter op zou zitten. _O-

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 20:58

Nishi en aliaa is denk ik echt geen succes. Die kat heeft geen rust in haar donder alleen als ze in slaap valt :') of ja in slaap sort... dus dat lijkt me niet handig. :P Ik wil wel een keer als t beter weer is komen fotograferen als t mag? Heb nog nooit een teke op de foto gezet.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-18 21:32

Rambo (de kat) is ook niet rustig hoor. Die amuseert zich rot op stal. :') Ik zet hem steeds uit de stal als Aliaa erin staat (of ik haal hem regelmatig uit andere stallen waar de paarden in staan...), maar hij zit er nog sneller terug in dan eruit. _O- Laatst was ik het stro uit Aliaa haar staart aan het halen, en ondertussen was meneer met de staart aan het spelen. }> Of tussen haar benen kruipen terwijl ik het deken op haar rug leg. Maar Aliaa vindt Rambo leuk, dus blijft ze netjes staan. xD Ze is zelfs niet jaloers! :wow:

Ja hoor, lijkt me kei leuk! Je bent altijd welkom hier! :D

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:06

Paarden en katten gaan vaak goed samen :) Madam hier is ook dol op de kat. Ze aait hem met haar neus, en het mag zelfs op zijn buik :wow:

als ik dat probeer bijt hij mij >;)

JoSav

Berichten: 4683
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:46

Haha, oh my. :))
Muzanna is overigens ook dol op katten en heel voorzichtig met elk klein grut.
Leuk ook, je stalbordje!

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 16:40

Vandaag had ik opnieuw een les Parelli gepland staan, ondanks verschrikkelijk slecht weer, is het goed gegaan!
We zijn begonnen met het laten zien hoe enkele van onze vorige oefeningen gingen, dit ging heel erg goed. De lesgeefster was tevreden over onze vooruitgang, ondanks dat ik een drukkere periode achter de rug heb (lang leve een intelligent paard :D). We hebben natuurlijk ook nieuwe oefeningen meegekregen.

Voor het begin van de circling game heeft mijn lesgeefster Aliaa even overgenomen, zodat ze kon laten zien hoe ik Aliaa het beste wegstuur en dergelijke. Aliaa dacht er duidelijk het hare van... Het was op dat moment hard aan het waaien en nog harder aan het regenen, Aliaa had sowieso al weinig zin om in de regen iets te doen behalve met haar kont naar de regen staan. :') Ze liet duidelijk zien (de typische 'als blikken konden doden' blik die Aliaa dan opzet) dat ze het er niet mee eens was dat mijn lesgeefster haar durfde weg te sturen! Gelukkig blijft het dan ook wel bij nijdig kijken en deed Aliaa uiteindelijk ook wat er aan haar gevraagd werd. _O- Daarna was het mijn beurt en liet mevrouw zich zonder problemen wegsturen. }>
Daarna moest ik Aliaa rond kegels en over balken sturen terwijl ik zelf meer op afstand blijf. Dat is heel erg moeilijk voor ons, want Aliaa zit het liefst in mijn broekzak natuurlijk. Blijkbaar is het bij de meeste paarden omgekeerd en moet er meer gewerkt worden aan het dichterbij komen. :P Het nadeel is dat ik Aliaa steeds moet corrigeren als ze te dichtbij wilt komen.

En om af te sluiten, moest Aliaa over een groot zeil lopen. Eerst was het zeil opgeplooid zodat ze er mooi over kon zonder er echt op te moeten stappen. Zo hebben we het steeds breder gelegd zodat Aliaa er met alle 4 de hoeven op moest stappen. Een normaal paard zou bang zijn van een zeil, Aliaa niet hoor, die doet daar niet aan mee. :roll: Van in het begin van de les vond ze het zeil al interessant, maar moest ze wachten met het onderzoeken, nu, op het einde van de les was het moment dan eindelijk daar. Vol overtuiging liep Aliaa erop af en begon met snuffelen, hals erover en eraan te krabben/bijten. Dan haar erover gestuurd en dat was heel erg leuk! *\o/* Uiteindelijk had mevrouw meer interesse in het zeil onderzoeken dan de beloning die ze kreeg na de oefening. :') Stilstaan en wachten tot ze er opnieuw over mocht, was dan ook heel erg moeilijk. :(:)

Ondanks iedereen kletsnat was door het weer, is de les heel goed gegaan dus. :D Ik heb het compliment gekregen dat onze communicatie veel verbetert is, dat is altijd leuk om te horen. *\o/*

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:58

Wat een heerlijk paard :+: dit soort paarden zijn geweldig, haha. Zo nuchter ook.

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 23:17

Fijn dat je les zo goed ging!

Leek wel een beetje op mijn les vandaag met Matsie, ik was ook zo koud en doorweekt en Matsie wilde zijn kont ook graag in de regen plaatsen.
Vind het ook best lastig om hem van mij af te houden!

Knap hoor het zeiltje! Goed dat je ook klein begonnen bent. Mooi dat ze er zo relaxed op reageerd.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 22:54

Ik bedenk me nu pas dat ik nog niet geantwoord heb op jullie... _O- Druk druk druk met school. -O-

Avalanche81 schreef:
Wat een heerlijk paard :+: dit soort paarden zijn geweldig, haha. Zo nuchter ook.
Ja echt heerlijk zo'n nuchter dier, helemaal waar ik op gehoopt had! :D Ze is echt helemaal het tegenovergestelde van mijn overleden merrie. En echt met alles is Aliaa weg als ze de kans krijgt... :') Laatst was ik met haar gaan wandelen en bij het terug komen moet ik de poort open doen. Terwijl ik de code aan het intoetsen was, had mevrouw toch wel een of andere kerstversiering gevonden op de poort zeker. Voor ik het wist, was ze ermee aan het spelen. }>

ieris schreef:
Fijn dat je les zo goed ging!

Leek wel een beetje op mijn les vandaag met Matsie, ik was ook zo koud en doorweekt en Matsie wilde zijn kont ook graag in de regen plaatsen.
Vind het ook best lastig om hem van mij af te houden!

Knap hoor het zeiltje! Goed dat je ook klein begonnen bent. Mooi dat ze er zo relaxed op reageerd.
Hah, jij was ook doorweekt. _O- Grappig dat Matsie ook zo aan je plakt en je hetzelfde werkpunt hebt als ik. :D Ging de les verder wel goed?

Ik heb niet zoveel te melden, aangezien ik het nog steeds druk heb met school, heeft Aliaa wat minder aandacht gekregen en doen we niet zoveel meer.
Nu had ik de laatste dagen een enorm humeurig paard in stal. Mevrouw ging hooi eten en liet duidelijk uitschijnen (de val dood blik :') ) dat ze niet gewreven wou worden. Nou ja, prima dan, de stal is haar terrein, dus als ze met rust gelaten wilt worden, dan is dat maar zo. Zolang het bij boos kijken blijft, mag ze lekker humeurig zijn wat mij betreft. Zaterdag heb ik met haar grondwerk gedaan, en wat deed ze haar best! :wow: Achteruit ging als een speer (normaal doet ze een mini pasje per keer achteruit omdat het echt moet), wijken voor druk, wijken voor de suggestie voor druk, zijwaarts,... Ze deed het allemaal geweldig. En ja hoor, toen ze op stal stond, had ik plots weer een vrolijk paard dat bij mij kwam knuffelen. >;) Zou het dan toch zijn dat ze aangeeft dat ik meer met haar moet bezig zijn? Vandaag ben ik een klein stukje met haar op straat gaan stappen, om toch iets te doen behalve een knuffel geven in stal. En opnieuw had ik een vrolijk paard in stal staan. :D