Zal ze mij nog herinneren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ChristelJ
Berichten: 177
Geregistreerd: 08-12-17
Woonplaats: Heemskerk

Zal ze mij nog herinneren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 14:02

Hey allemaal

Maandag weer naar mijn knappe verzorgpony na 2 maanden *\o/* . Dit omdat ik 12 weken stage heb gelopen in Zeeland!. Ben heel erg benieuwd of ze mij nog zal herkennen.

Ik verzorg een 17 jarige Merrie, genaamd Joll nu bijna 4 jaar mijn verzorgpony en nog elke dag super blij mee.
Afbeelding

Wat zouden jullie doen om het vertrouwen weer beetje terug te krijgen? neem aan dat ze weer moet wennen aan mij. Hebben jullie tips?
Laatst bijgewerkt door ChristelJ op 26-04-18 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Zal ze mij nog herindelen?.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:12

Paarden hebben een prima geheugen, dus die paar weken zal echt geen problemen geven. Na een half jaar buitenland enkele jaren terug stond m'n paard al te gillen toen ze m'n stem in de verte hoorde, ik geloof dat ze blij was dat ik weer terug was :Y) Wel duurde het een weekje ofzo voordat onze verstandhouding weer was zoals daarvoor. Toch weer even proberen op je voet te staan, tegen je aan te duwen, net iets te dichtbij komen, staken of je voorbij lopen tijdens het wandelen, etc. Dat was ergens jammer want het voelde gemeen om na zelf lang weg te zijn geweest weer even streng te zijn, maar ze had het gelukkig snel door.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:15

Oh, slechts 2 maandjes niet bij je verzorgpaard geweest.
Stelt echt niks voor, ze hebben goede geheugen hoor.

Mijn paard zag ik 4 jaar niet en hij herkende me direct al van verre en hij was heel blij mij te zien en weer terug in mijn bezit gekregen.

Hij kon t gewoon niet geloven en stond stokstijf naar mij te staren toen ik aan kwam lopen van ver......maar hij had het direct door dat ik het ben.........en toen ik dichtbij was en het hek opengedaan werd kwam hij direct naar mij toe en mijn hele gezicht aflebberen.

Het was direct weer zoals het altijd was, hij wist alles precies..........zooooo mooi!

Ik had hem gekocht als jaarling en verkocht hem met zijn 8 jarige leeftijd en met zijn 12e leeftijd weer terug in mijn bezit.

Echt, maak je geen zorgen.........en het verschilt per dier..........gewoon genieten en dan merk je het zelf wel...........

xxxmh

Berichten: 3483
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Zal ze mij nog herindelen?.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:18

Hee Christel wat leuk dat ik jou hier ook tegen kom!

Denk dat Jolly je vast wel herkend hoor!

ChristelJ
Berichten: 177
Geregistreerd: 08-12-17
Woonplaats: Heemskerk

Re: Zal ze mij nog herinneren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 14:35

@xxxmh Heeeeii, Ik zie je dan snel! Snel keertje weer samen rijden

xxxmh

Berichten: 3483
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:48

ChristelJ schreef:
@xxxmh Heeeeii, Ik zie je dan snel! Snel keertje weer samen rijden


Heb je even een pb gestuurd!

Sintara

Berichten: 7393
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 15:12

Na twee maanden weet ze het echt nog wel hoor!
Ik heb een keer meegemaakt dat ik een eerder verzorgpaard na dik een jaar weer voor het eerst zag. Die herkende me niet direct, maar gek genoeg pas toen ik haar op haar donder gaf omdat ze langs me heen wilde stormen.
Ze gaf een heel aparte reactie, want in plaats van terug te schrikken ofzo lichtte haar ogen op, gingen haar oortjes naar voren en wilde ze een knuffel <3 . De hele aandrang om weg te gaan was ook opeens weg :P.
We konden hierna zó verder zoals we waren, ze herinnerde zich alles weer precies

ChristelJ
Berichten: 177
Geregistreerd: 08-12-17
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-18 11:10

Sintara schreef:
Na twee maanden weet ze het echt nog wel hoor!
Ik heb een keer meegemaakt dat ik een eerder verzorgpaard na dik een jaar weer voor het eerst zag. Die herkende me niet direct, maar gek genoeg pas toen ik haar op haar donder gaf omdat ze langs me heen wilde stormen.
Ze gaf een heel aparte reactie, want in plaats van terug te schrikken ofzo lichtte haar ogen op, gingen haar oortjes naar voren en wilde ze een knuffel <3 . De hele aandrang om weg te gaan was ook opeens weg :P.
We konden hierna zó verder zoals we waren, ze herinnerde zich alles weer precies


Aww wat super lieff verhaal!

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Zal ze mij nog herinneren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 11:13

Een paard waar ik veel tijd en energie in gestoken had, na 10 jaar weer terug gezien.
Ik zei op “ons” toontje “hallo, grote jongen”. En hij bromde meteen terug.
Kippenvel momentje.
Dus het kan echt.

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Zal ze mij nog herinneren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 14:40

De eerste eigenaresse van mijn oude merrie had mijn merrie al 11 jaar niet meer gezien. Toen ze langs kwam zag je duidelijk aan mijn merrie dat ze precues wist wie dat was. Al was ze onwijs verbaast.