Onhandige mensen op buitenrit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:13

die van mij zijn wel wat gewend met rare bomen, zo zag het eruit na de storm van 18 jan. j.l. Hieronder stond hun stal.... in deze bende hebben ze een aantal dagen moeten vertoeven Y;(
Maar in het bos trekt ie al een wenkbrauw op als er een boompje een beetje scheef staat....


Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:26

LoveBodin schreef:
Pluizebolpum schreef:
...
En weer terug in de categorie onhandig, dat ene bankje. Iemand had ooit bedacht om ergens in het bos waar ik nogal eens kwam een boombank neer te zetten. Daar is zo ongeveer elk paard, inclusief mijn "Been there done that got the tshirt"vzpaard, van over de zeik geraakt. Waarschijnlijk is er over geklaagd, want toen ik er weer eens reed, in mijn queste om vzpaard ook immuun te maken voor boombanken, was de bank weg. Nou...dát was pas eng. _O-

Dat is toch ook logisch dat dat eng is?
Heb jij nog nooit een boom gezien? Die dingen horen RECHTOP te staan, niet liggend, of in stukjes gehakt, of op enige andere vorm dan gewoon rechtop, wortels in de grond, bladeren bovenin.
Anders zijn ze levensgevaarlijk!

Yup! Bankjes, boomstronken, boomstammen, etc... dat hoort niet. Dat zijn monsters in vermomming. _O-
NatasjavE schreef:
DreamGuide schreef:
Mijn paardje behoorlijk sensueel dus die schrikt ook van van alles, maar er zit een goeie rem op dus ik ga nooit aan de kleuter..


Dam you autocorrect :')

Heb ineens een heel ander beeld bij je paard. _O-

_O-
Apple schreef:
Ik las hier in het topic ook iets over dat paarden vaak wat moeite hebben met mensen die hurken/liggen/knielen/kindjes op schouders hebben (oh horror! een tweehoofdig monster!). Wat bij mijn trouwe Dais altijd goed werkt is die mensen even gedag zeggen. Zij zeggen dan vaak gedag terug + iets als 'mooi weer voor een buitenritje' oid en dan kan De Dais het weer plaatsen.
Binnen 3 seconden veranderd Dais dan van 'rollende ogen en wijde neusgaten, gaan we niet langs!' tot 'oh, gezellig, dat zijn mensen, daar kunnen we een praatje mee maken'. :j :+

:')
Morrie schreef:
die van mij zijn wel wat gewend met rare bomen, zo zag het eruit na de storm van 18 jan. j.l. Hieronder stond hun stal.... in deze bende hebben ze een aantal dagen moeten vertoeven Y;(
Maar in het bos trekt ie al een wenkbrauw op als er een boompje een beetje scheef staat....

:oo Zo dan!

Ik moet steeds harder lachen om de verhalen. :o

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt

pjer
Berichten: 1572
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:27

LoveBodin schreef:
Dat is toch ook logisch dat dat eng is?
Heb jij nog nooit een boom gezien? Die dingen horen RECHTOP te staan, niet liggend, of in stukjes gehakt, of op enige andere vorm dan gewoon rechtop, wortels in de grond, bladeren bovenin.
Anders zijn ze levensgevaarlijk!


hahaha alsof je mijn verzorgpony beschrijft. Ook fijn op ons gewone rondje was vroeger een boswei. Hier is nu gekapt, hekken omgehaald etc. en dat is toch al weer een paar weken zo. En toch iedere keer als we de bocht omkomen, ogen op steeltjes. schrikreacties etc, want het is hier niet zoals het hoort!

Halverwege de route komen we ook een paar menhindernissen tegen. Alles goed en wel, maar toen iemand een keer tegen een van de tonnen was gebotst waardoor deze 1 meter verder stond als normaal, kwamen wij er niet meer fatsoenlijk langs zonder dribbels, gesnuif etc.

En ook altijd heel leuk: de route gaat langs een naturistencamping. Afgelopen zomer dachten 2 mensen even snel via het ruiterpad van de ene kant van de camping naar de andere kant af te kunnen snijden (in hun bloodje dus). maar ja toen kwamen ze mij en pony tegen :-) Mensen schaamden zich kapot want pony lief vond het nodig om er een hele show van te maken, want zoiets raars had hij nog nooit gezien...

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:35

Ik maak ook genoeg rare dingen mee buiten in het bos, maar gelukkig kan mijn paard vrij veel hebben. Al regelmatig zijn grote honden blaffend op haar af gerend van achteren, zodra ik het hoor, zet ik haar stil en draai om. Niks aan de hand. Ook met (groot) verkeer is ze altijd erg relaxed. Aan de andere kant kan soms een stil staande hardloper die hoest wel reden zijn om keihard te schrikken -.-

Waar ik me vooral aan irriteer zijn mensen die hun hond kwijt raken en niet even iets zeggen van: "Oh sorry" of uberhaupt kenbaar maken dat ze het vervelend vinden. Mijn paard geeft er niet om, maar ook al was ik gewoon wandelaar geweest, dan is het toch ook niet normaal dat een hond ineens super hard op me afrent? Als mijn hond tegen mijn commando in toch doorloopt / op iets af gaat dan bied ik ook mijn excuses aan (ook als hij niet voor last heeft gezorgd).

Over het algemeen maak ik me weinig druk om rare dingen op buitenrit. Vaak genoeg denk ik: Dit is niet handig en het scheelt dat ik mijn paard goed onder controle heb en dat ze sowieso niet snel ergens van onder de indruk is. Maar ik denk dat gewoon veel mensen onwetend / te traag zijn. Vaak ook met de beste bedoelingen voor je opzij gaan, maar dan inderdaad verstopt achter een boom gaan staan. Niet per see handig, maar ik maak er geen big deal van.

Als tip trouwens om een paard bomproof te maken: Met een ander paard meegaan die er niks om geeft. Ik ga regelmatig mee met meiden met een erg schrikachtig paard en mijn paard geeft hen en hun paard veel rust.

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:42

LoveBodin schreef:
Dat is toch ook logisch dat dat eng is?
Heb jij nog nooit een boom gezien? Die dingen horen RECHTOP te staan, niet liggend, of in stukjes gehakt, of op enige andere vorm dan gewoon rechtop, wortels in de grond, bladeren bovenin.
Anders zijn ze levensgevaarlijk!

_O-
Voor normale paarden klopt dat vast wel. Na die ene storm, die van Morrie, wilde ik met een ander paard gaan wandelen maar de shock van al die bomen die totaal verkeerd stonden trok ie niet. Hij keek ze ook echt allemaal na "Die ligt verkeerd, die staat te schuin, dat hoort daar niet, die mist een stuk, o, the horror".
VZpaard daarentegen is niet normaal en was ook best boomproof, ook als ze op enige wijze al dan niet gedemonteerd lagen. In het ergste geval begon ze dan dramatisch te zuchten omdat ze aanvoelde dat ik daar dan weer iets 'leuks' mee wilde doen. Springen of zo, van die vermoeiende bewegingen waar je je benen teveel omhoog mee moet doen of waarbij je moest nadenken (dan maakte ik er een trailoefeningetje van).

Moet zeggen dat er wel heel briljante verhalen langskomen. :D

* Love Always 1991 - 2018 *

plutolover

Berichten: 11703
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:46

mijn hafje geeft andere paarden ook rust. Een stalgenoot heeft een heel leuk paardje. Maar die vond zo hondenkar eng. omdat er ook een vlaggetje op staat. Dus even met mijn paard samen wezen kijken.. toen was het goed


we waren in het bos en stalgenoot had de dag ervoor ook nog in bos gereden alleen. En paard nam een giga sprong over een klein boompje die op de grond lag. Dus nu zegt ze wedden dat hij het nu weer doet. Mijn hafje loopt er gewoon over heen.. Haar paard ook haha.. Rijden we verder zei weer voorop. Komen we weer een omgewaaide boompje tege op het pad. Haar paard staat stil en bedekend van hier kan ik echt niet overheen.. Is een kwpner denk zo 165. Mijn hafje van 140 stapt er over heen. En kwpnerlief dus ook haha

terug weg door het dorp allemaal plastic zakken, voor het gescheiden plastic afval. nou kwpner vond het maar eng. Wij na toe gereden na zo zak, die stond op grasveldje. Hup haflinger neus na beneden en gaat gras vreten..

Maar owee als ik alleen op rit ga! dan nee dat kan echt niet volgens mijn haflinger, dan is de wereld te klein.... iets met verlatings angst (als iemand mee op de fiets gaat is het goed), Al heb ik wel paar keer een prima rit alleen gehad. MAar ook paar keer dat hij al lastig ging doen op het erf...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34587
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 11:16

Die bananen ben ik gelukkig nog nooit tegen gekomen. Maar moet ook eerlijk zeggen dat wij in principe nooit langs de weg gaan. Op stal kunnen we de baan op, zelfde idee als buiten rijden (je komt dezelfde dingen tegen en paard reageert duidelijk anders als in de bak). En op vakantie rijden we veel buiten maar kunnen we meteen het bos in. Die baan is trouwens wel ideaal voor als je in een meer gecontroleerde omgeving wil oefenen met de dingen die je buiten tegen kan komen.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 11:20

Niet-paarden-mensen denken daar helemaal niet bij na..
Ik heb het ook al meerdere malen meegemaakt. Paard word er alleen maar dapperder van :+ (en ja, in het begin was het ook een struggle)

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:56

Anoniem schreef:
woepsie90 schreef:
Ik persoonlijk zou met een paard wat nerveus wordt van dingen, niet naar buiten gaan... eerst ze kennis leren maken met de mensenwereld op een veiligere plek zoals schriktraining in de bak, indien nodig meer dan 1 keer. Of met grondwerk ze desensiteren.

De buitenwereld heb je niet volledig onder controle. Je paard heb je ook niet volledig onder controle, in ieder geval niet altijd. Beter dus je paard leren zijn eigen emoties een beetje onder controle te houden. Toch fijn, een zelfverzekerd paard :)


Dat eerste heeft echt 0,0 zin ;)
Wat je buiten tegen komt is niet te trainen in de vertouwede omgeving van je paard. Tis een mooi begin ja, maar verder compleet andere situaties.


Inderdaad,schriktraining is in 1e instantie bedoeld voor de ruiter, hoe te handelen wanneer je paard schrikt, inschatten/aanvoelen wanneer ie iets gaat ondernemen uit schrik.. Een paard totaal schrikvrij trainen in de eigen vertrouwde omgeving geloof ik niet zo, je kan never elke situatie nabootsen onder alle omstandigheden waarin je paard kan schrikken.

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Onhandige mensen op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:19

Ik rijd heel vaak buiten en kom dus ook in aanraking met haast alle bovenstaande dingen. Die van mij is gelukkig heel erg braaf en schrikken is een hupsje en thats it. Ik stoor me ook niet aan mensen in de tuin etc die bezig zijn zoals al genoemd niet iedereen weet hoe je met paarden om moet gaan .. daarom stoor ik me ook enorm aan andere.. aso ruiters.

Wij hebben een aantal jongere paardjes op stal die ik met mijn pown dus vaak mee eropuit neem om ze te leren dat buiten leuk is die van mij kijkt namelijk haast nergens raar van op ( behalve als er opeens een bloempje in de berm groeit die er gisteren nog niet was hahaha :P maar zelfs dan blijft het bij snuif en scheef lopen)

Maar we komen regelmatig ruiters tegen die dus doodleuk gewoon in volle galop wegsprinten als ze nog geen 2 passen voorbij je zijn. of die doodleuk een draf aanzetten als ze naast het jonge paardje achter mij lopen.. zelf ook al eens een mevrouw met een zwart paard tegen gekomen die doodleuk.. langs me gallopeerden.. ik vind dit zo aso ik zal zelf altijd gaan stappen en wachten met versnellen tot je op een veilige afstand bent en zeker weet dat andere paardje niet van de rel raakt, gelukkig blijft die van mij rustig.. ander hadden er al heel wat ongelukken gebeurt.

Lolopende honden hier ook soms wel een dingetje de meeste kijken niet meer op van paarden maar er zijn altijd van die weglopers die niet luisteren, ik ga dan gewoon altijd stilstaan en draai paard er naar toe, heb ik hem ook zo geleerd. En daarbij hou ik mijn zweep paraat.. ik laat mijn paard echt niet gebeten worden door een hond die losloopt in een bos dat vol met ruiterpaden is waarvan het dus wel redelijk zeker is dat je altijd wel een paard tegenkomt.. laat je hond dan gewoon niet los.. als ze even blaffen en naar je toe komen maar dan stoppen oke.. maar happen en blijven blaffen en uithalen ben ik echt niet van gedient

Zgan Prydi zadel te koop, bruin 17,5 inch. Evt met toebehoren.
En overige Tuigage voor maatje cob/Ijslander.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:29

Veulen84 schreef:
Cowgirl schreef:
[ [url=m/sFT1qR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar deze is wel het leukst als je hem tegen komt.

2 jaar terug gehad.
Zonder groom (niemand wil mee ) met de wagen op een dijkje waar je elkaar met de auto nog maar net kan passeren. Links 4,5meter naar beneden en rechts het kanaal. En toen kwam hij...die zilveren torpedo.
Ik ben niet gelovig maar toen even wel. Hij kwam steeds dichterbij. Op het laatste moment had mijn paard hem gezien maar tegelijk wist hij ook niet welke kant hij op moest. In het freeze moment stond hij echt met 4 benen wijd. Maar omdat het een fjord is duurt het altijd even voor het kwartje Flight valt. Dus de torpedo rolt voorbij en je ziet het paard gewoon denken "WTF was dat en waar is hij...oh weg...okay we gaan weer verder'

Dat was geloof ik ook een van mijn laatste ritje


Die dingen vind mijn paard dus dood eng. Vraag ook altijd of ze willen stoppen/langzaam willen gaan. Paard is zo obsest door die dingen dat ik bang ben dat ze van de dijk springt.



Mijn haflinger gaat ook over de zeik van die dingen hoor.
Toen ik nog met hem reed stapte ik af. Ik heb veel nieuwe dingen met hem meegemaakt (opkomst skeelers, ligfietsen etc) maar dit ding is echt een no-go. Dat mijn fjord zo bleef staan was echt een complete verassing en misschien kwam het wel doordat dat ding zilver was ipv geel en daarom niet zo erg opviel. Ik heb echt hard op een schietgebedje gedaan. Y;(

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:45

Afbeelding


OOk leuk...vooral als ze s.ex hebben _O-

Vlakbij stal heeft iemand alpaca's (man en vrouwen). Best leuke beesten.
Inmiddels geven die van mij er niks meer om, mijn oudje bijt ze gewoon in de neus als ze vervelend zijn.
Maar die ene keer dat ze s.ex hadden...... :oo :oo :oo :oo Dat vond de fjord toch wel heeeeelll erruuggh eng _O-

Deze meneer heeft ook nog een emoe...ook leuk vooral als hij ineens de rennerietis krijgt.
Maar normaal lopen de paardjes er wel gewoon langs. En als ze daar voor het hek wat gras mogen eten dan komt alles altijd ff kijken en ruiken aan elkaar.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Onhandige mensen op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:58

Alpacas zijn hier vrienden! Enige beesten die mijn haf niks vind zijn ezels en inderdaad van die emoes lol. Gelukkig komen we beiden niet zo vaak tegen :')

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 18:19

SuperAssie schreef:
Alpacas zijn hier vrienden! Enige beesten die mijn haf niks vind zijn ezels en inderdaad van die emoes lol. Gelukkig komen we beiden niet zo vaak tegen :')

mijne was vroeger doodsbang voor ezels. ik kwam nooit voorbij de kinderboerderij.... maar nu staat ie al 7 jaar samen met ..... een ezel :+ :D

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Onhandige mensen op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 18:54

Die foto van die Alpacas :') :') :')

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34587
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 19:02

Haha als ik die tegen zou komen zou ik ook schrikken :')

Die van mij heeft eens enorm spanning opgebouwd door zo'n Schotse hooglander. Stond er een hele tijd braaf naar te kijken. Tot we wegstapten, toen was het ineens 1 brok spanning. Blijkbaar slaat hij dat op en komt het er daarna pas uit.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 19:24

SusanH schreef:
Haha als ik die tegen zou komen zou ik ook schrikken :')

Die van mij heeft eens enorm spanning opgebouwd door zo'n Schotse hooglander. Stond er een hele tijd braaf naar te kijken. Tot we wegstapten, toen was het ineens 1 brok spanning. Blijkbaar slaat hij dat op en komt het er daarna pas uit.


Grappig. Die van mij zou zo in hun kudde kunnen wonen :')

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Onhandige mensen op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 19:55

Ik vraag me af, die mensen die vinden dat ze in volle galop op een overzichtelijke bocht af kunnen rijden op een ruiterpad, of zij zich wel realiseren dat er vanaf de andere kant misschien ook wel iemand in volle galop aan kan komen. :+

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

Ibbel

Berichten: 49065
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Onhandige mensen op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:00

Het aardige is wel dat de meeste paarden alláng hebben gehoord en/of geroken dat er een ander paard aankomt. Dus dat risico is niet zo groot.

Anoniem

Re: Onhandige mensen op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:03

Nou, die van mij rent dan alsnog door hoor, geeft niet zoveel om andere paarden. Heeft zo z'n voor- en nadelen :')

Ibbel

Berichten: 49065
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Onhandige mensen op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:04

Ik moet het eerste paard nog tegenkomen dat niet inhoudt als-ie hoort dat er een paard aankomt en moedwillig op een botsing zou aansturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:07

Die van mij zou het echt echt niet doorhebben, die ziet in volle galop niks meer, oortjes erop en gaan :D
Al zou ik nooit om een onoverzichtelijk pad in volle galop gaan. Maar in draf een bocht om al een paar keer een paard tegen gekomen, ze remt echt niet af.
Ze schiet er wel om heen, maar remt niet af.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-04-18 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:07

Dit topic inspireert mij wel om morgen eens wat vlaggetjes in de paddock te gaan hangen :')
Gelukkig zijn de meeste mensen wel erg vriendelijk hier al zijn ze soms wat onhandig.

Wel is er ooit iemand heel boos geworden omdat ik aan het wandelen was en mijn paard liet kijken terwijl hij met een hogedrukspuit zijn auto aan het afspuiten was. Ik dacht het als trainmoment te gebruiken maar hij begon meteen dat hij echt niet ging stoppen omdat mijn paard bang was. - Nee meneer, ik wilde alleen dat ze even keken maar fijn dat u zo vriendelijk reageert :') _O-

Ibbel

Berichten: 49065
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:36

Veel mensen reageren vermoed ik ook wat 'assertief' omdat ze bang zijn. Ik kwam ook eens iemand tegen, wandelend op een ruiterpad, die vond dat ik veel te hard aan kwam rijden. Ik ging op 50 meter in stap over vanuit draf. Die man was gewoon bang. Maar ja, waarom loop je dan ook op een ruiterpad, want ook daar liep het wandelpad parallel...

Wat betreft andere ruiters, ik vraag altijd of ik veilig weer aan kan draven als ik iemand gepasseerd ben, en de meeste ruiters die ik tegen kom vragen het mij ook. Als ik zie dat mensen serieus aangespannen of onder het zadel (endurance) aan het trainen ben roep ik ook al van verre dat ze niet hoeven te gaan stappen.

Had laatst wel dat mijn paard zich de tandjes schrok omdat we van achteren werden aangeroepen door een enduranceruiter die aan kwam draven en we dat dus gewoon niet hoorden. Ja, je moet soms wel echt even brullen wil je gehoord worden :D

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Onhandige mensen op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:43

Mijn paard kan best wat hebben en schrikt niet snel, maar dit blijft het top punt:
Samen met een stalgenootje naar het strand, was een best winderige dag. Dus een aantal mensen met zo een vliegerding met soort parachute waarmee je over het strand kan sjeezen. Wij gingen op dat moment tegen de wind in en zagen verderop 1 klaar liggen en mensen die bezig waren. En precies toen wij langs dat parachute ding stapte trokken ze hem omhoog... dat was niet grappig. Als ze 10 seconde hadden gewacht: geeb probleem.

Oh en over dieren die s.ex hebben :+ ik was met mijn paard naar een koeienclinic, hij vindt koeien een beetje spannend. Maar het ging het super goed totdat er 1tje op een andere sprong. Nou toen gingen we volgens mij met 4 binnen de lucht in achteruit }:0

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, anjali, blokfluit, cajabol, ComscoreBot, EmmyAJ, gillian, herr_balou, Ilona__, kimmetje26, Kla4tje, koenlover, lina1998, Nele80, Riviera87, sterregoud, Talindos, Tieme, xLaraaj en 128 bezoekers