Het rijden echt het belangrijkst?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:35

Ik heb mijn paarden om te rijden, anders had ik wel een minipaard gekocht, dat zou veel werk en voer schelen. Maar in de praktijk zit ik er niet veel op, en als ik er op zit is het een staprit aan de lange teugel waar het paard evenveel van mag genieten als ik.
Heb een paard war nieuwe dingen leuk vind, dus als ik het afwisselend houd wil ze me best op haar rug tolereren voor een beetje avontuur ;)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 19:15

Magrathea schreef:
Nou, vind je dan van niet?
Als het rijden bij jou voorop staat betekent dat dus dat het plezier/welzijn van het paard daar niet staat. Maw, dat iemand die een slecht passend zadel heeft daar lekker mee door moet rijden als het maar een weekje is (ook al staan de drukplekken op paard zijn rug), als paard geen plezier heeft in dressuren het toch doen want daar heb ik hem voor, als ik een zware training had gepland en het wordt 28 graden dan moet dat maar gewoon?

Ik mag toch hopen dat de meeste mensen die een paard hebben het met de OP eens zijn. Rijden is leuk maar niet ten koste van alles. Of van het welzijn (mentaal en fysiek) van je maatje.


Er wordt hier voor het gemak van het moraalridderen wel heel hard voorbij gegaan aan het feit dat de gezondheid van het dier een harde voorwaarde is om überhaupt plezier te beleven aan het rijden.
Maar goed, waarom zou je daar over nadenken, als je meer plezier hebt in het wijzen met het vingertje... :D

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Re: Het rijden echt het belangrijkst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 19:18

Het belangrijkst niet, maar toch wel een puntje wat ik persoonlijk mis als ik het niet kan.
Heb een veulen en een oudje van 27 waar ik op dit moment heerlijk van kan genieten bij alles wat ik met ze doe, rijd alleen op dit moment al een half jaar niet meer. Moet daar wel eerlijk bij zeggen dat ik het rijden dus toch wel erg mis en jaloers ben op iedereen die lekker rond hobbelt op wat voor manier dan ook. Het rijden is bij mij dus ook wel belangrijk, maar niet noodzakelijk of een reden om de paarden weg te doen.

Nessie

Berichten: 8578
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 23:14

Ik vind rijden wel 1 van de belangrijkste dingen. Ik rijd nooit zo lang / intensief (20, soms 30 minuten), maar dat is voor mij toch wel een stukje ontspanning en hobby naast mijn 45-55 uur werken in de week. Wanneer mijn paard(en) niet meer geschikt zouden zijn om te rijden dan zou ik zeker wel overwegen om er een nieuw paard bij te nemen of er 1 te gaan bijrijden. Wanneer ik zelf ineens (zo ineens gebeurt dat gelukkig niet) 20 kg aan zou komen, zou ik eerst mezelf trainen voordat ik er weer op stap. Het welzijn van mijn paard staat voorop, maar in een gezonde toestand rijd ik toch wel graag ermee :j