Val van paard, wanneer voor het laatst?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Majolen

Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Re: Val van paard, wanneer voor het laatst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 19:48

In 2011 toen mijn paard net ingereden was.

We waren aan het uitstappen, losse teugel, geen beugels, paard schrok van een fazant. En ik lag in het zand.

Horsa

Berichten: 379
Geregistreerd: 06-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 19:57

Vorig jaar Maart, een weigering bij de hindernis.

Elliottt

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:06

De laatste keer dat ik van een pony afgevallen ben is denk ik zeker wel 6 jaar geleden. Pony schrok van laagvliegende helicopter en stijgerde. Toen lag ik op de grond :')

Christiene
Berichten: 7717
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:22

Jaren terug heerlijk in de braamstruiken. _O-
Laatst bijgewerkt door Christiene op 22-04-18 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:23

Zomer 2017. Had het paard nog niet heel lang en wist eigenlijk wel dat we geen klik hadden, maar toch proberen met rijden want ja misschien wordt het beter. Niet dus, ben daar wel bang van geworden, en dit soort topics Lezen is eigenlijk niet zo goed voor mij -O-

xJennifx

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:23

12 jaar geleden, zonder zadel en beest begon te bokken, ik kan ook niet alles hebben :(:) maar van m'n huidige die ik al zeven jaar heb nog nooit.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Val van paard, wanneer voor het laatst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:26

In november :+ Mijn jong paard die ik nog maar net had. Wou even kijken hoe ver ze nu werkelijk doorgereden was. De draf aanrijden had ze dus duidelijk geen zin in :Y) Daarna er terug op en toch nog eens proberen, weer eraf. 3de keer nog op gestapt maar toch maar braaf blijven stappen om toch beetje postitief te eindigen. Dan maar terug vanaf de basis gestart :)

ilse46

Berichten: 280
Geregistreerd: 26-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:34

Vandaag wel gevallen,maar niet van een paard maar om een paard wat even ontsnapte uit de stal,de boer had het deurtje niet goed dicht gedaan,paard stond even binnen voor behandeling luizen...ik moest dus even snel voordat hij naar buiten zou lopen...Boem..weer een knal op mijn knie waar ik 2 jaar geleden al op ben gevallen en deze nog niet over is door gezwollen slijmbeurs...gaat lekker zo.

Erna_

Berichten: 8834
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:41

Mijn laatste val was twee maanden geleden.
Een rustig galopje in de binnenbak. Precies op het moment dat ik langs de deur kwam, liet iemand daarachter iets zwaars op de grond ploffen. Mijn oh zo brave Amara maakte van schrik een haakse bocht, maar ik ging nog rechtdoor en werd eraf geslingerd.
Tijdens de val dacht ik nog goed neer te komen maar ik kwam vol op mijn kont terecht. Gevolg: blauwe billen, stijve onderrug.. Twee weken nauwelijks kunnen zitten en liggen -O-

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:43

Ik weet niet of het persé mijn laatste was, maar wel de laatste die ik herinner. Ik had net les gehad en het waaide nogal die dag. Het was warm en tot en met het uitstappen niks aan de hand. Aan het eind nog even kletsen met de instructrice en we stonden stil, heel relaxed. Valt opeens het krukje om :') Had er heel grappig uit gezien schijnbaar.

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:03

de laatste keer was toen ik zwanger was van mijn eerste dochter. vraag me niet hoe maar in de val heb ik me nog om kunnen draaien en landde gelukkig niet op mijn buik.
dit is zo'n 5 jaar geleden maar sinds toen ben ik wel een heel stuk voorzichtiger geworden.

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:09

Vorig jaar begin juli, paard weigerde nooit, maar toen opeens wel. Ik werd in de hindernis gelanceerd en had mijn been aardig blauw. Gezien hoe hard de val ging en hoe ongelukkig ik terecht kwam viel de schade enorm mee.
Afbeelding

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:22

Oh jeetje dat is al een jaar of 3 geleden denk ik. Maar toen ging ik er binnen een half uur les 3x naast, dus dat was ook wel even genoeg _O- paard was zo in de war en in paniek dat ze als een soort wiebelende sidderaal steeds in één keer omdraaide. Na die derde keer had ik door wat er gaande was (jong paard, dus even puzzelen wat er mis ging want er waren meerdere factoren die het konden zijn op dat moment), dus dat was meteen klaar. Arm ding :(:)

Daarna dus gelijk bij deze instructrice gestopt. Was een vrouw met veel kennis, maar kennelijk niet geschikt voor ons. Vond het ook erg slecht dat ze zelf niet inzag wat er fout ging op dat moment.

Na die dag hebben we dit soort fratsen niet meer gehad gelukkig :'). Ze is doodbraaf, echt een heerlijk dier. Moet je nagaan hoe ver heen ze was in die les dat het zo fout ging! Voel me er nog schuldig over :o

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:57

mijn laatste val was in februarie alleen ook de meest nare val die ik ooit gemaakt heb.

heb mijn rug zwaar gekneusd borstkast zwaar gekneusd en de ribben gekneusd verder mag ik echt blij zijn dat ik met kneuzingen er van af gekomen ben

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Re: Val van paard, wanneer voor het laatst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:41

Mijn laatste val? Eerste weekend van maart 2018, balans kwijt na de sprong, paard gaat netjes met de bocht mee en ik gleed er links af... gevolg; verrekte kuitspier en 3 weken krukken.

Daarvoor? Maart 2017, net weer aan het rijden, paard schrikt en ik val er naast.

December 3016, gloednieuwe beugelriemen, 2e keer in gebruik en aan de finfish knapt ie. Gevolg; gekneusde bekken (4 maand niet kunnen rijden)

Februari 2016, paard schrikt ik ga links en zij rechte, 2 gebroken vingers.

2015; te vaak om op te noemen maar niks ergs.
Januari 2014; nieuwjaarsdag... verder hoef ik geloof ik niks te zeggen??

2012 achterover met paard en al, bekken gebroken...

Geloof dat ik Mn lijstje nu maar stop...
Misschien een andere hobby gaan zoeken haha

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Val van paard, wanneer voor het laatst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 14:15

euhm.... ik val er nooit af, wij vallen altijd samen! echt heel vervelend !

Laatste keer was van de winter in de binnenbak.
Ik was alleen en dan is hij altijd al erg druk.
Een paard kwam buiten langslopen en terwijl ik afwend om een cirkel te galopperen kijkt hij om om naar dat paard te schreeuwen, struikelt en plof! Zijn hoofd in zand, nekkie dubbel gebogen en toen samen opzij gevallen. BAH! Gelukkig niets aan overgehouden.

Keer ervoor was in de zomer op een graspad, in galop en struikelen, pats! samen in de brandnetels.... brrrr ook geen schade verder.

throwaway
Berichten: 30
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Val van paard, wanneer voor het laatst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 14:31

De eerste keer dat ik viel is gelukkig ook nog mijn enige keer. Was ergens februari 2017. Ik was in januari begonnen met lessen en had net mijn longeerlessen erop zitten dus ik mocht voor het eerst meerijden in de groepsles. In deze les werd ook gegaloppeerd wat ik nog nooit had gedaan; ik kon toen net aan draf uitzitten. Paard sprong aan met tegenzin (alsof hij voelde dat ik zou vallen) en ik lag er direct naast. Toen ik lag keek het lieve beest me aan alsof hij zeggen wilde "dit zag ik al aankomen" :'). Direct weer opgestapt en verder gereden. Het heeft echter drie maanden geduurd voor ik weer durfde te galopperen. Daarna niet meer gevallen gelukkig.

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Val van paard, wanneer voor het laatst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 14:32

Mijn laatste 17 februari, op wedstrijd :j

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Val van paard, wanneer voor het laatst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 14:38

Ik ben maar 1 keer van mijn huidige bijrijdpaard gevallen, die ik sinds 7 jaar verzorg en dat was 4 jaar geleden. Hij vergat 1 been op te tillen bij een hindernis dus hij nam de balk mee waardoor hij ten val kwam en ik mee ging :')

Verder rijd ik niet meer, behalve eens a 2 keer per week een rustig ritje met hem.

anjali
Berichten: 15073
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:41

MissRoos schreef:
De eerste keer dat ik viel is gelukkig ook nog mijn enige keer. Was ergens februari 2017. Ik was in januari begonnen met lessen en had net mijn longeerlessen erop zitten dus ik mocht voor het eerst meerijden in de groepsles. In deze les werd ook gegaloppeerd wat ik nog nooit had gedaan; ik kon toen net aan draf uitzitten. Paard sprong aan met tegenzin (alsof hij voelde dat ik zou vallen) en ik lag er direct naast. Toen ik lag keek het lieve beest me aan alsof hij zeggen wilde "dit zag ik al aankomen" :'). Direct weer opgestapt en verder gereden. Het heeft echter drie maanden geduurd voor ik weer durfde te galopperen. Daarna niet meer gevallen gelukkig.

Bij mijn allereerste galop ben ik ook gevallen en brak mijn arm.Dat was 50 jaar geleden op de manege.Ik had nog nooit gegaloppeerd,kwam uit de beginnersles,en mocht toen voor het eerst in de gevorderdenles,en die gingen toen naar buiten. Voor mij ook voor het eerst.Toen gingen ze keihard in galop,ik was meteen mijn beugels kwijt,en vervolgens gingen ze door een diepe kuil en kukelde ik er voorover af.

throwaway
Berichten: 30
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:05

anjali schreef:
MissRoos schreef:
De eerste keer dat ik viel is gelukkig ook nog mijn enige keer. Was ergens februari 2017. Ik was in januari begonnen met lessen en had net mijn longeerlessen erop zitten dus ik mocht voor het eerst meerijden in de groepsles. In deze les werd ook gegaloppeerd wat ik nog nooit had gedaan; ik kon toen net aan draf uitzitten. Paard sprong aan met tegenzin (alsof hij voelde dat ik zou vallen) en ik lag er direct naast. Toen ik lag keek het lieve beest me aan alsof hij zeggen wilde "dit zag ik al aankomen" :'). Direct weer opgestapt en verder gereden. Het heeft echter drie maanden geduurd voor ik weer durfde te galopperen. Daarna niet meer gevallen gelukkig.

Bij mijn allereerste galop ben ik ook gevallen en brak mijn arm.Dat was 50 jaar geleden op de manege.Ik had nog nooit gegaloppeerd,kwam uit de beginnersles,en mocht toen voor het eerst in de gevorderdenles,en die gingen toen naar buiten. Voor mij ook voor het eerst.Toen gingen ze keihard in galop,ik was meteen mijn beugels kwijt,en vervolgens gingen ze door een diepe kuil en kukelde ik er voorover af.


Ai... Dat lijkt me geen fijne ervaring... Ik reed gewoon in de bak en ik viel plat om m'n rug. Omdat ik nogal angstig was had ik een bodyprotector aan. Niets aan overgehouden dus! Ik werd gewoon in een gevorderdenles geplaatst ook al had ik drie longeerlessen ervoor nog nooit op een paard gezeten. Ook van mij niet zo handig dat ik daarmee akkoord was gegaan natuurlijk. Wel veel geleerd!

xrenox
Berichten: 254
Geregistreerd: 12-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 18:15

15 december 2016. 5 gebrokken ribben,scheurtje in me rugenwervel, 2gekneusde longen,gekneusde heup,en een behoorlijke hersenschuding. Gebeurde tijdens een bosritje. Paard schrok van een hond. Schoot er vandoor en ik ben vermoedelijk tegen een boom aangekomen.
4 maanden uit de running geweest. En dat was niet vanwege de botbreuken maar vanwege de herssenschuding

Inmiddels rij ik weer vollop.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 18:41

xrenox schreef:
15 december 2016. 5 gebrokken ribben,scheurtje in me rugenwervel, 2gekneusde longen,gekneusde heup,en een behoorlijke hersenschuding. Gebeurde tijdens een bosritje. Paard schrok van een hond. Schoot er vandoor en ik ben vermoedelijk tegen een boom aangekomen.
4 maanden uit de running geweest. En dat was niet vanwege de botbreuken maar vanwege de herssenschuding

Inmiddels rij ik weer vollop.


Ik hetzelfde maar niet zo erg aan toe als jij.. Jeetje!

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:23

Mijn laatste "val" is in 2015 geweest. Hoewel het niet echt een val te noemen valt, maar wel met flinke gevolgen. Ik had een springwedstrijd met een manegepaard, 80 cm. Met losrijden begon hij al wat te weigeren (kruisje van 20 cm) en stond ik er dus al een keer naast. Maar wat deed ie nou; hij stopte, en draaide daarna gelijk naar rechts. Dus door de vaart die er in die draai na de stop nog in zat, stapte ik als het ware gewoon normaal vanaf.. Uiteindelijk met losrijden weer zover gekregen dat ie weer ging springen. Toen het parcours in. Hindernis 1 gesprongen, hindernis 2 veel te vroeg gesprongen, en bij hindernis 3 flikte hij het weer. Eerste keer bleef ik zitten. Nog een keer proberen. Weer dezelfde manier van weigeren en ik draaide er weer op die manier van af. Niks aan de hand, weer erop en nog een keer proberen. Weer precies dezelfde manier, alleen deze keer bleef mijn linkervoet in de beugel staan terwijl mijn been draaide. Gevolg: peroneus pees luxatie in mijn enkel. Dit kon niet vanzelf herstellen.. helaas werd in eerste instantie het probleem niet erkend door mijn huisarts en kreeg ik na 1,5 maand pas een verwijzing naar de orthopeed. Dit moest operatief "gemaakt" worden. Na de operatie 6 weken gips en daarna nog een paar maanden revalidatie.. Al met al vanaf 21 maart 2015 t/m november 2015 (10 juni geopereerd) uit de running geweest... Hieronder een filmpje van de "val"!
https://youtu.be/bICMB9BIMFE

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:47

Mijn laatste val was toen ik voor het eerst op buitenrit ging. Het had enkele dagen ervoor flink gewaaid waardoor er nogal wat bomen omgevallen waren. Instructrice besloot dus om er een keer overheen te springen. Ik had al gesprongen dus ik dacht dat het wel moest lukken.. :o Ik zat op het grootste paard en had niet verwacht dat ze zó hoog zou springen voor een laag boomstammetje.. :') Ben plat op m'n buik gevallen maar heb er gelukkig niks aan overgehouden. Paard had erna zoiets van "Wat deed jij nou? >;) "