Val van paard, wanneer voor het laatst?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 13970
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:34

Mijn laatste val staat toevallig op film :+ Ze struikelde. Alles is goed gegaan gelukkig

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:35

De laatste keer dat ik eraf ging was afgelopen zomer. Ik dacht ik doe mn beugel even een gaatje korter en ponylief was het er niet mee eens dat de beugel tegen haar buik kwam en schoot poef naar voren dus ik hoppaaaaah aan de achterkant eraf := de keer daarvoor was in oktober, toen had ik niet goed gesingeld en schoof mn zadel opzij dus ik ook. Ik heb nu gips omdat mevrouw wou rollen toen ik erop zat, telt dat ook? _O-

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:40

Ik ben 2x van een paard gevallen en dat was beide keren van mijn eigen. 1x op onze eerste buitenrit gelijk het erf uit :') en de andere keer was met zadel en al toen meneer ging racen de 2de keer dat ik erop zat. Dit was beide in 2012 daarna nooit weer wat raars gehad tot gister! Ik ben niet echt een springheld heb vorige week mijn eerste les gehad en gister bij een vriendin was het Hey je kan wel eens met die van mij springen. Dus de beugels nog op haar maat 1m hoog vloog ik hoger dan het paard hop naar 1 kant want hij ging na de hindernis gelijk de bocht om maar wist me nog te redden. Ik was zelfverzekerd dat ik de eerste keer op haar paard er niet af wilde vallen _O-

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:44

Een maand terug ongeveer. Ik gaf mijn merrie aardig hard been na een "schrikreactie" waar ik niet van gediend was, zij was helaas dan weer niet gediend van de correct. Resulteerde in kop tussen de benen en rodeo rondjes draaien, na het eerste rondje heb ik afscheid genomen :') Daarna heel fijn gereden nog. Het gebeurde nog tijdens het instappen dus ik zat er nog geen 5 minuten op haha.

_Lisanne

Berichten: 3719
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:52

4 jaar geleden alweer gelukkig :P. Toen een flinke val gemaakt waarbij ik mn schouder, sleutelbeen en ribben heb gekneusd. Daarna kreeg ik nog een slijmbeursontsteking in die schouder. Uiteindelijk bij de val nog geluk gehad, we hadden een aantal dagen ervoor een kleine brand gehad in ons opslaghok, waardoor mijn cap deels verbrand was. Deze was niet meer bruikbaar en had nog geen nieuwe kunnen kopen. Landde met mijn hoofd vlak naast een ijzeren buis, dus uiteindelijk kwam ik er goed vanaf :)

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:56

Zomer 2016! Paard bokte er op een gegeven moment iédereen af, dus het draf verruimen op de diagonaal ging niet helemaal soepel. Geen last, paard bokte wel hoog hoorde ik, maar kreeg dat zelf niet echt mee. Lag al voordat ik het wist in het zand. Uhmm ja

evelien352
Berichten: 145
Geregistreerd: 28-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:05

Paar weken terug, zat er op en begint keihard te bokken, toen zat ik weer maakte ze een superscherpe bocht bokje erachteraan en daar ging ik wieehoee, paar weken ervoor ook al dus nu ben ikbest bang om er weer op te gaan, maar donderdag komt iemand anders op haar rijden! :)

saabineex

Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:11

Pfoe, dat is een hele lange tijd terug. Denk al wel 4/5 jaar terug :Y)

Athelas

Berichten: 1969
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:18

Van de zomer, echt een grappige val trouwens. Paard was het niet eens met het balke wat daar plotseling op de grond lag :wow: Dus toen deed ze zo gek dat ik voorover, over haar hoofd, er af viel. Inclusief hoofdstel. :Y) Geen idee hoe maar ik lag dus op de grond, pony keek mij heel verbaasd aan, en ik haar ook want ze had geen hoofdstel meer om. Dat lag naast mij op de grond. :Y)

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:18

nu zo'n 2/3 jaar geleden.

nieuwe (drukke) tinker op stal die voor het eerst naar de bak kwam. maar net voor de ingang kan je een soort van 'verstoppen' tinker stond precies daar, ik kwam aanrijden vanaf de kant dat wij beide niets zagen. vanuit het niets voor ons beiden stond daar dus een tinker die ook schrok en gelijk de lucht invloog. ging zo vanuit het niets dat ze weg spurte en daar lag ik :+
heb maar gevraagd of de nieuwe klant voortaan gewoon normaal bij de ingang kon staan :+

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:19

Januari 2016, ik wou na de sprong naar rechts, maar paard ging naar links...

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:20

Vandaag, mijn paard schrok van een stel Shetlanders die ineens opdoken tussen de bosjes achter het hek. Hij schoot er vandoor, sloeg op de vlucht naar huis met een ander paard er achter aan. Bleef de hele weg zitten tot de laatste bocht. Ik ging naar rechts hij naar links.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 11:44

sanso schreef:
2 keer gevallen. Een keer 10 jaar geleden oid en een keer op wedstrijd tijdens het losrijden eraf gekukeld, 3 jaar geleden.
Vingers gebroken en toch nog 2 keer eerste toen :+ bloed tot op mijn ellebogen maar wel proefjes afgereden :=
Dat zal ik niet snel meer vergeten


Nou ik kan hem updaten hoor :Y)
Vanochtend van fjordlief afgekukeld, ik had een fotoshoot en ik dacht goh wat een leuk idee om galopperend zonder zadel over een weide met bloemen te crossen :')
Ging goed tot ie een sprintje inzette en zijn rug bolde, gelukkig voelde ik hem aankomen dus kon de val enigzins plannen en heb een klein beetje spierpijn in mijn rug. Meer niet.
Jammer dat de fotograaf het niet op foto had :+

marley93

Berichten: 6032
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Val van paard, wanneer voor het laatst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 12:26

Voor mij een jaartje of vijf terug denk ik. Een manegepony ging linksaf en ik rechtdoor. :') Die verdraaide bakkabouters ook steeds.

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 12:28

2 maanden geleden in het water van de bak. Gevolg een gekneusde heup.. wel door iemand anders zn schuld. (Vond het leuk om als een idioot door de bak te rennen met haar wilde paard)

mayadeby
Berichten: 224
Geregistreerd: 07-12-12
Woonplaats: België

Re: Val van paard, wanneer voor het laatst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 14:52

29 november.. ondanks bodyprotector toch een wervel gebroken.

nicole_floor

Berichten: 3245
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 14:55

Uuh een maand geleden ofzo stapte op en paardlief begon te lopen, waardoor ik er aan de andere kant weer af viel. :')

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 14:58

Ik durf dat onderwerp nooit zo uit te spreken, 6 jaar geleden ben ik ervoor het laatst afgevallen

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Val van paard, wanneer voor het laatst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 16:32

Eigenlijk altijd in de winter. Mijn pony die ziet dan allerlei bakkabouters, en kan heerlijk lopen en zo ineens van de ene naar de andere kant van de bak schieten. Dit doet hij al jaaaaren en ondanks dat hij morgen 26 jaar word, doet hij dit nog steeds. Eigenlijk alleen in de winter. De laatste keer dat ik dan ook gevallen was, was in November denk ik. Dit was de druppel om te besluiten niet meer in de winter te rijden. Elke keer weer ging ik er met lood in mijn schoenen op, zoveel spanning en stress wat alles alleen maar erger maakte. Gelukkig had hij nog een verzorgster die wel zo’n held was om hem de gehele winter te rijden dus hij had zn beweging wel. Rond deze tijd van het jaar begin ik weer met rijden.

Ook heeft ie mij eens door zo’n “ opeens van links naar rechts sprinten actie “ mij een gebroken pink gegeven die nog altijd helemaal scheef staat. Mn pink klapte toen op het zadel. En gewoon doorgereden natuurlijk :')

LiannePuthzy

Berichten: 6985
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Val van paard, wanneer voor het laatst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 16:55

Zomer 2016, was een stukje aan t galopperen en stond een beetje in t zadel, was op buitenrit, paardlief stopt in 1x en draait zich om, gevolg was dat ik de grond knuffelde

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Val van paard, wanneer voor het laatst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 17:44

2 maanden geleden tijdens het opstijgen van een stilstaand paard afgevallen.Ik had niet goed aangesingeld .Ik wou er met behulp van een krukje opklimmen en toen schoof het zadel eraf en viel ik met mijn been op dat krukje.Het paard stond nog steeds stil met het zadel onder zijn buik.Ik lag op de grond en kon niet meer opstaan.naar de ehbo getransporteerd,het was een gebroken knie,operatie volgde,plaat en schroeven in mijn knie,nu zit ik al 2 maanden thuis en strompel op krukken.En ben kwaad op mezelf dat ik met 50 jaar ervaring zo stom heb kunnen zijn om niet na te singelen!

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Val van paard, wanneer voor het laatst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 18:03

Ik had heel dapper 2 springlesjes genomen met mijn vorige pony. Toen toch maar aan een onderlinge wedstrijd meegedaan. Pony weigerde, reed opnieuw aan, weigerde gaf been en toen sprong ze met 4 benen tegelijk en werd ik voorover gelanceerd :')

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26299
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 19:09

Oudjaarsdag 2016... Heel in de verte was carbidschieten te horen, we hadden les in binnenbak met deuren dicht. Manegepony waar ik op reed was "Wakker/ fris" en moest wel af toe geremd worden. 2e helft van de les besloot instructrice even juryhok in te gaan en rommelde daar wat. En dat was teveel voor ponylief (kruising FjordxKWPN). Madame schoot vanaf C al bokkende/ galopperende richting X. De laatste bok was er net 1 teveel en toen was t: "kwakt u daar maar neer". In de omgeving van de D. Gelukkig niks aan over gehouden, alleen wat zand op plekken waar dat niet wenselijk is... En madame pown ging even lekker staan schudden, alsof ze blij was mij kwijt te zijn...

Anoniem

Re: Val van paard, wanneer voor het laatst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 19:33

Of het echt de laatste was weet ik niet meer.. Ik had thuis privéles en waren net wat aan het losdraven, lang, laag en lekker ontspannen.. Ik reed op de korte zijde richting de straat. Mijn moeder was daar de honden aan het uitlaten en kwam net achter de stal vandaan.. Ineens was er geen paard meer onder me en lag ik in het zand :') Mijn paard kon echt ontzettend heftig schrikken als hij ontspannen was en was dan ook bizar snel! Meestal voelde ik het wel op tijd aankomen, maar deze ff niet :')

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Val van paard, wanneer voor het laatst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 19:36

De laatste keer is geweest toen ik een paard wilde voorrijden voor verkoop.
Bij het opstijgen kwam ze recht omhoog en sprong bokkend naar voren, mij beduust achterlatend :roll:

De kopers waren niet meer zo geinteresseerd _O-