Val van paard, wanneer voor het laatst?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
merijn06

Berichten: 183
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:02

In die 4/5 jaar dat ik rij ben ik nog nooit gevallen :) Al moet ik zeggen dat het best handig zou zijn als ik een keer val, ben er een beetje bang voor namelijk :\

PascalB

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Re: Val van paard, wanneer voor het laatst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:08

2 tot 3 jaar terug.
Was de 2e keer in mijn 20 jarige carrière

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Val van paard, wanneer voor het laatst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:14

Laatste keer was ongeveer een maandje terug. Ik ging na een half jaar weer een keer springen. Paard nam alleen een enorme sprong. Ik probeerde er nog wel op te klimmen, maar heb me daarna toch maar laten vallen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:19

23 augustus... Uitstappen op mijn verzorgpaard.
Ik was er niet 100% bij en het paard schrok. Tsja, daar lag ik dan :+
De bijrijdster en eigenaren zijn toen ook geschrokken, volgens hun zag ik er erg bleek uit. Ik kon zelf mijn val even niet herinneren. Vonden ze ook niet grappig := Whooops!
Niets aan over gehouden gelukkig :)


Wat een verhalen allemaal! Grappige, maar ook pittige vallen. Brr!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:21

Dit was 2,5 jaar terug op het strand van Texel. Paard was heel fris want had de dag ervoor de cross van Texel gereden. En er stond een straf windje waardoor en een flinke branding was met veel zeeschuim. Hij was al een paar keer naar links gesprongen dat was prima uit te zitten. Maar toen hij in eens in galop van links naar rechts sprong stuiterde ik er af :+ .

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Re: Val van paard, wanneer voor het laatst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:26

Mijn laatste val is alweer 14 jaar terug nu ik er zo over na denk, in de springles met mijn E-pony toen nog. :oo In de jaren daarna wel vaak genoeg er half afgelegen en me nog net vast kunnen houden. Vooral bij mijn huidige paard, in al die jaren toch wel behoorlijke rodeo's gehad en me net in het zadel kunnen houden.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:29

4 weken geleden :) Mijn jonge paard is niet zo braaf, dus in de laatste 9 maanden ben ik al meer gevallen dan in mijn hele paardrijcarrière daarvoor :p

De ergste val was bijna 7 jaar geleden, toen ik mijn vorige paard net had en hij op buitenrit schrok en ondersteboven een gracht in sukkelde. Ik heb toen een dag of 10 op de IC gelegen, maar gelukkig heb ik daar op wat rugpijn na niks aan overgehouden :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:31

Jaren terug ben ik van een paard af gelazerd tijdens het barrel racen, het zadel zat niet goed vast :+ Er keken 20 kinderen toe en die dachten allemaal dat ik dood was volgens mij, ik landde tegen een metalen steunpilaar dus die klap kon je in de hele manege horen :=
Ik zelf had alleen een flinke schram op mijn arm en wat blauwe plekken dus dat liep goed af. Paard was ook super braaf, stond acuut stil. (Dat ie zo meedenkend was heeft me ook tegen die muur doen belanden... Hij probeerde zijn uiterste best om onder mij te blijven ondanks dat daar echt totaal geen hoop meer voor was :') en toen was daar de muur.)

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:35

2 weken terug? Het was niet echt een val tho. Pony schrok, draafde aan, stopte opeens en ik schoot naar voren, beugels uit en toen gleed/sprong ik er zo af :'). Echte val kan is denk ik 3 jaar geleden geweest? Kan het me geen meer herinneren.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:35

Vorige week zaterdag.Mijn ruin zag weidekabouters.

Akhal_Teke

Berichten: 2535
Geregistreerd: 22-08-08

Re: Val van paard, wanneer voor het laatst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:36

22 sept 2016. Bekken verbrijzeld. 1 jaar ziekenhuis. Net weer een beetje fatsoenlijk aan het rijden nu. Nog geen galop of springen.

Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: Val van paard, wanneer voor het laatst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:41

Bij mij 5 november 2016, mijn verjaardag.. Maar ik weet niet of het telt, aangezien het paardje dat ik rijd struikelde en dus ook viel, ik ben er dus niet echt afgevallen. Was niet zo gezellig, zo'n 500kg op je. :P

Daarvoor was het al van 2010-2011 of misschien nog langer geleden.

L_iek
Berichten: 9709
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Val van paard, wanneer voor het laatst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 20:42

Er komen wel echt hele lelijke vallen voorbij zeg..

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:43

2 weken geleden van mijn 3 jarige (niet zijn schuld, zadel schoof opzij daardoor viel ik).
Had me toch echt wel flink pijn gedaan terwijl ik daar vroeger echt geen last van had. Was daarvoor al jaaaaaren niet meer gevallen. Denk 5 jaar niet ofzo.

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:48

30 December 2017. 2x binnen 5 minuten lag ik in het zand. Thanks paard :')
Afbeelding
Hij begonnen te rennen, nam een sprong, gaf een bok en begon toen om zn achterhand te draaien _O-

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:55

22 november 2017 sinds dien ook nog niet terug op een paard gezeten gezien er zo bijliep na de val door een gebroken ruggenwervel...
Afbeelding
En paard een kleine maand later zo met een koliekoperatie als gevolg...
Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:55

Een jaar geleden op de veluwe, zat in een drafje en er lag een boomwortel onder het zand. Samen met paard over de kop geslagen, paard alleen een kapotte neus, ik een zwaar gekneusd bovenbeen een niet bruikbare cap en zware hersenschudding. Had ik mijn cap niet opgehad had ik het nu niet meer kunnen vertellen. :)

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Val van paard, wanneer voor het laatst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:35

Halfjaartje geleden. Paard sprong in draf ineens met vier benen over een boomstam heen :') wat naarder was de val een maandje daarvoor van een paard wat een nare bok gaf in galop. Liet de teugels te laat los dus werd meegesleept en kreeg een hoef op me. Had een enorme blauwe plek en stuitje gekneusd. Dat laatste voel ik nog steeds. Maar ben er altijd goed vanaf gekomen :Y) .

ValerieMaria

Berichten: 11
Geregistreerd: 15-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:41

Ik denk 2 jaar terug..? Haha ik beschouw het maar als goed dat ik de datum van mijn laatste val niet eens meer kan herinneren 'xD

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:42

3 weken terug nog echt heel gemeen was het van hem lekker aan het losrijden en in ene draait ie zich om kop tussen de benen rug bol maken en rennend en bokkend door de baan heen. Heb het 2 jaar lang volgehouden om er niet af te vallen.
Ieder geval hard op mijn hoofd was ik gevallen.

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:43

Vorig jaar oktober, ik was aan het instappen voor mn les en toen mn instructrise het erf op kwam rijden met de auto schrok mn jonkie (tussen de oprit en de bak is nog een gebouw met garageboxen dus alles wat het erf op rijdt hoor je in de bak goed). Ik was net een volte aan het rijden en nam de gok op dat ze links zou gaan, maar ze ging rechts en toen hing ik over haar nek nog een half rondje tot ze stil stond en toen viel ik tegen de rubberen mat vd bakrand :D .

Enkel wat schaafplekjes en spierpijn, droeg een BP en cap!

Hey_Mara

Berichten: 96
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:47

Ongeveer zo'n maandje geleden, van mijn leasepony.
Er stond een stevig windje en er waren redelijk wat plassen in de piste. Pony lief had al zo'n 10 keer gebokt en totaal geen zin om 'deftig' te galopperen. Toch blijven doorzetten om minstens 2 passen te galopperen ezonder stil te vallen, maar na een nogal hevig aansprong en venijnige bok }:) hing ik plots in haar nek. Me nog proberen recht te zetten, maar uiteindelijk mezelf toch maar laten vallen :')
Gelukkig hebben de pony en ik er niets aan over gehouden (op een paar blauwe plekken en wat stijve spieren na dan :roll: )

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Val van paard, wanneer voor het laatst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:52

Goh, goeie vraag. Begin dit jaar ergens. Was rustig aan het galopperen en ponylief struikelde over haar eigen benen. Daar gingen we allebei met een koprol :7

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Val van paard, wanneer voor het laatst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:09

februari 2018
Met paard en al onderuit in het bos. Paard had niks gelukkig, ik een flink gekneusde rib waar ik een paar weken goed last van heb gehad (godzijdank ging de griepgolf aan mij voorbij; hoesten met een flink gekneusde rib is geen lolletje).

En vorig jaar er nog afgebokt door een jong paard toen ik voor het eerst met hem galop wilde doen, maar toen landde ik zacht dus niks aan over gehouden.

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:13

Vorige week zondag 2x tijdens een buitenrit -O-

Eerste x waren wij in galop op het strand. Vanuit het niks besloot ze echt 3 versnellingen harder te gaan, ik was uit balans en daar ging ik...werd echt afgeschoten soort van.

2de x waren wij bijna weer bij stal en toen kwamen er 2 crossmotoren aan. Wij kwamen net uit de tunnel en ipv dat ze heel even wachten met gas geven gaven ze juist extra gas... tja toen was mijn paard compleet in paniek en onbestuur.
Uiteindelijk ging ik er dus weer af, nét naast het asfalt.
Heb daarmee echt geluk gehad.

Die “ stoere” jongens op hun motor waren vervolgens natuurlijk nergens te bekennen.