[VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 06:33

Ohno, je maakt het nu wel heel spannend _O-

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl


Emj_23
Berichten: 1153
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:53

Geen tromgeroffel? .........

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:26

Daphara plaatste de volgende foto perongeluk in mijn Topic;

Afbeelding

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Anoniem

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:36

Dat is Pleun niet :oo

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-18 00:37

Nee, dat is Pleun niet :D
Dit is Duke, een 5 jarige Shire Hengst van ergens rond de 177 cm (morgen even nameten) een kleintje dus :o maar wel mijn nieuwe aanwinst. <3
Afgelopen zondag was ik al wezen kijken en tja, ondanks dat ik eigenlijk echt geen hengst wilde, stal Duke mijn hart. Hij weet eigenlijk ook helemaal niet dat hij nog een echt jongetje is, het was al snel duidelijk dat hij in de kudde bij de vorige eigenaar de laagste in rang was en de merries vond hij niet bijster interessant.
Ik heb zondag ook heel even op hem mogen rijden, hij was zo braaf en wilde het zo graag goed doen, dat ik niet anders kon dan super verliefd op hem worden.

Duke is vorig jaar zadelmak gemaakt daarna betuigd en toen hij daarvan de basis kende heeft hij weer vakantie gehad voor een hele tijd en deze zomer is hij weer wat opgepakt en in de basis wat verder beleerd onder het zadel. Hij kent stap-draf-galop en “ho”, waarbij wel gezegd moet worden dat “ho” zijn favoriete gang is. :D hij heeft nog geen conditie, geen balans en sturen werkt ongeveer in grote lijnen, maar de hulp moet nog niet te klein zijn, want dan snapt hij het niet. Was wel even wennen na anderhalf jaar een overgevoelige Winnie (KWPN) gereden te hebben.

Vandaag zijn wij alweer vroeg voor de 3 uur durende rit richting Zeeland vertrokken, Duke is heel uitgebreid gekeurd en daarna mocht hij eindelijk mee naar huis. Ik kan het nog steeds niet geloven dat ik nu ook een volwassen Shire heb.
De rit naar huis duurde 4,5 uur, want Duke komt helemaal uit Krabbendijke. Met de trailer achter de auto is dat normaal een rit van 3 uur, maar het was mega druk op de weg ivm de herfstvakantie.

Op stal aangekomen is Duke de bak ingegaan om even uit te waaien, alle geurtjes te kunnen opsnuiven en hard te gaan hinneken naar de paarden in de wei (Pleun reageerde het meeste terug).
Dat terwijl wij de huur trailer moesten uitmesten. Het is wonderbaarlijk hoeveel mest een volwassen Shire in 4,5 uur kan produceren en Duke had het gepresteerd om het van achter tot voor in de trailer te krijgen. Vriendje lief bracht de trailer terug, terwijl ik Duke naar zijn nieuwe stal bracht en even later voorstelde aan zijn nieuwe buurman op stal en hopelijke ook weidemaatje, Charley.
Charley is een b-pony schimmel ruin, van ook 5 jaar. Mega dominant klein ding en daardoor zette hij eerder telkens de hele kudde op stelten. Charley staat dus al een tijdje als enige van stal alleen op de weide naast die van Pleun en Google.
We hopen dat Charley onder de indruk van Duke formaat zal zijn, maar dat Charley ook Duke (met zijn mogelijk toekomstige hengsten streken) wat onder de duim kan houden. Ik wil (vooralsnog) Duke gewoon lekker hengst laten, omdat het tot nog toe geen probleem is geweest. Vannacht kunnen ze al flink aan elkaar snuffelen en goed kennis maken op stal.

Morgenochtend (vanmorgen eigenlijk) zullen we Duke en Charley eerst samen los in de bak gooien om te kijken hoe het gaat samen, als dat redelijk gaat, mogen ze samen de wei op.

Gisteren (donderdag) kreeg ik trouwens te horen dat mijn bijrijpaard, Winnie, toch te koop kwam. Dat was even een schok, ik had er niet op gerekend dat de eigenaar toch nog overwoog haar weg te doen. Omdat de afspraak voor de aankoopkeuring van Duke al stond, heb ik besloten het op zijn beloop te laten, bij goedkeur ging Duke mee, bij afkeur van Duke had ik alsnog Winnie opgehaald (zonder keuring), voor een vriendenprijs. Winnie laten gaan was even een moeilijk besluit, maar ik ben heel erg bij met Duke.

Hier nog de mooie verkoop foto’s, de foto’s en filmpjes die ik zelf gemaakt heb zal ik nog moeten uitzoeken. Ik had vanavond een zakelijk dinee, dus absoluut geen tijd, nadat we al zo laat terug waren op stal en mega veel werk hadden om die trailer weer een beetje fatsoenlijk schoon te krijgen. Maar de oudere foto’s zijn ook prachtig!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En wat plaatjes bij de oude eigenaar thuis

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de komende 10 dagen staat de Fysio, hoefsmid en tandarts al op de planning voor Duke, een volledige APK dus. Het echte rijden komt nog wel, eerst wat conditie en bespiering bouwen en Duke de tijd geven om alles te verwerken.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Anoniem

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:34

Hij is werkelijk prachtig! <3
En wat een lieve uitstraling heeft hij!

Op de laatste foto lijkt het net of je van een pluk manen/voorpluk een eenhoorn hebt gemaakt, recht omhoog. :D

Emj_23
Berichten: 1153
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:52

Gefeliciteerd met Duke. Wat leuk zeg!

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 09:40

Jaaa Dukieeeeeee <3 Niet ruinen hoor!
Ken je dat spreekwoord van ruilen komt huilen? Ik heb er van gemaakt 'van ruinen komt huilen' _O-
Leuke naam :D :D :D Weet je wie zijn vader is?

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 09:53

Oeps anouk, toch spijt?

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:20

Ja vreselijk veel spijt whahahaha
Ik ben nu die hengst van mijn schoonbroer aan het beleren en ik vind dat toch zo fijn werken _O- Maar misschien blijft Duke ook wel gewoon lekker alert en werkwillig en heb ik met Dexter gewoon de uitzondering gekregen. Ik hoop gewoon dat het niet ook zo'n luie aardappelzak van 900kg wordt :') Verder eigenlijk geen gegronde reden hoor, fokken was nooit de bedoeling dus daar niet voor, maar in mijn hoofd heeft zich een soort irrealistische angst ontwikkeld voor wederom een slome dikke koe }:0
1000 x liefde voor Dexter hoor, gouden paard en hou zielsveel van beide, maar je weet wat ik bedoel :')

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:25

Gaaf paard! Leuk om te zien dat het wit bij zijn achterbeen zo hoog oploopt.

Renee1991

Berichten: 5964
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:53

Wauw, wat een prachtig dier!! Ik vind z'n tekening ook gaaf ja :j
Veel geluk met deze tank <3

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-18 13:23

Granoek schreef:
Jaaa Dukieeeeeee <3 Niet ruinen hoor!
Ken je dat spreekwoord van ruilen komt huilen? Ik heb er van gemaakt 'van ruinen komt huilen' _O-
Leuke naam :D :D :D Weet je wie zijn vader is?


Ik laat hem Hengst als hij geen kuren krijgt, ik beloof het!

Hij heet voluit Cumerach House Duke
Zijn vader is de hengst Cumerach House Desperate Dan
Zijn moeder is Acle Duchess uit de hengst Stanley House Aristocrat


Anoniem schreef:
Hij is werkelijk prachtig! <3
En wat een lieve uitstraling heeft hij!

Op de laatste foto lijkt het net of je van een pluk manen/voorpluk een eenhoorn hebt gemaakt, recht omhoog. :D


Dat is een voernet ;) , maar eenhoorn is ook prima!


Emj_23 schreef:
Gefeliciteerd met Duke. Wat leuk zeg!


Palmboom95 schreef:
Gaaf paard! Leuk om te zien dat het wit bij zijn achterbeen zo hoog oploopt.


Renee1991 schreef:
Wauw, wat een prachtig dier!! Ik vind z'n tekening ook gaaf ja :j
Veel geluk met deze tank <3


Bedankt allemaal! Ik boel ook verliefd <3

Pssst... dat hoge wit hoort eigenlijk niet, maar dat negeren we gewoon, vind het zelf ook leuk! :D

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Anoniem

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 13:25

Wauw ik hou van hoog wit :D , wat is hoj mooi ! (Lees normaal alleen maar in dit topic )

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 17:14

Duke is echt heel knap, super leuk nog een shire op stal <3

En Charley, dat is echt een kleine terrorist :+

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-18 10:51

Duke en Pleun hebben gisteren heel even kennis gemaakt....

Afbeelding

Duke had het heel druk op dat moment om zijn nieuwe kleine liefde Charley te “beschermen” tegen Pleun. Het is echt heel schattig hoe verliefd Charley en Duke op elkaar zijn.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram


Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-18 12:44

Granoek schreef:
Is Pleun nu al bijna even groot? _O-

Duke staat op het gras en Pleun op het harde. Pleun is 165 cm nu, dus maar 12 cm kleiner dan Duke.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Renee1991

Berichten: 5964
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:50

Wow, dat scheelt ook niet veel in lengte :oo

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-18 23:53

Nog wat Duke foto’s van de eerste keer dat ik ging kijken bij hem...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-18 19:36

Vandaag de Osteopaat/Fysio bij Duke gehad. Hij had één wervel ter hoogte van de lendenen een heel klein beetje scheef staan en zijn kaken wat strak, maar voor de rest is hij helemaal goed en gezond bevonden.

De sessie van ruim anderhalf uur was een hele nieuwe beleving voor Duke, maar op het einde stond hij te gapen met zijn penis er helemaal uit hangend. Helemaal relaxed en zen, echt gaaf om te zien hoe goed ze op een behandeling reageren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na de Fysio/Osteo sessie mocht Duke weer naar zijn kleine vriend op de wei... die twee zijn jut en Jul samen, helemaal happy met elkaar.

Afbeelding

Afbeelding

Nu twee daagjes rust en woensdag komt de hoefsmid voor een flinke beurt, want Duke staat op behoorlijke platvoeten. Ik verwacht dat de hoefsmid voorlopig elke 4 weken moet komen tot Duke weer fatsoenlijk op de voeten staat.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Cerosa

Berichten: 765
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:09

Wow, wat een knap paard is Duke zeg! En dat scheelt inderdaad niet veel meer met Pleun.
Van harte gefeliciteerd, en veel succes met de aandacht verdelen.. :D <3

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:34

Is hij nou zo overbouwd of. Lijkt dat zo?

Met wat fijn dat de fysio zo positief was dat scheelt dan weer eenorm! :j wel balen van zijn hoefen, hopelijk knapt dat snel op.. Nu duimen dat hij braaf is haha! :p

Enne kleine tip omdat je zei dat hij zo schraal en weinig bespiering had; lekker aan de merriebrok! Heeft pluis onwijs goed gedaan en mijn ruin staat er ook op, enigste waar hij van op gewicht blijft. :j

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-18 20:51

Nadiine__x schreef:
Is hij nou zo overbouwd of. Lijkt dat zo?

Met wat fijn dat de fysio zo positief was dat scheelt dan weer eenorm! :j wel balen van zijn hoefen, hopelijk knapt dat snel op.. Nu duimen dat hij braaf is haha! :p

Enne kleine tip omdat je zei dat hij zo schraal en weinig bespiering had; lekker aan de merriebrok! Heeft pluis onwijs goed gedaan en mijn ruin staat er ook op, enigste waar hij van op gewicht blijft. :j


Hij is inderdaad overbouwd, maar ook nog niet uitgegroeid, in april hebben ze hem officieel op laten meten en wad hij 174 cm, nu is hij 178 cm. Vandaag nog even gemeten. Waarschijnlijk zal hij wat overbouwd blijven, dat was zijn vader ook.

Cumeragh House Desperate Dan
https://ssl.c.photoshelter.com/img-get2 ... ns-220.jpg

Afbeelding

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Eelmo

Berichten: 2900
Geregistreerd: 09-01-09

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 06:53

Wat een kasteel van een paard! Zowel Duke als zijn paps. Zo mooi!

Zijn platvoeten trouwens niet zo'n typisch shire ding?

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, ComscoreBot, fierefluiter, Lynn00, m0niekkkie, Mark0919, nardxash, onpaard, sterregoud, Sting, SuusvL, vilheide en 40 bezoekers