[VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 06:36

Omg die sprong _O- wat nou nee daar kun je niet uit let maar eens op :')


Eelmo

Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:22

Ik volg ook :D Ben benieuwd hoe ze uitgroeit!
Ik zat al een beetje te wachten op de "ik heb toch niet zo'n brave shire gekocht" := Wat een draakje haha

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-18 08:31

Nog even een ander filmpje geüpload

Pleuns relax momentje gisteren, alle spanning even laten gaan. En ze blijkt geen lieslaarzen aan te hebben, maar sexy pantykousen met jaggetels <3



Eelmo schreef:
Ik volg ook :D Ben benieuwd hoe ze uitgroeit!
Ik zat al een beetje te wachten op de "ik heb toch niet zo'n brave shire gekocht" := Wat een draakje haha


Leuk, dank je!


sanso schreef:
Omg die sprong _O- wat nou nee daar kun je niet uit let maar eens op :')


Ze trekt er ook echt zo’n hoofd bij van: pfff, dat dacht ik wel! _O-

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 08:48

Nee helaas. Heb veel te weinig tijd voor Willie. Wordt een erg saai topic :+

Die sprong is dan weer wel op zijn Shires. Zo min mogelijk energie voor een zo'n groot mogelijk effect :P

Moest wel grinniken om de "jarretels". Inderdaad keurig met elkaar verbonden. Knap paard.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

Anoniem

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 08:59

Wat een prachtig dier <3 , Sabino vind ik super gaaf. Klein draakje :') , hoppa zo over het lint haha

Anoniem

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:14

Hahaha ik heb t topic door gelezen maar wat schrijf je leuk! Ik ga volgen hoor. :D

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:27

Hahaha wat een monster!
Daar ga je je handen vol aan krijgen.
Pluis ging als jaarling ook overal doorheen en overheen, werd daar echt moedeloos van :+
Gelukkig lijkt dat nu verledentijd, maar als er ergens geen stroom. Op staat, gaat se wel vol in de draden hangen voor dat grassprietje aan de andere kant:=

Achja verder zijn ze zo braaf, ze moeten ergens stout zijn toch? :=

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-18 10:39

Selka schreef:
Moest wel grinniken om de "jarretels". Inderdaad keurig met elkaar verbonden. Knap paard.


Oh PIEP, ja mijn Dyslectie. Ik stond op de veerpont onderweg naar de paarden en had geen tijd om een woord, dat ik blijkbaar nooit hoef te spellen, op te zoeken. Ik heb mijzelf op een andere manier aangeleerd om mijn spelling onder controle te houden, herhaling is daarbij key.
Jarretels, ik ga het onthouden! Bedankt!


Nou Pleun heeft inmiddels kennis gemaakt met Winnie en Liskha... filmpjes en verhaal later vandaag.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-18 10:41

Nadiine__x schreef:
Hahaha wat een monster!
Daar ga je je handen vol aan krijgen.
Pluis ging als jaarling ook overal doorheen en overheen, werd daar echt moedeloos van :+
Gelukkig lijkt dat nu verledentijd, maar als er ergens geen stroom. Op staat, gaat se wel vol in de draden hangen voor dat grassprietje aan de andere kant:=

Achja verder zijn ze zo braaf, ze moeten ergens stout zijn toch? :=


Ik ben al zo trots op haar, ze doet het echt netjes. Vanmorgen voor het eerst hoefjes uitgekrabt, no problem. Dus een beetje ondeugd mag.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Shirley

Berichten: 26843
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:42

Het is echt een heerlijk beestje <3

Ben benieuwd naar de ontmoeting!

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:45

Oh ik moest niet grinniken om jouw typefout maar meer om het woord dat je gevonden had om de lieslaarzen mee te vervangen :) Jarretels is geen veelvoorkomend woord haha

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:56

Hahahahaha “nee daar kun je niet uit”
Pleun: CHALLENGE ACCEPTED

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-18 14:53

Rebecca schreef:
Wat een prachtig dier <3 , Sabino vind ik super gaaf. Klein draakje :') , hoppa zo over het lint haha


Hey, naamgenoot!

Joolien schreef:
Hahaha ik heb t topic door gelezen maar wat schrijf je leuk! Ik ga volgen hoor. :D


Thanks, Pleun is ook leuk om over te schrijven!

Selka schreef:
Oh ik moest niet grinniken om jouw typefout maar meer om het woord dat je gevonden had om de lieslaarzen mee te vervangen :) Jarretels is geen veelvoorkomend woord haha


Ik was niet beledigd hoor en ik had door dat je jarretels een leuke benaming vond voor Pleun d’r witte kousen en sexy buik.
Omdat het tussen haakjes stond, dacht ik dat het ook een knipoog naar de spelling was. Het viel voor mij daarom op dat ik het verkeerd gespeld had. Ik ben juist blij met de hulp.


Granoek schreef:
Hahahahaha “nee daar kun je niet uit”
Pleun: CHALLENGE ACCEPTED


_O-


Shirley schreef:
Het is echt een heerlijk beestje <3

Ben benieuwd naar de ontmoeting!


We hadden gekozen om eerst Winnie in de bak te zetten, in plaats van Winnie en Liskha samen. Beetje met de verwachting dat Winnie best heftig zou kunnen reageren en Liskha alweer een behoorlijk dagje ouder is. Toen Liskha erbij kwam moest ik ook stoppen met filmen, want Winnie draaide even helemaal door, ze moest ook bij Liskha weggehouden worden, tot ze weer ophield met alle kanten op meppen, pas toen de camera weer aangezet.

Ik ben wel bij dat ik van die extra veren tussen het lint en de grepen heb gemaakt, want ondanks het stroom, sloeg Winnie er regelmatig in. Na de eerste 10 minuten bekoelde haar woede wel wat, maar ze houdt Liskha angstvallig aan de korte zijde, zo ver mogelijk van Pleun vandaan.

Liskha vind Pleun onwijs interessant, maar mag van Winnie nog steeds niet in de buurt komen, soms nam ze stiekem een loopje die kant op als Winnie niet op lette, maar dat werd meteen afgestraft. Pleun onderspande, toen de rust was terug gekeerd, genoeg om even mega sloom en relaxed te rollen.

Vanwege de extra stress en het warme weer ga ik vandaag Winnie niet rijden, vanavond maar even longeren en morgen ochtend er weer op.

Ik vind het filmpje vanwege het gedrag van Winnie wel weer interessant geworden.


Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 21:44

Donders wat een heks is die Winnie! :wow:
Wel echt een prachtig paard trouwens.. ;)

En heel goed dat jullie het zo aanpakken! Dat komt vanzelf wel. Goed met alle tijd erbij!

Veulens worden ook als eerste verstoren in een nieuwe groep, dat maakt het niet makkelijker ook..

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Shirley

Berichten: 26843
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 21:52

Inderdaad een pittige tante!
En wat kan die showen...en dat met die hitte _O-

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-18 23:38

Onder het zadel is het ook een hittepetit, ik ben dol op Winnie en mag haar behandelen als “mijn” paard, in de winter gaat de eigenaar een paar maanden naar Curaçao en dan is de zorg ook helemaal voor mij. Maar ondanks dat ik heel dankbaar en blij ben met de kans om met Winnie te mogen werken, zou ik haar nooit kopen. Ze is niet mijn type paard, te gevoelig, teveel angststoornissen, het is bijna nooit relaxed om haar te rijden, ik moet altijd bedacht zijn op het feit dat haar bommetje af kan gaan.
Ik ben zo blij dat ze bij deze eigenaar een goede plek heeft, niet veel mensen zouden zo goed voor Winnie en al haar perikelen zijn als deze vrouw. En ik leer heel veel van Winnie, vooral heel veel geduld, want zonder geduld en rust bereik je niets met haar.

Daarom geniet ik zo van Pleun en hoe mega relaxed zij is, ik verwacht telkens meer reactie op nieuwe dingen, maar Pleun laat het allemaal gebeuren. Ik kan nu Pleun zien opgroeien en ondertussen door blijven werken met Winnie.

Liskha loopt ook nog 1x per maand een lesje, mijn oppaskindje Roos, van 10 jaar, rijdt haar dan. Roos is vast van plan om mijn bijrijder voor Pleun te worden... we zullen zien.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Fortitude

Berichten: 3080
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 05:57

Ooooooooh ik ga mee volgen! Zo te lezen was het een heftige route, maar je hebt ook prachtige kittens.

Wat een plaatje heb je daar zeg! <3 ik ging echt stuk om dat springfilmpje _O-

Hopelijk kunnen de paarden het snel goed met elkaar vinden. Of in ieder geval 'goed genoeg' :)

[o]

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-18 17:44

Geen Pleun, maar wel een mooi plaatje uit het filmpje.
Winnie de heks

Afbeelding

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-18 20:40

Vandaag een heerlijk relaxdagje gehad met de paarden.
Dit weekend logeert Roos van 10 jaar weer gezellig bij mij, dus vanmorgen waren we al vroeg op om naar de paarden te gaan. Roos rijdt Liskha af en toe als ze bij mij is, dus ze zat er al op tijd op, omdat we voor de warmte wilden rijden. Voor het eerst een rondje gegaloppeerd op Liskha en ze was super trots. Daarna hebben we samen Pleun gepoetst, de paarden buiten gezet en de stallen een flinke beurt gegeven.
Lekker ons lunch pakketje opgegeten naast de bak met uitzicht op de paarden.

Tussen Winnie en Pleun gaat het gaandeweg iets beter, Winnie loopt vaak naar het draad om neusje neusje te doen, af en toe wat gegil, maar Pleun reageert er vrij rustig op. Het is een mooie wisselwerking om te zien.

Roos is nu al flink verliefd op Pleun en hoopt maar dat 3-4 jaar heel snel gaan, zodat ze ook eens op Pleun mag rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pleun reageert goed op Roos, ik merkte eerst wat onzekerheid bij Pleun, omdat Roos natuurlijk iets wat uitbundiger en drukker is dan een volwassene. Maar al na een paar minuten zag ik dat Pleun ontspande en mocht Roos er van mij bij komen om te helpen en te knuffelen met Pleun. Best trots op mijn puppy paardje, ze is zo relaxed.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:50

Heerlijk! Leuk zo’n enthousiaste meid.

Will was vanochtend heel lief voor graaiende baby handjes op zijn neus. Die grote reuzen zijn zo vriendelijk!

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum


Shirley

Berichten: 26843
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 22:26

Wat heerlijk voor Roos dat ze zo samen met Pleun (verder ;) ) mag opgroeien!
Leuke meid, hoor!

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-18 16:33

Shirley schreef:
Wat heerlijk voor Roos dat ze zo samen met Pleun (verder ;) ) mag opgroeien!
Leuke meid, hoor!

Selka schreef:
Heerlijk! Leuk zo’n enthousiaste meid.

Will was vanochtend heel lief voor graaiende baby handjes op zijn neus. Die grote reuzen zijn zo vriendelijk!


Ja echt super braaf, durfde vandaag al meer het poesten van Pleun aan Roos over te laten. Ik was er wel bij, maar liet Roos vanaf het begin helpen, benen en staart deed ik zelf. Pleun net zo relaxed. Je zou bijna vergeten dat ze nog geen week terug voor t eerst uit de wei is geplukt.

Stalhoudster is inmiddels ook overtuigd dat jaarling-naarling niet op gaat voor Pleun, dus binnen of buiten zetten doet zij nu gewoon als ik er niet ben. Ik hoef er dus geen twee keer per dag meer heen als ik niet wil of kan.
Ik vind elke dag poetsen wel belangrijk, want Pleun zit nog steeds vrij dik in haar vacht en ik wil haar zelf ook veel in de handen hebben. Over 5 weken gaan ze fulltime de wei op, tegen die tijd moet het contact goed bevestigd zijn.

Ondanks dat het vol pension is, vind ik het ook gewoon leuk om stallen te mesten en te helpen met de klussen rondom de paarden. Ik heb er nu nog tijd voor, straks als ik weer fulltime werk zal dat minder zijn.

Nu ik het rijden met Winnie ook weer heb opgepakt (zij was kreupel en ik kreeg gelijk daarna gedonder met de bevalling van Pippa), zal ik er sowieso vaker dan 3x per week zijn.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

lfrwinterz

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 16:37

Prachtig dier! Ik vind dat ze een ontzettend vriendelijk hoofdje heeft. Heel veel plezier met haar!!

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-18 15:56

Nu Pleuns wintervacht steeds meer afneemt, is het toch wel schikken hoe schaal ze is. Ondanks dat ze op haar ribben nog flink vacht heeft staan, kan ik ze allemaal tellen op afstand. Ook glanst haar vacht niet, maar is het dof. Ik dacht eerst dat het kwam, omdat haar losse wintervacht in dikke plukken/matjes in haar vacht hing, maar nu ze elke dag goed gepoetst wordt is het toch wel schikken.

Ze eet zeker 80% van de dag non-stop hooi, we zorgen ook dat ze continu voldoende te knabbelen heeft op verschillende plekken in haar paddock en ze krijgt op stal ook onbeperkt. Ze eet in haar uppie bijna even veel als Winnie en Liskha samen. En ze mest ook bijna even veel als die twee dames samen.

De fokker gaf haar 2x daags een kilo merrie en veulen müsli van het merk Lavor Link, ik heb een grote zak meegekregen, dus wij zijn hetzelfde blijven geven, tot nu.

We hebben de overgebleven musli opgemengd met Veulen brok en het idee is om haar naast een kilo van dat, ook een kilo slobber Link te geven 2x daags. Ik heb alle labels nog eens goed nagekeken, alles is onder de 4% suikers, behalve de veulenbrok die 4-7% suikers bevat, maar dat is dus opgemengd met de müsli.

Ik ben opzoek naar tips over hoe haar nu goed gezond in haar huidje te krijgen, zonder dat ze te veel suikers binnen krijgt. Over een maand gaan ze het land op zodra de eerste snede er af is en dan voeren we normaal voor Winnie en Liskha alleen 3-4 keer per week een kilo brok bij, maar als dat te weinig gaat zijn voor Pleun, moet ik daar straks ook nog even een plan voor opstellen.

Alle tips en ideeën zijn welkom hoor! Ik ben compleet koudbloed leek en de pensionhoudster ook, dus als wat we nu doen niet verstandig is, dan hoor ik het graag!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:58

Zeker zeker zeker checken op wormen!!
Ik ging uit van de goedheid van anderen en hij is uiteindelijk heel ziek geweest.

Had gelijk zelf moeten ontwormen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, dierenfan, djinnie, DotBot, Miiej, OmgiliBot en 57 bezoekers