[VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 19:15

Fijn dat pleun over is, hopelijk vinden jullie nu samen je rust!

Betreft trailer laden, ga zo snel mogelijk opzoek naar een ervaren trailer lader die jullie voor september kan helpen.

Ik. Heb dit met pluis ook gehad, heb 2uur staan klote op de keuring om haar weer thuis te krijgen en daarna wou ze er helemaal niet meer op.
Nu 5jaar later krijg ik haar er eindelijk weer op, met een longeerlijn en 1 extra persoon.

Zodra ze de lijn ziet gaat ze vaak al, maar alleen op oad zit er voorlopig nog niet op helaas..

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl


Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 19:16

Super!

Ejelaleen v. King Kolibrie x Voltaire
Schilderijen in opdracht!

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-18 00:17

Vandaag was Roos weer even mee naar Pleun, natuurlijk moesten we gelijk even meten hoe ze beiden gegroeid zijn. Pleun wint! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Ter vergelijking ruim twee maand terug:

Afbeelding

Afbeelding

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram


Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-18 16:20

Het is officieel.... we zijn uit de 1.50+ centimeters en in de 1.60+ centimeters
Vandaag precies 1.60 op de schoft gemeten. Pleuns bips is alweer 164,5 cm

Hollands welvaren is ze!

Afbeelding

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Charaz

Berichten: 24279
Geregistreerd: 12-04-02

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:37

Nou die groeit als kool, wat een knapperd is het

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-18 17:19

Pleun is donderdag weer verhuist, nu naar een zorgboerderij waar ze een bont KWPN vriendje van haar eigen leeftijd heeft gekregen, ze schelen amper twee weken in leeftijd. Ik baalde dat ik haar weer moest verhuizen, ze was dikke vriendjes met de haflinger op de vorige stal en het pensiongeld was heel redelijk. Maar de pensioneigenaaresse en Pleun bleken het samen niet zo goed te kunnen vinden en dus moest Pleun weg.

We zijn gezellig donderdagavond al lopend vertrokken naar de nieuwe stal bij een vriendin van vroeger. Zij heeft nu een zorgboerderij in Wijhe waar ze ook manege lesjes geeft met haar eigen paarden. Alles netjes voor elkaar, mooie ruime stallen en nog het belangrijkste, dat onze beide jaarlingen een maatje van eigen leeftijd kregen.
De wandeltocht hebben we in een uur afgelegd, het was maar 5,5 km verderop. Pleun liep zoals gewoonlijk weer braaf mee, zelfs toen we een groepje ruiters ter paard tegemoet kwamen, bleef ze braaf doorlopen en hinnikte ze alleen de paardjes na.

Eenmaal op het terrein van het nieuwe pension keek ze haar ogen uit, vooral toen ze die pony zag, die eerst wel interessant leek, maar van dichtbij een ezel bleek te zijn... ze nam meteen 5 passen achterwaarts, wat een gekke pony, om later weer te snuffelen. Dat schik moment heb ik helaas niet op beeld staan.

De nacht heeft ze doorgebracht op stal naast de andere jaarling en vrijdag ochtend hebben we ze eerst samen losgegooid in de bak, voordat ze samen de wei op gingen.
Wat een verschil in grootte, de bonte KWPN jaarling (genaamd “Google Maps”) moet 1.70 gaan worden, maar hij past bijna 2x in Pleun.

Dit is het filmpje van de verhuizing...



En nu hopen dat ze hier wel fijn kan blijven!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Emj_23
Berichten: 1178
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 20:31

Wat rot dat je weer hebt moeten verhuizen, maar deze introductie ziet er een stuk beter uit. En ook achter de draad zag ik zo in het filmpje geen hysterische reacties van de andere paarden. Ik vind het leuk om Pleun te volgens, dus hoop dat je binnenkort meer leuke updates hebt.

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:44

Ziet er inderdaad heel leuk uit, zag het ook al op Facebook! Wat een schatje is het ook

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-18 11:59

Wat leuk dat jullie nog steeds volgen!

Pleun doet het super op haar nieuwe stekkie. Overdag met vriendje in de wei en ‘s nachts op het ‘harde’, een pad van 5x30 meter tussen de wei en de beukenhaag met een ruime inloopstal, gevuld met een dik pak stro, aan het eind van het pad.

Google, haar nieuwe maatje begint ook al mooi bij te komen van dezelfde brok als waar Pleun al een paar maand op staat (Vitalbix Breed & Grow). Nu hij niet meer bij zijn pleegmoeder in de wei staat, maar bij Pleun, kan ook hij dag en nacht op onbeperkt hooi en ook dat doet hem goed.
Pleun is hem wel dik de baas, maar je merkt al wel dat ze flink aan elkaar gehecht raken.


Helaas gaat alles met ups en downs, Pleun heeft een nieuw trucje ontdekt.... slaan met haar voornemen als ik haar hoef op wil tillen. Zijn we eindelijk zover dat ze van achter niet meer mept als ik daar het been op til... begint ze nu voor te klieren.

Nou ja... even verzinnen hoe ik dat weer op ga lossen.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:35

Jup klinkt bekend, vond Duke ook leuk. Heb vriend gevraagd, die is sterker. Gewoon rustig blijven en vasthouden tot hij rustig was. Dan loslaten.
Ik kon zijn been niet houden als hij trapte, hij kan het vasthouden zonder dat Duke naar voor uit slaat

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:06

Hey,

wat leuk dat je een topic hebt, ik kom namelijk ook op die stal waar Pleun staat :P Ik volg mee :)

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-18 17:57

eclair98 schreef:
Hey,

wat leuk dat je een topic hebt, ik kom namelijk ook op die stal waar Pleun staat :P Ik volg mee :)


Hey hoi, wat leuk dat je volgt, ben wel benieuwd wie (van alle nieuwe gezichten) jij bent. Ik ben gevraagd voor komende zaterdag de onderlinge springwedstrijd op stal te jureren, moet je dan maar even hoi zeggen. :D

Wat leuk dat je Eclair als je profiel naam hebt, dat was het eerste paardje van Sandra die ik (jaren geleden) leerde kennen.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-18 18:03

Over Pleun is niet heel veel nieuws te melden, we werken hard aan het afleren van het slaan met haar voorbrengen en we zijn begonnen met het zelf bijhouden van de hoeven tussen de bekapbeurten door. Ik doe dat samen met de stalhoudster, omdat we voor de zekerheid even een touw om de desbetreffende Koot doen, in verband met de neiging om uit te slaan als het madammeke Pleun niet aan staat.
Dan doen we onze beide jaarlingen even samen bijwerken, goede training voor de “ukkies” en erg leerzaam voor mij, want ik wil het zoveel mogelijk zelf kunnen bijhouden in de toekomst.

Ook staat het oefenen met trailer laden nog op de planning...

Onlangs heb ik Pleun alvast een paar keer laten vrijspringen over een hele lage hindernis, vond ze erg leuk om te doen. Zo blijven we samen bezig.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:48

Ik stuur je even een pb, wordt anders wel erg offtopic :P

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-18 20:18

Ach ja, omdat ik zo weinig post, maar even een filmpje van de eerste 4,5 maanden gemaakt dat Pleun van mij is.

Run Pleun Run!


Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:44

Haha super schattig, je ziet haar ook super hard veranderen :D

Cerosa

Berichten: 766
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:36

Heb alle pagina's eens doorgelezen.
Wat een donderstraal is Pleun zeg! Wel een leukerd om te zien. Ik volg! :D

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-18 23:29

Granoek schreef:
Haha super schattig, je ziet haar ook super hard veranderen :D


Ja he, ze is afgelopen zomer zo mega hard gegroeid, nu alweer 162,5 cm op de laatste meting van 2 weken terug. Dat is ruim 14 cm in 5 maanden erbij en het blijft hopelijk nog even zo doorgaan.


Ladonna1 schreef:
Heb alle pagina's eens doorgelezen.
Wat een donderstraal is Pleun zeg! Wel een leukerd om te zien. Ik volg! :D


Welkom en leuk dat je ook volgt!


Oh en Pleuns mamma staat te koop... <3 zo verleidelijk om haar te kopen, een mooie merrie met veel potentie. Ik moet eigenlijk van mezelf eerst een andere baan, maar ja... ze blijft natuurlijk niet eeuwig te koop staan... What to do :?

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 09:45

Naar alle waarschijnlijkheid gaat Pleun binnenkort niet mijn enige Shire zijn! :D
Aanstaande vrijdag wordt mijn (waarschijnlijke) nieuwe aanwinst gekeurd en bij goedkeuring heeft Pleun dus wat meer concurrentie voor mijn liefde en aandacht.

Vervoer regelen om het paard (na goedkeuring) bij mijn pensionstalling te krijgen is nog wel een uitdaging hoor. Ik heb al menig paardentaxi gesproken, maar tot nog toe niemand gevonden die de lange rit wil/kan maken.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 11:15

Ik weet meer, ik weet meer.. :=
En wat voor een concurrentie! <3

Ik duim voor je mee!

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 11:53

Hihi ik vind het vooral een erg leuke naam := ik duim voor vrijdag!

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 16:46

Granoek schreef:
Hihi ik vind het vooral een erg leuke naam := ik duim voor vrijdag!


De naam is leuk he! Staat op zijn stamboom en laat het denk ik wel gewoon als roepnaam. Bijnaam heb ik hem ook al gegeven... de laatste letter van zijn roepnaam op de 2e plek zetten en dan -je er achter. Dat heeft hij namelijk op zijn voorhoofd net onder zijn toef.

Nadiine__x schreef:
Ik weet meer, ik weet meer.. :=
En wat voor een concurrentie! <3

Ik duim voor je mee!


Shhhhht := jij weet toch van niets.... ;)

O:)

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 23:49

Hahahaha die bijnaam _O-
Mijn bijnamen zijn helemaal niet creatief :') Sexy Dexy en Duukie. Ik haat het als mensen Duke zijn naam 'verbelgischen' maar duuk bleef gewoon altijd in mijn hoofd hangen aargghhh _O- Dus nu is het dikke duuk

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 00:36

Ik heb hoe dan ook aan het einde van deze nieuwe dag een paard erbij, de vraag is alleen welke....

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, anjali, Arjette15, BrandWatchBot, Charat, Coalizione, dierenfan, Eliana, hooi, Joesje, Kimberly520, laura_estee, Lestria, MyWishMax, naomi_mickey, pillow, rocky_1995, san4nie, ulaantje, xSCWx, YvonneV en 104 bezoekers