[VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
juval

Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:02

Gefeliciteerd! Mooi hoor. Beb benieuwd naar meer foto's.

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you


Straww_

Berichten: 1539
Geregistreerd: 27-12-10
Woonplaats: Midden van het land

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:28

Gefeliciteerd, lekker veel wit op het hoofd!

"This is what happens when you don't give a Dutch dressage rider the gold medal. Their hockey team gets ANGRY." ~~}>
Kenzo. <3

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:06

Ooh mooi! Gefeliciteerd! Ben erg benieuwd naar droogfotos :)

Zinzi_jewel

Berichten: 8695
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:01

Gefeliciteerd met deze jongedame

Chasing Dreams ...

Cheytjuh

Berichten: 4000
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-18 19:59

Dank jullie wel :D <3

Droogfoto's :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

FundMe voor onze gelderse strijder Ukkie : https://gofund.me/1f759036
Marktplaats veiling voor Ukkie : https://link.marktplaats.nl/m2094003143

mala26

Berichten: 4971
Geregistreerd: 05-02-13

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:03

Wat een knapperd zeg!! Gefeliciteerd!!

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

Wendy_N
Berichten: 252
Geregistreerd: 07-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:30

Gefeliciteerd!
Ik reageer eigenlijk zelden op bokt, ben meer een meelezer, maar voor jouw prachtige dames maak ik toch echt even een uitzondering :D

Ik volg ook, ik ben zeer gecharmeerd van dit type Gelderse. Vind je fokdoel dan ook echt super.

Ooit als ik later groot ben :Y) komt er een knappe vosse Gelderse ruin met veel wit. Dan is toch wel echt een kleine meisjes droom.

Cheytjuh

Berichten: 4000
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 10:33

Wat leuk Wendy, welkom hier :D !!!
Dat had ik zelf ook als droom, alleen dan een vosse dame, inmiddels 4 prachtige vosse dames en toch ook wel 4 zwarte dames dan nu :D Ik vind persoonlijk vos nog steeds het mooist, het spreekt me gewoon aan. Maar goed, we fokken niet op kleur en zolang het gezond is, dan zijn wij tevreden.

Beide geboortes goed gegaan dit jaar, beide prachtige gezonde merrieveulens, wat willen we nou eigenlijk nog meer als fokker !

@ Mala : Dank je !

FundMe voor onze gelderse strijder Ukkie : https://gofund.me/1f759036
Marktplaats veiling voor Ukkie : https://link.marktplaats.nl/m2094003143

Myka
Berichten: 689
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:57

Wat een prachtige aftekening heeft ze zeg, gefeliciteerd! :D

live laugh love

Wendy_N
Berichten: 252
Geregistreerd: 07-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:46

Cheytjuh schreef:
Wat leuk Wendy, welkom hier :D !!!
Dat had ik zelf ook als droom, alleen dan een vosse dame, inmiddels 4 prachtige vosse dames en toch ook wel 4 zwarte dames dan nu :D Ik vind persoonlijk vos nog steeds het mooist, het spreekt me gewoon aan. Maar goed, we fokken niet op kleur en zolang het gezond is, dan zijn wij tevreden.

Beide geboortes goed gegaan dit jaar, beide prachtige gezonde merrieveulens, wat willen we nou eigenlijk nog meer als fokker !

@ Mala : Dank je !


Gezond en wel is inderdaad het allerbelangrijkste,dan maakt kleur niet uit!
Noralyn vind ik ook echt heel gaaf, lekker robuust type, daar hou ik wel van. Zoiets in mannelijk en vos wil ik wel op bestelling over een aantal jaar :Y)

Merries heb ik ook lopen, 2 koudbloeden. En een shetlander ruintje, de heer is wel echt een stukje relaxter in de omgang als de dames haha, vandaar dat mijn voorkeur ook wel echt naar een ruin gaat :') hoe gek ik ook op mijn dames ben.

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 07:44

Leuk!!
Ik ben gisteren nog even bij mijn tweejarige Saron wezen kijken. Afbeelding

Cheytjuh

Berichten: 4000
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 20:19

Supergaaf dier ! Ben heel benieuwd hoe die er over een jaar bij loopt !

Hier dag 3 en Noa doet het super ! Erg ander veulen dan Nora is, maar wel weer heel leuk :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben heel benieuwd hoe ze zich ontwikkeld :j

Nog 2 weekjes tot de keuring van de 3 jarigen ! Ik vind het nu alweer spannend :+

FundMe voor onze gelderse strijder Ukkie : https://gofund.me/1f759036
Marktplaats veiling voor Ukkie : https://link.marktplaats.nl/m2094003143

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 20:37

Wat een leuke aftekening op zijn hoofd!!!

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 21:21

Wauw echt zon mooi koppie, en die aftekeningen maken haar helemaal bijzonder. Superleuk Chey!

Zinzi_jewel

Berichten: 8695
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 06:26

Wat een plaatje .
Zo bestel ik ze ook elke keer
Witte beentjes en mooie bles .
Genieten van je baby spul

En idd reuze spannend de merrie keuring.

Chasing Dreams ...

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:02

Wat een knappe baby, gefeliciteerd!!

Wendy, grappig, ik zou er ook wel eentje willen kopen. Maar vind het nog niet heel makkelijk er 1 te vinden!

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Cheytjuh

Berichten: 4000
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-18 16:11

Noa 1 weekje oud, fotospam !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ik denk dat ik deze maar aan de paardenmuur thuis ga hangen, vind hem zo onwijs gaaf!
Afbeelding

Afbeelding

Nog anderhalve week tot de keuring, we zijn zo benieuwd hoe onze Ktjes het gaan doen :D !

Update aangaande de merrie dekkingen en stand van zaken :
Idunn is geïnsemineerd , ei was mooi weg dus wachten op de 18 dagen scan. Dan kan ze hopelijk weer thuis komen

Dance was weer niet drachtig (3e cyclus). Besloten ivm de hoge kosten over te gaan op vers met Saron nu. Hopelijk gaat ze nu gewoon pakken

Klarrissa is nog mooi drachtig, is erg vrolijk bij Marcel en nog 1 1/2 week wachten dan weten we hoe ze het doet op de keuring. Ze pakt het voor de wagen mooi op

Kae Lynn doet het ook ontzettend goed bij Harm. Als het goed is volgende week scannen op de 18 dagen scan.

Daisy is nog mooi drachtig van Recruut. Die is helemaal zen met Olga aan het moederen over Noa :)
Afbeelding

FundMe voor onze gelderse strijder Ukkie : https://gofund.me/1f759036
Marktplaats veiling voor Ukkie : https://link.marktplaats.nl/m2094003143

Dieuwke_
Berichten: 4534
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 17:40

Oh dat snoetje, heerlijk <3

mala26

Berichten: 4971
Geregistreerd: 05-02-13

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 18:52

Wat een heerlijk veulen zeg!
Hoe gaat met met die andere schoonheid ?

Wanneer is Daisy aan de beurt?

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 21:29

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Onze Edmundo's vonden vandaag ook weer dat ze aandacht tekort kregen... Wat een super karakters!

Cheytjuh

Berichten: 4000
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-18 23:15

Heerlijke knuffels, net als Noralyn dit jaar !


Hier vandaag de kijkers voor Noralyn gehad, ze is zo'n heerlijke knuffelbeer. Ze willen haar graag de 21e zien op de dag van het Gelders paard, erg leuk <3

Natuurlijk een paar foto's geschoten, bijna 3 maandjes oud nu:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze groeit een beetje alle kanten op maar goed, dat mag natuurlijk nu nog :D

FundMe voor onze gelderse strijder Ukkie : https://gofund.me/1f759036
Marktplaats veiling voor Ukkie : https://link.marktplaats.nl/m2094003143

Cheytjuh

Berichten: 4000
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 10:19

Idunn is weer thuis, mooi 21 dagen drachtig van Recruut. Nummer 4 dus nu drachtig. Kae Lynn heeft afgelopen vrijdag de 30 dagen scan gehad, alles was goed.
Ook is zaterdag Klarissa thuis gekomen, wat is dat een lief dier geworden in de omgang. Als veulen kon ze erg pittig zijn, maar ze is de rustigste op dit moment er vanaf.

Hier doen wij zaterdag mee met 2 veulens en 1 3 jarige merrie. Eigenlijk is het veulen van Olga een beetje bonus, want ze stond toch bij Marcel en hij wilde haar wel meenemen. Verwacht er niet teveel van, maar ach, wel weer een ervaring.

Noralyn vandaag even met de mobiel, ze is goed aan de maat. Idunn begint nu echt wel in te leveren, we hebben haar nu 2 maal daags op seniores staan en op 2 keer 2 kg merriebrok. Maar even kijken of ze zo weer wat bijtrekt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben te druk momenteel met 6-7 dagen in de week werken om netjes alles bij te houden, maar hopelijk vergeven jullie me dat ;)

FundMe voor onze gelderse strijder Ukkie : https://gofund.me/1f759036
Marktplaats veiling voor Ukkie : https://link.marktplaats.nl/m2094003143

paardje2013
Berichten: 1851
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:41

Ik volg ook erg leuk om te lezen :D en je hebt prachtige paarden.

Cheytjuh

Berichten: 4000
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 09:07

Al een hele lange tijd niet meer een update geplaatst, o.a. omdat ik in de laatste paar maanden van de studie zit en over de zomer 6-7 dagen per week heb gewerkt ivm personeelstekort.

Er is inmiddels een heleboel gebeurd hier. We zijn namelijk met al onze dames verhuisd naar Hengelo (ov). Ik en vriendlief wonen zelf in Hengelo, we hadden stallen tekort bij de plek in geesteren en het was eerlijk gezegd ook niet meer te combineren om elke dag heen en weer te rijden, naast werk en studie. Ik was niet eens direct op zoek naar nieuwe stalling, maar stuitte op deze plek op marktplaats, heb een afspraak gemaakt om te komen kijken en het klikte direct zo goed dat ik een week later de vorige stalling heb opgezegd.
Het was even hectisch, we zaten middenin de keuringen en al het georganiseer met de merries insemineren, maar dankzij de hulp van vriendlief/familie en hengstenhouders hebben we het alsnog gered.

Op de nieuwe stalling zijn speciaal voor ons 2 merrieboxen bijgebouwd, met eventueel uitbreiding in de toekomst, aangezien we 5 veulens voor 2019 verwachten.

2 weken voor de verhuizing zag het er zo uit :

Afbeelding

En de dag van de grote verhuizing

Afbeelding

Afbeelding
3 generaties in 1 stal <3

Het concept van de 2 merriestallen is dat ze dag en nacht gewoon naar binnen en buiten kunnen in beide stallen. Ze hebben onbeperkt hooi en tijdens de 2 brok voermomenten gaan ze even apart op stal tot de brokken op zijn.
Mijn dames staan blijkbaar echter liever op stal dan buiten, want ook al zijn de stallen open, ze staan gewoon op stal. Vandaar dat tussen 11 en 6 uur 's avonds de buitenstal even dicht gaat en ze dus 'geforceerd' buiten staan (tenzij het natuurlijk slecht weer is).
Inmiddels hebben we Olga en Idunn er staan. Binnenkort worden de veulens afgespeend en dan wisselen we Idunn om met Kae Lynn.

De andere 4 dames staan op een 'gewone' stal, die worden binnen en buiten gezet , krijgen hooi op de wei, noem maar op. We staan er nu 2 maandjes en ik moet zeggen : Wat een genot. Tevreden paarden, er wordt meegedacht en waar ik eerst zo tegen grote stallen was merk ik nu echt het gemak er van. Alle faciliteiten om met de paarden te trainen zijn er, en ik kan nu lekker met de dames bezig in plaats van alleen opruimen en schoonmaken en er dan even snel een borstel overheen halen.

Qua drachtige merries hebben we voor volgend jaar het volgende lijstje :

Daisy (voorl. keur v. Elegant x Walser) x Recruut - 7 april 2019
Klarrissa WFTM (v. Chablis x Immigrant) x Picasso - 18 april 2019
Kae Lynn ( voorl. keur v. Chablis x Ahoy) x Picasso - 13 mei 2019
Idunn WFTM (voorl. keur v. Vitens x Elegant) x Recruut - 27 mei 2019
Olga (v. Immigrant x Marconi) x Edmundo - 30 juli 2019

Het ging dit jaar niet vanzelf en inderdaad, Tendance ontbreekt weer van het lijstje. We zijn 6 maanden dit jaar weer bezig geweest, ze kwam uiteindelijk in Augustus mooi drachtig weer terug maar vorige week tijdens de laatste scan helaas toch weer bevestigd gekregen dat ze gust is. Ik was er in mijn hoofd al op voorbereid, gelukkig dit keer niet op 7 maanden een verwerping, maar het blijft zuur. We hebben het 4 jaar geprobeerd nu, in mijn hoofd heeft het gewoon niet zo mogen zijn. Voor nu pak ik haar op in training als mijn eigen rijpaard weer, aangezien ik zelf oranje licht heb om het langzaam weer op te pakken. En wie weet durf ik het over een jaar of 2 nog weer eens aan.

Kae Lynn zou eerst voor de ibop gaan dit jaar, ze heeft afgelopen zomer op de keuring haar voorlopig keur binnen gesleept ! *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Helaas begin augustus in overleg met haar trainingsadres haar toch naar huis gehaald. Het werd haar duidelijk teveel, ze is tenslotte net 3 en dus besloten om haar thuis rustig aan verder op te pakken. Ik merkt toch dat alles haar thuis ook wat veel werd, ze ging volledig in de rem tijdens het grondwerk, en dus besloten om haar helemaal rust te bieden. Even koppie leegmaken, wennen aan de 1e keer drachtig zijn (je merkt heel erg dat ze het niet prettig vind dat je bij haar buik bezig bent) en gewoon lekker poetsen en een band opbouwen. Je merkt heel erg dat er nu langzaam na een maand ook rust in haar hoofd komt, haar oogopslag is gemoedelijker en we zien vanzelf wat volgend jaar brengt.

Afbeelding
Lekker met Dance in de wei

Klarrissa is ook naar de keuring geweest, ze stond er super voor en in mijn ogen liep ze ook beter dan onze andere Chablis dame, maar helaas heeft ze niet de ster binnengehaald. Eerst waren we natuurlijk even teleurgesteld, maar na haar een maandje thuis te hebben gehad en even rust te krijgen in het hoofd, toch besloten haar in training te zetten voor de Ibop 20 oktober. Ze was al beleerd voor de wagen tijdens het keuringsklaar maken, en had ook echt plezier in het werk. Over 9 dagen gaat ze er dus weer voor, ik ben enorm benieuwd , maar nu al supertrots op haar. Ze is zo'n fijn paard in het werk en ik krijg alleen maar positieve feedback terug van haar trainingsadres, daar word je als fokker helemaal gelukkig van.

Dit was ze op de keuring :
Afbeelding

Afbeelding

De punten voor exterieur heeft ze hoog genoeg om sterwaardig te zijn, nou duimen dat ze de proef zo goed gaat lopen dat ze voor beweging die punten ook gaat binnenhalen !

Haar halfzusje Noa heeft een 2e premie gehaald op de keuring. Ze was ook net 1 maandje oud, maar wat was ze leuk <3
Afbeelding

En ons andere veulen Noralyn heeft een mooie 1e premie behaald
Afbeelding

Noralyn is te koop voor de liefhebber. Zaterdag komen de eerste kijkers, ik ben heel benieuwd wat ze van haar vinden. Beide dames van dezelfde hengst, met 2 maanden verschil, maar wat een totaal verschil in zowel karakter als uiterlijk

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover mijn enorme update (sorry sorry ;) ) aangaande onze dames ! We hebben van allerlei leuks in de planning voor 2019 en daar gaan we nu langzaam naar toe werken :D

FundMe voor onze gelderse strijder Ukkie : https://gofund.me/1f759036
Marktplaats veiling voor Ukkie : https://link.marktplaats.nl/m2094003143

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:15

Wauw dat is nog al een flinke update! Een nieuwe stal, volgend jaar weer veulens. <3

Heeft Tendance wel al eens een veulen gehad?

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lonniejj en 30 bezoekers