[VOLG] Noriker uit Oostenrijk... Ze is er!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Texas02

Berichten: 4566
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 23:29

Wat een prachtig paard! <3 Vorig jaar zijn we tijdens onze vakantie in Karinthië naar de Villacher Alpenstraße geweest, en toen we boven waren stonden er ook heel veel Norikers, prachtig gezicht was dat. Heb er ook heel veel foto's gemaakt.. Geweldige dieren.. Op de foto's die je hebt geplaatst komt ze ook zo lief en rustig over! :)

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars


Mane

Berichten: 73
Geregistreerd: 31-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-18 23:54

Texas02 schreef:
Wat een prachtig paard! <3 Vorig jaar zijn we tijdens onze vakantie in Karinthië naar de Villacher Alpenstraße geweest, en toen we boven waren stonden er ook heel veel Norikers, prachtig gezicht was dat. Heb er ook heel veel foto's gemaakt.. Geweldige dieren.. Op de foto's die je hebt geplaatst komt ze ook zo lief en rustig over! :)


Dankjewel! :o

Oh wat gaaf! Lijkt me ook echt ontzettend leuk om binnenkort naar Oostenrijk te gaan en daar alle norikers te zien (en er nog 10 meer naar huis te nemen haha). Zou graag wat van de foto's zien die je gemaakt hebt.

Ja ze is absoluut heerlijk rustig en nuchter, maar er zit wel echt pit in. Ze is ontzettend snel onder het zadel en houdt helemaaaaaal niet van stilstaan tenzij er gras ligt haha.

Texas02

Berichten: 4566
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 01:01

Ik hoop dat dit zo lukt, als het goed is staat hij openbaar: https://www.facebook.com/elly.elzinga.3 ... 033&type=3

Hier heb ik alle foto's :) Die zwarte had ik graag meegenomen.. :+
We gaan dit jaar waarschijnlijk weer, ben benieuwd of ze er dan weer staan, in 2015 stonden ze er niet.. Altijd prachtig uitzicht daar hoor, maar dit maakte het toch extra bijzonder!

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Re: [VOLG] Noriker uit Oostenrijk... Ze is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:24

Mochten jullie toevallig over de Felbertauernstrasse rijden kom dan even een bakkie doen in Matrei in Osttirol.

Texas02

Berichten: 4566
Geregistreerd: 21-04-16

Re: [VOLG] Noriker uit Oostenrijk... Ze is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:48

We gaan inderdaad over de Felbertauern! Maar ik denk niet dat ik mijn vader zover krijg, was anders wel leuk geweest! Misschien volgend jaar, dan wil ik eigenlijk eerder naar Oostenrijk dan mijn ouders (wil ik al een paar jaar maar iedere keer komt er weer iets tussen xD)..

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: [VOLG] Noriker uit Oostenrijk... Ze is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 21:30

Wat een knap dier en wat stralen jullie met z'n 3en veel rust en vertrouwen uit al. +:)+

Wat is haar stokmaat?

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Mane

Berichten: 73
Geregistreerd: 31-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 22:59

Texas02 schreef:
Ik hoop dat dit zo lukt, als het goed is staat hij openbaar: https://www.facebook.com/elly.elzinga.3 ... 033&type=3

Hier heb ik alle foto's :) Die zwarte had ik graag meegenomen.. :+
We gaan dit jaar waarschijnlijk weer, ben benieuwd of ze er dan weer staan, in 2015 stonden ze er niet.. Altijd prachtig uitzicht daar hoor, maar dit maakte het toch extra bijzonder!


Oh wauw er staat er eentje bij die echt sprekend op die van ons lijkt, wat leuk! Echt prachtige dieren staan er bij. <3

Jaan81 schreef:
Wat een knap dier en wat stralen jullie met z'n 3en veel rust en vertrouwen uit al. +:)+

Wat is haar stokmaat?


Dankjewel! :o

Ze is 1.55 hoog! :D

Mane

Berichten: 73
Geregistreerd: 31-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 23:16

Over mijn afstudeerproject:

Mijn project gaat over het rouwen om dieren, en het durven afscheid te nemen op een manier die misschien niet gebruikelijk is. In 2006 is mijn verzorgpony Tasja plots naar de slacht gegaan, ik heb toen nooit afscheid van haar kunnen nemen. Toentertijd stuitte ik op veel onbegrip binnen mijn omgeving, niemand begreep waarom ik het er zo moeilijk mee had dat mijn pony weg was. Nu, jaren later, heb ik alsnog afscheid van haar genomen door een eigen rouwproces te doorlopen. Dit rouwproces heb ik vervolgens symbolisch uitgewerkt in een stellage genaamd 'Weg', vernoemd naar het sms-je dat ik die ochtend kreeg; '***, Tasja is weg', en naar de weg die iedere rouwende af moet leggen. Ik heb hiervoor foto's gemaakt op de plek waar Tasja stond, en heb de leegte in de omgeving zo goed mogelijk vast proberen te leggen. Van iedere plek heb ik 3 foto's gemaakt op verschillende tijdstippen van de dag, niet alleen om de tijdelijkheid van alles uit te drukken, maar ook om het veranderende landschap in beeld te brengen om het verloop van tijd te laten zien. In de laatste ruimte van de stellage speelt een video af die de beelden van het lege landschap combineert met beelden van mij en mijn nieuwe paard; Åska. De leegte is niet weg, maar er wordt wel een nieuwe invulling aan gegeven. Dit staat symbool voor het opnieuw liefhebben na een intens verlies. Want ookal is hetgeen waarvan je zoveel hield misschien weg, jouw vermogen om te houden van is dat vaak niet.

Naast de stellage heb ik ook een app gemaakt die mensen die rouwen om dieren met hun rouw moet helpen, maar daar moet ik nog het een en ander aan fine-tunen voordat hij in de app-store komt en ik er echt uitgebreid over kan vertellen.

Met mijn werk hoop ik het taboe rondom rouwen om dieren bespreekbaar te maken, maar ook hoop ik er anderen die het moeilijk gehad hebben met een dergelijk verlies mee te steunen. Verdriet om een dier wordt vaak door de omgeving gebagatelliseerd, en hoewel het steeds geaccepteerder wordt merk ik om me heen dat er niet altijd genoeg begrip voor is.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Texas02

Berichten: 4566
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 00:17

Hele mooie en indrukwekkende foto's, ook een interessant thema voor je afstudeerproject! Maar dat je 's morgens een sms'je krijgt met "Tasja is weg", dat is ook schrikken.. Was het je eigen pony? Zoiets vergeet je geloof ik nooit meer.. Ik vind het soms nog moeilijk dat ik mijn vorige paard afgelopen september moest laten inslapen, was echt mijn maatje.. Ondanks dat ik wist dat het het beste voor hem was, is zoiets moeilijk.. Maar ik kan me niet voorstellen hoe het is om op een dag zo'n berichtje te ontvangen.. :(

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

Mane

Berichten: 73
Geregistreerd: 31-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 11:06

Texas02 schreef:
Hele mooie en indrukwekkende foto's, ook een interessant thema voor je afstudeerproject! Maar dat je 's morgens een sms'je krijgt met "Tasja is weg", dat is ook schrikken.. Was het je eigen pony? Zoiets vergeet je geloof ik nooit meer.. Ik vind het soms nog moeilijk dat ik mijn vorige paard afgelopen september moest laten inslapen, was echt mijn maatje.. Ondanks dat ik wist dat het het beste voor hem was, is zoiets moeilijk.. Maar ik kan me niet voorstellen hoe het is om op een dag zo'n berichtje te ontvangen.. :(


Dankjewel! Het was ontzettend schrikken. Tasja was mijn verzorgpony, ze was eigenlijk altijd kreupel toen ik besloot met haar aan de slag te gaan. Ik heb haar toen geholpen tot ze weer goed kon lopen en tot ze uiteindelijk weer goed bereden kon worden. Kort daarna sprong een andere pony achter op haar waardoor ze gewond raakte en ze naar de slacht is gebracht. Het lijkt me altijd een ontzettend moeilijk keuze inderdaad, voor mij was die keuze helaas al gemaakt. Veel sterkte nog met je verlies!


Texas02

Berichten: 4566
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 00:03

Och nee.. Dat is helemaal sneu, heb je haar net zo goed geholpen dat ze zelfs weer gereden kon worden, gebeurt er zoiets.. :( :(:) Dank je, het helpt wel dat ik nu weer een super braaf en lief paard heb, hij is ook echt mijn maatje, maar vervangen doe je natuurlijk nooit, je blijft er wel aan denken. Maar dat is ook wel goed denk ik.. Alleen soms natuurlijk wel moeilijk.. xD

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

Mane

Berichten: 73
Geregistreerd: 31-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-18 23:07

Texas02 schreef:
Och nee.. Dat is helemaal sneu, heb je haar net zo goed geholpen dat ze zelfs weer gereden kon worden, gebeurt er zoiets.. :( :(:) Dank je, het helpt wel dat ik nu weer een super braaf en lief paard heb, hij is ook echt mijn maatje, maar vervangen doe je natuurlijk nooit, je blijft er wel aan denken. Maar dat is ook wel goed denk ik.. Alleen soms natuurlijk wel moeilijk.. xD


Ja dat was een klap, maar ik hoop dat het me uiteindelijk toch nog op een positieve manier heeft kunnen vormen. :)

Geweldig! Wat fijn dat je toch nog zo'n fijn paardje hebt, en inderdaad, vervangen doe je nooit.

Mane

Berichten: 73
Geregistreerd: 31-03-18

Re: [VOLG] Noriker uit Oostenrijk... Ze is er!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-18 23:10

Hier alvast een kleine collectie van gisteren, toen zijn we namelijk voor het eerst gaan zwemmen! Aska is niet van veel bang, maar wel van plasjes water. Zo durfde ze ook eigenlijk het vennetje niet in, maar dankzij behulpzame bijstanders hebben we haar met veel geduld kunnen overtuigen om er toch in te gaan, en wat denk je? Ze vond het KEI leuk! Ze begon flink te maaien met haar voorpoot en leek het spetterende water heel grappig te vinden. Eenmaal nat had ze ook helemaal geen probleem om wat dieper te gaan. Een groot succes dus.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook zijn we op het moment bezig met het kijken of we eventueel een Noriker vereniging kunnen starten om het ras te promoten. Zo lijkt het ons heel gaaf om de Norikers op evenementen te kunnen tonen, maar daar komt later natuurlijk meer over! ;)

Luna_Rose
Berichten: 40
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [VOLG] Noriker uit Oostenrijk... Ze is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:36

Prachtige foto's!

gerlindie

Berichten: 4627
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Noriker uit Oostenrijk... Ze is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:01

Haha, ik vind die eerste foto wel fantastisch :')
Het doet me wel een beetje aan een ezel denken :+

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

Mane

Berichten: 73
Geregistreerd: 31-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-18 23:35

gerlindie schreef:
Haha, ik vind die eerste foto wel fantastisch :')
Het doet me wel een beetje aan een ezel denken :+


Ja we hebben in een deuk gelegen met onze eigenwijze ezel! :')
Luna_Rose schreef:
Prachtige foto's!


Dankjewel! :o

Sancerre

Berichten: 624
Geregistreerd: 06-04-05
Woonplaats: Tussen de Veluwe en de Ijssel

Re: [VOLG] Noriker uit Oostenrijk... Ze is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 00:02

Prachtig hoor! Heel veel succes met haar en jullie plannen.

Mando, 35 jaar (Ooit M2 dres en M springen, nu Patrouilleritten, boogschieten en bos) en Sancerre, 25 jaar (Z1+6), zijn mijn beessies. Ufo, ik mis je nog steeds. (19-09-1999 overleden)

Mane

Berichten: 73
Geregistreerd: 31-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-18 20:09

Sancerre schreef:
Prachtig hoor! Heel veel succes met haar en jullie plannen.


Dankjewel! :D

Mane

Berichten: 73
Geregistreerd: 31-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-18 21:22

Ik heb recent een video opgenomen over mijn ervaringen met het importeren van ons paard, hierin vertel ik alles wat we hiervoor hebben moeten doen en hoe het allemaal verlopen is. Wie weet interessant voor mensen hier!



Ook zijn er wat vrienden van ons langs geweest om naar Aska te komen kijken. Ze hebben met haar mogen knuffelen en er ook even op mogen rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En we zijn nog eens met haar wezen zwemmen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Texas02

Berichten: 4566
Geregistreerd: 21-04-16

Re: [VOLG] Noriker uit Oostenrijk... Ze is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 00:54

Leuke foto's weer! Filmpje ga ik later even kijken, lijkt me ook heel interessant! Heb je haar op de foto's los in het bos? Ben je niet bang dat ze wegloopt, ook al zal het zijn omdat ze ergens van schrikt ofzo? Of is het een omheinde omgeving? Of halster weggehaald met Photoshop? In ieder geval prachtige foto's!

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

Mane

Berichten: 73
Geregistreerd: 31-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-18 11:53

Texas02 schreef:
Leuke foto's weer! Filmpje ga ik later even kijken, lijkt me ook heel interessant! Heb je haar op de foto's los in het bos? Ben je niet bang dat ze wegloopt, ook al zal het zijn omdat ze ergens van schrikt ofzo? Of is het een omheinde omgeving? Of halster weggehaald met Photoshop? In ieder geval prachtige foto's!


Dankjewel en wat leuk! Nee we hebben haar niet los, dat is inderdaad gewoon met photoshop. Ik denk namelijk dat ze zeker wel weg zou lopen haha, maar wie weet ooit in de toekomst! Heel erg bedankt. :o

Vitas
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-11-17

Re: [VOLG] Noriker uit Oostenrijk... Ze is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 12:46

Wat een geweldig mooi dier is het toch

justmyrth

Berichten: 63
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: 't hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 12:52

Wauw wat is ze prachtig! En onwijs veel respect voor hoe jullie met haar bezig zijn! Ik ga dit topic zeker volgen :D

Mane

Berichten: 73
Geregistreerd: 31-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-18 20:43

justmyrth schreef:
Wauw wat is ze prachtig! En onwijs veel respect voor hoe jullie met haar bezig zijn! Ik ga dit topic zeker volgen :D


Heel erg bedankt! Leuk dat je volgt. :o
Vitas schreef:
Wat een geweldig mooi dier is het toch


Dankjewel :o

AnnetteFlame

Berichten: 1440
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [VOLG] Noriker uit Oostenrijk... Ze is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:06

Stiekem al vanaf het transport topic gevolgd, wat een prachtig paard is het!

Ik heb je filmpje gekeken en misschien heb ik het gemist, maar weet je ook waarom de verkoper haar niet gechipt had? Gezien ze wel helemaal een paspoort en en een goede naam en alles heeft?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Tarzan, amand0, AnniekSolana, frensje, GrapeshotBot, M1994, MallyBelly, marte_kandia, meniekske, Muga, NikkiB1991, Nimby, Pastis, xRoossie95, zoedeloe en 111 bezoekers