[VOLG] Noriker uit Oostenrijk... Ze is er!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mane

Berichten: 73
Geregistreerd: 31-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 00:12

AnnetteFlame schreef:
Stiekem al vanaf het transport topic gevolgd, wat een prachtig paard is het!

Ik heb je filmpje gekeken en misschien heb ik het gemist, maar weet je ook waarom de verkoper haar niet gechipt had? Gezien ze wel helemaal een paspoort en en een goede naam en alles heeft?


Haha wat leuk! De verkoper is sowieso niet haar eerste eigenaar geweest, dus ze is niet bij hem geboren, de exacte reden zal ik daarom nooit weten. Wel weet ik dat in Oostenrijk paarden nog gebrandmerkt worden met een logo en nummer, omdat ze dit brandmerk al hebben worden ze vaak niet gechipt. In landen zoals Nederland waar brandmerken verboden is wordt een paard dus in plaats van een brandmerk via een chip geidentificeerd. Het brandmerk is dus eigenlijk haar chip. Overigens is ze intussen in Nederland meteen gechipt door de dierenarts. :D

AnnetteFlame

Berichten: 1440
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 00:49

Ah duidelijk, bedankt voor je uitleg. Vind het heel leuk hoe je ons mee laat kijken met het hele proces, lijkt me vanuit verschillende aspecten heel waardevol!

Mane

Berichten: 73
Geregistreerd: 31-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 23:38

AnnetteFlame schreef:
Ah duidelijk, bedankt voor je uitleg. Vind het heel leuk hoe je ons mee laat kijken met het hele proces, lijkt me vanuit verschillende aspecten heel waardevol!


Graag gedaan, en leuk om te horen dat je het proces zo interessant vind, ik vind het ook erg leuk om het zo te kunnen delen. :o

Texas02

Berichten: 4573
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 05:44

Nu heb ik je filmpje ook gekeken :D Echt leuk filmpje, informatief ook! Misschien wil ik ook ooit een paard uit Oostenrijk importeren als ik ooit het geld en de tijd voor een tweede paard heb, wilde ik vorig jaar al maar toen zag ik de advertentie op marktplaats van mijn Draver, net zoals jij was ik ook meteen verliefd.. :+ Alleen kon ik wel gaan kijken omdat hij dus wel in de buurt stond.. Wel spannend hoor, kopen zonder het paard gezien te hebben! Maar ik snap het wel! Het valt dus echt wel mee om een paard uit Oostenrijk te halen, ook qua kosten.. Dat had ik zelf ook al een beetje bekeken vorig jaar hoewel ik de precieze kosten wel moeilijk te zeggen vond, maar mijn ouders zagen allemaal problemen.. Natuurlijk ook dat je niet eerst kunt kijken, of als je wilt kijken dat je 300 tot 400 euro extra aan benzine kwijt bent, plus nog overnachting(en).. En het transport zagen zij ook niet zitten, maar dat valt dus allemaal reuze mee! :)

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:21

Ook in Oostenrijk horen ze gewoon gechipped te worden, alleen doen veel boertjes dat niet en vervolgens de eigenaren ook niet.
Mijn dierenarts was verbaasd dat ik mijn eigen gefokte veulen direct liet chippen met de enting.

Mane

Berichten: 73
Geregistreerd: 31-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 10:26

CrazyCat schreef:
Ook in Oostenrijk horen ze gewoon gechipped te worden, alleen doen veel boertjes dat niet en vervolgens de eigenaren ook niet.
Mijn dierenarts was verbaasd dat ik mijn eigen gefokte veulen direct liet chippen met de enting.


Oke, dat wist ik niet! :)

Texas02 schreef:
Nu heb ik je filmpje ook gekeken :D Echt leuk filmpje, informatief ook! Misschien wil ik ook ooit een paard uit Oostenrijk importeren als ik ooit het geld en de tijd voor een tweede paard heb, wilde ik vorig jaar al maar toen zag ik de advertentie op marktplaats van mijn Draver, net zoals jij was ik ook meteen verliefd.. :+ Alleen kon ik wel gaan kijken omdat hij dus wel in de buurt stond.. Wel spannend hoor, kopen zonder het paard gezien te hebben! Maar ik snap het wel! Het valt dus echt wel mee om een paard uit Oostenrijk te halen, ook qua kosten.. Dat had ik zelf ook al een beetje bekeken vorig jaar hoewel ik de precieze kosten wel moeilijk te zeggen vond, maar mijn ouders zagen allemaal problemen.. Natuurlijk ook dat je niet eerst kunt kijken, of als je wilt kijken dat je 300 tot 400 euro extra aan benzine kwijt bent, plus nog overnachting(en).. En het transport zagen zij ook niet zitten, maar dat valt dus allemaal reuze mee! :)


Heel erg bedankt! :D
Ja lijkt me toch wel fijn om even te kunnen gaan kijken, en dat is ook wel echt iets wat ik zeker ga doen als ik er een tweede ooit bij zou nemen. Het transport enzo is inderdaad de moeite niet, het is echt het gaan kijken bij het paard... Maarja, stel je bent nog op zoek naar een leuke vakantiebestemming, dan kun je dat wel mooi ervoor gebruiken! :+

Mane

Berichten: 73
Geregistreerd: 31-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 10:35

Recent is Fenna van Penny bij ons langs gekomen voor haar youtube serie over paardenrassen. Ze heeft toen onze Noriker ontmoet en hier wat vragen over gesteld. Ook heeft ze even op Åska buiten mogen rijden en wat trucjes met haar mogen oefenen. Åska heeft zich tijdens het bezoek echt voorbeeldig gedragen en we zijn echt trots op hoe goed ze het heeft gedaan. :D