[VOLG] Noriker uit Oostenrijk... Ze is er!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:49

Ze is prachtig en heeft de typische lieve zachte knuffel Noriker uitstraling. Wij hebben een hele sensibele jonge net 4 jarige merrie staan, die nogal explosief kan zijn. Maar oh zo lief op de grond, een echte knuffel. Daar heb ik afgelopen winter mee op de grond gewerkt om er rust in te krijgen nadat het rodeorijden werd de eerste keer toen ik erop ging en ze schrok van een hond. (dat was een aardige harde plof in het zand)

Hier een vriendin die haar aan de lijn heeft, voor ik er even aan de longe op ging. Fijn beeld aangezien ik in het begin de hele bak rondgesleurd werd bij het longeren. Ze komt van een boertje die haar al wel voor de kar beleerd had. Gaat meestal niet zo zachtzinnig.

https://youtu.be/_Zr1PnMfXfw

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: [VOLG] Noriker uit Oostenrijk... Ze is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:54

Ik ben niet voor de zwaardere rassen maar wat is ze prachtig.

Je hebben ook allemaal hetzelfde kleuren schema. :+

Mane

Berichten: 73
Geregistreerd: 31-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 09:25

gerlindie schreef:
Ze is echt knap!

En hele mooie foto's ook <3
Vind de sfeer echt heel lief en zacht :j

Heel erg bedankt! :o
CrazyCat schreef:
Ze is prachtig en heeft de typische lieve zachte knuffel Noriker uitstraling. Wij hebben een hele sensibele jonge net 4 jarige merrie staan, die nogal explosief kan zijn. Maar oh zo lief op de grond, een echte knuffel. Daar heb ik afgelopen winter mee op de grond gewerkt om er rust in te krijgen nadat het rodeorijden werd de eerste keer toen ik erop ging en ze schrok van een hond. (dat was een aardige harde plof in het zand)

Hier een vriendin die haar aan de lijn heeft, voor ik er even aan de longe op ging. Fijn beeld aangezien ik in het begin de hele bak rondgesleurd werd bij het longeren. Ze komt van een boertje die haar al wel voor de kar beleerd had. Gaat meestal niet zo zachtzinnig.

https://youtu.be/_Zr1PnMfXfw


Dankje! Ja dat heeft ze echt en dat maakte me smoorverliefd haha.

Oh wat leuk! Soms is opbouwen vanaf de grond ook gewoon de beste keuze. Mensen vergeten nogal eens het vertrouwen dat er ook moet zijn voor een paard voor je moet werken.

Fijn dat het al zo’n groot verschil is! Ik ken de aanpak van boeren maar al te goed haha, daarom ga ik er bewust anders mee om. Hele leuke video!
GDG schreef:
Wat gaan jullie leuk met haar om!


Dankje! We willen graag zacht voor haar zijn maar wel consequent. :o ze moet het immers wel leuk vinden om ons te zien.

Mane

Berichten: 73
Geregistreerd: 31-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 09:26

FatCat schreef:
Ik ben niet voor de zwaardere rassen maar wat is ze prachtig.

Je hebben ook allemaal hetzelfde kleuren schema. :+


Haha ja dat zeggen er meer! Dankjewel.

Jaaa.... daar wordt stiekem wel op gelet hahahaha!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: [VOLG] Noriker uit Oostenrijk... Ze is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:46

Wauw gaaf zeg! Hey jij bent die geweldige fotograaf van Insta <3!

Mane

Berichten: 73
Geregistreerd: 31-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 23:06

astridastrid schreef:
Wauw gaaf zeg! Hey jij bent die geweldige fotograaf van Insta <3!


Haha aaaaaaah dankjewel!! :o :o :o

Mane

Berichten: 73
Geregistreerd: 31-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 23:38

Ik had laatst een heel verhaal getypt en niet afgemaakt, en toen was ik het alweer helemaal vergeten te posten. Oeps haha.

Åska doet het tot dusver super! We wandelen eigenlijk iedere dag met haar en hebben zelfs een aantal korte stukjes op haar gestapt buiten en in de bak met een bitloos hoofdstel. Sturen en remmen zijn dingen die ze nog onder de knie moet krijgen, maar dat komt vanzelf. Ze luistert verder prima en is nergens bang van. Dit weekend zijn we naar de heide gewandeld en hebben we met haar genoten van het mooie weer en wat foto's met haar gemaakt. Om bij de hei te komen moet je over een brug heen die over de snelweg gaat. Mijn vriend reed mee met de auto en ik liep met het paard aan het halster. Ze gaf eigenlijk geen kik en sjokte erover heen alsof er niets aan de hand was. Heerlijk! Eenmaal bij de hei hebben we samen met haar nog lekker geluncht en toen het plots heel hard begon te regenen hebben we met z'n drietjes geschuild. Ik heb nog lang niet naar alle foto's kunnen kijken, maar ik zal er ook een paar bijvoegen die nog niet bewerkt zijn.

Afbeelding

Afbeelding

(Als ze maar kan eten :+ )
Afbeelding

(Hier waren we dus allebei gewoon kei nat geregend....)
Afbeelding

Afbeelding

Vandaag zijn we begonnen met wat grondwerk en vrijheidsdressuur. Ze is heel erg slim en pakt dingen snel op, wat voor ons heel fijn is. Ook vind ze het gewoon heel leuk om lekkers te krijgen haha!

gerlindie

Berichten: 4632
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Noriker uit Oostenrijk... Ze is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 07:03

<3
Ik houd echt van de sfeer op jullie foto's!
En natuurlijk de combinatie van knap paard met knappe mensen *D

shaddy82

Berichten: 1842
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 07:14

Mooie foto's :)

Mane

Berichten: 73
Geregistreerd: 31-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 11:22

shaddy82 schreef:
Mooie foto's :)


Dankje! :D
gerlindie schreef:
<3
Ik houd echt van de sfeer op jullie foto's!
En natuurlijk de combinatie van knap paard met knappe mensen *D


Aww dankjewel! :o :o

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Noriker uit Oostenrijk... Ze is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:31

Jeetje wat maken jullie gave foto's. Zo is het extra leuk om iemand te volgen haha. Had ik maar elke dag iemand bij om zulke foto's te maken :))

Maar wat heb je een gaaf paard gekocht. Wat een gok, maar volgens mij één met een super uitkomst. Alles ziet er heerlijk relaxed uit, ik denk dat jullie nog veel plezier met z'n 3'en gaan hebben :-)

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] Noriker uit Oostenrijk... Ze is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:37

Wat is ze gaaf! Ik volg ook graag mee!

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Noriker uit Oostenrijk... Ze is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:43

Ik volg natuurlijk ook! :D Gave foto's en wat is ze moooooooi in de zomer met die bijzondere appeltjes.. :oo

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: [VOLG] Noriker uit Oostenrijk... Ze is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:36

Ik ben jaloers op al die mooie foto´s, niet dat ik geen mooie foto´s van mijn pony´s heb, maar wat herlijk als je iedere keer zulke mooie en zachte foto´s hebt! Heel gaaf, jullie alle drie zijn suer leuk samen,
heeeeerlijk dier ! <3 <3 Ik volg jullie ook natuurlijk.

Mane

Berichten: 73
Geregistreerd: 31-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 20:37

Maanlicht schreef:
Wat is ze gaaf! Ik volg ook graag mee!


Dankje! Superleuk! :D
Captain schreef:
Ik volg natuurlijk ook! :D Gave foto's en wat is ze moooooooi in de zomer met die bijzondere appeltjes.. :oo


Dankjewel! Ja ze is een echte schoonheid :o
freetorun schreef:
Jeetje wat maken jullie gave foto's. Zo is het extra leuk om iemand te volgen haha. Had ik maar elke dag iemand bij om zulke foto's te maken :))

Maar wat heb je een gaaf paard gekocht. Wat een gok, maar volgens mij één met een super uitkomst. Alles ziet er heerlijk relaxed uit, ik denk dat jullie nog veel plezier met z'n 3'en gaan hebben :-)


Dankjewel! Haha, het heeft zo z'n voor en nadelen. Voordeel is dat we veel foto's hebben, nadeel is dat je vaak even 1 foto snel snel schiet in plaats van dat je er echt nog een middag de tijd voor neemt. Dat zouden we eigenlijk vaker moeten doen, maar om eerlijk te zijn ben ik zelf ook gewoon mega slecht in het op de foto staan en knip ik ze liever. Daarom heeft mijn vriend altijd veel meer foto's dan mij haha!

Dankje! Inderdaad eentje waarvan al mijn verwachtingen uitkwamen en meer. We zijn ontzettend blij met haar en ik denk dat we een mooie toekomst voor ons hebben liggen. :D

Mane

Berichten: 73
Geregistreerd: 31-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 20:38

Joscaa schreef:
Ik ben jaloers op al die mooie foto´s, niet dat ik geen mooie foto´s van mijn pony´s heb, maar wat herlijk als je iedere keer zulke mooie en zachte foto´s hebt! Heel gaaf, jullie alle drie zijn suer leuk samen,
heeeeerlijk dier ! <3 <3 Ik volg jullie ook natuurlijk.


Dankjewel! Hihi, ja foto's zijn voor mij heel erg belangrijk, ze betekenen veel voor me. Daarom vind ik het ook heel leuk om ze te maken.

Dankje en leuk dat je ons volgt! :o

Mane

Berichten: 73
Geregistreerd: 31-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 20:52

Even nog een update.

Åska kan al bijna voetjes geven op commando, dus hopelijk lukt het ons haar de spaanse pas te leren. Ze is ontzettend slim en pikt alles heel snel op. Hetzelfde geldt voor rijden, ze is steeds beter te sturen en je merkt dat ze ook beter haar balans houdt onder de ruiter. Je merkt dat ze zich inmiddels volledig op haar gemak voelt op haar nieuwe plek, ze heeft namelijk ontzettend veel temperament. Ze vind het heerlijk om met ons te wandelen en buiten te rijden, ze laat dan haar lipje lekker hangen en stapt met ontspannen en vlotte passen door. Op de terugweg neemt ze met alle plezier een sprintje en laat ze zichzelf lekker gaan. Ze is werkelijk nergens bang van -- behalve voor water, haha. Iedere plas is doodeng, en ook sproeiers doen haar beven van angst! Tegelijkertijd kun je met een los teugeltje over een viaduct boven de snelweg rijden met haar, of zonder problemen haar afspuiten en wassen, maar dat zal dan weer paardenlogica zijn haha.

Momenteel zijn we bezig met het opzetten van een youtube kanaal waar we onze ervaringen met haar vast willen leggen. We hebben al eerder wat videos gemaakt maar dit nooit doorgezet omdat onze verzorgpaarden een uur van elkaar af stonden, en we eigenlijk altijd individueel naar stal gingen. Nu gaan we altijd samen dus kunnen we meer foto's en filmpjes maken dan voorheen. Heel leuk dus!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mane

Berichten: 73
Geregistreerd: 31-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 23:31

Alweer een hele poos geleden, vooral vanwege mijn afstuderen waardoor ik helaas niet zoveel tijd heb voor de leukere dingen.

Maar even een recap! Natuurlijk zijn we druk bezig geweest met het maken van foto's! Ik ben blij dat ik een aantal maanden geleden een dirndl aangeschaft heb.

Afbeelding

Jeffrey ziet er in alles goed uit. :+

Afbeelding

Ook zijn we een aantal dingen gaan oefenen, zoals springen (ze heeft nog veeeeel te leren :') ),

Afbeelding

vrijheidsdressuur (ze is ontzettend slim en pakt iedere oefening bijzonder snel op!),

Afbeelding

en gewoon lekker ontspannen (rollen is een dagelijkse hobby).

Afbeelding

Ook hebben we EINDELIJK een zadel. :+ (ik mocht eigenlijk geen roze van Jeffrey, maar voilá)

Afbeelding

En heb ik Åska mogen gebruiken voor mijn afstudeerproject met als thema rouwen om dieren en afscheid nemen van. Het project gaat over mijn pony van toen ik 13 was die helaas plots naar de slacht is gegaan. Hier was weinig begrip voor en ik heb nooit afscheid kunnen nemen. Binnen mijn project neem ik afscheid van haar en geef ik betekenis aan haar verlies door het te uiten, en door verder te gaan met Åska. Ik heb deze foto's met haar gemaakt op de boerderij waar vroeger mijn pony stond, de eigenaar is een paar jaar geleden overleden maar zijn familie was vriendelijk genoeg om mij toegang te verlenen. Het project heeft me enorm geholpen met mijn proces! Als mensen geïnteresseerd zijn ben ik best bereid er meer over te vertellen en om de eindproducten te laten zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook zijn we druk bezig met youtube, wat helaas nog niet zo vlot gaat i.v.m mijn school, maar mijn vriend heeft zijn eerste video al geplaatst. Ik ben van plan binnenkort ook een video te maken waarin ik alles vertel over het importeren van een paard vanuit het buitenland.

Daarnaast zijn we druk bezig met het herorganiseren van de Noriker vereniging, en gaan we waarschijnlijk een showteam starten waarmee we evenementen af zullen gaan met een aantal Norikers. Als iemand van jullie dus een Noriker heeft mogen jullie contact met me opnemen voor de mogelijkheden! :D

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: [VOLG] Noriker uit Oostenrijk... Ze is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 07:24

Prachtige foto's!

Fijn dat jullie samen zo van hem genieten!

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: [VOLG] Noriker uit Oostenrijk... Ze is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 07:44

Wat een prachtig project! Daar zou ik graag meer over lezen!

En een geweldig mooi paard zeg, zo kalm en vriendelijk als overkomt.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Re: [VOLG] Noriker uit Oostenrijk... Ze is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 08:15

Wat leuk zeg! Ik volg *D
Jammer genoeg kom je in NL niet vaak Norikers tegen, prachtige paarden vind ik het.
Hier op stal staat er ook 1.

janineskolla
Berichten: 200
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [VOLG] Noriker uit Oostenrijk... Ze is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:56

Een pracht paard. Heb zelf 3 norikers gehad, maar blijf ze leuk vinden.
Leuk dat de noriker vereniging weer nieuw leven krijgt.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 14:00

Mam <een mevrouw met Barbie haar en een trekpaard!...Ja zo werd ik geroepen om te komen kijken naar jullie! Wat een leuk paard veel geluk samen! <3

Mane

Berichten: 73
Geregistreerd: 31-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 23:13

Speirs schreef:
Wat een prachtig project! Daar zou ik graag meer over lezen!

En een geweldig mooi paard zeg, zo kalm en vriendelijk als overkomt.


Dankjewel! Aankomende dinsdag zou het helemaal af moeten zijn, dan kan ik er meer over delen, ook over het eindresultaat. Het is nog even een dagje doorklussen!

Dankjewel, daar waren wij ook voor gevallen.

Mjetterd schreef:
Wat leuk zeg! Ik volg *D
Jammer genoeg kom je in NL niet vaak Norikers tegen, prachtige paarden vind ik het.
Hier op stal staat er ook 1.


Dankjewel! Ja ik vind het ook heel jammer, er zit zo lekker veel variatie in en ze zijn zo lekker stevig haha. Als we goed ons best doen weet straks iedereen wat een Noriker is. :D

IMJ schreef:
Prachtige foto's!

Fijn dat jullie samen zo van hem genieten!


Dankjewel! Ja absoluut! :o

Mane

Berichten: 73
Geregistreerd: 31-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 23:15

kwita schreef:
Mam <een mevrouw met Barbie haar en een trekpaard!...Ja zo werd ik geroepen om te komen kijken naar jullie! Wat een leuk paard veel geluk samen! <3


Hahaha wat leuk! Dankjewel :') :o

janineskolla schreef:
Een pracht paard. Heb zelf 3 norikers gehad, maar blijf ze leuk vinden.
Leuk dat de noriker vereniging weer nieuw leven krijgt.


Leuk! Wat heb je nu?

Ja het is zonde dat er niet meer mee gedaan wordt. Dat gaan we zo snel mogelijk veranderen!