Gezocht: Buitenlandstage in de paarden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MallyOtaku

Berichten: 66
Geregistreerd: 02-03-15
Woonplaats: Dronten

Gezocht: Buitenlandstage in de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 17:59

Door het helaas niet door kunnen gaan van mijn stage in Canada ivm visum...

Opzoek:
Ik ben opzoek naar een paardenranch/ paardenbedrijf (liefst iets met toerisme) in het buitenland waar ik vanaf 1 Juli 5 weken stage kan lopen! Voorkeur voor Scandinavie maar sta op dit moment open voor alles ivm last minute!

Iemand tips ? :)

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Gezocht: Buitenlandstage in de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:07

Ik zag toevallig op vanmiddag op facebook iets heel gaafs langs komen. Geef me een momentje!

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Gezocht: Buitenlandstage in de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:08

Oh ik zie nu dat dit in Florida is.. dat ga je dan ook niet meer bij elkaar kunnen boksen qua visum denk ik?

Afbeelding

Afbeelding

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Gezocht: Buitenlandstage in de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:15


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:19

Holistic Horsewomen in Mosselbaai, Zuid Afrika? Er is geen vacature o.i.d., maar je kunt Cornelia een berichtje sturen: https://www.facebook.com/HolisticHorseWomen/. Kan gewoon op een toeristenvisum als je maar voor 5 weken gaat (en bij een eventuele vraag bij de paspoortcontrole zegt dat je op bezoek gaat bij vrienden).

midori
Berichten: 667
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Galway, Ierland

Re: Gezocht: Buitenlandstage in de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:28


eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Gezocht: Buitenlandstage in de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:59

Afbeelding
Hier iets in Frankrijk

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Gezocht: Buitenlandstage in de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:08

We doen dezelfde opleiding. Ik heb mijn buitenland stage bij Arendskerke Fjellridning gedaan in Noorwegen. Zij doen de hele zomer buitenritten door de bergen voor toeristen. Stuur me even een pbtje als het je wat lijkt :)

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Gezocht: Buitenlandstage in de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:09

In IJsland zoeken ze bij toeristen bedrijven rond die tijd vaak wel mensen. Daar eens op Google ?

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:10

Bij Anita in Zweden op de sundance ranch, super leuke mensen!

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:47


Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Re: Gezocht: Buitenlandstage in de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 00:12


Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:26

weet het niet helemaal zeker, maar wellicht kun je hier ook eens informeren?

Is in Duitsland

http://www.obritain.nl/

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Gezocht: Buitenlandstage in de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 22:20

bij het zoeken naar een buitenland stage let dan even op het verschil tussen een internship en traineeship. Je moet het internship hebben.

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:40

Ik schop dit topic even omhoog :+
Ben benieuwd waar je nu stage gelopen hebt TS?

Zelf hier ook aan het rondkijken naar een andere stageplek (ook eerst Canada maar heel gedoe rondom visum momenteel dus alvast verder aan het kijken), ook richting de paarden en het liefste richting scandinaviƫ of Engeland/Ierland/Schotland of IJsland. :o Ik hoor dus graag ervaringen :)
Wel belangrijk dat ik hierbij ruimte krijg voor een onderzoek vanuit school, dit is verder geen groot onderzoek maar wel iets wat verplicht is :Y)

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:46

Wat is er aan de hand met je visum als ik vragen mag?

Via mn werk hebben we hele leuke dingen met IJslanders en toerisme, in IJsland dus Ierland en Amerika ook hele leuke plekken. Laat maar weten als je meer info wil.

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: Gezocht: Buitenlandstage in de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:49

Er is niet bekend wanneer de uitnodigingen verstuurd gaan worden, vanwege overleggen over veranderingen in het visum voor Nederlanders en ik ben zelf niet van dingen op het laatste moment regelen dus vandaar dat ik alvast verder aan het kijken ben :)

eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:11

Robin_Rikkie schreef:
Ik schop dit topic even omhoog :+
Ben benieuwd waar je nu stage gelopen hebt TS?

Zelf hier ook aan het rondkijken naar een andere stageplek (ook eerst Canada maar heel gedoe rondom visum momenteel dus alvast verder aan het kijken), ook richting de paarden en het liefste richting scandinaviƫ of Engeland/Ierland/Schotland of IJsland. :o Ik hoor dus graag ervaringen :)
Wel belangrijk dat ik hierbij ruimte krijg voor een onderzoek vanuit school, dit is verder geen groot onderzoek maar wel iets wat verplicht is :Y)



T schijnt dat de Young Professionals nog wel kan, maar dan moet je een betaald job offer hebben.
Zit er nu zelf ook tegenaan te hikken, maar moet en zal terug naar Canada :p

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:07

Ja, of via een recognized organisation. Zij hebben een eigen quotum aan werkvergunningen. Young Professional is de kans op dit moment nog groter. Voor andere landen is ook nog niet aangegeven wanneer er geloot zal worden dus het kan nog goed aflopen als je in de WH pool staat.

Ook voor WH moet trouwens gewoon het minimumloon betaald worden in Canada hoor, anders is je stagebieder in overtreding. Dus als diegene je een stageplek wil bieden zou je ook kunnen voorstellen om via het YP te gaan.

eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:21

Het is voor mij geen stage, maar bezoek bij vrienden. Alleen om te voorkomen dat ik er niet in kom, heb ik me aangemeld voor WH. En dan krijg ik van hen een kleine onkostenvergoeding voor de stalling van mijn paard in NL en ziektekosten enzo. Afgelopen jaar verdiende ik niets (logisch ik werkte ook niet) maar dat was niet zo goed voor mijn bankrekening. Dus nu zou ik dan wat klusjes doen tegen een vergoeding, mits ik de WH krijg.

Maar denk dat het voor YP niet geschikt is, daar er geen direct verband is tussen mijn opleiding en het bedrijf. Naja, kan wel een verband maken hoor, maar wil niet frauderen...

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: Gezocht: Buitenlandstage in de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:25

Ben je vorige keer met WH geweest?

eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Gezocht: Buitenlandstage in de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:34

Nee, alleen ETA.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 08:44

Is je stage betaald of onbetaald? zwart of wit?
Voor 5 weken (onbetaalde) stage zou ik echt geen werkvisum (en al helemaal geen Whv) aanvragen, hartstikke zonde aangezien je her maar 1x in je leven kan aanvragen en 1 jr geldig is. Als het van je school mag dan kan je prima op een touristenvisum gaan, je moet alleen een goed verhaaltje klaar hebben. En natuurlijk genoeg geld en verzekeringen geregeld (maar dat moet altijd). Ken zat mensen die voor 6 maand stage lopen of op een boerderij vrijwilligerswerk doen, op een toeristenvisum en die komen het land ook gewoon in en uit..
Het is trouwens legaal om vrijwilligerswerk te doen op een touristenvisum. Max 4 weken mag je op een zelfde boerderij verblijven om vrijwilligerswerk te doen. Dit mag op 3 verschillende boerderijen binnen je verblijf (dus in totaal 3 maand). Andere sectoren dan boerderij weet ik niet hoe het zit..

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 08:49

Eileen_ schreef:
Is je stage betaald of onbetaald? zwart of wit?
Voor 5 weken (onbetaalde) stage zou ik echt geen werkvisum (en al helemaal geen Whv) aanvragen, hartstikke zonde aangezien je her maar 1x in je leven kan aanvragen en 1 jr geldig is. Als het van je school mag dan kan je prima op een touristenvisum gaan, je moet alleen een goed verhaaltje klaar hebben. En natuurlijk genoeg geld en verzekeringen geregeld (maar dat moet altijd). Ken zat mensen die voor 6 maand stage lopen of op een boerderij vrijwilligerswerk doen, op een toeristenvisum en die komen het land ook gewoon in en uit..
Het is trouwens legaal om vrijwilligerswerk te doen op een touristenvisum. Max 4 weken mag je op een zelfde boerderij verblijven om vrijwilligerswerk te doen. Dit mag op 3 verschillende boerderijen binnen je verblijf (dus in totaal 3 maand). Andere sectoren dan boerderij weet ik niet hoe het zit..


Deze stage was onbetaald maar ik mag van school niet zonder visum, anders was het probleem er ook niet :')
De stage duurt in principe maar 6 weken vanaf eind mei :)

MallyOtaku

Berichten: 66
Geregistreerd: 02-03-15
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 17:08

Voor de geintreseerde, ik heb uiteindelijk stage gelopen in Noorwegen wat een onwijs gave ervaring was! Super mooie natuur waar je doorheen kan rijden, zeker een aanrader!