[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
LadyDii
Berichten: 408
Geregistreerd: 29-08-22

[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-22 23:08

Lieve allemaal,

Gisteren heb ik een paard gevonden, ik kan me haast niet voorstellen dat niemand hem mist. Vandaar via deze weg een bericht, in de hoop dat de eigenaar zich meldt.


Het paard is gevonden in Limburg (Nederland). Ik heb hem meteen op een stalling gezet en de politie ingeschakeld, zo ook de LND. Niemand heeft hem als vermist opgegeven en niemand in de buurt schijnt het paard te (willen) kennen. :(

Ik heb zijn chipnummer en heb ook contact gehad met de fokker, echter kan zij zich niets meer herinneren daar zij hem als veulen heeft verkocht. Wel heb ik veulen foto's van hem gekregen en weet ik wie de moeder en vader zijn, zijn broer en zus zijn overleden als veulen. Hij zelf is als veulen bij de toen al nieuwe eigenaren "inwendig afgekeurd"- aldus de fokker. Hoogst waarschijnlijk dus níet als rijpaard geschikt.

Het paard is 13 jaar jong,
Het paard heeft een valk kleur,
Het paard is ongeveer 1.66 groot,
Het paard heeft één wit achtervoetje, aan de rechterkant,
Het paard is ruin.


Zijn paspoort naam is: Verwijderd op verzoek TS
Stamt af van moeder: [verwijderd] (geen stamboek) & vader: [verwijderd]

Hij is mager en compleet uitgedroogd. Zijn hoeven zien er echter wel oké uit en lijken recentelijk nog bekapt.

Mocht iemand denken "Hé, die ken ik" of mist iemand hem? Laat me dit dan a.u.b. weten.

Hij staat nu lekker op stal, heeft eten en ook drinken. Krijgt aandacht en veel liefde.
Maar wie mist deze schat?
Laatst bijgewerkt door Melissa0304 op 02-09-22 20:14, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tag in titel geplaatst, namen uit bericht verwijderd

Once lost, once found, now home. Golden Boy Misterio | @misteriowanders


tamary

Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 23:14

Bel eens een rondje DA's, velen hebben de chipnummers van "hun" paarden wel in het systeem staan.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

LadyDii
Berichten: 408
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-22 23:21

tamary schreef:
Bel eens een rondje DA's, velen hebben de chipnummers van "hun" paarden wel in het systeem staan.



Kan ik zeker proberen morgen! Echter lijkt niemand hem in de buurt te missen.
Heb ook al een Facebook bericht gepost (openbaar), hopelijk komt de eigenaar gauw boven water.

De paardenpensions in de omgeving herkennen hem niet.

Once lost, once found, now home. Golden Boy Misterio | @misteriowanders

Zebrastreep

Berichten: 9690
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 23:25

Als goed is staat ieder paard nu geregistreerd en moeten ze bij het rvo kunnen zien waar het paard gestald staat. Kan wel zijn dat de eigenaar de registratie niet heeft gedaan natuurlijk.

Verder zou ik niet teveel met het paard doen , op stal voeren en meer niet. Meer voordat je straks voor alle kosten opdraait en een gepikeerde eigenaar want soms reageren mensen toch erg bijzonder als je een dier opvangt. Heb het zelf al eens gehad met een hond kon geen bedankje vanaf. Kreeg toch een arrogante onnodige blik toegeworpen. Dat was voor mij ook de laatste keer dat ik een hond terug heb gebracht naar iemand


Ik vindt zijn naam als kate bush fan wel echt fantastisch :') al staat dat helemaal los van het topic natuurlijk.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 23:31

Gisteren kwam ik hem tegen op FB en hebben meerdere het bericht gedeeld. Helaas is toen het bericht verwijderd?! We dachten dus dat eigenaar terecht was.
Heb je evt een nieuw FB bericht!? Dan deel ik hem voor je.

Edit; bericht al gevonden en gedeeld

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 23:36

Zit er geen handelaar daar ergens in de buurt?
Mogelijk had die een groep paarden ergens op een land waardoor hij hem nu niet meteen mist?
Die worden vaak ook per groep bekapt.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

LadyDii
Berichten: 408
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-22 23:38

Zebrastreep schreef:
Als goed is staat ieder paard nu geregistreerd en moeten ze bij het rvo kunnen zien waar het paard gestald staat. Kan wel zijn dat de eigenaar de registratie niet heeft gedaan natuurlijk.

Verder zou ik niet teveel met het paard doen , op stal voeren en meer niet. Meer voordat je straks voor alle kosten opdraait en een gepikeerde eigenaar want soms reageren mensen toch erg bijzonder als je een dier opvangt. Heb het zelf al eens gehad met een hond kon geen bedankje vanaf. Kreeg toch een arrogante onnodige blik toegeworpen. Dat was voor mij ook de laatste keer dat ik een hond terug heb gebracht naar iemand


Ik vindt zijn naam als kate bush fan wel echt fantastisch :') al staat dat helemaal los van het topic natuurlijk.



Ik heb contact met het LND en hun hebben dit inderdaad nagekeken. Hij staat echter nergens ingeschreven bij een stal, frustrerend dus.

Hij staat op een stal wat mij maandelijks geld kost, hier krijgt hij eten en drinken, weidegang en staat hij niet alleen. Ik kan hem natuurlijk niet achterlaten! Ik heb wat benodigde spullen gekocht en ga er dagelijks even langs om hem aandacht en vooral liefde te geven.

Hij oogt verder oké, dus ik maak me op dit moment geen zorgen voor 'hoge kosten'. Maar, hoe langer hij gestald staat hoe meer het automatisch zal kosten. Echter heb ik dat er graag voor over en mocht iemand hem echt missen, valt hier altijd over te praten. ;-) Lijkt mij.

Once lost, once found, now home. Golden Boy Misterio | @misteriowanders

LadyDii
Berichten: 408
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-22 23:39

Cayenne schreef:
Zit er geen handelaar daar ergens in de buurt?
Mogelijk had die een groep paarden ergens op een land waardoor hij hem nu niet meteen mist?
Die worden vaak ook per groep bekapt.



Meerdere pensionstallen herkennen hem niet en ook heb ik al fokkers gesproken in de buurt waar hij gevonden is, ook hier herkend niemand hem. Gek, toch?

Morgen ga ik eens wat dierenartsen benaderen, wellicht kunnen hun mij meer vertellen. Omdat hij bij de Duitse grens is gevonden, heb ik ook al wat e-mails verstuurd naar Duitse dierenartsen.

Once lost, once found, now home. Golden Boy Misterio | @misteriowanders

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 23:42

Dat is idd vreemd. Maar iemand moet hem toch missen!
Goed dat je hem hebt opgevangen! +:)+
Hoe heb je hem gevonden? Liep hij gewoon ergens langs de weg?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

LadyDii
Berichten: 408
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-22 23:44

Cayenne schreef:
Dat is idd vreemd. Maar iemand moet hem toch missen!
Goed dat je hem hebt opgevangen! +:)+
Hoe heb je hem gevonden? Liep hij gewoon ergens langs de weg?



Ik kwam een bericht tegen op Facebook en toen hebben wij hem gevangen.

Tuurlijk! Ieder dier verdiend een thuis, liefde en aandacht. Is al erg genoeg dat hij er zo helemaal alleen en verslechterd rond dwaalde. Arm dier! :(

Hij liep midden in de natuur in een groot natuurgebied hier, de Meinweg overigens.
Maar hier zijn zoveel hekken, vee- en wildroosters dat ik haast niet kan geloven dat hij daar zelf gekomen is.

Once lost, once found, now home. Golden Boy Misterio | @misteriowanders

LadyDii
Berichten: 408
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-22 00:08

Hij komt trouwens van Stal [verwijderd] uit [verwijderd] Wie weet kent iemand diegene die hem 13 jaar geleden als veulen heeft gekocht.
Laatst bijgewerkt door Melissa0304 op 02-09-22 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Herkenbaarheid uit bericht gehaald op verzoek TS

Once lost, once found, now home. Golden Boy Misterio | @misteriowanders

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 00:56

Ik vind het een sterk verhaal..
Heb je een foto van het paard?

[o]

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 01:00

imaudy schreef:
Ik vind het een sterk verhaal..
Heb je een foto van het paard?


Op FB staan foto's van het gevonden paard.
Ik kan alleen de oproep zo gauw even niet vinden.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 01:45


"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 01:58

Ik heb geen facebook, kan de foto's helaas niet zien.
Maar waarom zelf de stalling betalen voor het paard? Het paard kan toch door de dierenbescherming oid opgehaald worden? Het is best tricky om zelf de stalling te betalen, degene die de kosten een bepaalde tijd betaald wordt eigenaar van het paard dacht ik. Als dat je leuk lijkt dan is het natuurlijk helemaal prima.

[o]

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 02:04

Afbeelding
Afbeelding

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 02:18

Bedankt voor de foto's Cayenne!
Het is een prachtig paard, maar veel te mager idd. Hij staat achter wat raar.
Hoop dat iemand hem mist. Zijn vacht ziet er wel mooi uit en een paard kan snel mager worden als hij even niet goed te eten krijgt.

[o]

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 04:20

Goed dat je het paard hebt opgevangen. Ik zou wel minder informatie delen. Stel, iemand denkt “hmmm, valkkleurig, mooi, ik zeg dat hij van mij is”. Je hebt nu al veel cruciale info gedeeld (leeftijd, ouders, chip, waar hij geboren is,…). Ik zou van wat je zeker weet, niks delen. De kans dat de oorspronkelijke eigenaar op de stoep staat, lijkt me klein, want hij had ook al aan alle alarmbellen kunnen trekken. Blijven de mensen die voor weinig een paard denken te scoren over. Misschien ben ik te cynisch hoor.

Anyway, echt goed en lief dat je dit doet.

karrij
Berichten: 1043
Geregistreerd: 13-04-21

Re: Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 05:02

Joh wat een verhaal zeg! Kijk inderdaad maar uit met info delen.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 05:05

Ik woon tegen de Meinweg aan, maar hij komt mij niet bekend voor.
Mooi dier wel!
Ik zou hem idd overdragen aan de dierenbescherming en er niet zelf voor gaan betalen.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Blue_flower
Berichten: 1918
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 05:41

Ik ben wel benieuwd waarom het oorspronkelijke bericht over dat dit paard gevonden is, verwijderd werd en nu alles opnieuw erop gezet is. Wat is er gebeurd dat je er eerst voor koos om het te verwijderen?

Edit: [OV] [EG] Paard gevonden Meinweg, Limburg NL
Er had namelijk iemand hier op bokt al een topic geopend.

beert
Berichten: 2398
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 06:11

imaudy schreef:
Maar waarom zelf de stalling betalen voor het paard? Het paard kan toch door de dierenbescherming oid opgehaald worden? Het is best tricky om zelf de stalling te betalen, degene die de kosten een bepaalde tijd betaald wordt eigenaar van het paard dacht ik. Als dat je leuk lijkt dan is het natuurlijk helemaal prima.

Dit klopt niet.

De gemeente waar het dier gevonden is, heeft zorgplicht voor gevonden dieren/voorwerpen in de gemeente. Zorgplicht betekent niet (per definitie) dat ze moeten betalen. Het kan ook zijn dat ze het dier naar een asiel laten vervoeren waarmee ze afspraken hebben. Dat kan ook een asiel in een andere gemeente zijn.

Als je dit formeel wilt spelen, zul je contact moeten opnemen met de gemeente waarin het dier gevonden is. In dit geval hoop ik dat het in het Nederlandse deel van de Meinweg is, anders gaat bovenstaande niet op :-).

Je kan met de gemeente twee dingen afspreken:
- zij nemen de zorg over en regelen het maar hoe ze het paard opvangen.
- jij mag het paard opvangen.

Bij een asiel mag een dier na 14 dagen herplaatst worden. Als je zelf het dier opvangt, ben je na 1 jaar de eigenaar. Mits je dus een melding gedaan hebt bij de gemeente. In het geval van een paard zou je ook afspraken kunnen proberen te maken met de gemeente of je eerder eigenaar zou kunnen worden. Die 1 jaar is gebaseerd op een gevonden voorwerp, zoals een portemonnee, dat geen brood eet :-)

Succes met vinden van de eigenaar. Maar vergeet dus ook de formele kant niet.

Zie ook de faq:
https://www.licg.nl/vermiste-of-gevonde ... ier-houden

Aanvulling uit het Burgerlijk Wetboek:
Citaat:
Als het gevonden voorwerp een dier is, mag de burgemeester besluiten het na verloop van twee weken nadat het in bewaring is gegeven als het mogelijk is te verkopen of anders weg te geven. Mocht dat laatste ook niet lukken dan mag de burgemeester besluiten het dier te laten afmaken. De burgemeester hoeft zich niet aan de genoemde termijn van twee weken te houden als de kosten van bewaring onevenredig hoog zijn of als het dier om medische redenen eerder moet worden afgemaakt.

Bron: https://www.verlorenofgevonden.nl/faq
Laatst bijgewerkt door beert op 30-08-22 06:18, in het totaal 1 keer bewerkt

henshem
Berichten: 1118
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 06:15

LadyDii schreef:
Hij staat op een stal wat mij maandelijks geld kost, hier krijgt hij eten en drinken, weidegang en staat hij niet alleen. Ik kan hem natuurlijk niet achterlaten! Ik heb wat benodigde spullen gekocht en ga er dagelijks even langs om hem aandacht en vooral liefde te geven.


Je hebt hem gisteren gevonden, de stal kost je maandelijks geld, je hebt de benodigde spullen al gekocht en je gaat er dagelijks langs… raar verhaal.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 06:16

Ik verplaats dit topic naar Opsporing verzocht.

Elisa2

Berichten: 36680
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 06:30

Het dier ziet er mager en al wat ouder uit..zou hij niet gedumpt zijn?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, GrapeshotBot, Lalladidoo, laura22 en 40 bezoekers