[VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-18 15:32

Haha, ja eigenwijs neusje heeft ze :')

Ja, gaat steeds weer ietsje beter. Zat vandaag even filmpje te kijken van de eerste B wedstrijd onderling halfjaar terug. Echt, zoveel verandering nu alweer en dat met een winter waarin ik echt weinig gereden heb!
Aankomend weekend weer eens op pad en kijken hoe het dan gaat.. Hopelijk kan ik een lezer vinden anders wordt het goed oefenen om het uit mijn hoofd te weten :+


wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-18 16:21

Ow dat zou wel ideaal zijn! Ook in Zevenaar dus? Ik moet zoals het er nu naar uitziet echt wel vroeg :=

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-18 16:31

Aah geeft niet. Er is vast iemand aanwezig al. Er moeten er een paar voor me die vast een lezer hebben :))

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-18 19:41

Gisteren met behulp van iemand op stal en de KNHS app mijn profejs ingesproken zodat ik ze vandaag kon oefenen zonder iemand.. Ging best fijn gisteren, ze liep lekker! :)
(op de galop na dan... Die wou ze ff niet lekker doen, maar ach)

Toen ik aankwam lag ze heerlijk te slapen..

Afbeelding


Vandaag was de laatste dag dat ik nog even kon oefenen voor de proefjes. Morgen drukke dag op het werk dus in avond geen puf meer en vrijdag heeft ze vrij voor de wedstrijd zaterdag uit..

Kom ik op stal aan:


Afbeelding

:+ ^) Fijn dit...

Maarrr, ik had geen andere keus en wou echt nog even oefenen!!! Dus, rustig aan paard gezadeld en op naar de bak..

Daar aangekomen vielen haar ogen er zo ongeveer uit. Groot maken, onderhals erop en niet echt willen stilstaan. 1 rondje aan de hand gedaan maar dat werkte ook niet echt.. Dus, dan er maar op, op hoop van zege :')

Eerst 15 min gestapt, 1 heet paard onder mijn kont maar dmv voltes steeds dichterbij kunnen komen en uiteindelijk netjes over de hoefslag heen langs dat gigantische enge ding :Y)

Aandraven, gelukkig niet veel spanning..
Nou, dan oortjes in en even proefjes oefenen! Inmiddels stalgenoot ook in de bak, dat paard gelukkig ook braaf.
Proefje was duidelijk in gesproken en het werkte heel fijn. Kayenne deed niet zo haar best maar daarna 2e proefje geoefend en die ging al beter!
Daarna nog maals de eerste en die ging ineens ook stuk fijner! Ze was er meer bij en liep de lijnen nu ook echt beter!
(en dat met die giga herrie naast ons incl water over ons heen...)

Uit mijn hoofd nogmaals in stap en draf de eerste proef gereden, zitten wat kortere lijnen in die Kayenne moeilijk vindt.

Aan het eind nog even opgepakt en ze liep me toch lekker te sjouwen, heerlijk! Goed aan het been, mooi op 2 teugels, genieten!


Afbeelding


Braaf paard <3

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-18 19:18

Jildou. Klopt zeker! Daarom toch ook maar gewoon gaan rijden!

Net alles klaar gemaakt voor morgen. 6uur moet ik op stal zijn. Oefff..

Paard staat er netjes bij. Nu hopen dat ze zich netjes houd :+

Afbeelding

Morgen vroeg trailer achter auto. Paard poetsen en nogmaals staart wassen en dan op naar zevenaar.. ken de proeven uit mijn hoofd inmiddels dus mocht ik geen lezer vinden rijd ik ze uit mijn hoofd.

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-18 15:43

Aah dank je wel!! Had door het mooie weer nog niet geupdate idd!

Maar ze deed het echt weer goed.
Merk wel dat ik echt een ander gevoel heb dan het beeld eruit ziet.
Voor mijn gevoel staan we zowat stil door impuls verlies maar dat komt nooit op protocollen naar voren.

Maar daar gaan we gewoon aan werken!! :))

Ze was heel braaf met alleen laden en klaar maken gelukkig. In beide bakken ook heel braaf. Zo trots op haar!

Uiteindelijk 194.5 en 189 gereden dus echt wel netjes!! Sleezy gewonnen dus volgende keer blijft ze echt mooi schoon!! :+



Hier wat leuke fotootjes..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En gisteren heerlijk even spierpijn eruit lopen.. glimworm :Y)

Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 09:15

Afbeelding


Hiep hiep hoera!! Kayenne is vandaag jarig *\o/*


Afbeelding


Straks eens even lekker bietenpulp/lojnzaad/muesli prutje maken voor haar! :))

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-18 21:05

Even niet heel veel te vertellen. Druk geweest op mijn werk met verhuizing.

Maar. Ook kayenne is gisteren verhuisd.
Ze doet alsof ze er altijd al gestaan heeft. Is super relaxt en braaf.
Ook al gereden gister in de binnenbak :D
Nu kunnen we gewoon altijd aan de gang. Weer of geen weer!!

En vandaag lekker in de buitenbak gereden. Ook heel braaf.

Ze is ook vriendjes met haar buurman. Best knap voor een merrie die normaal alles haat :Y)

Hier wat fotootjes van haar paddockje, het rijden en lekker op stal na het rijden de buurman begroeten.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-18 16:57

Weer een kleine update. Rijden gaat wel redelijk, ze heeft alleen momenteel letterlijk schijt aan mijn buitenbeen en hand. Vd week dus weer even lesje plannen, want mevrouw is gewoon lekker aan het draken. Na een minuut of 10 kan ze namelijk wel weer heerlijk lopen.. :roll: :') Gek dier..

Verder nog wat foto's bewerkt van een maand terug:
[ITP] Kayenne. Genieten met een grote G!


Afbeelding

Heerlijk dier is het toch :))

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-18 12:31

Faitherr, klopt ze is inderdaad ook van Winser-G en ook 7 geworden laatst :)) Jou haf is ook knap!

De RSIH bevalt mij heel goed, manen blijven mooi heel eronder. Maar zonder heeft ze dan ook gewoon niets, ze schuurt alles eraf dan. Moeilijk te geloven als je haar nu ziet maar is echt zo..

Jumpyhorse, wat bedoel je precies? Verkeerd topic denk ik? :)

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-18 20:47

Ja denk t wel. Maar oma en vader van moeder hadden nergens last van.
Moeder van kayenne kreeg t pas t jaar nadat kayenne t al had. Moeder was toen 6 al.. dus weet t niet goed maar t is bij kayenne echt een combi van vliegjes en suikers..

Ja snap ik. Bij mij werkt de deken heel goed. Manen iig niet dunner dan anders. Maar ze zijn sowieso dik. Dus beetje uitval ga ik ook niet zien denk.. haha

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-18 18:49

Vandaag een pittige training gehad.
Kayenne drukt zich sinds we op de nieuwe stal staan erg weg in haar rug. Ze maakt zich niét mooi rond en loopt dan dus niet over haar rug. Ik kreeg haar er wel doorheen maar niet snel genoeg waardoor de eerste 15min niet echt fijn waren.

Vandaag met vriendin die ook mijn instructrice is en bij mij op stal staat gereden. Ze heeft me even geholpen en menn.. Ik heb nu al spierpijn.. Haha :+

Maar t ging wel echt heel fijn.

Basis. 2 teugels. En op t moment dat ze zich of weg drukt opzij of omhoog stil zetten tot ze weer rond is. Dan weer wegdraven en zodra ze weer weg drukt weer stil. Geen been dus als ze stil valt valt ze maar stil. Als ze maar rond blijft. Ze lokt mij uit om been te geven en mij uit balans te brengen waardoor ze weer even ruimte heeft en zich eruit kan drukken.

Ze had het gelukkig erg snel door en dan gaat ze daarna zo fijn sjouwen! Voordeel van een snel lerend paard.

Nadeel is dus dat ze ook snel doorheeft dat ze me op die manier zover krijgt dat ik normaal been geef, ze daar niet op reageert. Ik zweep geef en zij zich weg drukt...


Maar nu weer lekker verder trainen! Als ze dan los laat loopt ze echt zo fijn!!!

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 19:21

Afbeelding


Kijk min glimworm :+:

Ongeborsteld zo uit stal. Ze staat natuurlijk wel altijd onder eczeem deken maar ze heeft ook genoeg stof op zich.

Knap dier. Nu even lekker 20min aan de wandel in de binnenbak. Even lekker bewegen maar niet werken. En t regent dus heerlijk lekker droog zo..

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-18 18:58

Weer een update :))

Afgelopen weekend ging het echt minder met rijden. Zondag dus met touwtje gelongeerd en dat ging heel fijn en goed.

Maandag had ze lekker vrij en gisteravond weer met touwtje gelongeerd.

Ze pakte namelijk mij erop en drukte zich continu weg en pakte niet mooi 2 teugels aan.

Vandaag weer erop met hulp van instructrice/ vriendin. Eerst los gestapt zonder contact. Compleet los. Zowel zij, als ik.

Daarna in stap teugels op maat en niets anders dan 2 teugels gelijke druk en geen been behalve als we stil stonden. ( ze lokt me uit om been te geven en kan zich dan weg drukken)

Daarna toen dat redelijk ging aan gedraafd. Zelfde principe. Geen been tegelijk met teugels zeg maar. Echt los van elkaar. Niet helmaal recht? Teugels recht en verder nergens op letten ook al slingeren we veel.

Daarna weer been en opletten dat ze wel onder me blijft want het liefst gaat ze dan gelijk stuk harder zodat ze zich weer vast kan zetten.

Even niet focussen op rond maar puur op been is reactie en 2 teugels mooi contact ook al lijken we dan dronken. :')

Morgen komt de tandarts en de hoefsmid dus heeft ze even vrij op wat wandelen in avond na. Vrijdag even kijken wat we kunnen. Ligt aan haar tanden morgen..

Nog wat fotootjes:

Van t weekend mijn longeer hoofdstel gepoetst.. voor en na:

Afbeelding


Een fb gaf een herinnering,
Moeder en dochter:

Afbeelding

En nog even longeren met touwtje:

Afbeelding
Aan achterbeen geen gebrek :D

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 09:14

Ja mooi geworden he :))

Ja we gaan gewoon rustig aan weer door. T is bij kayenne 3 stappen vooruit en 2 terug telkens. Maar uiteindelijk pakt ze het wel goed aan.

Heb ook weer magnesium besteld. Dat kreeg ze nu 3 weken niet. Kan ook wel oorzaak zijn van vast houden.

Ook is gister hoefsmid geweest maar ook de tandarts.
Ze had vnl rechts erg veel beste haken zitten. Kan dus ook wel verklaren dat ze vast hield. Zaten al bijna in haar wang.

Toont weer aan dat vaak controleren echt geen overbodige luxe is.... Ze gaat elk jaar/ anderhalf jaar namelijk netjes!

Vandaag rustig aan wassen/ vlechten en misschien wat foto's maken. Morgen weer rustig longeren zonder bitje denk nog en dan zondag weer rijden!

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-18 16:22

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


<3

Gisteren rustig dagje gehad. Ze had wat spierpijn ook.. zo even longeren zonder bitje en morgen er weer op.. benieuwd hoe ze het dan doet! :))

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 18:41

Dank je! Ben er ook nog echt blij mee :))


Net weer gereden . Ging hetzelfde als woensdag. Maar nu wel iets sneller ronder uit zichzelf. Opzich goed dus en ze deed alles braaf. Maar ik weet dat ze zoveel meer kan dus nog wel vervelend maar door deze stap terug konen we straks weer verder :)

Ben wel blij dat ze minder vast pakt iig. Tandarts verschil weet ik niet zo goed maar deze mannier sinds woensdag werkt wel. Aankomende woensdag weer hulp dus dan weer kijken hoe t dan gaat.. :D

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-18 18:49

Vandaag weer gereden.

Eerste 15 min lijken we het meest op een dronken kameel. Net of zij niets kan en ik niet kan rijden.... :')

Maar dat is vooral omdat kayenne alles probeert om onder de druk van 2 teugels uit probeert te komen.
Ik negeer t. Doe niets met been en hou gelijke druk. Na 15 min is ze er en loopt ze heerlijk !!

Bijna geen been nodig. Iets teveel en ik krijg een bok. Maar ze reageert ook al heel snel op lichte kuit aan drukking.

Fijn paard!

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 09:00

Weer een kleine update..

Vorige week 5 dagen achter elkaar gereden. Was de eerste keer in haar leven en volgens mij ook voor mij haha.
Woensdags duurde het een minuut of 30 voor mevrouw mooi op 2 teugels liep. Zondag 3 minuten. Wel alleen in de draf. In stap hou ik mijn teugels iets langer zodat ze ze wel mooi volgt.
Galop doen we nóg even niet nu omdat ze zich dan wel weer weg drukt gezien kracht verlies. Dat ga ik weer doen als draf 100%goed gaat en goed voelt. Kleine stapjes.

Als ze zo fijn loopt kan ik wel heel mooi wijken en schouder binnenwaarts doen. Ze volgt dan mooi min hand en reageert super op lichte kuit hulp.

Afgelopen weekend nog even oonieuw gevlochten. Iets wat ik dus niet zo leuk vind gezien kramp in mijn vingers ervan.
Nu 1 gedaan ipv 2. Hij blijft redelijk zitten dus dat scheelt weer iets :')
Nog wat fotootjes van afgelopen week :))


Afbeelding

Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 09:45

Aah dank je! Haha ingepakt en wel. Mijn spookpaard.. :+

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 20:16

Weer een tijdje terug dat ik geupdate heb.

Na de laatste keer ging het weer iets minder. Toen is mijn instructrice er even op gegaan omdat ik haar er gewoon niet door kreeg. Ze wou even voelen wat er precies gebeurd zodat ze me weer beter kon helpen.
Kayenne was not amused >;) sporen vond ze niets maar ze kreeg me toch een achterbeen...

3 min later liep ze heerlijk los van de hand af. Ik weer erop en echt. Heerlijk!!!! :+:

Dagen daarna zelf wat gereden maar nu ipv rechts begon ze op links vast te houden en te ontwijken.

Zelf de keer erna spoortje om gedaan. (Allemaal in overleg met instructrice) en kreeg haar er wel mooi doorheen zelf nu.

Afgelopen week door 4daagse niets gedaan maar vanavond even gereden. Heb zelf veel last van mijn lijf maar dacht ga gewoon even erop, misschien wordt lijf dan losser..

Veel gestapt aan begin. Ook met kortere teugel wat kayenne moeilijk vind. Ze liet uiteindelijk mooi los in de stap. Aandraven ging even met bokken gepaard want rug erbij en harder is niet leuk vind ze.
Daarna weer stappen en opnieuw. Heel braaf! Heerlijk kunnen rijden!! :+:

Zelfs een galopje omdat ze uit middendraf viel. Heel mooi gecontroleerde galop!! :))

Braaf paard! Morgen weer vrij en zaterdag mag ze weer.

Ze staat altijd na t rijden te wachten op haat elektrolyten. Zo lief. Zal er eens foto van maken.
Ze drinkt ze echt zo weg met dit weer gelukkig!!

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 20:05

Vakantie tijd. Lang niets gedaan maar nu weer aan de arbeid met kayenne.

En. Ik was klaar met lange manen. Ze zitten altijd in een lelijke vlecht en elke 2 dagen opnieuw vlechten zoek ik niet want ik haat vlechten..




Komt mijn before and after:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Beentjes ook weer gedaan. Bewust hoog ivm plekjes op haar benen van de jeuk. Kan ik het weer mooi bijhouden.


Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-18 21:59

Jikke: haha. Snap ik wel hoor. Maar het is zoveel praktischer en was al zo lang aan het twijfelen. Scheelt dat het bij haar ook enorm snel groeit dus t is zo weer lang mocht ik dat willen.

Sportief idd he.
Fotootje van vanavond :
Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-18 15:14

Haha. Ja t is ook echt wel even slikken. Maar t is gewoon zoveel praktischer nu al.

En idd. Ze kan het ook heel goed hebben :+:

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-18 19:19

Vandaag weer meer opgepakt. 40 min gereden. Totaal uurtje maar dus ook veel gestapt voor en na.

Gaat steeds beter mar ze was erg heet vandaag. Telkens weg drukken. Vast houden. Te heftig reageren op been. Teveel energie eigenlijk gewoon.

Dus dacht. Ga eens galopje doen (doe ik bijna nooit gezien ze alleen hard kan en zich dan weg drukt..)

Vanuit stap hulp gegeven en ze sprong zo in galop. :wow: dat had ik niet verwacht :')

Wel nog steeds hard galopperen maar even laten gaan. Wel voltes gedaan en geprobeerd bij me te houden.

Daarna in draf beter kunnen rijden. Ze blijft alleen rechts vast zetten. Wil op linkerhand minder fijn los komen. Lukt uiteindelijk wel maar blijft een puntje.

Ze is ook altijd eigenlijk meer bezweet op links op haar hals dan rechts.
Rest van haar lijf is altijd gelijk.


Nóg fotootje van voor t rijden:

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gillian, Hanjan en 32 bezoekers