[VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:38

wendy1987 schreef:
Faitherr, klopt ze is inderdaad ook van Winser-G en ook 7 geworden laatst :)) Jou haf is ook knap!

De RSIH bevalt mij heel goed, manen blijven mooi heel eronder. Maar zonder heeft ze dan ook gewoon niets, ze schuurt alles eraf dan. Moeilijk te geloven als je haar nu ziet maar is echt zo..

Jumpyhorse, wat bedoel je precies? Verkeerd topic denk ik? :)

Wat leuk! Jaa ik ben ook zeker blij met dr, hmm dat klinkt goed. Ze heeft geen exceem maar wel last van de vliegen en de manen worden afgeknaagd hier. Ik wil alleen niet een deken die de manen juist stuk maakt.
Ze heeft inderdaad ontzettend gave manen die van jou! Heeft ze het exceem dan van haar moeders kant? Dacht dat t niet heel veel voor kwam bij winser?


wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-18 20:47

Ja denk t wel. Maar oma en vader van moeder hadden nergens last van.
Moeder van kayenne kreeg t pas t jaar nadat kayenne t al had. Moeder was toen 6 al.. dus weet t niet goed maar t is bij kayenne echt een combi van vliegjes en suikers..

Ja snap ik. Bij mij werkt de deken heel goed. Manen iig niet dunner dan anders. Maar ze zijn sowieso dik. Dus beetje uitval ga ik ook niet zien denk.. haha

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-18 18:49

Vandaag een pittige training gehad.
Kayenne drukt zich sinds we op de nieuwe stal staan erg weg in haar rug. Ze maakt zich niét mooi rond en loopt dan dus niet over haar rug. Ik kreeg haar er wel doorheen maar niet snel genoeg waardoor de eerste 15min niet echt fijn waren.

Vandaag met vriendin die ook mijn instructrice is en bij mij op stal staat gereden. Ze heeft me even geholpen en menn.. Ik heb nu al spierpijn.. Haha :+

Maar t ging wel echt heel fijn.

Basis. 2 teugels. En op t moment dat ze zich of weg drukt opzij of omhoog stil zetten tot ze weer rond is. Dan weer wegdraven en zodra ze weer weg drukt weer stil. Geen been dus als ze stil valt valt ze maar stil. Als ze maar rond blijft. Ze lokt mij uit om been te geven en mij uit balans te brengen waardoor ze weer even ruimte heeft en zich eruit kan drukken.

Ze had het gelukkig erg snel door en dan gaat ze daarna zo fijn sjouwen! Voordeel van een snel lerend paard.

Nadeel is dus dat ze ook snel doorheeft dat ze me op die manier zover krijgt dat ik normaal been geef, ze daar niet op reageert. Ik zweep geef en zij zich weg drukt...


Maar nu weer lekker verder trainen! Als ze dan los laat loopt ze echt zo fijn!!!

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 19:21

Afbeelding


Kijk min glimworm :+:

Ongeborsteld zo uit stal. Ze staat natuurlijk wel altijd onder eczeem deken maar ze heeft ook genoeg stof op zich.

Knap dier. Nu even lekker 20min aan de wandel in de binnenbak. Even lekker bewegen maar niet werken. En t regent dus heerlijk lekker droog zo..

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-18 18:58

Weer een update :))

Afgelopen weekend ging het echt minder met rijden. Zondag dus met touwtje gelongeerd en dat ging heel fijn en goed.

Maandag had ze lekker vrij en gisteravond weer met touwtje gelongeerd.

Ze pakte namelijk mij erop en drukte zich continu weg en pakte niet mooi 2 teugels aan.

Vandaag weer erop met hulp van instructrice/ vriendin. Eerst los gestapt zonder contact. Compleet los. Zowel zij, als ik.

Daarna in stap teugels op maat en niets anders dan 2 teugels gelijke druk en geen been behalve als we stil stonden. ( ze lokt me uit om been te geven en kan zich dan weg drukken)

Daarna toen dat redelijk ging aan gedraafd. Zelfde principe. Geen been tegelijk met teugels zeg maar. Echt los van elkaar. Niet helmaal recht? Teugels recht en verder nergens op letten ook al slingeren we veel.

Daarna weer been en opletten dat ze wel onder me blijft want het liefst gaat ze dan gelijk stuk harder zodat ze zich weer vast kan zetten.

Even niet focussen op rond maar puur op been is reactie en 2 teugels mooi contact ook al lijken we dan dronken. :')

Morgen komt de tandarts en de hoefsmid dus heeft ze even vrij op wat wandelen in avond na. Vrijdag even kijken wat we kunnen. Ligt aan haar tanden morgen..

Nog wat fotootjes:

Van t weekend mijn longeer hoofdstel gepoetst.. voor en na:

Afbeelding


Een fb gaf een herinnering,
Moeder en dochter:

Afbeelding

En nog even longeren met touwtje:

Afbeelding
Aan achterbeen geen gebrek :D

Renee1991

Berichten: 5964
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:51

Jeetje, het hoofdstel is echt waanzinnig mooi geworden Wendy!
En wat het rijden betreft.. Ik heb er natuurlijk weinig verstand van, maar de opbouw klinkt mij als muziek in de oren. Lukt het niet? Begin maar gewoon bij de basis. Fijn zo'n les, ik hoop dat je nu weer motivatie hebt om haar verder op te pakken :j

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 09:14

Ja mooi geworden he :))

Ja we gaan gewoon rustig aan weer door. T is bij kayenne 3 stappen vooruit en 2 terug telkens. Maar uiteindelijk pakt ze het wel goed aan.

Heb ook weer magnesium besteld. Dat kreeg ze nu 3 weken niet. Kan ook wel oorzaak zijn van vast houden.

Ook is gister hoefsmid geweest maar ook de tandarts.
Ze had vnl rechts erg veel beste haken zitten. Kan dus ook wel verklaren dat ze vast hield. Zaten al bijna in haar wang.

Toont weer aan dat vaak controleren echt geen overbodige luxe is.... Ze gaat elk jaar/ anderhalf jaar namelijk netjes!

Vandaag rustig aan wassen/ vlechten en misschien wat foto's maken. Morgen weer rustig longeren zonder bitje denk nog en dan zondag weer rijden!

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-18 16:22

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


<3

Gisteren rustig dagje gehad. Ze had wat spierpijn ook.. zo even longeren zonder bitje en morgen er weer op.. benieuwd hoe ze het dan doet! :))

Monique1963

Berichten: 8559
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:53

Stoer hoofdstel is het geworden!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 18:41

Dank je! Ben er ook nog echt blij mee :))


Net weer gereden . Ging hetzelfde als woensdag. Maar nu wel iets sneller ronder uit zichzelf. Opzich goed dus en ze deed alles braaf. Maar ik weet dat ze zoveel meer kan dus nog wel vervelend maar door deze stap terug konen we straks weer verder :)

Ben wel blij dat ze minder vast pakt iig. Tandarts verschil weet ik niet zo goed maar deze mannier sinds woensdag werkt wel. Aankomende woensdag weer hulp dus dan weer kijken hoe t dan gaat.. :D

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-18 18:49

Vandaag weer gereden.

Eerste 15 min lijken we het meest op een dronken kameel. Net of zij niets kan en ik niet kan rijden.... :')

Maar dat is vooral omdat kayenne alles probeert om onder de druk van 2 teugels uit probeert te komen.
Ik negeer t. Doe niets met been en hou gelijke druk. Na 15 min is ze er en loopt ze heerlijk !!

Bijna geen been nodig. Iets teveel en ik krijg een bok. Maar ze reageert ook al heel snel op lichte kuit aan drukking.

Fijn paard!

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 09:00

Weer een kleine update..

Vorige week 5 dagen achter elkaar gereden. Was de eerste keer in haar leven en volgens mij ook voor mij haha.
Woensdags duurde het een minuut of 30 voor mevrouw mooi op 2 teugels liep. Zondag 3 minuten. Wel alleen in de draf. In stap hou ik mijn teugels iets langer zodat ze ze wel mooi volgt.
Galop doen we nóg even niet nu omdat ze zich dan wel weer weg drukt gezien kracht verlies. Dat ga ik weer doen als draf 100%goed gaat en goed voelt. Kleine stapjes.

Als ze zo fijn loopt kan ik wel heel mooi wijken en schouder binnenwaarts doen. Ze volgt dan mooi min hand en reageert super op lichte kuit hulp.

Afgelopen weekend nog even oonieuw gevlochten. Iets wat ik dus niet zo leuk vind gezien kramp in mijn vingers ervan.
Nu 1 gedaan ipv 2. Hij blijft redelijk zitten dus dat scheelt weer iets :')
Nog wat fotootjes van afgelopen week :))


Afbeelding

Afbeelding

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 09:17

Ze ziet er super uit! Zag d’r gister nog staan :j

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 09:45

Aah dank je! Haha ingepakt en wel. Mijn spookpaard.. :+

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 20:16

Weer een tijdje terug dat ik geupdate heb.

Na de laatste keer ging het weer iets minder. Toen is mijn instructrice er even op gegaan omdat ik haar er gewoon niet door kreeg. Ze wou even voelen wat er precies gebeurd zodat ze me weer beter kon helpen.
Kayenne was not amused >;) sporen vond ze niets maar ze kreeg me toch een achterbeen...

3 min later liep ze heerlijk los van de hand af. Ik weer erop en echt. Heerlijk!!!! :+:

Dagen daarna zelf wat gereden maar nu ipv rechts begon ze op links vast te houden en te ontwijken.

Zelf de keer erna spoortje om gedaan. (Allemaal in overleg met instructrice) en kreeg haar er wel mooi doorheen zelf nu.

Afgelopen week door 4daagse niets gedaan maar vanavond even gereden. Heb zelf veel last van mijn lijf maar dacht ga gewoon even erop, misschien wordt lijf dan losser..

Veel gestapt aan begin. Ook met kortere teugel wat kayenne moeilijk vind. Ze liet uiteindelijk mooi los in de stap. Aandraven ging even met bokken gepaard want rug erbij en harder is niet leuk vind ze.
Daarna weer stappen en opnieuw. Heel braaf! Heerlijk kunnen rijden!! :+:

Zelfs een galopje omdat ze uit middendraf viel. Heel mooi gecontroleerde galop!! :))

Braaf paard! Morgen weer vrij en zaterdag mag ze weer.

Ze staat altijd na t rijden te wachten op haat elektrolyten. Zo lief. Zal er eens foto van maken.
Ze drinkt ze echt zo weg met dit weer gelukkig!!

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 20:05

Vakantie tijd. Lang niets gedaan maar nu weer aan de arbeid met kayenne.

En. Ik was klaar met lange manen. Ze zitten altijd in een lelijke vlecht en elke 2 dagen opnieuw vlechten zoek ik niet want ik haat vlechten..




Komt mijn before and after:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Beentjes ook weer gedaan. Bewust hoog ivm plekjes op haar benen van de jeuk. Kan ik het weer mooi bijhouden.


Afbeelding

Loeky01
Berichten: 7312
Geregistreerd: 25-09-10

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:10

Oh... Wendy.... Wat heb je gedaan :wow: :wow: :wow: :wow: :wow:

Ik ben fan van korte manen, maar oh hier breekt mijn hart toch wel een beetje van :+. Snap de praktischheid er wel van hoor. Maar oef

Fangio

Berichten: 2554
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 19:01

Ik moet zeggen, het staat haar allebei goed. Zo kort staat weer lekker fris en sportief.

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-18 21:59

Jikke: haha. Snap ik wel hoor. Maar het is zoveel praktischer en was al zo lang aan het twijfelen. Scheelt dat het bij haar ook enorm snel groeit dus t is zo weer lang mocht ik dat willen.

Sportief idd he.
Fotootje van vanavond :
Afbeelding

xanette2018

Berichten: 51
Geregistreerd: 15-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 22:52

ohhh hier breekt ook mijn hart....

aan de ene kant snap ik je 100%

het is ook wel schrikken,al heb ik het ook gedaan met mijn pony :P

xanette de schutse
every dag im gonna mis you more and more and more... farewell lakshmi <3
truckstar fest 2019 <3


patsergedrag

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 12:16

:wow: :wow: :wow: Wendy slik........... al moet ik zeggen dat het haar staat. Bij Wub zitten ze ook bijna altijd in een vlecht, maar ik vind lange manen zo mooi bij een Haflinger.

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-18 15:14

Haha. Ja t is ook echt wel even slikken. Maar t is gewoon zoveel praktischer nu al.

En idd. Ze kan het ook heel goed hebben :+:

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-18 19:19

Vandaag weer meer opgepakt. 40 min gereden. Totaal uurtje maar dus ook veel gestapt voor en na.

Gaat steeds beter mar ze was erg heet vandaag. Telkens weg drukken. Vast houden. Te heftig reageren op been. Teveel energie eigenlijk gewoon.

Dus dacht. Ga eens galopje doen (doe ik bijna nooit gezien ze alleen hard kan en zich dan weg drukt..)

Vanuit stap hulp gegeven en ze sprong zo in galop. :wow: dat had ik niet verwacht :')

Wel nog steeds hard galopperen maar even laten gaan. Wel voltes gedaan en geprobeerd bij me te houden.

Daarna in draf beter kunnen rijden. Ze blijft alleen rechts vast zetten. Wil op linkerhand minder fijn los komen. Lukt uiteindelijk wel maar blijft een puntje.

Ze is ook altijd eigenlijk meer bezweet op links op haar hals dan rechts.
Rest van haar lijf is altijd gelijk.


Nóg fotootje van voor t rijden:

Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-18 19:52

Vandaag weer gereden. Eigenlijk hetzelfde als zondag. Fijn eraan.. lekker voorwaarts maar goed om te zetten in werk lust.
Galop nog erg onrustig. Mist ze kracht en balans. Even overleggen hoe ik dat het beste op kan lossen. Nu voltes gedaan en geprobeerd tempo rustig te houden. Ze wordt er echt heel heet van.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lekker dier is t toch ook..<3

Renee1991

Berichten: 5964
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 12:07

Ik vind zo op de laatste foto de manen toch wel erg mooi hoor Wen. :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, dierenfan, Googlebot, tienus63, vilheide en 37 bezoekers