[VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-18 08:22

Ja idd.. ze heeft nergens last van gehad iig..

Vrijdag ging t rijden weer wat slechter. Meer vast houden tussendoor. Mijn standaard ligt ook gewoon steeds hoger merk ik haha.
Gisteren ging het wel weer beter! Galop ook weer braaf beide handen. Wel zo nu en dan vast houden maar kwam er weer sneller door. Ze vind t ook moeilijk natuurlijk.
En t was warm dus ze was snel moe ook.. ze heeft alweer aardige vacht gekweekt..

Daarna door de wasstraat heen gehaald. Of iig. Lekker afgespoten.

Nog even lekker uitgestapt en daarna lekker eten op stal..

Afbeelding


wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-18 16:23

Vandaag ging het ook goed! Ze blijft proberen vast te houden op links. Of rechts. Net wat dr uitkomt :')
Veel geoefend met galop. Links wou ze weer niet echt. Ze is dan zo druk met ikmoetingalopdusikdoemaariets dat ze gewoon niet op mijn hulp let. Uiteindelijk zat ze goed. Terug genomen 1 pas en direct weer aan gesprongen zodat ze ritme nog had. Dat keer of 10 gedaan en toen viel t kwartje.. haha.

Daarna rechts gedaan die gewoon goed gaat. Ook vanuit halt en ook vanaf de rechte ac lijn mooi recht aanspringen.
Daarna links weer even. Weer verkeerd. Even boos geworden want ik vraag niets geks van der. Ze let gewoon niet op en heb haar voor zelfs los dus ze heeft alle ruimte... ( eigenlijk best knap dat ze rechts aan springt :') )

Nadat ik ff duidelijk was deed ze t wel gewoon. Ik snap dat t moeilijk is maar ze moet wel reageren op mijn hulp en niet zelf zo gaan invullen..
Daarna deed ze op rechts links aan springen >;) dus het was wel even duidelijk.
Op t eind nog heerlijk gedraafd en lekker los op beide handen zonder in mijn armen te hangen. Nu heeft ze even vrij want moet veel werken..

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-18 20:34

Vanavond weer gereden. Ze begint het galop spelletje te snappen. Springt nog veel verkeerd aan links maar wel minder dan in t begin. En als ze aan springt is het echt achterhand eronder en gaan. Haha. Daarna mooi terug te nemen en veel minder plat door de bocht.

Aanleuning blijft een ding. Ze blijft links vast willen houden maar kom er nog wel doorheen gelukkig. Vooral veel achtjes rijden. Dan moet ze wel los laten in lijf en kaak.

Overgangen en schijn overgangen werken ook goed.

Al met al best fijn gereden vandaag!

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-18 16:57

Zo. Kayenne is kaal.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Was klaar met t haar..

Ze doet t zo goed momenteel onder t zadel. Links blijft een dingetje maar na 30 min is ze ook daar mooi los. T moet sneller kunnen maar dat lukt me nog niet .. galop gaat wel beter. Probeer nu inmiddels op de rechte lijn aan te springen. Zodat ze het echt op mijn hulp doet en niet zelf meedenkt en verkeerd aan springt.

Zo heerlijk als ze lekker loopt :)) <3



Corneeltje

Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 17:07

Haii. ben ik weer! Leuke updates hoor, en wat een leuke foto's!

- People only accept the love they think they deserve -

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-18 17:09

Ik zal kijken of het vanavond nog lukt om wat foto's van afgelopen weekend te plaatsen. Ze heeft zo'n schattig centenbakkie, die heb ik eens mooi op de foto gezet :')

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-18 17:39

Ik heb nu al even tijd..

Afgelopen weekend lekker beetje getut en aangeklooid. Geen echte tijd om veel te rijden afgelopen en aankomende week en dan vind ik het sneu als ze in het weekend vol aan de bak moet.
Zaterdag even lekker los gehad in de longeer en beetje gestapt.
Gisteren lekker aan de hand geoefend. Ging goed! Ze laat mooi los als ik druk geef op kaptoom. Teugels niet gebruikt nog maar eraan geklikt voor als ze het goed oppakte. Voor nu vond ik het wel goed genoeg dus had ze er net zo goed niet aan kunnen doen haha..

Ook staat ze sinds zaterdag zonder hals. Voor het eerst in 5 jaar!! :wow: Ze schuurt nagenoeg niet meer, en de regenhals lag ook meer halverwege de hals afgelopen week, dus dan maar gewoon af.. Eens kijken of we de winter zo doorkomen..

Ik moest wel 2 keer kijken hoor, ze lijkt zoveel op haar moeder als ik dit zie:

Hoi baas!!

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Haal je me er al uit?? Nu dan???

Ik ben haar gewoon niet gewend zo te zien staan zonder hals.. Haha!


Afbeelding

Afbeelding
Hanglipje :+:

En nog even met haar deken van der moeder, en recht geknipte manen (voorste gedeelte moet weer bijgroeien bij haar voorpluk :+

Afbeelding


Weer even lekker gespamd zo :Y)

Baal wel echt van die pluk die ze mist in haar manen, maar hoop dat het nu wel bij kan groeien nu ze even geen deken op haar hals heeft. (Hoewel ik het nog steeds niet snap want al 5 jaar dekens op en nooit problemen, ik knip manen en poef, 10 cm manen weg... ^) )

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 18:08

Heerlijk paardje <3

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-18 18:22

Aah dankje :) Ik ben er ook echt zo gek mee en op :+:

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-18 15:38

Rijden weer opgepakt dit weekend. Eerste 2 dagen wat stijf en moeilijk, 3e dag alweer beter. Het stilstaan gaat nu toch langzaam minder progressie opleveren, maar het was even niet anders ivm werk. Maar ze moet nu gewoon meer aan het werk blijven zodat ze soepel blijft.
Dan blijft ze meer in ritme en kan ze meer kracht gaan ontwikkelen.

Heel misschien aanstaande zondag een onderlinge wedstrijd, dat zou wel leuk zijn :)
Kijken hoeveel ze in een jaar verbeterd is. (ik denk niet zoveel :') )

Corneeltje

Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 15:47

Nouu vast wel in ieder geval een beetje! Soms zijn het ook hele kleine dingen, waarvan je dan, als je terug
denkt aan die van vorig jaar, denkt 'hee, vorig jaar had ik hier nog moeite mee'! Komt vast goed!

- People only accept the love they think they deserve -

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-18 21:22

Ja dat is zeker zo.
Heb nog niets gehoord maar zal als ik iets hoor wel pas vrijdag zijn. Dan zullen ze lijst bekend maken.
Anders ga ik haar zondag weer scheren. Ze is alweer dik in t haar. Ze denkt dat we in ijsland wonen :')

Vandaag gereden. 15 minuutjes maar een daarvoor en na 10 min in en uit stappen.

Ze deed het zo goed!! :+:
Instructrice zei ook. Zie je wel. Gewoon rust en regelmaat en consequent.
Ze liep eigenlijk vanaf tel 1 gewoon fijn.
Stap niet echt maar die vind ze ook moeilijk. Dat doet ze pas als ze echt los is goed.
Galop vandaag niet gedaan. Alleen stap draf en veel voltes.
Zo jammer dat ik dan niet een uur kan rijden :')

Maar voor haar beter op deze manier. Sterker worden op de juiste getrainde manier. Niet een uur drammen maar net voor ze te moe wordt stoppen.

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-18 22:24

Ik ga zondag starten. Ben heel benieuwd!! :))
Moet nu eigenlijk alleen nog even iemand scoren die kan voorlezen :') ben de laatste vd dag dus dan is t vaak ook weer lastiger om iemand daar te vinden mssn.

Morgen maar eens goed oefenen. Wie weet lukt t dan gewoon uit mijn hoofd. Dat zou ideaal zijn natuurlijk

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 09:08

Om je proef vanbuiten te leren is het misschien ook een tip om op een blaadje papier de letters te tekenen, en dan met je vinger de proef op dat blaadje volgen zeg maar, tenminste, zo heb ik op 1 dag mijn proef vanbuiten kunnen leren, dan hoef je het met je paard nog maar een of twee keer te herhalen

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-18 09:28

Ja ik ga ze zo even inspreken. Dan kan ik ze luisteren via de app de van knhs. Ik had ze al ingesproken maar nieuwe telefoon heeft dat niet mee genomen helaas..
Pak video van vorig jaar erbij en dan op dat tempo inspreken. Dan kan ik oefenen vanmiddag en luisteren in de auto. Dan moet t denk ook goed komen in geval van nood haha

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 22:23

Ik rijd regelmatig de proeven uit mijn hoofd en oefen ze dan via filmpjes op Youtube. Ga je zondag naar Beuningen?

Donkey366
Berichten: 152
Geregistreerd: 26-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 22:41

jumpyhorse schreef:
Om je proef vanbuiten te leren is het misschien ook een tip om op een blaadje papier de letters te tekenen, en dan met je vinger de proef op dat blaadje volgen zeg maar, tenminste, zo heb ik op 1 dag mijn proef vanbuiten kunnen leren, dan hoef je het met je paard nog maar een of twee keer te herhalen


Ik maakte altijd een “bak” in het klein thuis en liep dan de proef. Keer op keer op keer. Hielp mij heel goed.

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-18 07:57

Ik heb ze continu geluisterd en in mijn hoofd mee gereden. Ken ze bijna helemaal uit mijn hoofd nu.. vandaag nog even goed oefenen..
Heb ze gister ook op t paard geoefend en ga ik vanmiddag ook nog even doen. Zonder galop en als ze moe is gewoon in mijn hoofd terwijl ze aan t uit stappen is.
Moet denk ik wel goed komen..

Ik ga idd naar Beuningen. Lekker in de buurt en vorig jaar vond ze 1 hoek daar eng dus weer even oefenen haha.

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 18:59

Misschien zien we je dan nog. Maaike en ik rijden ook mee vanuit de Achterhoek.

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-18 19:13

Ow wat leuk! Ik ben de laatste vd dag dus denk niet dat ik jullie dan nog tref. B is als laatste en ik ook nog laatste start. Op zich wel fijn want dan hoef ik niet zo lang te wachten op uitslagen haha.

Ik weet ze inmiddels uit mijn hoofd dus ga t denk maar gewoon proberen morgen. Of instructrice moet er ineens zijn. Dan mag zij voor lezen haha.

Vandaag nog even rustig aan gereden.
Morgen wassen en knotten. Ff snel geoefend net..

Afbeelding
Afbeelding

En de paddocks zijn aangepast. Vind mevrouw de merrie erg leuk. Nu kan ze om t hoekje mee loeren :')

Afbeelding

Afbeelding

Ze zit al weer dik in t haar. Aankomende week weer scheren.. wil kijken of sterren over de hele kont lukt. Wou ik niet voor de wedstrijd want dat vind ik te penny. Maar voor thuis wel grappig nu ik nog niet officieel start haha.

Eerst lekker uit slapen morgen. Ook weer voordeel van einde middag starten :))

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 19:28

Jaa sterren zijn leuk! Wou ik dit jaar doen maar mijn tondeuze is stuk :( maar geloof me, sterren zijn niet penny tov wat ik volgende winter ga doen :') ( heel ridderharnas)

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-18 20:18

Haha. Ik hoop dat t me gaat lukken..
Ik ben niet zo creatief hahaha..
Maar we gaan het gewoon eens proberen. Kan er altijd weer vanaf :))

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-18 20:47

*\o/* *\o/* *\o/*

Ik heb ze uit mijn hoofd gereden!!

En:

199.5 en 205.5 *\o/* *\o/*

Was bij de 2e proef ook nog 2e.

Ze deed het zo goed.
Met los rijden wel ff discussie gehad want ze dacht wel vast te kunnen houden. Even duidelijk gemeld dat dat ook op vreemd terrein niet nodig is. Daarna liep ze fijn :)

Eerste proef nog wat stijver maar 2e proef tegen moe aan al.

Maar ze deed het zo goed.
En het is nog echt fijn ook om ze uit mijn hoofd te rijden. Heerlijk stil om me heen. Gewoon alleen op mijn paard en mezelf letten. Niet op iemand die leest.
Ging eigenlijk fijner zo :))

Ik heb beide op film maar het uploaden duurt nog ff. Die komen dus nog zodra ze eindelijk online staan.

Voor nu wat plaatjes van knappe poowny

Netjes melden vooraf
Afbeelding


Blij achteraf :))

Afbeelding

Mevrouw centenbak

Afbeelding


En mijn proeven:

Afbeelding

Afbeelding


Ik ben trots iig!!!
In het donker geladen en dat ging ook goed. Nu staat ze heerlijk op stal te eten en zit ik lekker op de bank.

Over haar korte manen. Die zijn dus niet te vlechten. Haha. Te dik. Ik ga ze maar weer langer laten groeien denk. Want een hengsten vlecht lukt me tenminste met haar dikke haar.

Baal dat knotten me niet lukt maar goed. T is niet anders haha. Los staat t wel heel stoer iig zo kort.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo, Vlindy en 43 bezoekers