[VOLG]Van angsthaas tot Powerhorse

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:40

JvS1998 schreef:
Leuk ik volg!

Welkom :)


xDaim

Berichten: 261
Geregistreerd: 01-11-15
Woonplaats: in de stal.

Re: [VOLG]Van angsthaas tot Powerhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:50

Wat schrijf je enthousiast, erg leuk om te lezen. Ik ga ook zeker (stil) volgen!

When you love what you have, you have everything you need.

Bloodymary
Berichten: 4531
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:57

Ben nu wel heel benieuwd naar de horror van afgelopen vrijdag...

En inderdaad, superleuk en goed geschreven!

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG]Van angsthaas tot Powerhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:43

Wat een vooruitgang heb je al geboekt, gewoon al vier voetjes op de laadklep van de trailer gehad! Mooi hoor! Maar ik begrijp dat het vrijdag weer herrie in de tent was? Balen... Wat is er gebeurd dan?

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Anoniem

Re: [VOLG]Van angsthaas tot Powerhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:49

Ik hoop toch dat jullie niet allemaal alleen maar stil gaan volgen hoor :')


Maar goed, vrijdag dus...
Tsja, vrijdag de 13e besefte ik mij later op de avond pas _O-
Had een beetje een baaldag dus savonds lekker naar stal toe en met mijn paard aan de slag, werkt over het algemeen heerlijk ontspannend.

Lekker gepoetst, eventjes aan de longe gewerkt en toen dacht ik lekker buiten uit te stappen.
Begin stuk begon goed, maar had wel al door dat mevrouw een beetje de lente in de bol had ofzo, icm met mijn niet al te geweldige humeur was dit achteraf niet zo een goed plan.

Heenweg probeerde ze al een paar keer mij te overrulen, gecorrigeerd en weer verder, ik lichtelijk iets geïrriteerd natuurlijk.
Terugweg probeerde ze weer uit of haar oude gedrag goed te doen was, dus elke keer flink corrigeren, paar passen achterwaarts maar zodra ik enigszins een beweging maakte stormde ze mij alweer voorbij.
En toen maakte ik de fout door boos te worden en mijn geduld te verliezen. {:)-:(
Ze ‘schrok’ van iets, probeerde aan de kletter te gaan, waar ik haar gelijk op de volte heb getrokken en haar nog net kon houden.
Uiteindelijk stond ze stil, maar kreeg geen contact meer met haar, keek volledig langs mij heen, dus ik probeerde weer met mijn touwtje te zwaaien, waardoor ze volle vaart achteruit de droge sloot in liep, vervolgens daar weer van schrok, naar voren sprong, mij half omver (ging net goed) beukte en weer aan de kletter wou gaan. :oo
Gelukkig kon ik haar nog net bij mij houden, en zodra ik haar iets kalm kreeg haar even gras laten eten, want hoofd omlaag betekend afvloeiing van de adrenaline.
Zo kon ik mij zelf ook even herpakken, waar we na een tijdje maar weer naar stal gegaan zijn.
Dat ging gelukkig wel redelijk, dus besloot haar even in een weitje te zetten zodat ze wat gras kon eten en ik de stal nog even kon mesten.
Doe haar halster af, mevrouw draait zich 180 graden om en zoef... weg was ze! -O-

Ik als eerste maar alles afgesloten zodat ze niet van het erf weg kon, ze rende van de ene naar de andere kant, andere paarden van de rel, zij schrok daar weer van, liep naar een doodlopend stuk dus dacht haar daar wel te kunnen pakken...
Not! Ze kwam ik volle galop op mij af sjeesen en was niet van plan te stoppen, ik zwaaien met mijn armen maar niks hoor, ben op het laatst toch maar een stap opzij gegaan voor er echt ongelukken gebeurden.
En daar ging ze weer, uiteindelijk heb ik haar maar even gelaten totdat ze rustig ergens stond, heb al mijn moed verzameld om zelf rustig te blijven (was ondertussen er wel even klaar mee met dat gedrag, verdorie paard je bent 25 jaar!) en haar gepakt. **\O/**

Nou dit was mij het dagje wel, denk je zo goed op weg te zijn, krijg je in ene dit. :(
Weer mijn leven verkort met een jaar... >;)

Voor zover de update, ik ga mij nu omkleden en zo naar stal, tijd voor een nieuwe les **\O/**

Bloodymary
Berichten: 4531
Geregistreerd: 02-08-08

Re: [VOLG]Van angsthaas tot Powerhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:53

Oeh dat is wel heftig ja. Tja, af en toe hoort dat er bij en de volgende dag kan ze misschien weer volkomen kalm zijn. Succes met de les. Die gaat vast weer goed!

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:25

Heftig verhaal zeg! Denk je op stal even te kunnen ontspannen... Wellicht is jouw humeur op je paard overgeslagen. Paarden spiegelen en het kan dat jouw humeur en de daarbij horende onrust op je paard zijn overgeslagen. Nogsteeds geen excuus trouwens om zo te keer te gaan en vooral niet om je bijna omver te rennen :oo Stuur het verhaal anders door naar je grondwerkinstructrice, om de volgende keer mee aan de slag te gaan.

Heel veel succes weer!

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Anoniem

Re: [VOLG]Van angsthaas tot Powerhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 18:47

Heb het inderdaad ook besproken met mijn instructrice vandaag.
En klopt hoor, zij was mij gewoon aan het spiegelen, had ook beter moeten weten maar dat is natuurlijk altijd achteraf hè.

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [VOLG]Van angsthaas tot Powerhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 23:37

Ik vind het echt knap hoe je bezig bent.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Freyr, JeRekers, lletam, Neon, Plus_en_Min, tienus63 en 161 bezoekers