Soort paard/combi waarvan je zegt: oh neeeeeee...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 14:47

Kleine mensen op een veel te groot paard, dat vind ik nou niets.
Heb minder moeite met lange mensen op kleinere paarden. Die kleinere paarden zijn nl. meestal veel sterker. En in de endurance lopen erg veel arabiertjes met volwassen mensen op hun rug en zo raak je ook wel aan dat beeld gewend.
Ben zelf niet dol op koudbloeden, maar als ik zie dat mens en paard plezier hebben is het wat mij betreft goed.
Verder interesseert het mij niet hoe het tuig er uitziet, als het maar goed past. En beesten die de hele dag in het land lopen, is beter om ze niet teveel te poetsen, dus daar heb ik ook al geen last van.
Alleen wanneer het paard echt verwaarloosd is, dan heb ik er wel moeite mee.


joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 15:38

runningkawa schreef:
Maar modderbenen hoeft niet en een dekje kan ook recht zitten, dus daar kan ik dan wel inkomen.
Ook een oud zadel kan er netjes uitzien.


Dat van dei modderbenen vind ik heel herkenbaar...
Ik ben ook het liefst een keurig,nette en schone combinatie, maar sinds Andrew dag en nacht in het land staat en het bij ons voor de helft een modderzwembad is, krijg ik hem echt niet zonder modderbenen op stal, en zelfs dan krijg ik die modderbenen niet echt schoon, omdat wij ook niet zo'n mooi bestraat erf hebben... Schijnheilig Haha! Ik verschijn dus regelmatig met een paard met moddervoeten op les bij de Dressuurschool...
Ook is hij op het moment te dik en zit dik in het haar (wel 200 grams regendeken op, anders kon ik helemaal niet meer rijden met het slechte weer) GEullkig begrijpt mijn instructrice wel, dat ik niet op een luxe stal sta, en dat dit voor Andrew nu het beste is.
Ze kijkt wel uit naar de zomer als hij hopelijk weer zo uit ziet als op die foto's van augustus 2003 Schijnheilig (slank, mooi in het haar en keurig verzorgd Tong uitsteken )

Ik erger me meer aan rijstijl dan aan soort paard of pony. Maar slecht onderhouden tuig wat er stuk bij hangt is ook niet mijn favoriet...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 16:17

Wat een ander doet interesseerd me niet zolang het paard maar goed behandelt word en gezond is.

Ik kan wel zeggen dat ik nooit zal kiezen voor een langharige koudbloed. Ik val meer op de chique dressuurpaardtypes, korte gladde glanzende haren. Ik kan niet tegen vieze sokjes en grijze staarten van de viezigheid, lange manen. Ik hou zelfs mijn ponietje bij alsof ze wedstrijden zou moeten lopen, ze ziet er altijd super uit. Ik ben verder geen setjesmens, voor de foto is het wel leuk maar ik zie het niet zitten om elke dag bandages te draaien of zelf een bijpassend setje aan te trekken.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 16:37

Citaat:
runningkawa schreef:
Maar modderbenen hoeft niet en een dekje kan ook recht zitten, dus daar kan ik dan wel inkomen.
Ook een oud zadel kan er netjes uitzien.




Mijnes hebben ook modder poten gewoon omdat ze 24 uur buiten staan.
Als ik ga rijden ga ik naar het bos en bos=modder poel.

Dan zie ik het nut niet om eerst de benen af te spuiten om vervolgens een uur later het bos uit te komen met een paard wat dan nog meer onder de bagger zit.
Verder ziet mijn paard er gezond uit dus mensen kijken maar door de prut poten heen. En in deze tijd heeft het voor mij ook geen zin om met schone kleren te gaan rijden want alles is binnen 20 minuten hartstikke vies.


Van de zomer gaan we wel weer schoon naar het bos om er ook weer schoon uit te komen ook Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 17:39

Sily schreef:
Enige combi waar ik afkerend tegenaan zou kijken is een pony van 1.30 met een ruiter van 1.70 en 100 kg,


Oeps, voelt zich aangesproken.. Haha! Ik ben 1.73 en rijd op een pony'tje van maar 1.36. Bloos! Gelukkig ben ik maar 50 kg maar het ziet er idd niet echt geweldig uit. Bloos
Och, als we maar lol hebben he... *LOL*

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 17:43

Sily schreef:
Enige combi waar ik afkerend tegenaan zou kijken is een pony van 1.30 met een ruiter van 1.70 en 100 kg,


Oeps, voelt zich aangesproken.. Haha! Ik ben 1.73 en rijd op een pony'tje van maar 1.36. Bloos! Gelukkig ben ik maar 50 kg maar het ziet er idd niet echt geweldig uit. Bloos
Och, als we maar lol hebben he... *LOL*

Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik een paard zag op een wedstrijd waarbij ik zoiets heb van neeeeh, dat kán echt niet! Wel mensen in bijv de L die zo lopen te rukken trekken en hotsen en botsen in hun zadel dat ik zoiets heb van: hoe ben jij daar gekomen joh? Haha!

Ik heb één keertje een (dressuur) wedstrijd gereden en ik weet hoe moeilijk het is om je pony en jezelf netjes te houden. Vooral met buitenwedstrijden, als het daarbij óók nog eens regent en je pony witte benen heeft. Boos!
Dan zit iedereen je dus ook met de nek aan te kijken terwijl je hartstikke veel moeite hebt gedaan het er netjes uit te laten zien. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 17:47

Nee als ik in het bos kom heeft kawa ook modderbenen. Clown

Maar als ik ga rijden en als Kawa uit het land komt, zie je wel dat zijn benen afgepoetst zijn.
Dat ziet er heel anders uit dan dikke modderklonten tot boven op de kont toe.
Want dat zie ik ook wel eens en dan vraag ik me af of die ook nog onder het zadel zaten.

Je ziet ook bij een buiten pony of er enigsinds aandacht aan is besteed, of helemaal niks.

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:13

ik poets ook altijd voor dat ik ga rijden, ook al ga ik naar het bos en kom ik als een moddermonster terug Haha!

Een paard of pony hoor je gewoon te poetsen om dagelijks te checken op eventuele wondjes etc. En ook gewoon om hem netjes schoon te houden.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:20

Ik heb combinaties gezien, waarbij de pony begon te steigeren en te bokken, om de ruiter er maar vanaf te krijgen, omdat ruiterlief veel te zwaar was, zoveel te zwaar, dat het haar pijn deed... Ze zakte zo ver door dat die ruiter zowat mee kon lopen met die vette kuiten van haar Verdrietig Dr reet paste niet eens in het zadel.
Kijk en daar kan ik dus niet goed tegen. Maar daar ben ik gelukkig niet de enige in...

De paarden die ik rijd, zijn altijd netjes verzorgd, geen strontvlekken, geen rotzooi in de staart, en hoe dik de vacht ook is, tenzij het dier veel buitenstaat zonder deken, die vacht glanst.
En het tuig is goed onderhouden, het sjabrakje ligt er in ieder geval goed onder...

Slecht onderhouden tuig is gevaarlijk!

En overgewicht ook... Hoefbevangen, die gewrichten kunnen niets hebben, de dieren worden sloom...
Een te dik paard is ook niet gezond. Overgewicht is een soort van ziekte.
En een ziek dier moet toch 'genezen' worden...

Ik kan veel hebben aan combi's, maar zodra het welzijn van het paard in gevaar komt, kan ik er geen combi in zien. En als je geen combi met een paard vormt, moet je er ook niet op gaan zitten...

[Ik heb een beetje moeite met mezelf uitdrukken, ik hoop dat jullie het n btje volgen Schijnheilig ]

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:28

Krijg er toch wel een complex van dit topic....
Maar heb de oplossing gevonden:
Ik poets maar een kant van mijn pony's (komt er eentje hier die van keurig gepoetste pony's houd, laat ik alleen de goede kant zien) Clown

Zet ik de wat dikkere pony's gescheiden van de keruig op gewicht zijnde...

Heb ik maar gelijk alle dekjes gewassen gen gestreken en keurig op de plank gelegdd, met de bijpassende bandages ernaast en er een gordijn voor gemaakt... Clown

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:43

Ik zie dat het topic hier idd wat anders loopt dan elders :d

Zoals ik eerder zij, mijn NO WAY paardje ziet er uit als een te slank paardje, dat onnatuurlijk is. Vacht zo glad als een aal, een duek in de neus dat niet meer een deuk maar een half gat is, en dan die ogen en neus even goed opgeboend met olie!! (sorryu voor de arabieren fans...)

Ik ben voor plukkerige vacht (wel goed verzorgd), plukkerige manen, sokjes. Lekker natuurlijk, net of het uit de natuur is geplukt Knipoog
Al zal ik niet snel voor een fjord als eigen paard kiezen, maar wel voor een warmbloed. Maar met sokken en dikke vacht zijn ze nog liever Haha!

Maar het gaat natuurlijk om innerlijk...

Een paard dat bijt, trapt, altijd zuur kijkt... NO WAY...

Mariska_28

Berichten: 10486
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 00:18

Ik ken een combi van een meisje met een Fries. Het paard wordt in een mooie valse krul gereden met het hoofd tegen de borst en de rug als een stijve plank.. En maar trekken want dan loopt ie zo mooi.. Dat was een combinatie waar ik niet naar kon blijven kijken. Je zag gewoon dat ze het paard fout reed..

Ikzelf ben een zonder zadel en zonder bit door het bos door rijden type. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat we afkeurend bekeken werden. We reden dan door het bos naar de manege om wat lekkers te halen. De paarden zaten door het galopperen ernstig onder de blubber en we werden echt aangekeken alsof we aso`s waren.. Was wel grappig om te zien.. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 09:52

Ik gruwel van keurig gepoetste paarden met A-merk zadel, setjes van ruiter/paard, liefst natuurlijk zo veel mogelijk hulpteugels erop en een arrogant iemand op de rug, waarvan ik weet dat het paard alleen maar voor de show aangeschaft is, niet buiten komt, geen contact met soortgenoten heeft etc.

Oftewel: Barbie goes horsebackriding en hoe het paard het verder heeft boeit niet, als het er maar mooi uit ziet.
Misselijk

Dan zie ik toch liever een paard met baggerpoten. In ieder geval een teken dat 'ie buiten geweest is Haha!

capopjekop

Berichten: 30612
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 10:47

ik vind eigelijk elk paard wel iets hebben, maar op de paarden club zie ik een klein vrouwtje op een groot paard rijden met trekpaardenbloed en die heeft een hele lange rug. dat ziet er een beetje vaag uit. en op de ponyclub rijden een aar mensen waarvan ik denk, hoe krijgen die ooit een winstpunt. puur omdat hun houding niet goed is en de benen allekanten opgaan en ze onnodig met hun sporen prikken enz Verward

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 12:29

Sonja schreef:
Ik gruwel van keurig gepoetste paarden met A-merk zadel, setjes van ruiter/paard, liefst natuurlijk zo veel mogelijk hulpteugels erop en een arrogant iemand op de rug, waarvan ik weet dat het paard alleen maar voor de show aangeschaft is, niet buiten komt, geen contact met soortgenoten heeft etc.

Oftewel: Barbie goes horsebackriding en hoe het paard het verder heeft boeit niet, als het er maar mooi uit ziet.
Misselijk

Dan zie ik toch liever een paard met baggerpoten. In ieder geval een teken dat 'ie buiten geweest is Haha!


hier heb ik niets meer aan toe te voegen Haha!
een paard overleefd wel een beetje modder hoor Knipoog

Dag lieve mama...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:46

Bhaha, jullie zullen wel gruwelen van mij. Heb een bruine Welsh Cob die op het moment superlang in het haar zit en op een modder-paddock staat, dus de meeste dagen is daar met poetsen geen eer aan te behalen. Zolang het onder het zadel maar schoon is vind ik het allang best; natte modder krijg je er toch niet afgepoetst. We rijden in het bos met een prachtig groen/geel hoofdstel, lange manen, modder-staart en een soort-van westernzadel. (overigens wel een gloednieuwe Crates, maar dat ziet geen dressuurmiep..) Verder ben ik er te lang voor en ook wat aan de zware kant, heb een lange waxjas aan en een knalblauwe endurance helm op. Zo doorcruisen wij in sneldraf het bos.

Erg he...

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:59

Ik vind hulpmiddelen een gruwel... paardjes waarvan je weet dat ze super kunnen lopen, en dan gaat er iemand opzitten die hem met hulpteugel naar keuze in de krul trekt, heem vooruit prikt met sporen omdat ie 'dan zo lekker voorwaarts is' en hem om het minste of geringste een tik verkoopt....

Voordat dit echt als een pennyverhaal gaat klinken: ik heb niets tegen sporen/zwepen/etc an sich, maar als ze misbruikt worden terwijl ze niet nodig zijn, op een paard dat het niet verdiend... bah.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:59

ArwenLune schreef:
Bhaha, jullie zullen wel gruwelen van mij. Heb een bruine Welsh Cob die op het moment superlang in het haar zit en op een modder-paddock staat, dus de meeste dagen is daar met poetsen geen eer aan te behalen. Zolang het onder het zadel maar schoon is vind ik het allang best; natte modder krijg je er toch niet afgepoetst. We rijden in het bos met een prachtig groen/geel hoofdstel, lange manen, modder-staart en een soort-van westernzadel. (overigens wel een gloednieuwe Crates, maar dat ziet geen dressuurmiep..) Verder ben ik er te lang voor en ook wat aan de zware kant, heb een lange waxjas aan en een knalblauwe endurance helm op. Zo doorcruisen wij in sneldraf het bos.

Erg he...


Ja dit is echt gruwel Tong uitsteken

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 17:20

weetje wat ik haat?
een populaire barbipop op een grote slanke vos...
die kijkt je zo aan van *wat heb jij daar voor kleine dikke knol met vlekken,ik kan tog veel beter rijden met mijn dure Z-paard!*
en dan het meest typische voorbeeld vind ik (uit ervaring)
blonde nep krullen die zijn ingezet door de kapper,een laag oogpotlood waar ik akelig van wordt en een witte rijbroek met handschoenen en spoortjes...
het paard is eveneens aangekleed als barbie met rondom knalrode bandages,rood shabrak en een gouden frontriem...
zucht,nee dank je,ik houd mijn paardje goed schoon,heb mooi tuig enzo....daar houd het wel op...

    Jasper 121017

    ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

    Tivoli

    Berichten: 8709
    Geregistreerd: 16-09-03
    Woonplaats: Leidse Achterhoeker

    Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 17:22

    Waterkippie"]
    [quote="Sonja schreef:
    Ik gruwel van keurig gepoetste paarden met A-merk zadel, setjes van ruiter/paard, liefst natuurlijk zo veel mogelijk hulpteugels erop en een arrogant iemand op de rug, waarvan ik weet dat het paard alleen maar voor de show aangeschaft is, niet buiten komt, geen contact met soortgenoten heeft etc.

    Oftewel: Barbie goes horsebackriding en hoe het paard het verder heeft boeit niet, als het er maar mooi uit ziet.
    Misselijk

    Dan zie ik toch liever een paard met baggerpoten. In ieder geval een teken dat 'ie buiten geweest is Haha!


    hier heb ik niets meer aan toe te voegen Haha!
    een paard overleefd wel een beetje modder hoor Knipoog
    [/quote]
    oei ik had mijn verhaal dus korter op kunnen schrijven,ik sluit me aan...ik ben anti-barbie!

      Jasper 121017

      ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

      Bayan
      Berichten: 1598
      Geregistreerd: 18-12-03

      Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 17:42

      je hebt eigenlijk wel gelijk
      ik heb in je profiel gekeken en ik vind dat je een paardje hebt
      z'n manen zijn wel mooi geknipt
      ja ik zou het ook erg vinden als sancho er op die manier zo bijlopen maar ja als een ander het niet erg vindt

      Vinaba

      Berichten: 9757
      Geregistreerd: 15-12-03
      Woonplaats: Barendrecht

      Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 17:45

      ik vind dat mensen zelf moeten weten hoe dat beestje eruit ziet, mischien is dat paard wel hartstikke gelukkig!!!

      Mariska_28

      Berichten: 10486
      Geregistreerd: 19-01-03
      Woonplaats: Ees (Drenthe)

      Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 18:03

      Dit is denk ik een mooi voorbeeld waarvan dressuurmensen niet echt houden:
      Dik in de vacht, vieze sokken, dikke buik (ze is drachtig) ongeborstelde manen, vieze staart, zonder zadel en zonder bit .. wat nog meer? Lachen
      Afbeelding
      En ik heb me toch lekker gereden Lachen

      MarijeR

      Berichten: 24924
      Geregistreerd: 20-08-01
      Woonplaats: Onstwedde

      Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 18:06

      Afbeelding

      of

      Afbeelding

      Tis dezelfde pony.
      Op foto 1 vind ik haar best leuk, leuk voor een keertje zo netjes.
      Op foto 2 is het gewoon Copper zoals Copper is.
      Lekker buiten, dikke vacht en een heerlijk drachtig buikje Lovers
      Is ze nu minder dan op foto 1?

      Vinaba

      Berichten: 9757
      Geregistreerd: 15-12-03
      Woonplaats: Barendrecht

      Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 18:06

      Mariska_28 schreef:
      Dit is denk ik een mooi voorbeeld waarvan dressuurmensen niet echt houden:
      Dik in de vacht, vieze sokken, dikke buik (ze is drachtig) ongeborstelde manen, vieze staart, zonder zadel en zonder bit .. wat nog meer? Lachen
      Afbeelding
      En ik heb me toch lekker gereden Lachen


      hahahah die foto mag nog een keer Pling enne mijn verzorgpaard is ook best lelijk maar lief dat hij is


      Wie is er online

      Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Evilou, KikiCelinevs, lanouska, Mark0919 en 36 bezoekers