Dan toch maar stoppen...?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Dan toch maar stoppen...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 19:08

Vandaag had ik weer les op Okki. We zijn zo'n 2 maanden geleden begonnen met lessen, omdat ik graag beter dressuurmatig wil leren rijden. Ik wil over een paar jaar mijn eigen veulen inrijden en dan wil ik wel wat beter kunnen rijden dan nu. We krijgen nu om de week les van de eigenaresse van Okki. De rest van die keren dat ik ga, rij ik zelfstandig in de bak of longeer ik hem. Okki heeft zich ook een aantal keren misdragen met buitenrijden en daarom heb ik daar op het moment weinig zin. Door lessen te nemen, hoopte ik hem ook buiten beter te kunnen rijden.

Na het lessen vandaag gingen we nog even wandelen, de eigenaresse liep mee. Ze vroeg hoe ik het vond gaan en wat ik in de toekomst verwachtte. Ik voelde de bui al hangen. Ze heeft liever niet meer dat ik hem zelfstandig in de bak rijd. Ze rijdt zelf meestal in de bak en zocht meer een bijrijder om buiten te rijden met haar paard. Ik dacht echter dat we hadden afgespoken dat ik sowieso meer dressuurmatig zou rijden, maar blijkbaar is ze van gedachten veranderd.

Het verhaal kwam er dus op neer dat ze me nog om de week les wil blijven geven en dat ik verder mag longeren, wandelen of een stapritje maken. Buitenrijden mag ook, maar dat zie ik voorlopig nog even niet zitten. Van 2x per maand lessen leer ik imo niet genoeg, als ik het daarnaast niet zelfstandig kan oefenen. Als ik in de bak rijd, dan doe ik het zeer rustig aan. Het is dus niet zo dat ik hem helemaal zit te verkloten of zo.

Ik ben het eigenlijk een beetje zat aan het worden op deze manier. Ik dacht dat we goede afspraken hadden gemaakt, maar nu begint de eigenaresse toch weer terug te krabbelen. Zal ik dan toch maar stoppen...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:11

Als dingen op zo'n manier gaan en je krijgt gezeur terwijl je je best doet gewoon stoppen tenzij je vanwege het te erg hechten aan t paard ofzo niet meer zomaar kan stoppen. En ja... stoppen is makkelijker gezegd dan gedaan.

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:25

dit gaat natuurlijk dan niet volgens de afspraak, en idd van twee keer in de maand leer je niet zo veel als je er de rest van de tijd niet mee kunt oefenen..
kan me herinderen dat je een tijdje terug ook al een topic hierover had, zo het er nog eens met de eigenaresse over hebben en anders toch op zoek gaan naar een ander bij rijdpaard

ONDERSCHRIFTLOOS

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:31

He bah, wat vervelend voor je.
Heb je een idee waarom ze van gedachten veranderd is ?
't Is misschien erg confronterend, maar ik zou het haar zeker vragen.
Ook al is het antwoord misschien niet leuk, je weet in elk geval van het hoe en waarom.

Als het er uiteindelijk op neerkomt dat je nog maar 2x per maand kunt rijden, dan zou ik het waarschijnlijk voor gezien houden.
Tenzij er een goede reden is, en er in de toekomst "meer" in zit.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 19:31

Dat klopt idd Alja. Ik wilde stoppen met dit paard, omdat ik meer dressuurmatig wilde rijden en ik wist dat de eigenaresse een bijrijder wilde die met haar paard buiten ging rijden. Ze wilde me echter toen zo graag houden, dat ik meer dressuurmatig met hem mocht rijden en mocht lessen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 19:36

Oscar schreef:
Heb je een idee waarom ze van gedachten veranderd is ?


Het wedstrijdseizoen komt er weer aan en ze wil het dan precies volgens haar trainingschema doen. Dat ik dan ook met hem licht dressuurmatig werk zou doen, past daar blijkbaar niet in. Verder had ik 2 weken geleden een lesje, het was toen rotweer, de bak was erg slecht (zachte bovenlaag, gladde onderlaag). Ze had hem eerst gelongeerd en daarna zouden we nog even de galop oefenen, omdat ik aangegeven had dat ik daar wat problemen mee had. Het lukte me toen absoluut niet om hem goed te krijgen, zij ging er toen ook nog even op en kreeg het met veel moeite wel voor elkaar. De dag daarna liep ie natuurlijk rot en daar zal ze wel van gebaald hebben. Ik heb dus ook aangegeven dat ik tijdens het zelfstandig dressuurmatig rijden echt niet zo ver zou gaan als wat ik in de les moet doen. Ik weet waar ik aan kan sleutelen en waaraan niet.

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:20

wat rijd die vrouw er zelf mee dan?

ONDERSCHRIFTLOOS

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 20:25

alja schreef:
wat rijd die vrouw er zelf mee dan?


Ze rijdt op dit moment in de L, maar ze is nogal fantiek...

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:27

je hebt de afgelopen maanden al vaak getwijfeld of je met hem door zal gaan of niet, misschien is het tijd om nu de knoop door te hakken. Er is vast een ander leuk paard te vinden met een iets consequentere eigenaar! Hier krijg je totaal geen hoogte van en dat is lastig!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:29

Heel vervelend dat het allemaal zo moet gaan
Ik zou zeker navragen waarom ze van gedachte veranderd is, dan weet je in ieder geval waar je staat !

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:41

Ik snap eigenlijk niet waarom ze wil dat je het bos ingaat met het paard als dit een aantal keren slecht ging! Da's toch gevaarlijk voor jou en het paard? Dan zou ik juist willen dat m'n bijrijdster les nam om het paard beter de baas te worden...

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:42

Aaa wat vervelend zeg dat het nu allemaal zo moet lopen
Het is wel jammer ja maar van 2 keer in de maand leer je gewoon niet veel. En ja buitenrijden zie je zelf niet echt zitten dus moet je het dan ook gewoon niet doen. Je zult zien dan gaan er ongelukken gebeuren.

Of je moet stoppen kan ik zo niet zeggen. Die keuze ligt gewoon bij jou of je er zo nog verder mee wilt gaan of niet.

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:43

Misschien is het beter om te stoppen voordat je heel erg aan het paard gehecht bent. Als ze nu al moeilijk doet, wordt het op den duur alleen maar erger. En ik weet uit eigen ervaring dat het dan alleen maar moeilijker wordt om een paard los te laten (ik heb er zeven jaar over gedaan).

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002 31-10-2018
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015
Nijn 15-06-2018

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:48

Ik ben het met de rest eens, hoe moeilijk het ook kan zijn ik zou stoppen met het paard. Als het nu al net lekker gaat wordt het alleen maar erger!

Wat ik ook niet snapt is dat jij hem buiten rijdt terwijl hij zo raar doet, het moet niet gevaarlijk zijn.

Denk er goed over na en weeg de voor en nadelen af, in ieder geval heel veel succes met je keuze!

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:49

Wind schreef:
je hebt de afgelopen maanden al vaak getwijfeld of je met hem door zal gaan of niet, misschien is het tijd om nu de knoop door te hakken. Er is vast een ander leuk paard te vinden met een iets consequentere eigenaar! Hier krijg je totaal geen hoogte van en dat is lastig!


hier ben ik het ook mee eens,natuurlijk wij kunnen makkelijk praten,en stoppen is makkelijker gezegd dan gedaan.
maar het is ook niet fijn om zo door te rijden met zon gevoel als nu,en er is vast en zeker wel een ander leuk paard wat staat te wachten!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 00:09

Nou ja, ik vind het gewoon vervelend dat ze dit niet 2 maanden geleden heeft gezegd, toen ik wilde stoppen. Nu wordt het weer mooi weer, het blijft straks 's avonds weer langer licht, dat geeft je toch moed. Verder ben ik altijd trouw gegaan door weer en wind, ben flexibel geweest tijdens vakanties en ziektes, ik heb maar 1x afgebeld toen ik zelf ziek was. Tja... ik baal er een beetje van.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 08:14

tes, ik heb je zien rijden op het dier en ik vond het alles behalve slecht!. Ik vind dat je het paard netjes rijd en als zij vind dat jij dat niet goed genoeg doet dan moet ze toch echt verder gaan zoeken. Je kan niet veilig met een paard buiten rijden als je niet een dressuurmatige ondergrond heb. Nogmaals ik vind je netjes op dat paard zitten en het zag er goed en ontspannen uit. Op die manier verkloot je niks aan een paard, das dus onzin van haar............ ik zou stoppen, waarom die ergenis er zijn meer paarden dan kerken! Ik dacht dat Anouschka ook nog iemand zocht.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 10:38

Bedankt voor het hart onder de riem Kim. Je begint toch een beetje aan jezelf te twijfelen, als mensen zo beginnen. Ik ben inmiddels al een beetje aan het rondkijken of ik wat anders zie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:58

Ga eens vragen waarom ze het niet wilt.
Als zij heet paard op wedstrijden wilt gaan uitbrengen kan ik er goed mee inkomen dat ze jou niet haar werk wil laten afbreken. Je geeft zelf aan geen goede dressuurruiter te zijn, en dan kan ik me haar standpunt goed indenken. Waarom ga je niet gewoon lessen op een goede manege??

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 11:03

Ik rij idd niet de sterren van de hemel, maar zoals Kim al zegt; ik verpest niks aan dat beest. Ik geef hem aandacht en ik geef hem beweging, that's it. Op een manege lessen moet ik echt niet meer aan denken.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:04

Sorry voor mijn late reactie.
Als ik je antwoord zo lees, dan krijg ik ook het gevoel dat ze vindt dat je "niet goed genoeg" bent.
't Is voor mij natuurlijk niet in te schatten of je het paard goed rijdt of niet, maar ik weet wel dat veel ruiters hun eigen capaciteiten erg hoog inschatten..... en dan doel ik niet op jou, maar op de eigenaresse Knipoog
In dit geval hecht ik wel veel waarde aan de reactie van Kim, zij heeft je tenslotte zien rijden en zal vast en zeker eerlijk zijn als het gaat om fijn rijden of "verprutsen".
Zelf zou ik waarschijnlijk stoppen, 't is graag of niet.
Je doet je best, wilt dingen leren, hebt er veel voor over om het nog beter te doen...... maar als je die kans niet krijgt, dan houdt het op.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:24

ik zou als ik jou was stoppen..
je hebt er al vaker aan getwijfeld, en als je alleen het bos in mag, zou ik eens kijken of je iets kan vinden waar je wel lekker dressuurmatig mee aan de slag kunt gaan!

Dag lieve mama...

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:04

Ik vind het een beetje raar van de eigenaar dat je wel met een paard dat je niet goed onder controle hebt buiten mag rijden en niet in de bak mag oefenenen omdat je er dan wat aan zou verpesten.. Ik bedoel ik denkd at je meer aan het paard verpest als je er op buiten rijd terwijl je hem niet aankan daar wordt hij, imo, ongehoorzamer van dan van oefenen in de bak.
Ik zou stoppen. Graag of niet zou ik zeggen. Dit klinkt mij in de oren als iemand die het precies zo draait dat jij stopt omdat ze zelf niet tegen je wil zeggen dat ze niet meer wil dat je voor hem zorgt. Ze weet toch dat je anders twee maanden geleden gestopt was als je buiten moest blijven rijden?

Ik denk dat je zeker in deze tijd zo een ander verzorgpaard hebt gevonden.. Volgens mij zijn er een heleboel mensen in de omgeving op zoek.

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 19:21

Oscar schreef:
Als ik je antwoord zo lees, dan krijg ik ook het gevoel dat ze vindt dat je "niet goed genoeg" bent.


Ja en dan na te gaan dat ze mij juist genomen heeft, omdat ik zo netjes kon rijden. Met lessen gaat het gewoon niet lekker, maar ik denk ook niet dat het de juiste keuze is geweest om te lessen bij haar. Ze vindt het waarschijnlijk niet leuk om te zien hoe haar paard als "proefkonijn" wordt gebruikt. Maar ja, ze heeft het zelf voorgesteld.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:23

Teesebes, dit is geen eerlijk spelletje wat er met je gespeeld wordt
Je bedoelt het goed, doet goed je best om het paard zo goed mogelijk te rijden en jij houdt je aan de afspraken.
Uiteraard is het aan jou om een beslissing te nemen of je dit wilt, maar ik zou er helemaal geen zin meer in hebben......


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 182 bezoekers