[VOLG] Willow Ranch Canada:1 klik maakte mn dromen waar

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
JAZZ4ff

Berichten: 1109
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 05:42

eilleen333 schreef:
Ik had best wat stress bij de douane. Ze vroegen zich af waarom ik 6 paar cowboylaarzen mee had. :')
Ja, vrouwen en schoenen he?! ;)

Mijn tip gevolg over vrouwen en schoenen. _O-


x_spekkie_x

Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG] Willow Ranch Canada:1 klik maakte mn dromen waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 06:35

Wat leuk!
Ga je nu drie maanden vakantie vieren en cursussen volgen of ga je er ook werken? :)


Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: [VOLG] Willow Ranch Canada:1 klik maakte mn dromen waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 07:02

Heel veel plezier, Eileen. Ik volg mee! Ik ga eens googlen waar jullie precies zitten.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Re: [VOLG] Willow Ranch Canada:1 klik maakte mn dromen waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 07:54

Canada onze mooiste vakantie ooit. De natuur is prachtig daar. Ooit willen we nog eens terug. Veel plezier daar!

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-18 11:49

x_spekkie_x schreef:
Wat leuk!
Ga je nu drie maanden vakantie vieren en cursussen volgen of ga je er ook werken? :)


Wat voor sommigen werken is, is voor mij vakantie.

Ik zal drie maanden helpen met de verzorging van de paarden, assisteren met de toeristen, paarden rijden /trainen. Losse klusjes hier en daar. Paar keer meelopen met lokale paarden-therapeuten (hoop dat we een momentje kunnen vinden daarvoor). Eentje doet oa medical taping, en ik wil als net afgestudeerde dierenarts (bijna) goed nadenken over wat ik nou wil, wat is er allemaal te vinden in de wereld van de paardengeneeskunde enzo. Ook moet ik komende zomer bezig met het vinden van een baan voor als ik terug kom :) .

Voor mij is dat echt vakantie, zo op een ranch rondhangen en meehelpen, officieel zal het vallen onder werk.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [VOLG] Willow Ranch Canada:1 klik maakte mn dromen waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 13:26


Webshop - digital art: MoTekent

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: [VOLG] Willow Ranch Canada:1 klik maakte mn dromen waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 14:01

Fantastisch, heel veel plezier! Ik ben benieuwd naar je dagelijkse belevenissen!

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-18 15:17

MoniqueT schreef:
Niks voor jou? Tijdje meelopen bij Dr. Pol!

https://www.rtl.nl/video/e9e719f1-7a24- ... f4ef8e481/


Ik zag het ja. Het lijkt me best leuk om eens te doen, zonder camera’s, en voor een paar weekjes. Hij doet een hoop gekke dingen soms (als ik gewoon bijzonder slechte diergeneeskunde), maar ook daarvan kan je leren.
Alleen moet ik zeggen, Canada bevalt me veel beter dan de VS (van wat ik van beiden gezien heb dan). De Amerikanen zijn zo over the top en nep. De Canadezen zijn veel normaler en vriendelijker.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [VOLG] Willow Ranch Canada:1 klik maakte mn dromen waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 20:18

Ja, het is wel wennen aan Amerikanen, ik kom er al jaren en heb er een aantal goede vrienden, maar ook wij lachen er nog weleens om :-)

Ik denk niet dat ze je zonder camera's willen hebben bij RTL :-)

Webshop - digital art: MoTekent

mysa

Berichten: 10379
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Willow Ranch Canada:1 klik maakte mn dromen waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 20:54

Aha, het is zo ver! Vergeet niet om foto's te maken tijdens de trail rides.

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-18 05:39

Zo,ik ben nu 4 dagen op de ranch, en we zijn direct in de eerste cursus gerold. De afgelopen dagen was allemaal weer eventjes inkomen, en dan vergeet ik helemaal om foto's te maken, haha! Ik ben zo blij dat ik terug ben, en nog veel blijer dat ik zo lang kan blijven dit jaar.
De mensen zijn gewoon ontzettend tof hier, zowel de eigenaren als de workers, en als je een leuk team hebt om mee te werken is dat natuurlijk helemaal top. Dat was ook mijn reden om terug te gaan. Je kan natuurlijk in elk land wel op een ranch terecht, maar deze heeft wel een bijzonder plekje bij mij. vooral de omgang met de paarden is hier fantastisch, en er zijn zoveel paarden voor mij om me verder mee te ontwikkelen.

Mijn 'taak' hier is vooral de paarden. Niet alleen het trainen, maar ook uitmesten, voeren, paarden op de wei zetten, schoonmaken van tack. Het hoort er allemaal bij (al is het laatste het minst leuke klusje, want min handen haten het water hier, haha!)
De dag begin met poopscooping (in tourbeurten, gemiddeld maar twee keer per week). De paarden gaan dan een paar uurtjes op de wei zodat je de hekken gewoon open kan laten staan, en de paarden nog even kunnen relaxen. Ze staan overigens de hele dag gewoon op de paddock met hooi, dus ze komen sowieso niets te kort.
Momenteel zijn we bezig met de cursus, dus mijn dagen zijn vooral gevuld met meehelpen met de cursus. Les geven op de vlakken waar ik dat kan (eea moet nog bijgeschaafd worden voordat ik daar les in wil geven tijdens de cursus), of een demo geven. Mijn doel voor het helpen bij de cursus is vooral mijn skills in het lesgeven op te krikken. Ik ben ontzettend goed in mezelf onderschatten, dus dat is voor mij echt een puntje.
Vandaag bijvoorbeeld een rij-demo gegeven met een paardje die nog niet super lang onder het zadel is. Ik rij meestal op mijn eigen paard, een 17-jarige haflinger, en dan is een jong paard die haar balans nog aan het zoeken is en ineens besloten heeft dat de sproeier langs de bakrand doodeng is, wel wat anders. Vooral als je haar dan mag rijden voor een rij-demo voor de cursus.
Kijk, de demo was niet perfect, mijn rijden moet en kan nog veel beter, maar we hebben wel onwijs lekker gereden, konden langs de sproeier zonder helemaal te verschieten, en juist de kleine foutjes die ik maakte waren een mooi voorbeeld voor de cursisten. Als je je buitenteugel niet op contact hebt, dan gaat een paard gewoon wegvallen over die buitenschouder, zeker als er dus een sproeier staat ;) .

Het seizoen moet nog beginnen, dus qua trails is het op het moment nog niet zo druk. Straks 'breekt de hectiek los' als het seizoen bezig is tijdens de 2e en 3e editie van de cursus. Maar dat zijn juist toffe dagen. Ze zijn om voordat je er erg in hebt, en aan het eind van de dag heb je zoveel werk verzet, dat voelt gewoon tof!

De locals hebben meegekregen dat er een bijna afgestudeerde paarden-dierenarts rondhuppelt, dus voordat ze de dierenarts uren laten rijden voor onzin, mag ik eerst even komen kijken hoe en wat. Echt super leuk, een onwijs goeie oefening voor mij, en ondanks het feit dat ik nog niets mag of kan doen, hou ik er echt van om zo bezig te zijn. Mensen onderwijzen over de gezondheid van hun paard, en daar helpen waar kan. Dat ik dit na mijn afstuderen de rest van mijn leven mag doen... Wow! Alleen ben ik er nog niet uit waar ik dat ga doen, haha!

Ondanks dat ik totaal vergeten ben echt mooie foto's te maken, zijn er toch een paar plaatjes die het delen waard zijn.
Op de weg van Edmonton naar de Ranch meteen het een en ander aan wildlife gespot:

Afbeelding
De rest van de foto's is helaas mislukt, maar we hadden geen zin om steeds te stoppen, ik wilde gewoon naar de ranch!

Tijdens een avondritje met de auto gestopt bij een schattig riviertje waar diverse dieren waren gekomen om te drinken, te zien aan hun sporen. Als iemand weet wat dit is?: De afdruk was kleiner dan mijn handpalm, dus het zal geen wolf zijn geweest?
Afbeelding

En nu zit ik er zo bij:


Afbeelding

Het is een rustige avond, iedereen pakt even een momentje voor zichzelf, of gebruikt de tijd om achterstallige mails weg te werken. Overdag maakt niemand daar echt tijd voor, want er is altijd genoeg te doen op de ranch.
Dus ik heb ook even een momentje alleen. Nou ja, alleen. Ik zit hier met ongeveer een miljoen muggen, en een kat die graag op mijn laptop ligt, dus ik denk dat ik straks ook naar boven vlucht om nog even een filmpje te kijken. Maar niet voordat het echt donker is, want dit uitzicht is te mooi om niet maximaal van te genieten!!!

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: [VOLG] Willow Ranch Canada:1 klik maakte mn dromen waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 05:54

Bedankt voor je update, leuk! Beetje jammer vd muggen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-18 05:58

Fitzroy schreef:
Bedankt voor je update, leuk! Beetje jammer vd muggen.

Ach ja, het hoort erbij :) . Ik heb er weinig last van (de bulten) en meestal zitten ze op de anderen en niet op mij. De meeste hebben het inmiddels opgegeven, ik zit hier volledig bedekt onder een dekentje. Maar de muggen zijn eigenlijk het enige nadeel van hier zijn, dus ik ben zielsgelukkig! Vorig jaar had ik in 5 weken 3 muggenbulten, dus dat valt heel er mee.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 06:03

Wat een leuk verslagje. Ik kan je gevoel van hard werken in de buitenlucht met mens en dier zo goed begrijpen, heerlijk voldaan gevoel is dat.
Ben benieuwd wat je allemaal nog gaat beleven :)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [VOLG] Willow Ranch Canada:1 klik maakte mn dromen waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 06:08

Gave update!
Je bent er nu op een working visa begrijp ik?

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-18 06:12

Keet schreef:
Gave update!
Je bent er nu op een working visa begrijp ik?

Nee, alleen een ETA. Ik wil mijn working visa bewaren voor als ik ooit besluit wel hier iets te willen gaan doen als dierenarts, of voor een internship ofzo. Vond het zonde om hem dan nu al in te zetten.
Ik werken.... Tsja, het is een beetje dubbel. Maar ik ben hier vooral om te leren, en de klusjes komen erbij zeg maar.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

maras

Berichten: 2316
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 07:16

Wat een leuke manier om zo je ervaring met paarden( geneeskunde) te vergroten en het staat altijd goed op je cv. Volgens mij is een baan vinden met deze achtergrond geen probleem als je terug bent, ik denk eerder dat het probleem wordt of je nog wel terug wilt....... :)

Ceetje_bokt
Berichten: 5137
Geregistreerd: 01-05-07

Re: [VOLG] Willow Ranch Canada:1 klik maakte mn dromen waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 07:18

Leuk verslag! Zou de afdruk van een coyote kunnen zijn? Die zijn kleiner dan wolven.

RyanneZarita

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Re: [VOLG] Willow Ranch Canada:1 klik maakte mn dromen waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 07:34

ik volg! Wat kost zo'n reis je ongeveer?

Zarita ~ Sanne ~ Photo ~ Roosje <3

Anoniem

Re: [VOLG] Willow Ranch Canada:1 klik maakte mn dromen waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 03:34

Vandaag langs de willow ranch gereden en kennis gemaakt met jou en de family. Het is echt superleuk om langs geweest te zijn en je hebt niets gelogen, wat een mooie ranch en goed voor de paarden. Wij zijn inmiddels op een campground 200km verderop beland. Ik wens je veel (leer)plezier en een mooie tijd daar en wellicht tot later dit jaar in NL.

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-18 04:19

RyanneZarita schreef:
ik volg! Wat kost zo'n reis je ongeveer?

Mijn ticket was 750 euro. Verder hangt het een beetje af van de afspraken die je onderling maakt. Hier is het voornamelijk werken voor je onderdak en eten. Dus ik kan het zo duur of goedkoop maken als ik zelf wil.


eevita schreef:
Vandaag langs de willow ranch gereden en kennis gemaakt met jou en de family. Het is echt superleuk om langs geweest te zijn en je hebt niets gelogen, wat een mooie ranch en goed voor de paarden. Wij zijn inmiddels op een campground 200km verderop beland. Ik wens je veel (leer)plezier en een mooie tijd daar en wellicht tot later dit jaar in NL.


Ontzettend leuk dat jullie er waren. Sorry dat ik eerst war afwezig was, maar ik zat zo in mijn bubbel met Star, haha!
Het is echt een waanzinnige plek hier! Elke dag weer besef ik me ontzettend goed dat ik echt een enorme mazzelaar ben dat ik hier weer mag zijn!

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Rebecca28

Berichten: 62
Geregistreerd: 12-04-18
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [VOLG] Willow Ranch Canada:1 klik maakte mn dromen waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 08:27

Wat gaaf! Ik volg ook graag!

Neva
Estrella

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-18 06:09

Ik kon jullie deze niet onthouden! De paarden stonden helaas nog op de wei, anders was hij nog mooier geweest.

Afbeelding

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [VOLG] Willow Ranch Canada:1 klik maakte mn dromen waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 07:05

Wow wat prachtig inderdaad :wow:

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Rebecca28

Berichten: 62
Geregistreerd: 12-04-18
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [VOLG] Willow Ranch Canada:1 klik maakte mn dromen waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 10:44

Echt heel gaaf die foto! Zo jaloers! <3

Neva
Estrella


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, Fly_high, JPitty, Mark0919, Mieke, SunnyHorse en 36 bezoekers