[VOLG] Het leven als groom in wellington Florida

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
estherpitout

Berichten: 602
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 00:41

Mondy schreef:
Wow.... wat ontzettend mooi en tegelijk zo jammer dat het zo weinig gebruikt wordt...
Op hoeveel van die complexen werk je zelf ?
Doe je dat heel het jaar door ?
Wat zijn je werkzaamheden ?
En vooral graag nog veeeeeel meer foto's :))


Ik begon op een hunter stal die hier waren voor de winter vanuit NY. Toen die terugkeerde ben ik bij Ilse Swartz begonnen als barn manager. Daar stonden we een zomer bij Tuny page op stal. Na 2 jaar gestopt omdat ik de zomers op stal niet meer trok ( 40 graden en 80% humiditeit) en omdat de afstand ook te ver was. Ik woon in pompano wat ongeveer 45 minuten verweg is. En met de spits wel 1,5 uur. Toen zwanger geworden en zoontje gekregen. Toen hij 8 weken oud was begonnen op een simpele stal wat dichterbij huis. Daar een jaar gewerkt tot mijn schoonmoeder geopereerd moest worden en ik voor enkele maanden geen oppas meer had. Tijdje rust gehad en mijn eigen dingetje opgezet met mijn sminken voor kinderfeestjes.

Afbeelding
Dit doe ik in het weekend.

En een paar maanden geleden kreeg ik van mijn baas een berichtje op yardandgroom of ik een paar maanden voor haar zou kunnen werken omdat hun groom niet door de douane was gekomen. Ik hoef niet te mesten. Enkel groomen, paarden verzorgen, op en afzadelen, de stallen en tuig netjes verzorgen, voeren etc. Ik werk van 6:30am tot 12 iur smiddags. Maar het is dus best een stukkie rijden voor mij. Het klinkt als een makkelijk baantje, maar het is echt hard werken. Je moet echt heel goed poetsen, vooral roskammen tot je arm lam word. Heeeeeel veel vegen, zorgen dat alles netjes is. Mijn baas is echt allergisch voor vuiltjes en zaagsels en hooitjes op de grond. Echt heel veel regeltjes en dingetjes wat pietje precies moet wat het soms erg moeilijk maakt.

estherpitout

Berichten: 602
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 00:44

Bellatrix schreef:
Ik volg en wil graag de antwoorden weten van bovenstaande vragen. :D

Prachtig complex! Ik ziet geen strootje of vlasje liggen!!


Ik veeg mijn arm ook echt lam! Mogen gren blazer gebruiken op deze stal. Ik spuit iedere dag de stalgangen af. En als je de stal uitloopt klop ik eerst mijn schoenen af tegen de muur. Haha

estherpitout

Berichten: 602
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 00:48

Getup schreef:
Waanzinnig bizar.... Wat n geld steekt er in de paardensport,he...


Het is echt heel bizar. En je zou denken dat als je dat allemaal hebt je iedere dag fluitend door het leven gaat. Maar ik zie dat dat helemaal niet het geval is bij de meeste van dat soort mensen. Alsof ze niet meer inzien wat ze hebben. Het is soms weleens lastig omdat je zou willen zeggen Mens maak je toch noet zo druk om die onbenullige dingetjes, kijk toch wat je hebt. Sommige mensen hebben minder te eten dan je paarden. Maar dat kan ik natuurlijk niet zeggen :Y)

estherpitout

Berichten: 602
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 00:51

Toby schreef:
pinkie87 schreef:
dat over het hooi dat zo goedkoop is komt omdat ze daar veel meer grond hebben en dus grond goedkoper is dan hier in nl ;)


Volgens mij is hooi in Florida juist veel duurder dan hier. Het moet namelijk vaak van ver getransporteerd worden, uit het noorden of zelfs Canada.


Het is inderdaad veel duurder. Dit zijn kleine baaltjes. Per paard gaat er ongeveer 1 a 2 balen per dag doorheen. Dat is ongeveer $160 per dag aan hooi voor 9 paarden. En $20 is nog geeneens het duurste hooi. Het moet inderdaad geimporteerd worden. Het klimaat hier zorgt ervoor dat het gras niet voedzaam is. Je kunt je paard hier non stop op de volle wei zetten , hij zal enorm vermageren zonder hooi of brok erbij.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 01:24

Het enige wat ik nog uit kan brengen is: Holy crap :wow: ! :+

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Het leven als groom in wellington Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 10:21

Wat een super de luxe accomodatie..je zou niet eens zeggen dat er paarden staan, het ziet er zo spic en span uit.

Komen die paarden ook nog ergens los in een paddock/ weiland?

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: [VOLG] Het leven als groom in wellington Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 16:48

Ik heb de 2 topics over dit onderwerp samengevoegd en verplaatst naar [PP] Paardenpraat omdat het daar beter past.

estherpitout

Berichten: 602
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 19:49

zonnebloem18 schreef:
Ik heb de 2 topics over dit onderwerp samengevoegd en verplaatst naar [PP] Paardenpraat omdat het daar beter past.


Dank je wel!

estherpitout

Berichten: 602
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 19:53

Elisa2 schreef:
Wat een super de luxe accomodatie..je zou niet eens zeggen dat er paarden staan, het ziet er zo spic en span uit.

Komen die paarden ook nog ergens los in een paddock/ weiland?


Maar 3 van de 9 paarden hier gaan af en toe een uurtje of 2 de paddock in. Maar wel met een deken op en ingepakt met bandages en peeskappen.( maakt niet uit of het nu 20 of 35 graden is, ze hebben altijd een katoenen ongevoerde deken op, ook op stal) met 15 graden krijgen ze een 200 grams deken op.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Het leven als groom in wellington Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:13

Staan ze verder altijd op stal dan?

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:21

altijd gezegd dat ik naar florida wil verhuizen, maar nu al helemaal. wauw super mooi

estherpitout

Berichten: 602
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 05:02

Bellatrix schreef:
Staan ze verder altijd op stal dan?


Klopt. Ze worden ongeveer 45 minuutjes gereden. En dan 5 a 10 minuutjes aan de hand droog gestapt als ze afgespoeld zijn na het rijden. En als ze gepoetst worden na het rijden gaan ze daarna direct hun stal weer in. Dat gebeurd helaas erg vaak op vele stallen. Maar de paarden zijn dan ook wel tonnen alsniet miljoenen waard

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Het leven als groom in wellington Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 07:55

Oh dat vind ik dan weer erg triest voor de paarden...ik vind dat ze toch buiten moeten komen...of het paard nou 5 dollar waar is of 500.000 dollar...

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: [VOLG] Het leven als groom in wellington Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 08:35

Ik volg!

Wat knap zeg dat je dat allemaal doet!

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Het leven als groom in wellington Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 08:45

Dat dacht ik al na het zien van de dubbele stallen..gaat vaak zo op die poepiesjieke stallen met dure paarden. Komen ze nog wel in een stap/ trainingsmolen oid?

estherpitout

Berichten: 602
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 19:23

Bellatrix schreef:
Oh dat vind ik dan weer erg triest voor de paarden...ik vind dat ze toch buiten moeten komen...of het paard nou 5 dollar waar is of 500.000 dollar...


Ik ook hoor! Op de stal van de Australische dressuur ruiter en de huis/tuin/keuken stal kwamen ze allemaal buiten op de weide voor de ochtend

estherpitout

Berichten: 602
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 19:24

Elisa2 schreef:
Dat dacht ik al na het zien van de dubbele stallen..gaat vaak zo op die poepiesjieke stallen met dure paarden. Komen ze nog wel in een stap/ trainingsmolen oid?


Nee dat ook niet. Maar wellicht in duitsland wel dat weet ik niet. Daar hebben ze wel weide en paddocks zover ik weet

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Het leven als groom in wellington Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:06

Wat ontzettend gaaf! Ik geloof best dat de eigenaren (te) voorzichting met hun peperdure paarden!

Heb dan liever een huis tuin en keukenknol die lekker de wei op kan, en kan spelen met vriendjes.

Petje af voor je, lijkt me echt keihard werken!

WillemijnW

Berichten: 43
Geregistreerd: 27-01-18

Re: [VOLG] Het leven als groom in wellington Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:28

Wauw wat gaaf, dat is echt een droom van mij om ooit zo -al is het maar voor een jaar- op zo'n stal te werken, lijkt mij een fantastische ervaring. Jaloers <3 _/-\o_

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: [VOLG] Het leven als groom in wellington Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:57

Ik weet wel dat het poepie sjiek is daar, maar zo!! Wel ontzettend gaaf!

elbony
Berichten: 331
Geregistreerd: 09-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:58

Wat een prachtige foto's van een bijna onwerkelijk leven: van de jetset en van de "luxe paarden" en van de hardwerkende groom (hoezo contrast ;-) ).
(En wat ik ben ik blij dat mijn paard gewoon 24/7 buiten kan staan ;-) in een heerlijke grote wei ;-) ).
Nee ik zou niet met je willen ruilen, maar vind het wel leuk dat je dit stuk van jouw leven zo laat zien.
Wat ik mij trouwens afvroeg, vinden jouw werkgevers het niet "vervelend" dat deze foto's gedeeld worden?

estherpitout

Berichten: 602
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 01:57

elbony schreef:
Wat een prachtige foto's van een bijna onwerkelijk leven: van de jetset en van de "luxe paarden" en van de hardwerkende groom (hoezo contrast ;-) ).
(En wat ik ben ik blij dat mijn paard gewoon 24/7 buiten kan staan ;-) in een heerlijke grote wei ;-) ).
Nee ik zou niet met je willen ruilen, maar vind het wel leuk dat je dit stuk van jouw leven zo laat zien.
Wat ik mij trouwens afvroeg, vinden jouw werkgevers het niet "vervelend" dat deze foto's gedeeld worden?


Het is inderdaad een groot contrast. Vooral als je even verderop door het ghetto rijd en de verpauperde huizen ziet en de vele daklozen.

Ik denk niet dat mijn werkgevers het vervelend vinden. Zowiezo de huis tuin keuken stal en mijn Australische werkgever zouden daar absoluut geen probleem mee hebben. Die heb ik ook op facebook en daar plaatsen we ook constant fotos. Ook de duitse stal zal er geen probleem mee hebben denk ik. Ook de grooms plaatsen fotos en filmpjes online. Het zijn lieve mensen en ik plaats geen belastende info.

estherpitout

Berichten: 602
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 02:04

estherpitout schreef:
Elisa2 schreef:
Wat een super de luxe accomodatie..je zou niet eens zeggen dat er paarden staan, het ziet er zo spic en span uit.

Komen die paarden ook nog ergens los in een paddock/ weiland?


Maar 3 van de 9 paarden hier gaan af en toe een uurtje of 2 de paddock in. Maar wel met een deken op en ingepakt met bandages en peeskappen.( maakt niet uit of het nu 20 of 35 graden is, ze hebben altijd een katoenen ongevoerde deken op, ook op stal) met 15 graden krijgen ze een 200 grams deken op.


Ik vergeet te vermelden dat doordat we dus de katoenen deken ophouden de paarden beschermd zijn tegen de enorme hoeveelheid vliegen. De vliegen zijn echt een enorm probleem op de stallen in wellington. Omdat er zo verschrikkelijk veel stallen en paarden zijn in zo'n kleine straal

estherpitout

Berichten: 602
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 03:31

WillemijnW schreef:
Wauw wat gaaf, dat is echt een droom van mij om ooit zo -al is het maar voor een jaar- op zo'n stal te werken, lijkt mij een fantastische ervaring. Jaloers <3 _/-\o_



Je zou eens op yardandgroom moeten kijken. Ik heb een half jaar is zwitserland gewoond en gewerkt als groom en ik had een behoorlijk spaarpotje na dat half jaar. Vaak woon je op de stal zelf, dus geen huurkosten etc.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: [VOLG] Het leven als groom in wellington Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 03:34

Wat enorm gaaf zeg!