[volg] Van onbespierd naar springpaard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-18 07:13

Leuk dat jullie volgen *\o/*

Een beetje een donkere foto. Maar hier het bewijs dat ze op de trailer stond!
Afbeelding

Volg ons ook op instagram: Savanne_horse


Sylver

Berichten: 213
Geregistreerd: 21-02-17

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 07:21

Ik volg ook!

[o]

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-18 09:04

Leuk dat je volgt!

Volg ons ook op instagram: Savanne_horse

brittien
Berichten: 267
Geregistreerd: 29-08-17

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:33

Ik volg ook! :D

Maukje
Berichten: 79
Geregistreerd: 09-08-11

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:42

Leuk projectje! ik volg ook!

Als je wilt dat je dromen werkelijkheid worden, word dan wakker!

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-18 21:49

Leuk dat jullie volgen!

Ik had Abba gisteren even peesbeschermers en strijkkappen omgedaan. Dat vond ze wel erg raar. Ze trok haar benen super hoog op :')
Vandaag zou ik eigelijk naar de springles bij een vriendin gaan kijken, alleen die was ineens erg laat geworden. Dus ik had besloten om niet meer mee te gaan. Omdat ik dus plotseling een avondje vrij had, had ik bedacht om Abba te gaan rijden. Dus eerst even gelongeerd. Dat deed ze braaf. Ze vindt het wel erg lastig om rustig te draven. Ze kan alleen maar een middendraf. Ik verklein de volte en dan lukt het wel beter. Maar dan maakt ze de overgang van draf naar stap erg snel. Daarna ben ik er even opgegaan. Ze was erg gespannen. Dus vooral lekker veel gestapt en geoefend op ontspannen draven. Op het moment dat ze erg hard ging maakte ik een ophoudend en ontspande dan mijn hand weer. Daar reageerde ze redelijk op. Maar naar 2 passen was ze weer weg. Ik denk dat ik vooral veel vanuit de ontspanning moet werken. Want als ik aandraaf als ze ontspannen stapt dan loopt ze de eerste 3 passen gewoon rustig en ontspannen.
Ze moet gewoon nog erg wennen. Ook in de stal loopt ze nog steeds heen en weer. Ze eet ook niet erg veel. Arm paardje moet echt nog tot rust komen :)

Volg ons ook op instagram: Savanne_horse

Anoniem

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:57

Leuk om dit soort dingen te volgen.

En tipje voor het langzamer gaan, ipv ophoudingen, probeer meer met je zit te doen. Langzamer lichtrijden helpt bijv bijna bij ieder paard. Maak eerst eens een paar keer de overgang van draf naar stap op zit. Wanneer dat goed gaat, kun je dit in het draven ook blijven gebruiken.

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-18 07:58

Joolien schreef:
Leuk om dit soort dingen te volgen.

En tipje voor het langzamer gaan, ipv ophoudingen, probeer meer met je zit te doen. Langzamer lichtrijden helpt bijv bijna bij ieder paard. Maak eerst eens een paar keer de overgang van draf naar stap op zit. Wanneer dat goed gaat, kun je dit in het draven ook blijven gebruiken.


Leuk dat je volgt :)
Langzamer lichtrijden heb ik inderdaad geprobeerd. Daar reageert ze niet op. De overgang terug is ook lastig te maken op zit, dat kent ze denk ik allemaal niet. Of het ligt er aan dat mijn zit nog niet voldoende goed is. Want ze rijdt heel anders dan mijn andere paard. Dus ik moet nog erg wennen.

Ik denk als ze zich was meer op haar plek voelt dat het allemaal al gemakkelijker gaat. Bij het proefrijden had ze een gewoon tempo en kon ik haar wat naar voren schakelen en kwam ze weer terug naar haar basis tempo in draf. Ik probeer het nu aan de longeerlijn te oefenen met een stemcomando er aan gekoppeld “rustig”. Zodat ik dat ook onder het zadel kan gaan gebruiken.

Volg ons ook op instagram: Savanne_horse

xJennifx

Berichten: 1145
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 08:00

Leuk paard en project! Ik volg mee!
Voor het langzamer draven, inderdaad werken vanuit de ontspanning! En heel consequent zijn en veel overgangen!

Dicha v. Johnson
M1+9

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-18 11:55

xJennifx schreef:
Leuk paard en project! Ik volg mee!
Voor het langzamer draven, inderdaad werken vanuit de ontspanning! En heel consequent zijn en veel overgangen!


Leuk dat je volgt! Hoe bedoel je consequent zijn? Want als ze hard gaat dan helpt het niet als ik aan haar teugel ga trekken om haar zachter te laten gaan. Het is of harde draf of stap. Behalve als ik vanuit ontspanning aandraaf, dan blijft ze een half rondje rustig draven en dan gaat ze weer harder. Bedoel je dan dat ik de overgang naar stap moet maken dan?

Volg ons ook op instagram: Savanne_horse

xJennifx

Berichten: 1145
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:54

Elke keer als zij veel te hard gaat draven probeer je haar terug te nemen op een rustige maar consequente manier, als dit niet lukt dan inderdaad naar stap, en weer vanuit de ontspanning naar voren.

Dicha v. Johnson
M1+9

hagelslag
Berichten: 8935
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:06

Zit jij zelf op zon moment gespannen? Misschien eens extra overduidelijk gaan in en uitademen.
Kan natuurlijk onbewust zijn

Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:48

Ik volg! Als ze rent gewoon een ophouding duidelijk blijven en even zuchten(dan ontspan je automatisch). Kan je een keer rijden als de bak net gesleept is? Hij ziet er erg zwaar uit..

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:53

Ik volg!

Ejelaleen v. King Kolibrie x Voltaire
Schilderijen in opdracht!

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-18 22:34

@xJennifx
Ik dacht al dat je dat bedoelde. Dat is ook de manier hoe ik het nu doe.

@hagelslag
Ik heb niet het idee dat ik gespannen ben. Maar misschien onbewust inderdaad. Ik zal het eens proberen!

@koosnaamloos
Het probleem zit hem er in dat als ik een ophouding maak, zij alleen maar harder gaat. Ik ga er natuurlijk niet aan hangen en trekken maar laat gewoon los en dan vraag ik de ophouding nogmaals.
De bak is erg mul inderdaad. Ik sleep de bak om de dag, maar ze staan er (als het land nat is) ook in, als in een paddock. Mijn andere paard rijd ik altijd bij een vriendin. Die heeft een mooie achterberg bodem. Maar daar is verder geen toezicht. Dat betekend dat ik altijd iemand mee moet nemen. Vandaar dat ik eerst een goede rek wil hebben en ze moet alleen te laden zijn voordat ze daar mee naar toe kan :)

@Pleun02
Leuk dat je volgt!

Ik ben sowieso van plan om woensdag les te nemen. Want ik vraag me af waar ik goed aan doe:
- veel stappen en ontspannen
Of
- aan het werk zetten
Daar kan m’n instructeur dan antwoord op geven en oefeningen mee geven.

Vandaag even zonder hulp “gereden”. Van te voren niet gelongeerd. Want heb niet het idee dat ze echt stoom af moet blazen. Het aansingelen was even lastig. Want ze kan niet stil staan als iemand haar niet vast heeft. En ik heb beide handen nodig met aansingelen. Maar uiteindelijk was het toch gelukt! We hebben op allebei de kanten lekker gestapt en 1 rondje draf gedaan. Dat ging verbazingwekkend goed. Het scheelt ook dat het nu licht (schemerig) was in plaats van donker. 1 keer schrok ze en draafde ze een paar passen weg. Maar dan gaat ze uit zichzelf weer stappen dus dat is helemaal fijn!
Het blijft wel een overgang als ik net van m’n bomproef paard kom die echt fijn loopt en dan overstap naar Abba. Maar met dat paard ben ik ook van ver gekomen dus moet het met Abba ook goed komen!

Afbeelding

Volg ons ook op instagram: Savanne_horse

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 07:58

Gisteren een rondje gereden op Abba. Eerst aan de hand allebei de kanten op een rondje gestapt. Mn vriendin stond met de fjord in het midden. Vervolgens erop gegaan. 2 rondjes gestapt en haar gelijk aan het werk gezet. Ze draafde gisteren prima. Helemaal niet hard ofzo. Zelfs nog een sprongetjes gedaan! Ze is echt heel braaf. Want het waaide heel hard, het zeil van de kuil wapperde steeds omhoog en op het erg waren ze bezig met kratten overladen. Ze kijkt wel, maar ik draf en galop doet ze er niks op!

Afbeelding
Afbeelding

Volg ons ook op instagram: Savanne_horse

lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:35

Ik volg :) wat een leuk dier

K heb Dyslexie sorry

[O]

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 12:39

lotteenjoy schreef:
Ik volg :) wat een leuk dier


Dankjewel :) Leuk dat je volgt!

Volg ons ook op instagram: Savanne_horse

Isa_Sofie

Berichten: 222
Geregistreerd: 03-12-17

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:48

Ik volg ook! Ziet er al goed uit :))

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:55

leuk paard, veel succes saampjes!

Leef: neem en geef!

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 17:49

Leuk dat jullie volgen & dankjewel :)

Volg ons ook op instagram: Savanne_horse

Paris_
Berichten: 2121
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:02

Leuk project! Ik volg ook. :)

Voor het terugrijden; laat de teugels eens voor wat ze zijn (wel contact, geen druk) en gebruik je knieën/bovenbenen eens. Ik noem het niet graag klemmen of knijpen, maar net iets meer druk zetten en onderbeen eraf houden uiteraard.

melanie0906

Berichten: 1130
Geregistreerd: 03-07-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:05

Wat een leuk paardje! Ik ben benieuwd hoe het verder gaat!

[o]

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 22:06

melanie0906 schreef:
Wat een leuk paardje! Ik ben benieuwd hoe het verder gaat!

Paris_ schreef:
Leuk project! Ik volg ook. :)

Dankjewel! En leuk dat je volgt :)

Voor het terugrijden; laat de teugels eens voor wat ze zijn (wel contact, geen druk) en gebruik je knieën/bovenbenen eens. Ik noem het niet graag klemmen of knijpen, maar net iets meer druk zetten en onderbeen eraf houden uiteraard.


Dankjewel. Dat ga ik eens proberen! Wie weet werkt het. Al hoop ik natuurlijk dat ze gewoon zo braaf en fijn is als zaterdag.


De vorige eigenaar zei dat ze rond de 1,65 was. Nu ging ik haar vandaag meten en was ze maar 1,60. Haha ik vond haar al niet zo groot, maar dat klopte dus ook!
Ze staat al wat rustiger op haar stal en lijkt meer op haar plekje. Zo staat ze te bedelen om snoepjes Hahah

Afbeelding

Volg ons ook op instagram: Savanne_horse

xJennifx

Berichten: 1145
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 08:48

Ahh wat fijn dat ze zo braaf is zeg!! Komt helemaal goed!

Dicha v. Johnson
M1+9


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 3 bezoekers