[volg] Van onbespierd naar springpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lycil8
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 23:38

Ik ben ook benieuwd! :D

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 07:31

Ik ook!

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 23:58

Helaas gaat het rijden echt heel slecht :( Ze bouwt erg veel spanning op en ontploft dan. Iets waar ik alleen maar meer angst van krijg. Hierdoor heb ik in overleg met mijn instructeur besloten om niet meer te rijden.

Abba staat nu te koop voor de juiste ruiter. Ik heb geen haast bij de verkoop. Mocht ze niet verkocht worden dan gaat ze naar een kennis die er mee gaat fokken. Maar ik gun haar eigelijk een baasje waar ze ook in de hand komt en mag werken.

In stal blijft ze helaas momenten onrustig. Terwijl ze in het land rustig staat te grazen. Helaas kan ik ze niet 24/7 buiten zetten omdat ik geen schuilplaats heb. Anders had ik dat gedaan.

Misschien dat sommige van jullie denken dat ik het te snel opgeef en dat ik onder begeleiding een eind kan komen. Dat is zeker waar. Alleen heb ik al een super leuk en braaf paard in de stal staan :) Dus daar steek ik dan liever tijd en energie in. Ook omdat ze toch al 11 jaar is en geen 4. Dan duurt het ook langer om het gedrag aan te passen.

Maar Ab krijgt nog steeds veel knuffels en wordt geregeld gepoetst. Alleen dat is allemaal niet zo spannend om over te posten :)

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 07:26

Als jij vind dat dit de goede beslissing is, moet je het zeker doen. Als het rijden niks voor jou is en je een braver paard op stal hebt staan dan moet je het niet gaan forceren, daar worden geen van beide beter op.
Follow your guts!

Anoniem

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 19:26

Misschien dat je het niet kunt waarderen mijn opmerking.
Maar ben je niet veelste snel met haar gegaan?
Vind het zoals ik jou berichten lees heel snel gegaan allemaal en heb het idee dat ze niet veel ‘adempauze’ krijgt.

Jammer dat je het opgeeft, maar misschien vind ze idd een baasje die haar alle tijd geeft wat ze nodig heeft.

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 19:35

Verstandig Ts. Hopelijk vind je iemand voor dit paard.

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 21:04

Romy1234 schreef:
Misschien dat je het niet kunt waarderen mijn opmerking.
Maar ben je niet veelste snel met haar gegaan?
Vind het zoals ik jou berichten lees heel snel gegaan allemaal en heb het idee dat ze niet veel ‘adempauze’ krijgt.

Jammer dat je het opgeeft, maar misschien vind ze idd een baasje die haar alle tijd geeft wat ze nodig heeft.


Iedereen mag zeggen wat hij wil hoor :) Ik ben het deels met je eens dat het vrij snel is gegaan. Ze is daar 3 x gereden en daarna bij mij 2 keer per week. Ik zag/zie de meerwaarde er ook niet van in om een paard eerst 6 weken te laten wennen. Misschien was dit wel beter geweest en misschien niet.
Het probleem is ook dat ik iemand nodig heb die mij wil helpen met Abba. En die heb ik helaas niet.

Ik hoop ook dat ze een leuk baasje gaat vinden!

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:08

Hoi,

Ik vraag mij af hoe het afgelopen is?

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-18 12:25

Hee, leuk dat je het vraagt!
Ik heb Abba vrij snel verkocht aan een meisje van 16 die met haar pony in het Z heeft gesprongen maar nu de overstap naar een paard wilde maken. Bij haar heeft Abba nog 2 keer rodeo gegeven waarna ze er af viel. Daarna heeft Abba dat nog 2 keer gedaan maar toen is ze blijven zitten. En toen was het over. Na een maand kon ze ook alleen met Abba op buitenrit. Nu is ze voornamelijk bezig met dressuurmatig trainen. Gisteren appte ze mij toevallig dat ze dressuurmatig nu zo ver was dat ze nu aan het springen gaat beginnen. Dus ben benieuwd naar hoe ze vordert! Ben wel blij dat Abba nu een ruiter heeft die bij haar past.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:32

Aha super fijn!

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 13:24

Wat fijn om te horen! Goed dat je de stap hebt gemaakt om een ander baasje voor haar te zoeken.