[volg] Van onbespierd naar springpaard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

[volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-18 08:49

Hoi allemaal,

Ik was al een tijdje op zoek naar een leuk springpaard. Het liefst eentje die, net als ik, nog veel moet leren :) Samen leren vind ik namelijk het mooiste wat er is! Tijdens het zoeken had ik een aantal voorwaardes:
- merrie
- tussen de 3 en 16 jaar
- springgefokt
- lage prijsklasse
- braaf & makkelijk te rijden

Ik houd wel van echte project paarden. Op facebook kwam ik een advertentie tegen van deze merrie:
Afbeelding
Afbeelding

Bijna 11 jaar, haar vader is Allur-N en vader van moederskant is perhaps vh molenvond. Haar naam is Abba. Ze is vroeger beleerd geweest en heeft wat oefen parcoursen gelopen. Ze staat al geruime tijd stil.
Zoals te zien mist ze erg veel bespiering.

Ik ben wezen proefrijden. Dat was de 4e keer dat er iemand op zat. Ze was zeker braaf. Viel erg over de buiten schouder, liep veel te diep en was lastig te sturen. Ze hadden nog geen sprongetje met haar gemaakt. Maar dat wilde ik wel graag proberen. Dat deed ze echt super braaf. Sprong niet heel hoog er overheen en gallopeerde niet als een gek op de sprong af.
Afbeelding

‘S avonds heb ik besloten dat als ze goed gekeurd werd ze vandaag mee mocht naar “huis”. En vandaag was ze gelukkig goed gekeurd *\o/*
Ze stond gelijk lekker te eten!
Afbeelding


Ik wil rustig aan alles gaan opbouwen, zodat ze spieren gaat opbouwen en haar pezen de tijd krijgen om te gaan wennen aan het werk.
Voorlopig wil ik 2 à 3 keer per week rijden of longeren. Verder staat ze natuurlijk overdag buiten zodat ze haar energie kwijt kan. Als ze wat meer bespiering heeft gekregen wil ik ook dressuur en springlessen met haar gaan volgen.
Morgen mag ze met de rest van de paarden naar buiten. Ben benieuwd hoe het gaat. Want ze is wel een merrie met een eigen mening :o

Het zou leuk zijn als je ons volgt!

Volg ons ook op instagram: Savanne_horse


loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:52

Wat een leuk dier! Succes met haar!

[o]

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:52

Wat leuk! Ik ga jullie volgen :-).

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Valdesh

Berichten: 116
Geregistreerd: 19-01-16

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:58

Ik ga ook volgen! Veel succes met haar. :)

Ufaz: B+12 L1+11 L2+11 M1+11

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-18 09:00

Leuk dat jullie volgen! Ik ga ze zo voor het eerst bij elkaar zetten. Ben super benieuwd hoe dat gaat :)

Volg ons ook op instagram: Savanne_horse

hagelslag
Berichten: 8931
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:05

Ohh leuk diertje, ik zou zeggen succes! Gebeurt niet vaak dat ik een volgtopic ook echt wil volgen

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-18 09:24

Leuk dat je volgt!

Volg ons ook op instagram: Savanne_horse

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-18 13:08

Ze is echt heel vriendelijk naar de andere paarden! Ze liep ook braaf achter me aan de bak in, terwijl dat best een spannend stukje is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volg ons ook op instagram: Savanne_horse

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:11

Leuk, ik volg ook! Ooit wil ik ook nog wel een projectpaard aanschaffen, maar die tijd komt nog wel :+ Ik ben benieuwd naar hoe je het gaat aanpakken allemaal!

Aan een dood paard staan trekken is een groter onderdeel van mijn leven dan je zou denken :')

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-18 14:24

Leuk dat je volgt! Ik heb niet echt een strak schema dat ik wil hanteren. Mijn eigen bak is vrij zwaar (we zijn aan het zoeken naar een oplossing) dus voorlopig wil ik daar wel in oefenen alleen niet langer dan 15 minuten. Ik heb wel een bak beschikbaar alleen dan moet ik met de trailer. Dus dat is het allereerste wat we gaan oefenen: trailerladen!

Volg ons ook op instagram: Savanne_horse

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 19:21

Leuk paardje, ik volg ook! Zit een beetje in dezelfde situatie. Die van mij is er alleen veel erger aan toe, echt belachelijk van de vorige eigenaren. Ik train nu drie keer per week 15 minuutjes aan de longe. Hiervoor een maand enkel bij laten komen.
Afbeelding
Inmiddels ziet ie er al ietsje beter uit.

kayleeflosje
Berichten: 22
Geregistreerd: 02-02-18
Woonplaats: :P

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 19:54

Leuk, Veel succes ik volg zeker! *\o/*

Two Feet Move Your Body, Four Feet Move Your Soul... ~Flosje~

Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 19:59

Dat paard zit correct in elkaar en heeft mooie lange bespiering. Dat gaat zeker geen jaar duren voor die keurig opgebouwd is. Als je die netjes rijdt en tijdig bijvoert is die deze zomer al in wedstrijd conditie denk ik.
Leuk paardje. Was denk ik een goede koop.

Yvette81

Berichten: 462
Geregistreerd: 29-08-15

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 20:06

Leuk. Ik volg! Heb zelf ook een soort van project. Alleen is mijn doel recreatief rijden en geen wedstrijden. Maar de juiste training is altijd goed! Mijn pony is alleen qua karakter zeer grillig. Dus kleine stapjes. Heb haar nu 4 maanden en ze lijkt nu pas gewend.

xLissy
Berichten: 51
Geregistreerd: 24-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 20:08

Leuk! Ik volg ook. Ben benieuwd hoe jullie vooruit zullen gaan :)

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-18 22:56

@Geryon: wat een gaaf paard. Nee Abba is zeker niet mager :) Ben benieuwd hoe die van jou gaat opknappen!

@kayleeflosje: leuk dat je volgt!

@Sizzle: leuk om te horen dat je ook vindt dat het een goede koop is! Ik voer haar nu gewoon onbeperkt ruwvoer en een schep basisbrok. Dat zal wel goed zijn toch?

@Yvette: leuk dat je ook een projectje gekocht hebt. Wel een andere dan Abba. Het lijkt of zij nu al gewend is, zo makkelijk is ze! Ik ben zelf ook meer een recreatieve ruiter dan een wedstrijdruiter. Dus we doen het rustig aan. Maar met een wedstrijdje als einddoel :)

@xlizzy: leuk dat je volgt!

Vanavond heb ik nog even met Abba in de bak gelopen en grondwerk gedaan. Ze moest stoppen als ik stopte en achterwaarts als ik naar haar toe stapte. Mevrouw was het daar niet mee eens. Ze begon gewoon te bijten. Maar na 3 keer corrigeren snapte ze dat het niet de bedoeling was :) Wat wel echt fijn was is dat ze niet bang was voor rennende kinderen en langsrijdende motoren!

Volg ons ook op instagram: Savanne_horse

Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 09:08

Wat lief van je om zo’n project aan te gaan :) ben heel benieuwd, heel veel succes en plezier :) ik volg!

HARTniek’s ART is the creative, chill and yogic place to go....

Maanlicht

Berichten: 6845
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 09:20

Leuk paardje! Ik volg ook graag mee :)

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 09:40

11 jaar?? Ik vond het ff lijken op een echte puppy :) Gaat vast een heel fijn paard worden.

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-18 12:38

@Anniek22: Savanne (mijn andere pony) was ook een echt projectje. Maar als je dan ziet hoe goed ze het nu doet ben ik daar extra blij mee!

@Maanlicht: leuk dat je volgt!

@Kinke: ja ze ziet er nog puppy uit, zo gedraagd ze zich ook.

Vandaag had ik hulp dus hebben we haar even opgezadeld, 5 minuten gelongeerd en 10 minuten gereden. Gewoon even kijken of ze braaf was en het zadel goed paste. Ze was veel vlug aan m’n been. Dat ben ik niet gewend dus ging ik span ik mij aan en ga hangen. Ze loopt ook veel te liep. Dus woensdag gelijk maar even een lesje nemen zodat ik gericht kleine dingen kan oefenen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik had wat filmpjes gemaakt maar dat moet via YouTube dus dat komt een andere keer :)
Ik was super blij en trots op m’n puppy!

Volg ons ook op instagram: Savanne_horse

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-18 19:41

Vandaag heb ik het trailerladen even met haar geoefend. Ze stond uiteindelijk met 4 voetjes op de klep dus daar heb ik het bij gelaten. Ik merk dat ze wel nog moet wennen. Ze loopt nog veel rondjes door haar stal.

Volg ons ook op instagram: Savanne_horse

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-18 22:27

Vanavond weer het trailer laden geoefend. Aan de rechterkant had ik een longeerlijn vastgebonden aan een paal. Dus daar kan ze ‘niet langs’. Aan de linkerkant had ik ook een longeerlijn vast gemaakt. En die hield mijn vriendin aan het uiteinde vast. Ze stond netjes met 4 benen op de klep. Toen ik haar voorwaarts vroeg wilde ze achteruit. We hadden afgesproken als dat moment zou komen dat mijn vriendin met de lijn tegen Abba’s billen zou tikken. Daar schrok ze denk ik van. Want ze nam een sprong en liep zo de trailer in! Helaas wel op m’n hak -O- Toen heb ik haar lekker biks gevoerd en kan mijn vriendin zo de stang en de klep dichtdoen. We hebben haar 2 minuten laten staan en toen mocht ze er weer af. Ze was helemaal warm en begon ligt te zweten. Zo spannend vindt ze het dus. Gewoon vaak oefenen en dan komt dat vanzelf goed! Ik was er al super blij mee met hoe ze het vandaag deed :D

Volg ons ook op instagram: Savanne_horse

CaroBaexJarig

Berichten: 205
Geregistreerd: 31-08-15
Woonplaats: olst

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:47

wat leuk zeg! ik volg ook! ben heel benieuwd hoe jullie het gaan doen! ^^

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=2095745
~carolien (Shamrock Mr Oliver x Woldbergs Bart) ~
- 24-06-2002 ~ 06-01-2024 -

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:01

Wat leuk! Ik volg ook!

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

x_janss

Berichten: 69
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Woerden

Re: [volg] Van onbespierd naar springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:29

Ik ga ook volgen :) Leuk paardje!!

Life's a bitch, a wise man said, no matter what you end up dead and all that you can wish for is a friend :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CupCakes_, Jihama, josien_m_, Mark0919, Ruai en 47 bezoekers